Skrzynia DCT - oprogramowanie
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Skrzynia DCT - oprogramowanie
Cześć.
Temat o skrzyni DCT w X-CEED (204 KM) być może jest niepotrzebny, ponieważ sama skrzynia jest w miarę OK ale... Mamy 2 tryby jazdy - dość skrajne, albo sportowo albo ślamazarnie. No właśnie, kulam się po mieście i często zdarza się sytuacja kiedy prawie się zatrzymujemy (prędkość 1-2 km/h) i oprogramowanie w trybie D wymusza drugi bieg. Efekt - palone sprzęgło. Ktoś tu już napisał, że też tak ma i chyba tak musi być... Czy na pewno? Przecież ta sytuacja zdarza się kilka razy dziennie, razy co najmniej 250 dni w roku... Przecież to musi się rozlecieć. Tryb SPORT "zapina" pierwszy bieg poniżej 5 km/h - dlaczego nie robi tego tryb DRIVE? Czy da się to jakoś przeprogramować? Wiem, mam gwarancję itp. ale akurat mamy sprzęgło cierne i jest ono podzespołem eksploatacyjnym i po 30 tysiącach przebiegu jak się rozleci - to raczej będzie mój problem i koszt .
Warto kruszyć kopię w ASO - jak sądzicie?
Temat o skrzyni DCT w X-CEED (204 KM) być może jest niepotrzebny, ponieważ sama skrzynia jest w miarę OK ale... Mamy 2 tryby jazdy - dość skrajne, albo sportowo albo ślamazarnie. No właśnie, kulam się po mieście i często zdarza się sytuacja kiedy prawie się zatrzymujemy (prędkość 1-2 km/h) i oprogramowanie w trybie D wymusza drugi bieg. Efekt - palone sprzęgło. Ktoś tu już napisał, że też tak ma i chyba tak musi być... Czy na pewno? Przecież ta sytuacja zdarza się kilka razy dziennie, razy co najmniej 250 dni w roku... Przecież to musi się rozlecieć. Tryb SPORT "zapina" pierwszy bieg poniżej 5 km/h - dlaczego nie robi tego tryb DRIVE? Czy da się to jakoś przeprogramować? Wiem, mam gwarancję itp. ale akurat mamy sprzęgło cierne i jest ono podzespołem eksploatacyjnym i po 30 tysiącach przebiegu jak się rozleci - to raczej będzie mój problem i koszt .
Warto kruszyć kopię w ASO - jak sądzicie?
Re: Skrzynia DCT - oprogramowanie
Odpowiem krótko - nie warto i nie zawracaj sobie głowy takimi pierdołami
Re: Skrzynia DCT - oprogramowanie
Liczysz ,że ASO przygotuje dla ciebie indywidualne oprogramowanie do skrzyni? No shit....
Jedz do jakiegoś przyzwoitego tunera to jest szansa, że ci ogarnie inne punkty zmiany biegów.
Tylko licz się z utratą gwarancji.
Jedz do jakiegoś przyzwoitego tunera to jest szansa, że ci ogarnie inne punkty zmiany biegów.
Tylko licz się z utratą gwarancji.
- Dezet
- Posty: 80
- Rejestracja: 10 sie 2020, 13:40
- model samochodu: Xceed 1.6 TGDI 7DCT XL
- Lokalizacja: WJ
Re: Skrzynia DCT - oprogramowanie
Mam tak samo. Niestety, albo radzę sobie łopatkami, albo jadę w korku w trybie sport.Krzemyczek pisze: ↑15 paź 2020, 22:16 ... i często zdarza się sytuacja kiedy prawie się zatrzymujemy (prędkość 1-2 km/h) i oprogramowanie w trybie D wymusza drugi bieg. Efekt - palone sprzęgło.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Skrzynia DCT - oprogramowanie
Wiem, że na zmianę oprogramowania w ASO nie mam co liczyć. Szczerze? ASO jest tylko do serwisu, a problemy z autem rozwiązuję sam. Jestem skłonny zaryzykować nowy soft u jakiegoś magika - oczywiście tylko w zakresie 1 biegu ale magików brak Może ktoś, coś, kogoś polecić?
Gwarancja? Cokolwiek Ci się stanie ze skrzynią lub sprzęgłem - to usłyszysz, że usterka została spowodowana złym sposobem użytkowania auta. Przerabiałem to w innej marce, a w KIA z tego co widzę, retorykę mają podobną. Uwielbiam teksty - "co się Pan martwisz, przecież masz Pan gwarancję..."
Re: Skrzynia DCT - oprogramowanie
Jeśli muszę się wlec w korku z niską prędkością także przełączam na tryb sport. W zasadzie na 10 km zmieniam tryb jazdy ze 20-30 razy.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Skrzynia DCT - oprogramowanie
W sumie to też głupie, dlaczego nie może w normalnym trybie do 5 km/h, czyli w takim pełzaniu w wolno przemieszczającym się korku przechodzić na 1 tylko cały czas widać, że ślizga się na 2 biegu? W korkach latem trzeba będzie szczególnie zwrócić uwagę na temperaturę sprzęgła.
Re: Skrzynia DCT - oprogramowanie
Grubo się mylisz. Kia nie ma polityki zwalania winy na klienta.Krzemyczek pisze: ↑16 paź 2020, 19:11 .....
Gwarancja? Cokolwiek Ci się stanie ze skrzynią lub sprzęgłem - to usłyszysz, że usterka została spowodowana złym sposobem użytkowania auta. ....
Kia ma politykę pod tytułem "to nie wada, to jest cecha"
-
- Posty: 239
- Rejestracja: 07 cze 2019, 12:10
- model samochodu: Kia XCeed XL 1.6TGDI 7DCT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Skrzynia DCT - oprogramowanie
Zapewne ma to związek z komfortem. KIA tak zaprogramowała skrzynię DCT by ta symulowała pracę klasycznej skrzyni, czyli płynność i pełzanie. Dlatego sprzęgła tak się zużywają. Jazda w poślizgu na 2 biegu jest płynna a jazda na 1 biegu to szarpanie i brak komfortu. Nawet w materiałach prasowych na temat tej skrzyni można przeczytać iż na rynek EU zaprogramowano ją pod komfort. Na innych rynkach działa pewnie mniej komfortowo ale za to dłużej wytrzymuje. Miałem wcześniej auto z mocnym silnikiem +skrzynia klasyczna i tam auto też zawsze używało 2 biegu w korkach lub do ruszania. Nawet ze skrzyżowania zawsze ruszało z 2 biegu. Pierwszy bieg był używany tylko w trybie sport. Rożnica jest taka iż tam pracował konwerter dla którego nie było to problemem.rah pisze: ↑17 paź 2020, 10:04 W sumie to też głupie, dlaczego nie może w normalnym trybie do 5 km/h, czyli w takim pełzaniu w wolno przemieszczającym się korku przechodzić na 1 tylko cały czas widać, że ślizga się na 2 biegu? W korkach latem trzeba będzie szczególnie zwrócić uwagę na temperaturę sprzęgła.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2020, 11:01 przez Kobil, łącznie zmieniany 1 raz.