Strona 4 z 8

Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?

: 29 lip 2020, 08:31
autor: StonicScross
Ktoś mnie pytał o paliwozernosc 1.4 100. Miałem 1.4 109 w Rio. W zimie w mieście raz wyszło 33 litry po przejechaniu 320 km jakos tak. Owszem, korki wrocławskie. Rio 1,4 109 tak ogólnie paliło w mieście z 9, tymczasem 1.0 120 ze start stop w sumie tak z 7,7. A Suzuki 1.0 112 Boosterjet koło 7 w mieście.

Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?

: 29 lip 2020, 08:35
autor: StonicScross
Natomiast w odniesieniu do zwrotu "masz taki że się wypowiadasz" - o to samo zapytalbym właścicieli wolnossacych wypowiadających się o turbo

Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?

: 29 lip 2020, 09:01
autor: mstrum
kon pisze: 29 lip 2020, 08:29 11,6? A czemu nie 15,0?
Tyle ma 1.0 ale ze skrzynią 5 biegową.
Parametr elastyczności miał sens w czasach, gdy 99% samochodów miało 5 biegowe skrzynie. Dziś takie porównywanie kompletnie nie ma sensu.
To może być najistotniejszy parametr, ale dla kogoś kto nie umie zmieniać biegów.
Nie twierdzę że silnik 1.2 jest szybszy, ale jak posługujemy się liczbami, to róbmy to z głową.
A więc z głową:
1,2 MPI manualana 5 biegów 80-120km/h 20,6 sekundy
1,0 t-gdi 100 manualna 5 biegowa 15,0 sekund
1,0 t-gdi 120 manualna 6 biegowa 11,6 sekundy
1,0 t-gdi 120 7DCT 7,8 sekundy
Dlaczego kolega twierdzi, że takie porównanie nie ma sensu? Przecież to jest najistotniejszy parametr mówiący o komforcie wyprzedzania. Jeżeli umiem zmieniać biegi to co? zamienię 20,6 sekundy w 11,6 sekundy? Przecież to absurd.
Jeździłem w swoim czasie samochodem z silnikiem 1,4, 82 KM i 120Nm i mimo mojego zamiłowania do samochodów mniejszych w których takie parametry się zdarzają to o takich chciałbym zapomnieć bo jazda z takimi poza pojechaniem po gazetę była męczarnią.
Mam od jakiegoś czasu 1,0 t-gdi 120 7DCT na który przesiadłem się z 1,2 tce 118 Renault Captur 6 manual i jest o niebo lepiej a tylko ciut głośniej.

Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?

: 29 lip 2020, 09:19
autor: mstrum
Kolego jotes1911 proszę nie manipulować postami i cytatami a jeżeli już to cytować w oryginale, a jeżeli kolega nie zna definicji cytatu to polecam https://pl.wikipedia.org/wiki/Cytat
Na naukę nigdy nie jest za późno!

Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?

: 29 lip 2020, 09:43
autor: jotes1911
mstrum pisze: 29 lip 2020, 09:19 Kolego jotes1911 proszę nie manipulować postami i cytatami a jeżeli już to cytować w oryginale, a jeżeli kolega nie zna definicji cytatu to polecam https://pl.wikipedia.org/wiki/Cytat
Na naukę nigdy nie jest za późno!
Było zadane (i zacytowane) konkretne pytanie:
"Aha i wytłumaczy mi ktoś, co to znaczy wysilony silnik?"
Na pytanie to została udzielona odpowiedź. Gdzie w tym jest jakakolwiek manipulacja?

Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?

: 29 lip 2020, 09:48
autor: jotes1911
mstrum pisze: 29 lip 2020, 07:32
Iżu pisze: 28 lip 2020, 21:31
StonicScross pisze: 28 lip 2020, 15:33 1,4 100 to archaizm i anachronizm. Nie wszystkie silniki 1.0 maja podobna kulturę pracy. Boosterjet Suzuki niewiele słychać.

Gdybym miał znowu kupić to autko (pomimo odpadających klamek :mrgreen:), to wybrałbym także wolnossący silnik 1,2 MPI 84 KM.
Poleciłem taki samochód koledze i jest bardzo zadowolony 8-)

A czy ten kolega może cokolwiek poza traktorem i to starej generacji wyprzedzić?
1,2 MPI elastyczność 80-120 km/h - 20,6 sekundy, a dla porównania tak znienawidzony przez kolegę 1.0 tgdi - 7,8 sekundy.
Silnik 1,2mpi to całkowita porażka. :lol: :lol: :lol: :lol: Tyle w temacie.
Ps. Zacytowałem wpis w całości, aby nie być znów posądzony o manipulację cytatami.

Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?

: 29 lip 2020, 10:32
autor: kon
mstrum pisze: 29 lip 2020, 09:01 A więc z głową:
1,2 MPI manualana 5 biegów 80-120km/h 20,6 sekundy
1,0 t-gdi 100 manualna 5 biegowa 15,0 sekund
1,0 t-gdi 120 manualna 6 biegowa 11,6 sekundy
1,0 t-gdi 120 7DCT 7,8 sekundy
Dlaczego kolega twierdzi, że takie porównanie nie ma sensu?
......
Bo skoro umawiamy się na test "elastyczności", czyli przyspieszenia na zadanym (najczęściej czwartym) biegu, to trzeba mieć na uwadze że czym innym jest czwarty bieg w skrzyni 5, 6 czy 7 biegowej. Inne ma przełożenie i stosuje się go przy troche innych prędkościach. A hitem jest test na zadanym biegu w automacie, któremu pozwalamy zmieniać biegi..

Jedyne sensowne porównanie to po prostu przyspieszenie (sprint) w danym zakresie (80-120), dobierając biegi tak żeby było najszybciej.
Jeśli w powyższym zestawieniu samochodów, zaczniesz używać drąga i zmieniać biegi, to wyniki manuali znacznie sie polepszą.
I oczywiście największą poprawę (względna i bezwzględną) zanotuje...... silnik wolnossący.
mstrum pisze: 29 lip 2020, 09:01...
Przecież to jest najistotniejszy parametr mówiący o komforcie wyprzedzania. Jeżeli umiem zmieniać biegi to co? zamienię 20,6 sekundy w 11,6 sekundy? Przecież to absurd....
Tak, jak zaczniesz zmianać biegi (czyt.: zredukujesz) to te 20s znacznie skrócisz. Jak ktoś zabiera się do wyprzedzania z prędkości 80km/h małym miejskim autkiem na czwartym biegu, to krzyż na drogę.

Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?

: 29 lip 2020, 10:35
autor: StonicScross
Żeby ten 1,2 84 choć jakoś super mało palił... Poza tym ma koła 15'' z którymi Stonic po prostu nie jest Stonic-iem.

Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?

: 29 lip 2020, 10:54
autor: jotes1911
StonicScross pisze: 29 lip 2020, 10:35 Żeby ten 1,2 84 choć jakoś super mało palił... Poza tym ma koła 15'' z którymi Stonic po prostu nie jest Stonic-iem.
Pali niestety więcej, wg deklaracji producenta prawie o litr więcej niż wycofany 1,4.

Re: Użytkownicy 1.0 tgdi 120 km, jakie macie przebiegi?

: 29 lip 2020, 11:23
autor: mstrum
kon pisze: 29 lip 2020, 10:32
mstrum pisze: 29 lip 2020, 09:01 A więc z głową:
1,2 MPI manualana 5 biegów 80-120km/h 20,6 sekundy
1,0 t-gdi 100 manualna 5 biegowa 15,0 sekund
1,0 t-gdi 120 manualna 6 biegowa 11,6 sekundy
1,0 t-gdi 120 7DCT 7,8 sekundy
Dlaczego kolega twierdzi, że takie porównanie nie ma sensu?
......
Bo skoro umawiamy się na test "elastyczności", czyli przyspieszenia na zadanym (najczęściej czwartym) biegu, to trzeba mieć na uwadze że czym innym jest czwarty bieg w skrzyni 5, 6 czy 7 biegowej. Inne ma przełożenie i stosuje się go przy troche innych prędkościach. A hitem jest test na zadanym biegu w automacie, któremu pozwalamy zmieniać biegi..

Jedyne sensowne porównanie to po prostu przyspieszenie (sprint) w danym zakresie (80-120), dobierając biegi tak żeby było najszybciej.
Jeśli w powyższym zestawieniu samochodów, zaczniesz używać drąga i zmieniać biegi, to wyniki manuali znacznie sie polepszą.
I oczywiście największą poprawę (względna i bezwzględną) zanotuje...... silnik wolnossący.
mstrum pisze: 29 lip 2020, 09:01...
Przecież to jest najistotniejszy parametr mówiący o komforcie wyprzedzania. Jeżeli umiem zmieniać biegi to co? zamienię 20,6 sekundy w 11,6 sekundy? Przecież to absurd....
Tak, jak zaczniesz zmianać biegi (czyt.: zredukujesz) to te 20s znacznie skrócisz. Jak ktoś zabiera się do wyprzedzania z prędkości 80km/h małym miejskim autkiem na czwartym biegu, to krzyż na drogę.
A o ile skrócę o 2 sekundy? Jeżeli tak, to to samo zrobię z 1,0 manualem i dojdę do 9,6 sekundy (7,8 nie osiągnę jak w DCT bo to dwusprzęgłówka zmieniająca biegi w ułamku sekundy). Mamy więc 18,6 sekundy vs 9,6 sekundy a więc dalej kosmos.