pszczola26 pisze: ↑22 lis 2019, 16:45
Co za problem, kup dobry olej niskopopiołwy 0w30 C2,C3 i jedź do ASO na wymianę. Ja zawsze jeździłem z własną oliwą do serwisu i nigdy nie było problemu.
Olej 0-30 czy 5-30 to małe zabójstwo dla silnika na lato. Każdy rozsądny mechanik Ci to powie.Silnik potrzebuje ochrony a nie żeby coś rzadkiego pływało i silnik mało spalał bo takie obowiązują normy eco. Lać min X-40W a silnik wytrzyma dłużej niż gwarancja
Kolego Świat idzie do przodu, konstrukcje nowoczesnych silników spalinowych również, dlatego polecam zajrzeć do instrukcji samochodu w której producent określa klasę lepkościową i jakościową oleju do konkretnego silnika, a nie słuchać mechaników, którzy pół życia naprawiali Żuki, Polonezy, Ursusy C330 lub stare sztrucle z Niemiec.
Kia zaleca bo ma w tym interes aby samochód jeździł tyle co potrzebuje producent a nie użytkownik.
Inżynierowie i specjaliści po to robią badania aby się biznes kręcił wytrzymał 150 tyś a później silniczek Pa...Lepiej dmuchać na zimne.Niemcy też wymyślili longlife więc ciekawe kto mądry stosuje się do tych nowości i przebiegów wymyślonych przez przysłowiowych specjalistów..
Normy API i ILSAC nie zapobiegają spalaniu stukowemu, tylko zjawisku LSPI. Efekt (brak tłoka ) ten sam, ale przyczyny inne. Co do oleju. Szukałem długo. W końcu kupiłem Motul 8100 eco-clean C5 SAE 0W20, API SP, ILSAC-6A
KIA CEED III FL SW 2022r. 1,5 T-GDI 160 KM BLP+AEB Lunar Silver
Low Speed Pre Ignition - spalanie się drobinek oleju z filmu olejowego lub fragmentów nagaru w suwie sprężania przed iskrą (czyli inaczej niż w spalaniu stukowym) w doładowanych, małolitrażowych silnikach benzynowych (duże obciążenie, gaz w podłogę) przy małych prędkościach obrotowych. Norma C5 świadczy o spalaniu się oleju z pozostawieniem małej ilości popiołu. Normy SP i 6A świadczą o zapobieganiu zjawisku LSPI (m.in. przez zmniejszoną ilość Ca w oleju)
KIA CEED III FL SW 2022r. 1,5 T-GDI 160 KM BLP+AEB Lunar Silver
Tłumaczenie jest trochę inne i jest to też spalanie stukowe tylko przy niskich obrotach.Oleje ACEA C 5 są też tak jak C3 mid- SAPS ale niestety HTHS jest w nich niższe bo minimum 2.6 mPa.s a to znaczy cieńszy film olejowy. Kia zaleca C3 i stąd moje pytanie.