Typowe usterki i niedoróbki Kia ProCeed
-
- Posty: 606
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Pierwszy wolny termin 10 stycznia, Interbis Gdańsk. Dobra nie szmelc. Ale na prawdę nie pamiętam tak na szybko który samochód mi nie odpalił z tych co miałem....a tak miałem taki MG Metro na początku lat 90. Ale ono miało taki dziwny gaznik jak motocyklowy i ciężko było mi wtedy znalezć fachowca bo każdy na widok tego autka drapał się po głowie. Zawieszenie też miał ze swerami pompowanymi płynem. Ale był ładniutki....z czerwonymi pasami i piekielnie szybki - jak chodził bo bardzo lekki.
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 21:33
- model samochodu: ProCeed GT Line
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Typowe usterki i niedoróbki
W przypadku mojego egzemplarza, przy obecnych mrozach (12-16 st.) wystarczyły dwa dni na dworze, a przestał działać Auto Hold. Do tego w krótkich ostępach czasu włącza się i wyłącza sygnalizacja niezapiętych pasów, nawet jak na fotelu albo kanapie nie ma pasażerów. Jeśli to potrwa jeszcze kilka dni, to chyba będzie wizyta...
-
- Posty: 606
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Typowe usterki i niedoróbki
U mnie od początku włącza się nie zapiętego pasa z tylu. Mam zapięty pas na sucho cały czas i jest spokój. To nie wada a cecha i nie podlega pewnie gwarancji.
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
Re: Typowe usterki i niedoróbki
U mnie z pasem podobnie. Kontrolka znika po około 1min od jazdy.
Z początku myślałem, że to jakiś błąd ale teraz wiem, że tak jest i tyle.
Inna sprawa przy takich mrozach -12 alektronika jednak może zawodzić. Teraz wszystko tak jest robine - znak czasu...aż strach będzie jeździć w przyszłości elektrykami stojącymi pod blokami :/ Będzie z rana choinka przy odpalaniu.
Z początku myślałem, że to jakiś błąd ale teraz wiem, że tak jest i tyle.
Inna sprawa przy takich mrozach -12 alektronika jednak może zawodzić. Teraz wszystko tak jest robine - znak czasu...aż strach będzie jeździć w przyszłości elektrykami stojącymi pod blokami :/ Będzie z rana choinka przy odpalaniu.
- shider
- Posty: 524
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Jeżeli w obecnej generacji ceed/proceed/xceed (CD) jest tak samo jak w poprzedniej (JD) to na tylnej kanapie nie ma czujników obecności pasażera (czujników nacisku). Kontrolka (kontrolki) świeci się po uruchomieniu silnika i jeżeli w ciągu jednej minuty nie nastąpi zapięcie pasów, to gaśnie. Nie ma sensu zapinanie pasów na pusto... Dopiero w sytuacji gdy w czasie jazdy zostanie odpięty pas na tylnej kanapie, włączy się alarm niezapiętych pasów. Dezaktywacja alarmu niezapiętych pasów dla tylnej kanapy nastąpi też w sytuacji gdy zostaną otwarte drzwi i odpięte pasy - wówczas system uzna, że pasażer wysiadł.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 10 lip 2021, 14:38
- model samochodu: Proceed polift
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Są czujniki nacisku, przynajmniej na pewno jest za pasażerem. Mój piesek jak się wierci w boxie i mocniej naciśnie, a zapomnę zapiąć pas to się drze w trakcie jazdy, jak się położy to przestajeshider pisze: ↑27 gru 2021, 11:25 Jeżeli w obecnej generacji ceed/proceed/xceed (CD) jest tak samo jak w poprzedniej (JD) to na tylnej kanapie nie ma czujników obecności pasażera (czujników nacisku). Kontrolka (kontrolki) świeci się po uruchomieniu silnika i jeżeli w ciągu jednej minuty nie nastąpi zapięcie pasów, to gaśnie. Nie ma sensu zapinanie pasów na pusto... Dopiero w sytuacji gdy w czasie jazdy zostanie odpięty pas na tylnej kanapie, włączy się alarm niezapiętych pasów. Dezaktywacja alarmu niezapiętych pasów dla tylnej kanapy nastąpi też w sytuacji gdy zostaną otwarte drzwi i odpięte pasy - wówczas system uzna, że pasażer wysiadł.
-
- Posty: 606
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Ja ponownie w sprawie nie usterki ale dla mnie kretyńskiego oprogramowania. Dziś minus 15 stopni. Uruchamiam moją KIę, zapaliła i od razu 2 tyś obrotów! I tak trzyma jakieś 3-4 minuty....wyje a mi szkoda katowanego silnika przy takim mrozie. Uruchamiam Vw TSI też wtrysk bezpośredni i ..... 1-1,1 obrotów. Strasznie mi szkoda tego silnika. 2 tyś obrotów od razu, ciekawe jak szybko olej po 5 dniach na mrozie dociera do całego silnika i go smaruje. No ale dogrzewamy dpf....i ciekawe do ilu się dogrzał przez te 3 minuty katowania. Kretynizm. Ekologia zabija silniki.
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
- shider
- Posty: 524
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Faktycznie z instrukcji wynika, że w 3ciej generacji pojawiły się czujniki na zewnętrznych, tylnych siedzeniach.goldenguti pisze: ↑27 gru 2021, 12:28Są czujniki nacisku, przynajmniej na pewno jest za pasażerem. Mój piesek jak się wierci w boxie i mocniej naciśnie, a zapomnę zapiąć pas to się drze w trakcie jazdy, jak się położy to przestajeshider pisze: ↑27 gru 2021, 11:25 Jeżeli w obecnej generacji ceed/proceed/xceed (CD) jest tak samo jak w poprzedniej (JD) to na tylnej kanapie nie ma czujników obecności pasażera (czujników nacisku). Kontrolka (kontrolki) świeci się po uruchomieniu silnika i jeżeli w ciągu jednej minuty nie nastąpi zapięcie pasów, to gaśnie. Nie ma sensu zapinanie pasów na pusto... Dopiero w sytuacji gdy w czasie jazdy zostanie odpięty pas na tylnej kanapie, włączy się alarm niezapiętych pasów. Dezaktywacja alarmu niezapiętych pasów dla tylnej kanapy nastąpi też w sytuacji gdy zostaną otwarte drzwi i odpięte pasy - wówczas system uzna, że pasażer wysiadł.
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Tak jest by kalalizator osiagnol szybko wysoka tempereture, oczywiscie ekologia by najszybniej bylo mniej wydalania CO2Marek3003 pisze: ↑27 gru 2021, 17:28 Ja ponownie w sprawie nie usterki ale dla mnie kretyńskiego oprogramowania. Dziś minus 15 stopni. Uruchamiam moją KIę, zapaliła i od razu 2 tyś obrotów! I tak trzyma jakieś 3-4 minuty....wyje a mi szkoda katowanego silnika przy takim mrozie. Uruchamiam Vw TSI też wtrysk bezpośredni i ..... 1-1,1 obrotów. Strasznie mi szkoda tego silnika. 2 tyś obrotów od razu, ciekawe jak szybko olej po 5 dniach na mrozie dociera do całego silnika i go smaruje. No ale dogrzewamy dpf....i ciekawe do ilu się dogrzał przez te 3 minuty katowania. Kretynizm. Ekologia zabija silniki.
Re: Typowe usterki i niedoróbki
Dziwna to sprawa. Sprawdziłem nawet u siebie dla ciekawości, choć kiedyś też już sprawdzałem.Marek3003 pisze: ↑27 gru 2021, 17:28 Ja ponownie w sprawie nie usterki ale dla mnie kretyńskiego oprogramowania. Dziś minus 15 stopni. Uruchamiam moją KIę, zapaliła i od razu 2 tyś obrotów! I tak trzyma jakieś 3-4 minuty....wyje a mi szkoda katowanego silnika przy takim mrozie. Uruchamiam Vw TSI też wtrysk bezpośredni i ..... 1-1,1 obrotów. Strasznie mi szkoda tego silnika. 2 tyś obrotów od razu, ciekawe jak szybko olej po 5 dniach na mrozie dociera do całego silnika i go smaruje. No ale dogrzewamy dpf....i ciekawe do ilu się dogrzał przez te 3 minuty katowania. Kretynizm. Ekologia zabija silniki.
U mnie po odpaleniu na takim zimnie trzyma obroty ok 1400 i przez jakieś 40 sekund.