Stuki w kole na zakręcie.
Re: Stuki w kole na zakręcie.
W moim przypadku, kiedy samochód był nowy, też czasami przy max skręcie kół dawało się usłyszeć czasami coś jakby "szuranie". Samodzielnie obejrzałem spód pojazdu i stwierdziłem, że CHYBA to piach na osłonie przegubu przy dużym wychyleniu jest z jednej strony ściskany i wydaje takie dźwięki.
Dzisiaj mam na liczniku 100 kkm i już nic nie "szura"
A tak na marginesie - Kolego robert-km, dopiero teraz doczytałem, że wymieniałeś szybę przednią. Czeka mnie to samo, ale jakoś tak się "czaję" i zastanawiam, czy po tej operacji nic nie będzie skrzypiało, działało itp, itd. Jak było w Twoim przypadku? Wszystko przebiegło OK ?
Dzisiaj mam na liczniku 100 kkm i już nic nie "szura"
A tak na marginesie - Kolego robert-km, dopiero teraz doczytałem, że wymieniałeś szybę przednią. Czeka mnie to samo, ale jakoś tak się "czaję" i zastanawiam, czy po tej operacji nic nie będzie skrzypiało, działało itp, itd. Jak było w Twoim przypadku? Wszystko przebiegło OK ?
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
- model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Stuki w kole na zakręcie.
Podczas przeglądu zgłosiłem problem po raz kolejny. Tym razem mechanicy po krótkiej przejażdżce ze mną znaleźli dwie rzeczy, które mogą ten problem powodować.
Pierwsza z nich to łożysko, ale to raczej nie to.
Drugi to problem z poduszką pod skrzynią biegów. Tam podobno przy skręcie w prawo przeciążenie silnika i skrzyni ląduje w całości na jednej poduszce i tam zaczyna się ocieranie elementów gumowych i metalowych przy dużym naprężeniu - stąd te stuki (chociaż tutaj mechanicy stwierdzili, ze to nie są żadne stuki, tylko chrobotanie...). W trakcie przeglądu nasmarowali mi te części i rzeczywiście dźwięki zdarzają się rzadziej i są cichsze, natomiast nadal występują. We wtorek jadę znowu na wymianę świec po 50k km, więc temat pociągniemy dalej.
Co do tematu szyby - ogólnie wszystko ok - żadnych problemów nie mam.
Pierwsza z nich to łożysko, ale to raczej nie to.
Drugi to problem z poduszką pod skrzynią biegów. Tam podobno przy skręcie w prawo przeciążenie silnika i skrzyni ląduje w całości na jednej poduszce i tam zaczyna się ocieranie elementów gumowych i metalowych przy dużym naprężeniu - stąd te stuki (chociaż tutaj mechanicy stwierdzili, ze to nie są żadne stuki, tylko chrobotanie...). W trakcie przeglądu nasmarowali mi te części i rzeczywiście dźwięki zdarzają się rzadziej i są cichsze, natomiast nadal występują. We wtorek jadę znowu na wymianę świec po 50k km, więc temat pociągniemy dalej.
Co do tematu szyby - ogólnie wszystko ok - żadnych problemów nie mam.
Optima GT 2017 sedan, biała perła
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 gru 2018, 09:05
- model samochodu: Optima GT 2017
Re: Stuki w kole na zakręcie.
Mam ten sam model co Ty i prawdopodobnie ten sam problem raz byłem to stwierdzono, że nic nie widzą ale problem nadal występuje i widzę, że sobie go nie wymyśliłem wiec na przeglądzie za 1,5 tyg zgłoszę ponownie.robert-km pisze: ↑30 sty 2020, 13:32 Podczas przeglądu zgłosiłem problem po raz kolejny. Tym razem mechanicy po krótkiej przejażdżce ze mną znaleźli dwie rzeczy, które mogą ten problem powodować.
Pierwsza z nich to łożysko, ale to raczej nie to.
Drugi to problem z poduszką pod skrzynią biegów. Tam podobno przy skręcie w prawo przeciążenie silnika i skrzyni ląduje w całości na jednej poduszce i tam zaczyna się ocieranie elementów gumowych i metalowych przy dużym naprężeniu - stąd te stuki (chociaż tutaj mechanicy stwierdzili, ze to nie są żadne stuki, tylko chrobotanie...). W trakcie przeglądu nasmarowali mi te części i rzeczywiście dźwięki zdarzają się rzadziej i są cichsze, natomiast nadal występują. We wtorek jadę znowu na wymianę świec po 50k km, więc temat pociągniemy dalej.
Co do tematu szyby - ogólnie wszystko ok - żadnych problemów nie mam.
Kia Optima GT 2.0 T-GDI (gravity blue)
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 wrz 2019, 09:50
- model samochodu: KIA Optima GT SW
Re: Stuki w kole na zakręcie.
I jak udało się Wam namierzyć ten problem? Ja go dzisiaj zauważyłem wjeżdżając w ostry zakręt w prawo, przy troszkę większej prędkości niż zwykle i faktycznie w okolicy lewego koła coś jak by obcierało.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 gru 2018, 09:05
- model samochodu: Optima GT 2017
Re: Stuki w kole na zakręcie.
Daj znać czy pomoże, bo moim to trzeba palcem pokazać inaczej wszystko ok, nie nie dolega.KarolRzadczyk pisze: ↑08 lut 2020, 20:38Mam ten sam model co Ty i prawdopodobnie ten sam problem raz byłem to stwierdzono, że nic nie widzą ale problem nadal występuje i widzę, że sobie go nie wymyśliłem wiec na przeglądzie za 1,5 tyg zgłoszę ponownie.robert-km pisze: ↑30 sty 2020, 13:32 Podczas przeglądu zgłosiłem problem po raz kolejny. Tym razem mechanicy po krótkiej przejażdżce ze mną znaleźli dwie rzeczy, które mogą ten problem powodować.
Pierwsza z nich to łożysko, ale to raczej nie to.
Drugi to problem z poduszką pod skrzynią biegów. Tam podobno przy skręcie w prawo przeciążenie silnika i skrzyni ląduje w całości na jednej poduszce i tam zaczyna się ocieranie elementów gumowych i metalowych przy dużym naprężeniu - stąd te stuki (chociaż tutaj mechanicy stwierdzili, ze to nie są żadne stuki, tylko chrobotanie...). W trakcie przeglądu nasmarowali mi te części i rzeczywiście dźwięki zdarzają się rzadziej i są cichsze, natomiast nadal występują. We wtorek jadę znowu na wymianę świec po 50k km, więc temat pociągniemy dalej.
Co do tematu szyby - ogólnie wszystko ok - żadnych problemów nie mam.
Kia Optima GT 2.0 T-GDI (gravity blue)
Re: Stuki w kole na zakręcie.
witam, czy ktoś ma już jakieś informacje co powoduje to ocieranie , szuranie, postukiwanie w okolicy przedniego lewego koła?
Re: Stuki w kole na zakręcie.
Mam to samo w Optimie GT z 2016r. Tez zaczynamy szukać rozwiązania. Tylko i wyłącznie przy skręcie w prawo, szura/chrobocze po lewej stronie. Jakby plastikiem trzeć o asfalt.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 gru 2018, 09:05
- model samochodu: Optima GT 2017
Re: Stuki w kole na zakręcie.
Udało się komuś rozwiązać problem?
Kia Optima GT 2.0 T-GDI (gravity blue)
Re: Stuki w kole na zakręcie.
Witam, czy udało sie Państwu zindentyfikować problem.
Re: Stuki w kole na zakręcie.
Ciekawostka taka. Miałem wyciągany silnik. Później wkładany. Stuki ustąpiły. Jednak co jest przyczyna zielonego pojęcia nie mam. Ktoś wyżej pisał ze jakaś poduszka pod silnikiem, możliwe ze to to. Cytując klasyka „jak do tego doszło nie wiem”, ale przestało.