kon pisze: ↑29 lip 2020, 08:29
11,6? A czemu nie 15,0?
Tyle ma 1.0 ale ze skrzynią 5 biegową.
Parametr elastyczności miał sens w czasach, gdy 99% samochodów miało 5 biegowe skrzynie. Dziś takie porównywanie kompletnie nie ma sensu.
To może być najistotniejszy parametr, ale dla kogoś kto nie umie zmieniać biegów.
Nie twierdzę że silnik 1.2 jest szybszy, ale jak posługujemy się liczbami, to róbmy to z głową.
A więc z głową:
1,2 MPI manualana 5 biegów 80-120km/h 20,6 sekundy
1,0 t-gdi 100 manualna 5 biegowa 15,0 sekund
1,0 t-gdi 120 manualna 6 biegowa 11,6 sekundy
1,0 t-gdi 120 7DCT 7,8 sekundy
Dlaczego kolega twierdzi, że takie porównanie nie ma sensu? Przecież to jest najistotniejszy parametr mówiący o komforcie wyprzedzania. Jeżeli umiem zmieniać biegi to co? zamienię 20,6 sekundy w 11,6 sekundy? Przecież to absurd.
Jeździłem w swoim czasie samochodem z silnikiem 1,4, 82 KM i 120Nm i mimo mojego zamiłowania do samochodów mniejszych w których takie parametry się zdarzają to o takich chciałbym zapomnieć bo jazda z takimi poza pojechaniem po gazetę była męczarnią.
Mam od jakiegoś czasu 1,0 t-gdi 120 7DCT na który przesiadłem się z 1,2 tce 118 Renault Captur 6 manual i jest o niebo lepiej a tylko ciut głośniej.