Problem z akumulatorem Sportek V?

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
MarRa
Posty: 280
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:42
model samochodu: Kia Ceed, Kia Stonic

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: MarRa »

slider2002 pisze: 09 kwie 2024, 21:34 A sprawdzaliście ładowanie i pobór prądu na postoju ajak auto idzie spać? Obliczaliscie jakie to prądy?
Napisałem wyżej, że się już przyzwyczaiłem, ale skoro temat wrócił to zacząłem sprawdzać no i u mnie wygląda to tak:

Stonic MY21 - po wyłączeniu silnika 1.6A, po uśpieniu 0,03A
Ceed MY22 - po wyłączeniu silnika 2.0A, po uśpieniu 0,08A.
Czyli chyba tragedii nie ma.

Sprawdziłem też, że każde otworzenie drzwi w Ceedzie sprawia, że auto się "budzi" i pobór na postoju wzrasta do 2.0A. W Stoniku tego nie ma, jak już zaśnie to śpi.

Ze Stonikiem nie mam żadnych problemów z poziomem naładowania akumulatora - zawsze powyżej 12.3V - ale to wersja podstawowa bez navi (a więc bez apki) i bez Imo.
W Ceedzie jest Navi fabryczne i akcesoryjne Imo.

Ostatnio doładowałem aku na maxa w sobotę. Od tego czasu ceed w garażu. Dziś sprawdzam napięcie na aku - 11.8V. W rozmowie telefonicznej z ASO usłyszałem, że to jest standardowe napięcie aku w tym samochodzie, które oni odczytują podczas przeglądów i nie jest to powód do niepokoju. O żółtą ikonę w apce już nawet nie pytałem......

Wychodzi na chłopski rozum, że to Navi i akcesoryjne Imo mogą być źródłem problemu. Dlatego jest on niezależny od modelu.

Może jak koledzy ze Sportage'a podadzą jaki tam mają pobór na postoju i wyposażenie, to do czegoś tu dojdziemy...., bo póki co to nie zostaje nic jak się przyzwyczaić :lol:

W sumie, to auto odpala bez problemów , a start @ stop to niezbyt potrzebny dodatek :lol:
romanhoks
Posty: 321
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: romanhoks »

0.08 A to jest za duzo.Gdzies jest zwarcie.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
draxterix
Posty: 104
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:43
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: draxterix »

Cd. Walczę z KIA. Po wizycie w serwisie powiedziano mi standardowe "ten typ tak ma proszę podładować akumulator, będzie ok". Podlaczylem więc w weekend Aku pod prostownik i 6h ładowania zanim wyświetliło "naladowany". Wczoraj komunikat "akumulator rozładowany przez zewnętrzne urządzenie elektryczne". Wqrwiony pojechalem do sklepu z aku i oddalem swój na pomiar. Wynik - sprawność 67 procent.... Prąd rozruchu - połowa deklarowanej wartości. W piątek kolejna wizyta w serwisie teraz jeśli nie wymienia mi akumulatora poproszę o pismo z odmowa. Dalej już poleci.

Moje auto ma nie całe 3 miesiące. :/ Zwarcia na celi brak... Kłania się jakość Kia i potwierdza co pisałem wcześniej - orginalne akumulatory są g.. warte. To co nam włożyli do samochodu to kpina. Każdemu kto ma ten sam problem zalecam przyjazd do sklepu który sprzedaje Aku nie do serwisu Kia. Poprosić o wyjęcie Aku i zlecenie pomiarów - u mnie to kosztowalo 30zl (nie ma co się martwić że fura będzie bez akumulatora bo na czas pomiarów wsadzają Aku zastępczy). Dopiero z wynikami wizyta w serwisie kia. Jak odmówią prosic o papier z odmowa (tak mi powiedzial prawnik)... CDN :)
Załączniki
IMG_1326.jpeg
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2024, 18:13 przez draxterix, łącznie zmieniany 4 razy.
draxterix
Posty: 104
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:43
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: draxterix »

romanhoks pisze: 10 kwie 2024, 18:07 0.08 A to jest za duzo.Gdzies jest zwarcie.
Zmierz u siebie, będziesz mieć tyle samo. Prąd w takiej wartości to niestety norma jak chcesz mieć dostęp oneline do samochodu plus omegę i coś jeszcze. Taki prad dla dobrego aku jest spoko przy regularnym korzystaniu z samochodu. Fakt jest taki że kia zaleca do mheva Aku 60-70ah (oryginalnie dają najtańsze zwykle kwasowki 60Ah) zamiast AGM
romanhoks
Posty: 321
Rejestracja: 04 cze 2021, 20:01
model samochodu: Sportage 2.0 CRDI 4x4

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: romanhoks »

Kolego pracuje na warsztacie w ASO i mam do czynienia co dzien z tym problemem. Wiesz dlaczego? Nowe akumulatory dzis to porazka. W 2 letnich autach sa do wymiany. Oczywiscie gwarancja. Co do pomiaru to uwiez mi ze to za duzo.Z dnia na dzien jeszcze aku jakos wytrzymie.
Przepraszam za pisownie.Posiadam klawiature norweska.
draxterix
Posty: 104
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:43
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: draxterix »

Odniose się do 3 kwestii.

1. Jakość. Odnośnie podzespołów montowanych przez ASO nie będę się wypowiadać bo nie mam z nimi do czynienia. Jednak będąc w serwisie akumulatorow pogadałem sobie z gościem ktory na codzien "siedzi w temacie". Kupując orginalny, markowy i dobrze dobrany akumulator gwarantujesz sobie że ten Aku spokojnie da radę minimum 4 lata a jeśli będziesz dbać 5 i więcej. To nie jest tak że po 2 latach siadzie. Sklep mają od 9 lat więc raczej wiedza co mówią. Może Aku z Aso siadzie po 2 latach (nie wiem co wsadzają) ale ten markowy nie powinien. Dla mnie dziwnym jest to że to że wsadzają do auta z systemem start/stop normalna kwasowkę gdzie powinien być AMG (nawet w instrukcji o tym piszą). Nie wiem.

2. Prąd pobierany w spoczynku. Nie zgodzę że jest coś nie tak. Wartość 0,08 jest w granicy dopuszczalności. Nie znam co prawda specyfikacji technicznej tego samochodu ale już jakieś pojęcie mam. Dlaczego? Po pierwsze mój samochód ma prąd spoczynkowy podobnej wartości, po 2 będąc pierwszy raz w serwisie sprawdzili pobór i mieści się założonych parametrach. Znaczy jest odrobinę ponad ale to się zgadza bo mam kilka rzeczy wpiętych dodatkowo. To nie są czasy gdzie prąd wynosił 0,01. Zachciało się nam sterowania samochodu że smartfona to już tak będzie. Jeśli masz sportage v zmierz sam i powiedz jaki masz prąd. Obstawiam że w granicy 0,04-0,05. Dodaj do tego omegę i coś jeszcze wyjdzie 0,08. To nie jest zwarcie.

3. Mam auto 3 miesiące. Stan akumulatora 67 procent, o prądzie rozruchu nie wspomnę. Co mam powiedzieć? Podejrzewam (ale to tylko moje przypuszczenia) - przed zakupem samochód stał 3 miesiące w salonie i nikt nim nie jeździł (stan licznika w dniu odbioru to 4km). Nie sądzę by ladowali też w tym czasie Aku. Myślę że przez 3 miesiące padł całkowicie i przed sprzedażą podłączyli prostownik co go wskrzesiło na tyle by wydać samochód ale nie na tyle by był sprawny. Dodać do tego marna jakość oraz Aku bez AMG mamy wyjaśnienie całej sytuacji. Nie odkrył bym tego wszystkiego gdyby nie to że nie działa mi Start/Stop i żeglowanie. Tak to wszystko jest ok.

Dla wszystkich - jeśli macie problemy z system Start/Stop sprawdźcie aku zanim stracicie na niego gwarancję. O ile pamiętam jest rok lub dwa lata. W 90 procentach przypadków to on jest winowajcą. Moja historia jeszcze sie nie zakończyła. Jutro ponowna wizyta w ASO zobaczymy co powiedzą
draxterix
Posty: 104
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:43
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: draxterix »

Mamy finał. Akumulator wymieniony. Poszło łatwiej niż myślałem chodź swoje niestety musiałem odczekać. Tak czy inaczej zamiast 60-tki wrzucono mi 62-kę z logiem KIA. Co prawda nadal to zwykła Kwasówka bez AMG ale lepszy rydz jak nic. Na pytanie "Dlaczego aku bez AMG" dostałem odpowiedź - "Taki przewidział producent do tego samochodu" i tyle. Jeszcze nie działa mi żeglowanie, ale powiedziano mi że to sprawa kilu godzin. Zobaczymy jak będzie.
slider2002
Posty: 24
Rejestracja: 25 lut 2024, 19:56
model samochodu: Sportage V

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: slider2002 »

W mhew jest przewidziany zwykły aku a nie AGM bo ten akumjlator nie realizuje auto start/stop. On działa jak zwykły akumulator do pierwszego odpalenia. Odpalanie w czasie jazdy jest realizowane z akumulatora 48V.
draxterix
Posty: 104
Rejestracja: 13 sty 2024, 15:43
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: draxterix »

Witam,
Temat można zamknąć. Auto zaczęło zachowywać się zupełnie inaczej. Wcześniej żeglowanie pojawiało się sporadycznie a od miesiąca praktycznie wcale. Teraz pojawia się każdorazowo po puszczeniu gazu (oczywiście po rozgrzaniu silnika). Miasto, trasa, nie ważne. Raz za razem. Dzieje sie to praktycznie co chwila… Dla mnie to nowość której muszę się nauczyć bo samochód inaczej zwalnia i hamowanie silnikiem wykonuje się zupełnie inaczej. Wcześniej - po prostu puszczałem gaz, teraz jak puszczę gaz muszę jeszcze dotknąć hamulec inaczej samochód nie przechodzi w tryb hamowania silnikiem. Szczerze nie miałem tak nawet nawet w dniu odbioru samochodu. Teraz mam cały czas. Jednym słowem warto było wymienić aku.

Efekty uboczne są jeszcze 2.
1. Wcześniej miałem laga przy odczycie statusu samochodu przez apke kia. Tłumaczyłem to tym „ten typ tak ma”. Teraz działa to tak jak powinno - natychmiast i bez zwiechy.
2. Spalanie mam o jakieś pół litra mniejsze porównując te same dystanse. W trasie udaje mi się zejść poniżej 5l gdzie nigdy tego jeszcze nie osiągnąłem (moje minimum to 5.1l).
Załączniki
IMG_1363.jpeg
Jutrzejszy
Posty: 274
Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
model samochodu: YB G4LF

Re: Problem z akumulatorem Sportek V?

Post autor: Jutrzejszy »

draxterix pisze: 21 kwie 2024, 19:34 Auto zaczęło zachowywać się zupełnie inaczej. Wcześniej żeglowanie pojawiało się sporadycznie a od miesiąca praktycznie wcale. Teraz pojawia się każdorazowo po puszczeniu gazu (oczywiście po rozgrzaniu silnika). Miasto, trasa, nie ważne. Raz za razem. Dzieje sie to praktycznie co chwila… Dla mnie to nowość której muszę się nauczyć bo samochód inaczej zwalnia i hamowanie silnikiem wykonuje się zupełnie inaczej. Wcześniej - po prostu puszczałem gaz, teraz jak puszczę gaz muszę jeszcze dotknąć hamulec inaczej samochód nie przechodzi w tryb hamowania silnikiem. Szczerze nie miałem tak nawet nawet w dniu odbioru samochodu. Teraz mam cały czas.
Chodzi o żeglowanie na wolnych obrotach czy także o żeglowanie wyłączonym silniku?
Bo na zdjęciu widać żeglowanie na wolnych obrotach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”