CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

forum użytkowników modelu Ceed
Keraj
Posty: 30
Rejestracja: 04 kwie 2020, 19:51
model samochodu: KIA CEED III 1.4

CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: Keraj »

Witam Forumowiczów,

Wraca temat wyciszenia :) Mam już wygłuszoną wnękę bagażnika i tylne nadkola. Jest lepiej, ale delikatnie mówiąc szału dalej nie ma. Z moich doświadczeń wynika, że nie ma co narzekać na szumy opływowe, nawet przy prędkościach autostradowych, również praca silnika jest praktycznie niezauważalna. Natomiast dźwięki dochodzące od opon to jakaś masakra. Pokonuję stale taką samą trasą do pracy i z powrotem. Zauważyłem dość szybko, że te odgłosy buczenia są ściśle powiązane z rodzajem asfaltu po jakim jadę. Na odcinkach drogi gdzie jest położona taka warstwa z kamyczkami, trochę bardziej porowata, szum i buczenie staje się naprawdę uciążliwe. Jestem teraz pewien, że te odcinki mógłbym rozpoznawać z zamkniętymi oczami, tylko na słuch :) Szybciej pokonywana trasa też męczy.
Ale do rzeczy. Autko wyjechało z salonu na oponach letnich Michelin Primacy 3, rozmiar 225/45/17. Spotkałem się z opinią, że pomimo dobrych parametrów opon z serii Michelin Primacy (również wersja 4) maja one właśnie tendencję do buczenia. Jakie macie doświadczenia z tymi oponami? Może ktoś jeżdżący CEED-em (szczególnie kombi) zmienił te fabryczne opony na coś innego i zauważył różnicę? Czy waszym zdaniem zmiana rozmiaru na 16 cali i wyższy profil powinna pomóc? (choć szkoda tracić taki ładny wygląd :( )
Na koniec dodam, że mam dość często okazję jeździć różnymi autami służbowymi. Ostatnio padło na Astrę IV w benzynie. Wstyd przyznać, ale jak silnik był bardziej słyszalny tak od strony opon było dużo, dużo lepiej niż w CEED. Opony delikatnie mówiąc budżetowe...
zarathos
Posty: 258
Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
Kontakt:

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: zarathos »

Zmiana na 16'' nie pomoże - mam i mi też wyje, huczy i buczy. Zmiana opon może, ale niewiele. Ten samochód ma tragiczne wyciszenie i tego się nie przeskoczy. Do tego polski asfalt jest mocno chropowaty (szkoda, może więcej Sebixów spotkało by się z drzewem zanim zaczną się rozmnażać) co też nie pomaga. Jechałem Ceedem po Czechach, Austrii, Niemczech czy Szwajcarii gdzie asfalt jest gładszy to różnica w komforcie akustycznym była spora.
Volver
Posty: 136
Rejestracja: 15 lut 2020, 19:23
model samochodu: Kia Ceed III BL 1 4 T-GDi, DCT, JBL, winter pack, killer seats.

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: Volver »

Ceed jest niewyciszony od szumów z opon, spod podłogi i z drzwi. Silnika akurat nie słychać przesadnie. Taki budżetowy samochód. Z generacji na generację producenci oszczędzają. Hałas się nasila na szorstkim asfalcie, nierównościach czy łatach i bardzo męczy. Po wyciszeniu tylko bagażnika hałas z tyłu spadł w moim faktycznie - mam identyczny - 1,4 T Dct Business Line 5-D. Opony Michelina Primacy 3 są strasznie głośne, jazda na zimówkach Goodyear z bardzo wysokimi prędkościami typu 170 kmh była zupełnie akceptowalna, głośność na poziomie mojej Skody Superb 280 Tsi. Po zmianie na fabryczne Primacy 3 - masakra. Sam myślę o zmianie ich na Conti 6, które uchodzą za ciche lub Uniroyal, które miałem na ProCeed 2 i były bardzo OK. Etykiety na oponach z głośnością sobie, a życie sobie, gdyż pokazują one jedynie hałas na zewnątrz. Natomiast transmisja hałasu do wnętrza auta to złożona kwestia budowy opon, bieżnika i jego kształtu (co do zasady symetryczne są cichsze) oraz składu mieszanki. To wszystko wpływa na częstotliwości rezonansu własnego i inne parametry. Niestety, dopiero wygłuszenie całej podłogi, nadkoli i pewnie drzwi dałoby dobry efekt. W Ceedzie mamy cienkie szyby, brak uszczelek filcowych itp. Cóż, takie czasy.
Keraj
Posty: 30
Rejestracja: 04 kwie 2020, 19:51
model samochodu: KIA CEED III 1.4

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: Keraj »

Masz na myśli Continental Premium Contact 6? Wg etykiety mają parametr 71 dB. Czyli głośniej o 2 dB od Michelin Primacy 3. A to już bardzo dużo. Ale tak jak mówisz, etykieta etykietą, a życie życiem. Bardzo chętnie poczytam opinie kogoś kto jeździ Ceed 3, zmienił letnie Michelin na coś innego i zauważył różnice. Jestem już mentalnie na etapie pozbycia się Michelin póki są jeszcze prawie nowe i coś warte i zamiany na coś innego. Pytanie na co 😀
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: kon »

1. Typ opony - to robi różnice. Letnie conti 5 są głośnie niż zimowki Kumho... Na oponach można sporo i łatwo urwać.
2. Szerokosc: 225 to już sporo, węższa będzie cichsza.
3. Średnica kola: większe koło lepiej się toczy (mniejsze opory) i będzie też cichsze. Ale całe koło, a nie sama felga.
4. Nawierzchnie - tutaj nic nie zmienimy. Każda rodzaj nawierzchni ma swoje właściwości akustyczne. Nie wiem jak na zachodzie, ale w Polsce póki co parametry akustyczne mieszanek mineralno asfaltowych to temat raczkujący. Buduję się też u nas coraz więcej w betonie, a ten niestety jest jeszcze głośniejszy.
Tichy
Posty: 160
Rejestracja: 13 gru 2019, 13:10

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: Tichy »

Wyciszenie opon jest faktycznie kiepskie. Niestety większość kompaktów nie ma lepszego. Producenci oszczędzają nawet w klasie średniej (Skoda Superb czy Mazda 6).

Najgorsze, że tego chropowatego asfaltu jest coraz więcej... Do tego Ceed ma fajnie wyciszony silnik i szumy powietrza i gdyby nie te nieszczęsne szumy od opon byłby idealnym autkiem na autostrady i ekspresówki...

Kiedy chodziły słuchy, że w 2020 mieli coś poprawić - ktoś może to potwierdzić, bo ja mam MY2020 ale z roku 2019 i nie powiem, żeby było lepiej?
Tomasbjj
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2020, 07:14
model samochodu: Kia Ceed Sportswagon

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: Tomasbjj »

Witam wszystkich.

Ja mam dokładnie ten sam problem, hałas z tylnej części jest ogromny, po przesiadce z mondeo myślałem że mam bagażnik otwarty 😁. Autem pykam dopiero, nie całe 2 tyg I tak się zastanawiam czy wygłuszenie bagażnika coś by w tym temacie poprawiło.

Zerknąłem również pod spod i w tylnej części nie mam żadnej osłony podwozia, mam osłony silnika oraz idące wzdłuż pasażera i kierowcy ale tył, gdzie jest tłumik i bak jest "goły", pewnie to też ma znaczny wpływ na hałas.

Wiem że to mój pierwszy post itp, ale miałbym ogromną prośbę, czy ktoś by mógł zerknąć czy tam powinna być ta osłona czy nie? (wersja kombi)
Mam jeszcze parę dni żeby atakować serwis i ewentualnie oddać auto jeśli nie będą chcieli pomoc.

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Tomek
zarathos
Posty: 258
Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
Kontakt:

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: zarathos »

W HB osłony z tyłu nie ma, więc w SW pewnie też nie. Te osłony mają zabezpieczać newralgiczne elementy przed brudem i wodą, a nie wygłuszać, z tyłu były by bezsensowne.

Wygłuszenie bagażnika coś da, nawet wyklejenie tylko podłogi poprawi odrobinę komfort. Ale żeby było dobrze musiałbyś wygłuszyć cały samochód od wewnątrz: drzwi, podłogę, bagażnik. ASO ci tego nie zrobi (ewentualnie odpłatnie), musiałbyś oddać Kijankę do firmy car-audi albo robiącej wygłuszenia żeby rozebrali samochód do rosołu, wykleili i złożyli z powrotem.
Tomasbjj
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2020, 07:14
model samochodu: Kia Ceed Sportswagon

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: Tomasbjj »

Witam.
Dzięki sliczne za szybką odpowiedź, już myślałem że ktoś ta osłonę urwał.
Z tym wygłuszeniem.... chyba spróbuję ten bagażnik wyglusic jakąś mata czy coś. Na innym form kia pisali ze te opony Michelin primacy 3 sa dość głośne.
Więc zacznę od bagażnika, po przeiadce z mondka hałas jest nie do zniesienia.

Dzięki raz jeszcze
Pozdrawiam
Tichy
Posty: 160
Rejestracja: 13 gru 2019, 13:10

Re: CEED III 2019r. SW 1.4 GDI 7 DCT wyciszenie, opony

Post autor: Tichy »

Mondeo to klasa wyżej. Spróbuj się nowym Focusem kombi przejechać - jest jeszcze głośniejszy niż Ceed...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”