Strona 3 z 6

Re: Kia stonic 1.0 100 km

: 25 maja 2020, 12:09
autor: camelleon
StonicScross pisze: 22 maja 2020, 13:13 Kiedyś było zestawienie aut miejskich - około 10 w Motorze czy podobnej gazetce. Rio 1,4 100 i Hyundai i 20 z 1,0 100. Elastyczność w jakims przedziale byla cos 60-120 czy 80-120, cos tego typu - 1,4 100 miał 22 sek., 1,0 100 mial 13 sek. Silnik 1,0 120 jest dynamiczniejszy niż 1,6 122 w Ceed.
na ktory biegu.. na 6? owszem bo 1.0 ma turbine, ale jak mam 3500 obrotow i wrzuce sobie 3 to idze az po czerwone pole.. i nic mu nie dolega. 6 nie jest by byc elastyczną tylko by zbic obroty.
dlatego gdy ktos tu pyta o 5biegową skrzynie wiem ze lepsza niz ta 6.

Re: Kia stonic 1.0 100 km

: 27 maja 2020, 21:27
autor: StonicScross
Doświadczenie z silnikiem 1.4 109 - muł wolnossacy zarlacz benzyni zwany rekinim. 1.6 122 dynamiczniejszy ciut ale też zlopal. Oczywiście że turbo fajniejsze w jeździe.

Re: Kia stonic 1.0 100 km

: 22 cze 2020, 01:25
autor: dziabi3
1.0 turbo i tylko 100 koni ?
Ja tu bym chętnie wsadziłbym 1,6 turbo lub przynajmniej 1,4 turbo, a oni jeszcze kastrują do 100 koni.

Re: Kia stonic 1.0 100 km

: 23 cze 2020, 07:48
autor: Iżu
mario2020 pisze: 11 lut 2020, 21:02Nie wiem skąd ta niechęć do trzech cylindrów.Tak już chyba zostanie i trzeba będzie to przyjąć. Trzeba tu również powiedzieć, że obecnie mało gdzie spotyka się cztery cylindry, jest dosłownie parę marek, które jeszcze montują takie silniki .Wszędzie głównie trzycylindrowce z turbiną o różnej mocy.
Cześć, niechęć do silników trzycylindrowych wynika z ich mizernej kultury pracy, mniejszej trwałości i mocy jeśli nie posiadają turbiny, a także większej ilości osprzętu, wszak kiedyś trzeba będzie tą turbinę regenerować lub wymienić, do tego mamy obecnie już we wszystkich samochodach filtr cząstek stałych.
Kupiłem jeden z ostatnich dostępnych w Polsce egzemplarzy KIA Stonic z silnikiem wolnossącym 1.4 DOHC 100 KM właśnie po to by mieć święty spokój z problemami, a jako że zmieniam samochody raczej rzadko, bo co około 10 lat, to trwałość i niezawodność jednostki napędowej jest dla mnie priorytetem.
Silniki 1.4 100 KM są sprawdzone i niezawodne, proste konstrukcyjnie, mają wystarczającą jak na takie autko moc i moment obrotowy, dlatego większość użytkowników je woli.
Tendencja produkcji i sprzedaży trzycylindrowych silniczków o pojemności litra wynika tylko i wyłącznie z konieczności spełniania przez producentów restrykcyjnych norm emisji CO2 oraz WLTP, dlatego także pojawia się też coraz więcej hybryd i elektryków.

Pozdrawiam 8-)

Re: Kia stonic 1.0 100 km

: 23 cze 2020, 07:57
autor: w26rysiek
Iżu pisze: 23 cze 2020, 07:48
mario2020 pisze: 11 lut 2020, 21:02Nie wiem skąd ta niechęć do trzech cylindrów.Tak już chyba zostanie i trzeba będzie to przyjąć. Trzeba tu również powiedzieć, że obecnie mało gdzie spotyka się cztery cylindry, jest dosłownie parę marek, które jeszcze montują takie silniki .Wszędzie głównie trzycylindrowce z turbiną o różnej mocy.
Cześć, niechęć do silników trzycylindrowych wynika z ich mizernej kultury pracy, mniejszej trwałości i mocy jeśli nie posiadają turbiny, a także większej ilości osprzętu, wszak kiedyś trzeba będzie tą turbinę regenerować lub wymienić, do tego mamy obecnie już we wszystkich samochodach filtr cząstek stałych.
Kupiłem jeden z ostatnich dostępnych w Polsce egzemplarzy KIA Stonic z silnikiem wolnossącym 1.4 DOHC 100 KM właśnie po to by mieć święty spokój z problemami, a jako że zmieniam samochody raczej rzadko, bo co około 10 lat, to trwałość i niezawodność jednostki napędowej jest dla mnie priorytetem.
Silniki 1.4 100 KM są sprawdzone i niezawodne, proste konstrukcyjnie, mają wystarczającą jak na takie autko moc i moment obrotowy, dlatego większość użytkowników je woli.
Tendencja produkcji i sprzedaży trzycylindrowych silniczków o pojemności litra wynika tylko i wyłącznie z konieczności spełniania przez producentów restrykcyjnych norm emisji CO2 oraz WLTP, dlatego także pojawia się też coraz więcej hybryd i elektryków.

Pozdrawiam 8-)
Całkowicie zgadzam się z kolegą. Polecam opinie na You Tube Pertyn Ględzi.

Re: Kia stonic 1.0 100 km

: 23 cze 2020, 08:14
autor: jotes1911
Wszystko ok, tylko nie bardzo wiadomo, co należy rozumieć pod pojęciem "mizernej kultury pracy" silnika 3-cylindrowego. Pewnie chodzi tu o dźwięk tegoż silnika. Rzeczywiście brzmienie jest nieco inne, ale jest to bzdet, po niedługim czasie osłuchania przyzwyczajamy się do tego. Nie ma to oczywiście żadnego wpływu na to co istotne, a więc na poruszanie się samochodem z tym silnikiem.

Re: Kia stonic 1.0 100 km

: 23 cze 2020, 08:35
autor: StonicScross
Jesli chodzi o 1,4 100 - miałem 1,4 109 w Rio więc aucie jeszcze mniejszym, niższym i te 9 KM niby więcej. Muł szybkossący paliwo. Mówicie że wystarczy dac niższy bieg. Tylko jaki wtedy głośny jest i ile spala. Co do brzmienia silnika w 3-cyl.- to generalizowanie. Lepiej to wygląda np. w Suzuki S-cross (ale przyczyną może być np. mata pod maska, wygłuszenie, może też z tego względu że maks. mom. obr. jest od 2000 a nie 1500). Co do 3-cyl. - PureTech, Ecoboost czy TCE mają dobre opinie (i przebiegi). Choć może lepiej by było mieć silnik jak mazda 2,0 120. Oni jakoś umieją zrobić wolnossący dynamiczny i mało spalający. Tylko że nierzadko mazda 2-3 letnia (czytaj: 0 lat gwarancji) kosztuje tyle co nowa kia (7 lat gwar.).

Re: Kia stonic 1.0 100 km

: 23 cze 2020, 10:42
autor: Zamel
Jeżeli chodzi o 1.0 100km to nie mogę źle powiedzieć , codziennie jeżdżę po 50km do pracy mieszany tryb i spalanie ma ok 6,5 l , jezeli chodzi o trase to max 140km/h powyżej tej wartości obroty mają ok 3000 i juz nie ma radości z jazdy ,na miasto to juz lepiej wypada duze przyspieszenie

Re: Kia stonic 1.0 100 km

: 23 cze 2020, 12:10
autor: camelleon
jotes1911 pisze: 23 cze 2020, 08:14 Wszystko ok, tylko nie bardzo wiadomo, co należy rozumieć pod pojęciem "mizernej kultury pracy" silnika 3-cylindrowego. Pewnie chodzi tu o dźwięk tegoż silnika. Rzeczywiście brzmienie jest nieco inne, ale jest to bzdet, po niedługim czasie osłuchania przyzwyczajamy się do tego. Nie ma to oczywiście żadnego wpływu na to co istotne, a więc na poruszanie się samochodem z tym silnikiem.
.. jedyna wada jaką dostrzegam.. jezdzac 3 cylindrowym i 4 cylindrowym to drgania i dziwny dzwiek tej 3. (bez turbiny to byl silnik).. chodzi o to ze praca 4 cylindrów bedzie symetryczna a z 3 tego nie osiagniesz i trudniej uzyskac wyważoną pracę rownomierną ktora nie powoduje takich wibracji.. i tyle z zakresu mechaniki.. .. to czy sie przyzwyczaisz czy nie to inna kwestia, do wszystkiego mozna sie przyzwyczaić fakt. do bicia też ale czy trzeba jesli masz wybór?
.. bo trwalosc itd.. w tych nowych turbodmuchawkach jest na 100-150 tys bez klopotu jak szanujesz turbinę, wiec o awaryjnosc bym sie nie bal.

Re: Kia stonic 1.0 100 km

: 23 cze 2020, 12:12
autor: camelleon
Zamel pisze: 23 cze 2020, 10:42 Jeżeli chodzi o 1.0 100km to nie mogę źle powiedzieć , codziennie jeżdżę po 50km do pracy mieszany tryb i spalanie ma ok 6,5 l , jezeli chodzi o trase to max 140km/h powyżej tej wartości obroty mają ok 3000 i juz nie ma radości z jazdy ,na miasto to juz lepiej wypada duze przyspieszenie
litrówka daje radę.. acz przy 150.. w 1.4 spokojnie da sie rozmawiac, a w 1.0 już trzeba podniesc glos.
w miescie litrówka lepiej sie zbiera mniej pali w trasie jednak 1.4 wypada lepiej :)