Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

forum użytkowników modelu ProCeed
ProCee_d56
Posty: 526
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: ProCee_d56 »

Marek3003 pisze: 11 kwie 2024, 12:34
ProCee_d56 pisze: 10 kwie 2024, 18:00 Brak umiejętności czytania testów i kojarzenie faktów, to nie wada, to cecha. :lol:
Testy nie są robione przez producenta samochodu, a twierdzenie, że KIA ukrywa usterkowość swoich aut, to tylko śmieszna teoria spiskowa. :shock:
Można przeczytać test Auto Świat na temat eksploatacji przez 100 tyś. kilometrów Proceed'a. Nie było żadnych usterek, wad i awarii, co pewnie niektórych mocno boli. Oj jak mocno. :D Były tylko jakieś nieistotne plamki rdzy na podwoziu. Ale te drobiazgi to nie wada, a nawet nie cecha.
Na pewno w KIA nie potrafią też tak dobrze ukrywać i oszukiwać jak ci z za Odry w sprawie spalin samochodowych. To nie wada dojczland, to ich cecha od stuleci. I dalej się pogłębia...
Moim zdaniem powinieneś wyluzować. Przestać pisać o braku umiejętności czytania czy o tym co kogo boli.
Użytkownik Kii pisze o diagnozie Aso Kii - nagar przy 24 tyś km by go usunąć chcą ściągać głowice.
Mogę wyrazić swoje zdanie, że to bardzo dziwne bo mowa o aucie kilku letnim praktycznie nowym.
Po co te docinki o Volkswagenie?
Pomóż Koledze rozwiązać problem, może nie trzeba ściągać głowicy? Może idzie kanały wyczyścić inaczej? Może innym się to przyda bo było już kilka postów o szarpaniu.
Jak wiesz mi zostało jeszcze 6 miesięcy do sprzedania auta. To moja decyzja zła lub dobra i podobnie podjąłem decyzję o kupnie nowej Kii i za to odpowiadam. Szkoda życia na takie dyrdymały czy ktoś umie czytać czy nie, czy kojarzy fakty czy nie.
I przepraszam ale ja Kii na razie więcej nie kupię ale szanuję zdanie innych. Mój przyjaciel ma EV 6 i jest mega zadowolony. Ma takie prawo i ja mam prawo do swojego zdania :D
Dla mnie jakieś jednostkowe sprawy z pojedynczymi użytkownikami nie mają żadnego znaczenia. To kompletnie nie rzutuje na daną markę lub model. A tak między innymi Ty starasz się to przedstawiać.
Nie znam rozwiązania problemu z nagarem w kolektorze. Metod jest kilka i są opisane w Internecie.
Natomiast szajsewagen i dojczeszmelcen nie lubię i moje to prawo. Mówić o tym też.
Nie lubię też nieobiektywnej krytyki ,, bo komuś coś". Nie znasz nawet historii tego pojazdu i sposobu jego użytkowania.
Możesz kupować jakie chcesz samochody i nic mi do tego. Każdy z nich ma prawo zepsuć się.
A co do silników GDI i T-GDI jest dużo materiałów jak je eksploatować i jak o nie dbać. Można poszukać i poczytać.
ProCee_d56
Posty: 526
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: ProCee_d56 »

baxter2222 pisze: 11 kwie 2024, 15:41 Teraz to proszę nie pisac że PROCEED jest zły...bo jutro odbieram.. :lol:
No i dobrze, że w końcu odbierasz. Tu piszą tylko jednostki a kupionych Proceedów jest tysiące. Zawsze i ze wszystkiego są jacyś niezadowoleni.
Więc nie patrz na te wpisy, tylko świętuj już dzisiaj... To najważniejsze.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare. :)
baxter2222
Posty: 47
Rejestracja: 23 paź 2023, 18:01
model samochodu: kia proceed 2023

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: baxter2222 »

żartowałem..jestem świadomy ułomnosci ludzkich..moze jako nowy uzytkownik zapodam :D nowy temat i opisze jak sie jeżdzi tym autem..tyle że nie bede przemierzał 1000 mil dziennie :) ..ale tak..opierajac sie na tym co tutaj czytam to raczej miałbym co analizowac przed kupnem..wyborem..ale też..trudno sie dziwic tym kol.ktorzy maja problem z autem i sa wkurzeni..ja z ufnoscia usadowie sie za kierownica i bede dzielił sie swoimi subiektywnymi wrazeniami..pozdrawiam..Proto-typow.. :P
ProCee_d56
Posty: 526
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: ProCee_d56 »

Z tym opisem ,,jak się jeździ tym autem", to ostrożnie.
Kiedy ja tak zrobiłem i pochwaliłem np. fotele, to niektórzy rzucili się na mnie jak piranie na żer. Lepiej żebyś miał ,,negatywne odczucia". To bardziej się podoba. :D . Poczytaj różne wpisy...
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare. :)
Appassionato
Posty: 113
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: Appassionato »

AnonimowyAlkoholik pisze: 11 kwie 2024, 14:57 Tunap to czyszczenie chemiczne, psikają środkiem w dolot i liczą że rozpuści nagar, jak jest go bardzo dużo, to może pomóc tylko na chwilę. Lepszym rozwiązaniem byłoby czyszczenie łupinami orzecha, które mechanicznie usuwa nagar, szkoda że w ASO mają tylko dwa skrajne rozwiązania, albo chemia, albo rozbieranie silnika...
Niekoniecznie czyszczenie chemiczne. Jest też druga metoda z granulatem, więc powinno być ok.
https://sklep.tunap.pl/sklep/motoryzacj ... z-zaworow/

Mi dzisiaj ASO Nowicki Kalisz na pierwszym przeglądzie powiedziało, że błędów nie ma więc wszystko jest ok z silnikiem. Nie wiem jak chcieli zdiagnozować szarpanie jak nawet testu drogowego nie zrobil (przebieg się nie zmienił po odbiorze auta z serwisu, w dniu dzisiejszym jest 12730km). Wieczorem zaczęło znowu dziwnie „pierdzieć" z wydechu, a silnik wtedy lekko trzęsie się pod maską.
Na zgłoszony problem z wrzucaniem wstecznego (manualna skrzynia), autentycznie powiedzieli, że to cecha i wsteczny oraz jedynka mogą ciężko wchodzić.
Marek3003
Posty: 608
Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: Marek3003 »

ProCee_d56 pisze: 11 kwie 2024, 16:03 A co do silników GDI i T-GDI jest dużo materiałów jak je eksploatować i jak o nie dbać. Można poszukać i poczytać.
Czy możesz podesłać jakieś linki o tym jak dbać o silnik T-GDI? Są jakieś specjalne wymagania jak je eksploatować? Konkretnie odnoszące się tylko do T-GDI Hyundai/Kia. Oczywiście nie chodzi mi o olej czy slogany nie pałuj na zimnym, nie gaś po forsownej jeździe- chłodź turbo, przegoń rozgrzane auto raz w tygodniu jak jeździsz po mieście,
Z góry dziękuję,
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda :lol:
ProCee_d56
Posty: 526
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: ProCee_d56 »

Marek3003 pisze: 11 kwie 2024, 21:25
ProCee_d56 pisze: 11 kwie 2024, 16:03 A co do silników GDI i T-GDI jest dużo materiałów jak je eksploatować i jak o nie dbać. Można poszukać i poczytać.
Czy możesz podesłać jakieś linki o tym jak dbać o silnik T-GDI? Są jakieś specjalne wymagania jak je eksploatować? Konkretnie odnoszące się tylko do T-GDI Hyundai/Kia. Oczywiście nie chodzi mi o olej czy slogany nie pałuj na zimnym, nie gaś po forsownej jeździe- chłodź turbo, przegoń rozgrzane auto raz w tygodniu jak jeździsz po mieście,
Z góry dziękuję,
Zbyt dużo ode mnie oczekujesz. Ja nie mam recepty na eksploatację silnika t-gdi eliminującą tworzenie się nagarów w tych silnikach.
Naprawdę jest dużo publikacji dających wskazówki jak serwisować takie silniki, czego przestrzegać a czego wystrzegać się. Są artykuły w języku polskim i angielskim.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare. :)
AnonimowyAlkoholik
Posty: 30
Rejestracja: 22 sty 2024, 13:27
model samochodu: XCeed

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: AnonimowyAlkoholik »

Appassionato pisze: 11 kwie 2024, 20:28
AnonimowyAlkoholik pisze: 11 kwie 2024, 14:57 Tunap to czyszczenie chemiczne, psikają środkiem w dolot i liczą że rozpuści nagar, jak jest go bardzo dużo, to może pomóc tylko na chwilę. Lepszym rozwiązaniem byłoby czyszczenie łupinami orzecha, które mechanicznie usuwa nagar, szkoda że w ASO mają tylko dwa skrajne rozwiązania, albo chemia, albo rozbieranie silnika...
Niekoniecznie czyszczenie chemiczne. Jest też druga metoda z granulatem, więc powinno być ok.
https://sklep.tunap.pl/sklep/motoryzacj ... z-zaworow/

Mi dzisiaj ASO Nowicki Kalisz na pierwszym przeglądzie powiedziało, że błędów nie ma więc wszystko jest ok z silnikiem. Nie wiem jak chcieli zdiagnozować szarpanie jak nawet testu drogowego nie zrobil (przebieg się nie zmienił po odbiorze auta z serwisu, w dniu dzisiejszym jest 12730km). Wieczorem zaczęło znowu dziwnie „pierdzieć" z wydechu, a silnik wtedy lekko trzęsie się pod maską.
Na zgłoszony problem z wrzucaniem wstecznego (manualna skrzynia), autentycznie powiedzieli, że to cecha i wsteczny oraz jedynka mogą ciężko wchodzić.
Ok, w takim razie czekamy na informację od autora postu, co ASO ma na myśli mówiąc "czyszczenie Tunap"
ProCee_d56
Posty: 526
Rejestracja: 07 maja 2023, 11:14
model samochodu: ProCeed 1.6 T-GDI

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: ProCee_d56 »

Przecież chemiczne czyszczenie zaworów i dolotu ma sens jedynie w silnikach nowych, o niewielkim przebiegu.
Środek do czyszczenia wtryskiwaczy też trzeba dodawać do paliwa od nowości samochodu co 2 -4 tyś. kilometrów.
Użycie chemicznych środków po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, może już niewiele pomóc.
Dlaczego to coś jest białe, przecież powinno być czarne..., ale lepsze by było szare. :)
QRST
Posty: 106
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: Szarpanie przy 50km, na 4 biegu

Post autor: QRST »

ProCee_d56 pisze: 12 kwie 2024, 13:50 Przecież chemiczne czyszczenie zaworów i dolotu ma sens jedynie w silnikach nowych, o niewielkim przebiegu.
Środek do czyszczenia wtryskiwaczy też trzeba dodawać do paliwa od nowości samochodu co 2 -4 tyś. kilometrów.
Użycie chemicznych środków po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, może już niewiele pomóc.
Na 2- 4 tys. km działa STP z marketu - de facto bardzo skuteczny, stosowałem w kilku autach a największą różnicę zaobserwowałem w dieslu.

Nawet gdyby te wartości potraktować jako marketing i zmniejszyć je o połowę, to i tak jest to dobry środek.
3 warianty o różnych mocach czyszczenia.
Załączniki
tnp3.jpg
tnp2.jpg
tnp2.jpg (107.49 KiB) Przejrzano 235 razy
tnp1.jpg
tnp1.jpg (111.54 KiB) Przejrzano 235 razy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”