Jak rozumiem auto po FL- a jak tam to nieszczęsne okno dachowe- posiadasz? Polecasz czy nie?hefajstos pisze: ↑02 lip 2021, 13:19 Jako ze przebieg polifta juz sie zbliza do 1000km pare przemyslen.
Minusy:
- malo estetyczny plastik / tworzywo na kierownicy (poduszka powietrzna)
- lampki sufitowe w ogole nie pasuja do tego samochodu - wlaczaja sie jak w jakims autobusie
- brak fabrycznie przyciemnianych szyb z tylu
Plusy:
- duet skrzynia + silnik / elastycznosc od samego dolu - nie ma irytujacego laga w skrzyni nawet na trybie D jak w koncernie VAG (w autach z norma WLTP )
- samosciemniajace sie wszystkie lusterka (co w polaczeniu z brakiem przyciemnianych szyb duzo daje)
- wyciszenie adekwatne do ceny samochodu
- zawieszenie zaskakujaco komfortowe nawet po krakowskich dziurach w centrum
- super wygodne fotele
- alcantara czy tam welur w polaczeniu ze skora robi na zywo super wrazenie, kazdy po wejsciu jest zaskoczony
- dobre dzialanie kamer / czujnikow i systemu multimedialnego
- tylna belka LEDowa zlikwidowala sytuacje ze ktos siedzial na zderzaku
- brak skrzypien / trzaskow itp z wnetrza nawet na najpodlejszej drodze - to nie jest takie oczywiste w nowych VAG
Reasumujac jestem zadowolony, mialem drozsze samochody m.in od Audi ale tutaj od razu sie odnalazlem. Do auta trzeba miec tez spory szacunek bo jednak rodowod tylnonapedowy i np przy wlaczaniu sie do ruchu kiedy skrecilem kierownice i ruszylem z gazem w podlodze to poszedl sobie lekko bokiem nawet na trybie Comfort ale od razu zareagowalem + samochod ladnie wyprowadzil sytuacje. Zupelnie inne odczucie niz w haldexie.
Jesli mam miec spalinowki to ja juz nie chce widziec 4 cylindrow.
Kia Stinger opinie
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 03 lip 2019, 17:07
- model samochodu: Stinger 2022 3.3 GT
Sorento 2018 2.0 L-line
Re: Kia Stinger opinie
Re: Kia Stinger opinie
Polift, tak
Okna dachowego nie mam - w 90% aut (bez znaczenia marka) z czasem skrzypi, trzeszczy a w Stingerze zabiera duzo miejsca nad glowa w dodatku. Pogarsza tez wyciszenie.
Caroseria w swoim tescie nie polecal, u niego w testowce fl szyberdach wydawal rozne dzwieki
Odnosnie auta - 6k przejechane, podtrzymuje opinie o samochodzie
Okna dachowego nie mam - w 90% aut (bez znaczenia marka) z czasem skrzypi, trzeszczy a w Stingerze zabiera duzo miejsca nad glowa w dodatku. Pogarsza tez wyciszenie.
Caroseria w swoim tescie nie polecal, u niego w testowce fl szyberdach wydawal rozne dzwieki
Odnosnie auta - 6k przejechane, podtrzymuje opinie o samochodzie
Re: Kia Stinger opinie
Ja odebralem swojego Stigner 1 lipca. Dzisiaj mam nabite 1100 km, i pierwszą dłuższą trasę nad morze.
W zasadzie jestem zadowolony, ale parę pierdół mnie irytuje:
- słabe wyciszenie wnętrza (wersja z oknem dachowym, abstrahuję od trzeszczącego dachu) tzn nie jest źle przy 140-180kmh ale spodziewałem się takiej ciszy jak chociażby w lexusie is 200t z 2016 roku. Na gorszych drogach wiejskich coś faktycznie ostro trzeszczy w oknie dachowym - chyba trzeba z tym żyć i przestać zwracać uwagę. Bagażnik też coś potrafi walić na wybojach - mam coś z tym robić (te podkładki z KIA zamawiać?) czo olać? W środku wszystko spasowane na medal, nic nie trzeszczy (póki co).
- czy po odpaleniu silnika zimnego jest taki dzwiny dźwięk cykania? Przedtem mialem też spalinowe silniki ale 2.0 turbo i nigdy nie słyszałem takiego "zasysu" jakby dwie sprężarki jakieś się uruchamiały...
- Audio niby gra fajnie, ale czasami łapię się na tym, że to dźwięk się zlewa w jakąś taką ścianę ze słabą separacją wokalu.
- Wydaje mi się, że muszę wyprostować kierownice bo jadąc na wprost jest kilka stopni w lewo - wyłączyłem parę razy line assist i pilota i ewidentnie musiałem pod delikatnym kątem trzymać kierę. Ale to pewnie detale.
- Podoba mi się dynamika silnika i to że sensownie pali - w trasie na autostradzie 10,5l przy 140, a na drogach krajowych poniżej 10l. W mieście na eco 12l a na comfort 14-15l. Oczywiście jak się depnie to pali i 20l ale przecież nie będę szalał nowym samochodem na dotarciu i spalał jak debil benzynę...
Generalnie fajna fura, daje sporo radości tylko pierdóły typu nieidealne spasowanie przedniego zderzaka na wysokości prawego reflektora - chłopaki od ceramiki zwrócili uwagę że linia zderzaka niepokrywa się idealnie z karoserią w tym miejscu. Trzaskając tylnymi drzwiami coś dzwoniło w wydechu, więc po spr okazało się że dwie lewe rury nie było spasowane z obudową… takie wiecie drobiazgi które irytują jak odbierasz nową furę na którą czekałeś 10 miesięcy. A póki co śmigam nad morzem, za parę dni wracam do wawy i montuję pakiet cały Maxtona - będzie agresywniej. A pierdoły pewnie wyeliminuję na dniach i będę się już cieszył samochodem. Pozdro
PS. Dystanse też bym pewnie zamontował bo te kołą tylne schowane są jak cholera - polecacie jakiś rozstaw?
W zasadzie jestem zadowolony, ale parę pierdół mnie irytuje:
- słabe wyciszenie wnętrza (wersja z oknem dachowym, abstrahuję od trzeszczącego dachu) tzn nie jest źle przy 140-180kmh ale spodziewałem się takiej ciszy jak chociażby w lexusie is 200t z 2016 roku. Na gorszych drogach wiejskich coś faktycznie ostro trzeszczy w oknie dachowym - chyba trzeba z tym żyć i przestać zwracać uwagę. Bagażnik też coś potrafi walić na wybojach - mam coś z tym robić (te podkładki z KIA zamawiać?) czo olać? W środku wszystko spasowane na medal, nic nie trzeszczy (póki co).
- czy po odpaleniu silnika zimnego jest taki dzwiny dźwięk cykania? Przedtem mialem też spalinowe silniki ale 2.0 turbo i nigdy nie słyszałem takiego "zasysu" jakby dwie sprężarki jakieś się uruchamiały...
- Audio niby gra fajnie, ale czasami łapię się na tym, że to dźwięk się zlewa w jakąś taką ścianę ze słabą separacją wokalu.
- Wydaje mi się, że muszę wyprostować kierownice bo jadąc na wprost jest kilka stopni w lewo - wyłączyłem parę razy line assist i pilota i ewidentnie musiałem pod delikatnym kątem trzymać kierę. Ale to pewnie detale.
- Podoba mi się dynamika silnika i to że sensownie pali - w trasie na autostradzie 10,5l przy 140, a na drogach krajowych poniżej 10l. W mieście na eco 12l a na comfort 14-15l. Oczywiście jak się depnie to pali i 20l ale przecież nie będę szalał nowym samochodem na dotarciu i spalał jak debil benzynę...
Generalnie fajna fura, daje sporo radości tylko pierdóły typu nieidealne spasowanie przedniego zderzaka na wysokości prawego reflektora - chłopaki od ceramiki zwrócili uwagę że linia zderzaka niepokrywa się idealnie z karoserią w tym miejscu. Trzaskając tylnymi drzwiami coś dzwoniło w wydechu, więc po spr okazało się że dwie lewe rury nie było spasowane z obudową… takie wiecie drobiazgi które irytują jak odbierasz nową furę na którą czekałeś 10 miesięcy. A póki co śmigam nad morzem, za parę dni wracam do wawy i montuję pakiet cały Maxtona - będzie agresywniej. A pierdoły pewnie wyeliminuję na dniach i będę się już cieszył samochodem. Pozdro
PS. Dystanse też bym pewnie zamontował bo te kołą tylne schowane są jak cholera - polecacie jakiś rozstaw?
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 03 lip 2019, 17:07
- model samochodu: Stinger 2022 3.3 GT
Sorento 2018 2.0 L-line
Re: Kia Stinger opinie
ha! mam dokladnie te same przywary - zderzak z linia karesorii - delikatnie odstaje z prawej strony - polewej nie ma tego problemu
i rzeczywisce - dluzsza trasa i po wyjsciu z auta przy wlczonym zaplonie - jingle bells - patrze a tam koncowki wala o zderzak..WTF//
Takze - ten typ chyba tak ma - trzeba recznie sobie pare rzeczy poprawic
i rzeczywisce - dluzsza trasa i po wyjsciu z auta przy wlczonym zaplonie - jingle bells - patrze a tam koncowki wala o zderzak..WTF//
Takze - ten typ chyba tak ma - trzeba recznie sobie pare rzeczy poprawic
Re: Kia Stinger opinie
To i ja sie podziele opinia po 2.5km - auto mam od czerwca w zasadzie...
Ogolnie auto mi sie podoba, nadal bym je kupil, nie widze alternatywy w tej cenie dla siebie, no i jak ze wszystkim - zawsze bedzie jakies 'ale', idealy nie istnieja.
Mnie przeszkadzaja:
1 - wyciszenie na trasie - nie mam okna dachowego, specjalnie nie bralem, zeby bylo ciszej, denerwuja mnie wszelkie trzaski itd - przy predkosciach autostradowych , 140-160km/h spodziewalem sie jednak, ze bedzie ciszej. Musze sie jeszcze przejechac z kims na miejscu pasazera przy takiej predkosci, ale wydaje mi sie, ze cos jest nie tak z uszczelkami od strony kierowcy, gdyz wydaje mi sie, ze zdecydowanie glosniej szumi od strony kierowcy wlasnie. Temat do sprawdzenia. Ogolnie pomysle nad oddaniem auta do wyciszenia... z tego co sie orientowalem za 2-3k pln mozna juz cos tam podzialac.
Jeszcze odnosnie cichosci - glupota, ale mnie denerwuje, na wszelkich nierownosciach klamra od pasow przednich od strony pasazera, gdy nikogo nie ma obok, pasy nie sa zapiete, sie obija i halasuje (metalowy element)...
2 - multimedia, aplikacja KIA connect , android auto - potrafi sie zawiesic, android auto ma bezsensowne wykorzystanie 1/3 ekranu - brak mozliwosci wykorzystania 100% wielkosci na rzucenie mapy, nacisniecie guzika telefonu na kierownicy w momencie, gdy dziala android auto nie uruchamia mi funkcji telefonu. Ogolnie aplikacja KIA connect jest bardzo uboga, niewiele oferuje. Fabryczna nawigacja nie obsluguje jezyka polskiego w kontekscie rozpoznawania glosu.
3 - komfort jazdy po miescie - szyny tramwajowe, progi zwalniajace, dziurawe drogi (miasto wojewodzkie) - spodziewalem sie, ze jednak to wszystko bedzie nieco mniej odczuwalne. W sensie, jezdzilem roznymi autami do tej pory, w tym kilkoma nowymi w zakresie cenowym 50-250 tys , roznej klasy - kompakty, suv - nie widze roznicy miedzy nimi wszystkimi, a Stingerem. Pewnie odczylbym dopiero w aucie z pneumatycznym zawieszeniem, ze sie przez to wszystko 'plynie'. Moze kiedys sie przekonam.
4 - skrzynia i szybkosc przelaczania biegow - ogolnie auto bardzo fajne, jezdzi super, ale denerwuje mnie troche okolo sekundowy lag przy wcisnieciu pedalu gazu w podloge. Mam wylaczone na stale start/stop, wiec silnik chodzi non stop, wylacze np auto hold, ruszam od zera powiedzmy i ten 'lag' jednak jest dla mnie odczuwalny, rowniez w trybie sport. Moze to juz maks, jesli chodzi o spalinowki. Idealnie dla mnie by bylo, gdyby Stinger byl w opcji hybrydy, wtedy ten kick-off bylby z elektryka, a potem plynne przejscie na benzyne... no niestety sie nie doczekamy juz. W elektrykach tego laga nie ma, ale elektryki 'czyste' mnie nie interesuja.
Odpowiadajac na pytanie, nie mam lub nie zauwazylem zadnego cykania po odpaleniu auta, natomiast efekt delikatnego drżenia pod tylkiem jak najbardziej, ale z tego co gdzies tam czytalem ten typ tak ma i juz sie z tym nic nie zrobi. Po zgaszeniu i owszem slychac cykanie, ale to tez norma jak sie schladza uklad wydechowy (metal).
Ogolnie auto mi sie podoba, nadal bym je kupil, nie widze alternatywy w tej cenie dla siebie, no i jak ze wszystkim - zawsze bedzie jakies 'ale', idealy nie istnieja.
Mnie przeszkadzaja:
1 - wyciszenie na trasie - nie mam okna dachowego, specjalnie nie bralem, zeby bylo ciszej, denerwuja mnie wszelkie trzaski itd - przy predkosciach autostradowych , 140-160km/h spodziewalem sie jednak, ze bedzie ciszej. Musze sie jeszcze przejechac z kims na miejscu pasazera przy takiej predkosci, ale wydaje mi sie, ze cos jest nie tak z uszczelkami od strony kierowcy, gdyz wydaje mi sie, ze zdecydowanie glosniej szumi od strony kierowcy wlasnie. Temat do sprawdzenia. Ogolnie pomysle nad oddaniem auta do wyciszenia... z tego co sie orientowalem za 2-3k pln mozna juz cos tam podzialac.
Jeszcze odnosnie cichosci - glupota, ale mnie denerwuje, na wszelkich nierownosciach klamra od pasow przednich od strony pasazera, gdy nikogo nie ma obok, pasy nie sa zapiete, sie obija i halasuje (metalowy element)...
2 - multimedia, aplikacja KIA connect , android auto - potrafi sie zawiesic, android auto ma bezsensowne wykorzystanie 1/3 ekranu - brak mozliwosci wykorzystania 100% wielkosci na rzucenie mapy, nacisniecie guzika telefonu na kierownicy w momencie, gdy dziala android auto nie uruchamia mi funkcji telefonu. Ogolnie aplikacja KIA connect jest bardzo uboga, niewiele oferuje. Fabryczna nawigacja nie obsluguje jezyka polskiego w kontekscie rozpoznawania glosu.
3 - komfort jazdy po miescie - szyny tramwajowe, progi zwalniajace, dziurawe drogi (miasto wojewodzkie) - spodziewalem sie, ze jednak to wszystko bedzie nieco mniej odczuwalne. W sensie, jezdzilem roznymi autami do tej pory, w tym kilkoma nowymi w zakresie cenowym 50-250 tys , roznej klasy - kompakty, suv - nie widze roznicy miedzy nimi wszystkimi, a Stingerem. Pewnie odczylbym dopiero w aucie z pneumatycznym zawieszeniem, ze sie przez to wszystko 'plynie'. Moze kiedys sie przekonam.
4 - skrzynia i szybkosc przelaczania biegow - ogolnie auto bardzo fajne, jezdzi super, ale denerwuje mnie troche okolo sekundowy lag przy wcisnieciu pedalu gazu w podloge. Mam wylaczone na stale start/stop, wiec silnik chodzi non stop, wylacze np auto hold, ruszam od zera powiedzmy i ten 'lag' jednak jest dla mnie odczuwalny, rowniez w trybie sport. Moze to juz maks, jesli chodzi o spalinowki. Idealnie dla mnie by bylo, gdyby Stinger byl w opcji hybrydy, wtedy ten kick-off bylby z elektryka, a potem plynne przejscie na benzyne... no niestety sie nie doczekamy juz. W elektrykach tego laga nie ma, ale elektryki 'czyste' mnie nie interesuja.
Odpowiadajac na pytanie, nie mam lub nie zauwazylem zadnego cykania po odpaleniu auta, natomiast efekt delikatnego drżenia pod tylkiem jak najbardziej, ale z tego co gdzies tam czytalem ten typ tak ma i juz sie z tym nic nie zrobi. Po zgaszeniu i owszem slychac cykanie, ale to tez norma jak sie schladza uklad wydechowy (metal).
Re: Kia Stinger opinie
Cześć;
Nie wiem jakie macie doświadczenia z poprzednimi autami - albo może KIA podupadła ale ja porównując codziennie Stingera do Passata/Superba/Arteona powiem - nie wiecie co to lag na skrzyni i nie wiecie co to wieszające się multimedia. Nie ma co narzekać
P.S. Mapę z Googla/IOSa można otworzyć na pełnym ekranie poszukajcie opcji.
Nie wiem jakie macie doświadczenia z poprzednimi autami - albo może KIA podupadła ale ja porównując codziennie Stingera do Passata/Superba/Arteona powiem - nie wiecie co to lag na skrzyni i nie wiecie co to wieszające się multimedia. Nie ma co narzekać
P.S. Mapę z Googla/IOSa można otworzyć na pełnym ekranie poszukajcie opcji.
Re: Kia Stinger opinie
Przeszukałem opcje w telefonie i w samochodzie, i nie znalazłem nigdzie możliwości wyświetlania Google Maps na całym ekranie systemu multimedialnego (Stinger 2022, z "dużym" ekranem)... Może podpowiesz gdzie to znaleźć, albo jak uruchomić...
Re: Kia Stinger opinie
Może chodziło o pełny ekran na iOS przez CarPlay - tam chyba jest to możliwe, a Google Maps też są dostępne. W AA też nie zauważyłem u siebie takiej opcji. Ja na razie używam AA tylko do lepszego sterowania muzyką, a na tym okienku po prawej odpalam sobie mapę z fabrycznej nawigacji.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 04 paź 2021, 13:42
- model samochodu: Stinger GT MY22
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Kia Stinger opinie
To nie do końca w temacie, ale ja też nie znalazłem opcji korzystania z pełnego ekranu na Android Auto. Może kiedyś dodadzą w aktualizacji
Można za to jednocześnie mieć włączone AA i radio (w panelu po prawej) albo nawet muzykę z USB - sprawdzałem dzisiaj czy to działa. Trzeba do tego wykorzystać hub/rozdzielacz usb (ja mam chiński Orico USB 3.0), podłączyć hub do gniazda USB w samochodzie, następnie podłączyć telefon do huba, włączyć AA, a potem podłączyć np. pendrive'a do huba i włączyć muzykę z USB. Niestety za każdym razem trzeba wtedy podłączać telefon jako pierwszy, bez pendrive'a. Później można się już bez problemu przełączać między muzyką z telefonu i pendrive'a
Można za to jednocześnie mieć włączone AA i radio (w panelu po prawej) albo nawet muzykę z USB - sprawdzałem dzisiaj czy to działa. Trzeba do tego wykorzystać hub/rozdzielacz usb (ja mam chiński Orico USB 3.0), podłączyć hub do gniazda USB w samochodzie, następnie podłączyć telefon do huba, włączyć AA, a potem podłączyć np. pendrive'a do huba i włączyć muzykę z USB. Niestety za każdym razem trzeba wtedy podłączać telefon jako pierwszy, bez pendrive'a. Później można się już bez problemu przełączać między muzyką z telefonu i pendrive'a
Re: Kia Stinger opinie
A klikaliście w mapę ? - u mnie, co prawda na starym ekranie 8 cali działa.