160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Porady, problemy, opinie dotyczące silników benzynowych w samochodach Kia
Remik70
Posty: 640
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: Xceed 1,5 + KUGA 1,5
Lokalizacja: Polandia

160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: Remik70 »

Taki luźny temat bez napinki i złośliwości.
Jak to jest zadowoleni jesteście z tych silników w KIA Ceed i Xceed ? Spełniają oczekiwania jak na 160 KM przystało. Jakie odniesienie Koledzy Koleżanki macie do poprzednich swoich samochodów. Rozczarowani osiągami auta czy pozytywnie zaskoczeni ? Po 50 km swoim nowym autkiem jeszcze nie dotartym nic, a nic jeszcze nie wiem :) ale pierwsze kilometry szału nie robią.
Appassionato
Posty: 281
Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt

Re: 160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: Appassionato »

Po dotarciu liczyłem na to, że powyżej 3 tyś obr. będzie bestia :D Niestety, odczucia takie same jak w demonstracyjnym. Czyli dalej już mało się dzieje, to tylko 160KM i mała turbinka, za to nie ma turbodziury.
mcy
Posty: 257
Rejestracja: 22 lut 2023, 20:11
model samochodu: XCeed GT-Line 1.5 DCT

Re: 160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: mcy »

Jak kolega wyżej mówi, idzie dołem - góra kiśnie. Tak do 4-4.5krpm coś tam się dzieje. Powyżej 5k rpm to już tylko głośność wzrasta :D
Ad. Rozmiarów turbinki to jest taka sama jak w 1.6 200km. Ot, tutaj wygląda na silnik skrojony softem.
Do prędkości dozwolonych w naszym kraju zbiera się całkiem żwawo. Przez to, że na górze nie wiele się dzieje - a skrzynia biegów przy wciśnięciu do dechy usilnie próbuje trzymać wysokie obroty - dynamiczniej wychodzi jak się jeździ z niepełnym butem.
Wóz jedzie tak jak obiecuje producent, ni gorzej ni lepiej.
X-Ceed 1.5 GT-LineObrazek
Megane Sport 2.0T 225 Obrazek
Remik70
Posty: 640
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: Xceed 1,5 + KUGA 1,5
Lokalizacja: Polandia

Re: 160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: Remik70 »

mcy pisze: 13 maja 2024, 21:00 Wóz jedzie tak jak obiecuje producent, ni gorzej ni lepiej.
Czyli te 9 sekund do pierwszej setki da się wykręcić i 210 prędkości maksymalnej zegarowej ? Jeśli tak to czego chcieć. Ja się cyrtolę ze swoim bo nówka to jeżdżę pierwsze kilometry dopiero z inżynierską ostrożnością na dotarciu :)
Jeździłem różnymi przed zakupem Xceed. Bardzo dynamiczny wydał się Nowy Citroen C4 z silnikiem 1,2 130 KM też był nowy, więc nie szalałem, ale wydawał się żywszy od Xceed. Może z powodu układu R3, bo wiadome jest, że silniki trzycylindrowe fajniej się kręcą z oczywistych powodów.
mcy
Posty: 257
Rejestracja: 22 lut 2023, 20:11
model samochodu: XCeed GT-Line 1.5 DCT

Re: 160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: mcy »

Remik70 pisze: 13 maja 2024, 21:40
mcy pisze: 13 maja 2024, 21:00 Wóz jedzie tak jak obiecuje producent, ni gorzej ni lepiej.
Czyli te 9 sekund do pierwszej setki da się wykręcić i 210 prędkości maksymalnej zegarowej ? Jeśli tak to czego chcieć. Ja się cyrtolę ze swoim bo nówka to jeżdżę pierwsze kilometry dopiero z inżynierską ostrożnością na dotarciu :)
Jeździłem różnymi przed zakupem Xceed. Bardzo dynamiczny wydał się Nowy Citroen C4 z silnikiem 1,2 130 KM też był nowy, więc nie szalałem, ale wydawał się żywszy od Xceed. Może z powodu układu R3, bo wiadome jest, że silniki trzycylindrowe fajniej się kręcą z oczywistych powodów.
Licznikowe 180 leciałem i nie czułem żeby był to max. Prędzej przy tych prędkościach dają się we znaki już podmuchy boczne.
X-Ceed 1.5 GT-LineObrazek
Megane Sport 2.0T 225 Obrazek
marekc
Posty: 58
Rejestracja: 01 lis 2022, 16:21
model samochodu: Xceed

Re: 160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: marekc »

Służbowy Passat 1.5 150kM. Moim zdaniem Xceed lepiej się zbiera, co prawda 10kM więcej.
JanGwidon
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 2024, 09:13
model samochodu: Kia CEED III 1,5T MT GT-Line

Re: 160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: JanGwidon »

Cześć.

Moje odczucia dotyczące jazdy z silnikiem 1,5 TURBO 160 KM MT.
Najważniejsze, mam skrzynię manualną, wybraną z premedytacją. Automat kastruje ten silnik.
Samochód nowy, obecnie mam przejechane około 4K.
Porównam do mojego poprzedniego pojazdu, Honda Civic TypeS 1,8 140 KM.

Wg. danych producenta Kia jest szybsza od Hondy.
Kia: 160 KM/253 Nm/1255 kg; Honda: 140KM/174 Nm/1191 kg.

Mimo wyższej wagi KIA sprawniej przyspiesza, wyższy moment obrotowy.
Silnik nie ma takiej "góry" jak Honda ale to normalne, wolnossący kontra turbo.

Największą minusem względem Hondy jest skrzynia biegów.
Mało precyzyjna, Honda klikała a Kia czasami haczy.

Ogólnie jestem zadowolony.

Samochód mam w wynajmie długoterminowym, czyli za 3 lata zmiana.
Jeżeli kolejnym samochodem też będzie Kia CEED to tylko w wersji GT.
Jakoś przeżyję skrzynię automatyczną, którą zrekompensują dodatkowe konie !

Pozdrawiam
Remik70
Posty: 640
Rejestracja: 03 maja 2024, 21:40
model samochodu: Xceed 1,5 + KUGA 1,5
Lokalizacja: Polandia

Re: 160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: Remik70 »

marekc pisze: 14 maja 2024, 08:47 Służbowy Passat 1.5 150kM. Moim zdaniem Xceed lepiej się zbiera, co prawda 10kM więcej.
Ale Passat to chyba i więcej waży z 50 -80 kg



O dzięki za wypowiedź. U mnie też była na tapecie Civic używany paroletni i nowy Xcced. Wybrałem KIA z nadzieją, że nie będzie tak twardo i tak nisko. Niestety w Xceed jest też nisko, ale wyżej niż w Hondzie. Wysoki PESEL wymaga miększego i wyższego auta :) Druga sprawa ostatnie lata to Hondy nie są ładne :( Uwielbiam wizualnie model UFO, a dzisiejsze to już trochę dziwadła.

Też z powyższych powodów wybrałem skrzynię manualną.

JanGwidon pisze: 14 maja 2024, 09:25 Cześć.

Moje odczucia dotyczące jazdy z silnikiem 1,5 TURBO 160 KM MT.
Najważniejsze, mam skrzynię manualną, wybraną z premedytacją. Automat kastruje ten silnik.
Samochód nowy, obecnie mam przejechane około 4K.
Porównam do mojego poprzedniego pojazdu, Honda Civic TypeS 1,8 140 KM.

Wg. danych producenta Kia jest szybsza od Hondy.
Kia: 160 KM/253 Nm/1255 kg; Honda: 140KM/174 Nm/1191 kg.

Mimo wyższej wagi KIA sprawniej przyspiesz, wyższy moment obrotowy.
Silnik nie ma takiej "góry" jak Honda ale to normalne, wolnossący kontra turbo.
!

Pozdrawiam
dsider
Posty: 51
Rejestracja: 14 wrz 2023, 18:37
model samochodu: różne kia/hyundai

Re: 160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: dsider »

Remik70 pisze: 13 maja 2024, 21:40 bo wiadome jest, że silniki trzycylindrowe fajniej się kręcą z oczywistych powodów.
ktoś mógłby rozwinąć merytorycznie powyższą tezę?
Ponadto, być może to oczywiste, ale dla jednoznaczności warte przywołania - ów silnik swoją pełną moc wykazuje w trybie sport, a nie w domyślnym eco/normal
ryj3k
Posty: 81
Rejestracja: 12 kwie 2021, 11:25
model samochodu: CEED 1.5 TGDI DCT

Re: 160 KM z 1,5 turbo, czuć czy nie czuć ?

Post autor: ryj3k »

Ja zawuazylem ciekawą rzecz. Na poczatku tez mialem wrażenie ze nie czuć tych 160 KM. Ale ostatnio pojechałem w trase drugim autem 110 KM. I się troche zdziwiłem... Jak jeżdżę sam to różnice w przyspieszeniu widać dopiero powyżej 100 km/h. Natomiast przy załadowanym aucie w ceedzie rożnicy w przyspieszniu nie widze. Chyba sie juz przyzwyczailem do tych 160 KM :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik Benzyna”