Szarpanie przy 50km, na 4 biegu
Szarpanie przy 50km, na 4 biegu
Witam serdecznie,
czy ktoś miał problem z Kia ProCeed 2023 z szarpaniem na 3/4 biegu, przy odpalaniu i na wstecznym?
Występuje nie za każdym razem.
Przejechane 24000km.
Serwis umówiony na następny tydzień bo oczywiście niema miejsc(chyba że przyjadę na lawecie), ale mam lekkie obawy co to może być.
czy ktoś miał problem z Kia ProCeed 2023 z szarpaniem na 3/4 biegu, przy odpalaniu i na wstecznym?
Występuje nie za każdym razem.
Przejechane 24000km.
Serwis umówiony na następny tydzień bo oczywiście niema miejsc(chyba że przyjadę na lawecie), ale mam lekkie obawy co to może być.
Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu
Moze przyda sie dla innych.
Dzisiaj po wizycie w serwisie dowiedziałem się że przyczyną są zapchane kanały dolotowe, z uwagi na nagromadzony nagaru , przy uwaga przejechanych w całości 24000km
Propozycja czyszczenia metodą Tunap(czas 3 godziny)ale... niestety nie podlega to gwarancji że strony KIA., ewentualnie możliwe inne rozwiązanie czyli rozłączenie rozrządu wyjęcie fizyczne głowicy i ręczne czyszczenie całości (czas zabiegu 2 tygodnie).
Zobaczymy co będzie dalej....
Dzisiaj po wizycie w serwisie dowiedziałem się że przyczyną są zapchane kanały dolotowe, z uwagi na nagromadzony nagaru , przy uwaga przejechanych w całości 24000km
Propozycja czyszczenia metodą Tunap(czas 3 godziny)ale... niestety nie podlega to gwarancji że strony KIA., ewentualnie możliwe inne rozwiązanie czyli rozłączenie rozrządu wyjęcie fizyczne głowicy i ręczne czyszczenie całości (czas zabiegu 2 tygodnie).
Zobaczymy co będzie dalej....
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu
Wiadomo jaki koszt czyszczenia?
Słabo jeśli trzeba to będzie robić samemu co 2 lata
Słabo jeśli trzeba to będzie robić samemu co 2 lata
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
- model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt
Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu
Domyślam się, że chodzi o silnik 1.5 t-gdi?
Szarpanie najbardziej odczuwalne podczas jazdy nierozgrzanym silnikiem, niedługo po odpaleniu. Zwykle to czuć na 3 i 4 biegu gdy obroty są trochę poniżej 2 tyś?
Które ASO to zdiagnozowało?
Szarpanie najbardziej odczuwalne podczas jazdy nierozgrzanym silnikiem, niedługo po odpaleniu. Zwykle to czuć na 3 i 4 biegu gdy obroty są trochę poniżej 2 tyś?
Które ASO to zdiagnozowało?
-
- Posty: 608
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu
Ściąganie głowicy do czyszczenia kanałów dolotowych? A może serwis zaleci wymianę głowicy na nową? W głowie się nie mieści bo to w samochodzie z przebiegiem 24 tys
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
-
- Posty: 526
- Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
- model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI
Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu
Przecież nawet nie wiadomo, jak ten samochód był eksploatowany, że podobno (na razie podobno), są zanieczyszczone kanały i zawory dolotowe.
A czy mieści się w głowie, że samochody Mercedes albo BMW też się psują. Kupione za kilkakrotnie większe kwoty.
A mieszczą się w głowie wszystkie wpadki konstrukcyjne tych wyżej wymienionych z łańcuchami rozrządu albo innymi niedorobkami i wadami? I japońskie też...
Zanieczyszczanie się kanałów dolotowych i zaworów jest przypadłością wszystkich silników z wtryskiem bezpośrednim.
A po co wtrysk bezpośredni? Trzeba pytać w Szalonej Unii. Ma być mało CO2 i innych tlenków... Niech silniki się psują, płaci kupujący. Inni oddychają ,,zdrowym" powietrzem. Szczególnie kiedy zapłacą tzw. klimatyczne.
A czy mieści się w głowie, że samochody Mercedes albo BMW też się psują. Kupione za kilkakrotnie większe kwoty.
A mieszczą się w głowie wszystkie wpadki konstrukcyjne tych wyżej wymienionych z łańcuchami rozrządu albo innymi niedorobkami i wadami? I japońskie też...
Zanieczyszczanie się kanałów dolotowych i zaworów jest przypadłością wszystkich silników z wtryskiem bezpośrednim.
A po co wtrysk bezpośredni? Trzeba pytać w Szalonej Unii. Ma być mało CO2 i innych tlenków... Niech silniki się psują, płaci kupujący. Inni oddychają ,,zdrowym" powietrzem. Szczególnie kiedy zapłacą tzw. klimatyczne.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare.
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu
Poprzednim autem gupy vag z podobnym silnikiem też z wtryskiem bezpośrednim jeździłem ponad 200kkm i o nagarze nawet nie słyszałem więc pisanie że to problem wszystkich takich silników albo niewłaściwego użytkowania jest nieporozumieniem.
-
- Posty: 608
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu
Mam w domu Tsi od nowości przebieg 13 lat niecałe 140 km głównie po mieście. Nie ma szarpania ani spadku mocy. Po prostu jest to dziwne, że po 24 tys przebiegu jest tak zapchany dolot, że auto szarpie. Tylko tyle i chyba każdy przyzna rację, że to nie jest normalne bo przecież Kia w ogóle się nie psuje a inne marki droższe oczywiście bardzo często
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
-
- Posty: 526
- Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
- model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI
Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu
Po co sądzić po własnym przypadku. Wystarczy przeczytać o przypadłościach silników z wtryskiem bezpośrednim.PowerMario1978 pisze: ↑10 kwie 2024, 09:49 Poprzednim autem gupy vag z podobnym silnikiem też z wtryskiem bezpośrednim jeździłem ponad 200kkm i o nagarze nawet nie słyszałem więc pisanie że to problem wszystkich takich silników albo niewłaściwego użytkowania jest nieporozumieniem.
Twój pojedynczy przypadek o niczym nie świadczy.
Nie sądzę, żeby większość tych silników stała w ASO na zanieczyszczenie kolektora i zaworów ssących.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare.
-
- Posty: 526
- Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
- model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI
Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu
Jak się psuje KIA, wystarczy przeglądać wyniki awaryjności aut różnych producentów. To lepsze od dyskusji.Marek3003 pisze: ↑10 kwie 2024, 11:36 Mam w domu Tsi od nowości przebieg 13 lat niecałe 140 km głównie po mieście. Nie ma szarpania ani spadku mocy. Po prostu jest to dziwne, że po 24 tys przebiegu jest tak zapchany dolot, że auto szarpie. Tylko tyle i chyba każdy przyzna rację, że to nie jest normalne bo przecież Kia w ogóle się nie psuje a inne marki droższe oczywiście bardzo często
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare.