Kia Sportage 5: model 2025 zakup
: 24 mar 2024, 16:23
Witam,
to mój pierwszy post na forum (możliwe, że nie ostatni).
Razem z żoną stoimy przed zakupem nowego samochodu (1 raz w życiu z salonu).
Padło na KIA SPORTAGE. Już nie produkują modeli na rok 2024. Od kwietnia rusza produkcja modelu na rok 2025.
Mam kilka pytań:
1. Wersja silnikowa:
Na 2025 dostępny jest tylko silnik benzynowy 1,6 TGDI 160KM lub HEV/PHEV.
PHEV za drogi i nie mam nawet gdzie ładować. Czy warto dopłacić ~13 tysięcy do wersji HEV? (przyznam ze szkoda mi kasy) Mieszkam w Warszawie ale z racji, że nienawidzę jeździć w korkach - nigdy w godzinach szczytu nie jeżdżę = jeżdżę bez korkowo po mieście + czasem wyjazd w Polskę (Gdańsk, Zakopane itp). W trasie, przy 140-160km/h hybryda mi nie pracuje prawda? Jedzie tylko na benzynie, która jest taka sama jak w przypadku samochodu bez elektryki (1,6TGDI). Zdążyłem się już zorientować, że Sportage to nie jest sportowy samochód i za szybko się nie zbiera jak mój obecny (niedługo poprzedni) ford focus MK2 2.0 pb, no ale coś za coś, jakbym chciał sportowego suva to BMW/MERCEDES zaprasza z gotówką 350k+. Dodatkowo cała maszyneria HEV waży swoje = przyspieszenie może być gorsze mimo 215KM. Boję się też o eksploatację = żebym za 5 lat nie musiał kupować nowej baterii za 20-30k?
Reasumując - chcę wybrać wersję 1,6 TGDI 160KM - czy będę żałował?
2. Napęd FWD czy AWD.
Nie jeżdżę nigdy po bezdrożach, tylko po asfalcie = drogi+autostrady+expresówkli. Nigdy nie miałem samochodu z napędem na 4 buty i nigdy w życiu nie wpadłem w poślizg. Reasumując - nie potrzebuję pseudo trybów terenowych sand, mud, snow - moj focus tego nie ma i normalnie jeżdżę po Polsce latem i zimą. Bezpieczeństwo? Wyznaję zasadę, że opony muszą być klasy premium = Bridgestone, Michelin itp. i myślę że w kwestii bezpieczeństwa to mi wystarczy. Dodatkowo - AWD - droższa eksploatacja + większa masa = wolniej przyspiesza - tego nie chcę.
3. Wersja Business Line
Z żoną wybraliśmy wersje BL ale zastanawiam się nad pakietem premium = skórzana tapicerka + wentylowane fotele.
Czy warto? Nigdy nie miałem skory w samochodzie. Kojarzy mi się to z Januszem w Passacie (bez obrazy dla nikogo). Ale zawsze chciałem mieć wentylowane fotele (najlepiej materiałowe ale to niemożliwe). Czy skora w KIA sportage jest dobrej jakości? Nie popęka mi to za rok lub dwa? Czy nie zniszczy się od Fotelika dziecięcego (a właściwie od bazy do fotelika). Jak z trzymaniem w zakrętach itp.? Nie ślizga się człowiek w takiej skórze?
4. Nagłośnienie Harman Kardon
Nie jestem audiofilem. W domu mam telewizor z soundbarem za 1000zł (dla mnie wystarcza w zupełności), a w kompie mam jakieś głośniki logitech 2.1 15 letnie. Warto dopłacać do audio HK w samochodzie?
5. Co to są ta pakiety serwisowe za ~5500 i czy warto to brać?
6. Co to są te pakiety Omega Car Guard + jakiś super immobilizer, brał to ktoś z Was? Po co to komu w samochodzie za 180k jak na ulicach jeżdżą BMW za 500k+?
Na tą chwilę to wszystkie pytania. Dzięki za odpowiedzi i do zobaczenia na drodze.
to mój pierwszy post na forum (możliwe, że nie ostatni).
Razem z żoną stoimy przed zakupem nowego samochodu (1 raz w życiu z salonu).
Padło na KIA SPORTAGE. Już nie produkują modeli na rok 2024. Od kwietnia rusza produkcja modelu na rok 2025.
Mam kilka pytań:
1. Wersja silnikowa:
Na 2025 dostępny jest tylko silnik benzynowy 1,6 TGDI 160KM lub HEV/PHEV.
PHEV za drogi i nie mam nawet gdzie ładować. Czy warto dopłacić ~13 tysięcy do wersji HEV? (przyznam ze szkoda mi kasy) Mieszkam w Warszawie ale z racji, że nienawidzę jeździć w korkach - nigdy w godzinach szczytu nie jeżdżę = jeżdżę bez korkowo po mieście + czasem wyjazd w Polskę (Gdańsk, Zakopane itp). W trasie, przy 140-160km/h hybryda mi nie pracuje prawda? Jedzie tylko na benzynie, która jest taka sama jak w przypadku samochodu bez elektryki (1,6TGDI). Zdążyłem się już zorientować, że Sportage to nie jest sportowy samochód i za szybko się nie zbiera jak mój obecny (niedługo poprzedni) ford focus MK2 2.0 pb, no ale coś za coś, jakbym chciał sportowego suva to BMW/MERCEDES zaprasza z gotówką 350k+. Dodatkowo cała maszyneria HEV waży swoje = przyspieszenie może być gorsze mimo 215KM. Boję się też o eksploatację = żebym za 5 lat nie musiał kupować nowej baterii za 20-30k?
Reasumując - chcę wybrać wersję 1,6 TGDI 160KM - czy będę żałował?
2. Napęd FWD czy AWD.
Nie jeżdżę nigdy po bezdrożach, tylko po asfalcie = drogi+autostrady+expresówkli. Nigdy nie miałem samochodu z napędem na 4 buty i nigdy w życiu nie wpadłem w poślizg. Reasumując - nie potrzebuję pseudo trybów terenowych sand, mud, snow - moj focus tego nie ma i normalnie jeżdżę po Polsce latem i zimą. Bezpieczeństwo? Wyznaję zasadę, że opony muszą być klasy premium = Bridgestone, Michelin itp. i myślę że w kwestii bezpieczeństwa to mi wystarczy. Dodatkowo - AWD - droższa eksploatacja + większa masa = wolniej przyspiesza - tego nie chcę.
3. Wersja Business Line
Z żoną wybraliśmy wersje BL ale zastanawiam się nad pakietem premium = skórzana tapicerka + wentylowane fotele.
Czy warto? Nigdy nie miałem skory w samochodzie. Kojarzy mi się to z Januszem w Passacie (bez obrazy dla nikogo). Ale zawsze chciałem mieć wentylowane fotele (najlepiej materiałowe ale to niemożliwe). Czy skora w KIA sportage jest dobrej jakości? Nie popęka mi to za rok lub dwa? Czy nie zniszczy się od Fotelika dziecięcego (a właściwie od bazy do fotelika). Jak z trzymaniem w zakrętach itp.? Nie ślizga się człowiek w takiej skórze?
4. Nagłośnienie Harman Kardon
Nie jestem audiofilem. W domu mam telewizor z soundbarem za 1000zł (dla mnie wystarcza w zupełności), a w kompie mam jakieś głośniki logitech 2.1 15 letnie. Warto dopłacać do audio HK w samochodzie?
5. Co to są ta pakiety serwisowe za ~5500 i czy warto to brać?
6. Co to są te pakiety Omega Car Guard + jakiś super immobilizer, brał to ktoś z Was? Po co to komu w samochodzie za 180k jak na ulicach jeżdżą BMW za 500k+?
Na tą chwilę to wszystkie pytania. Dzięki za odpowiedzi i do zobaczenia na drodze.