PRZEGLĄD WE WLASNYM ZAKRESIE...
PRZEGLĄD WE WLASNYM ZAKRESIE...
Witam wszystkich,
Czy ktoś z was bawił się w przeglądy we własnym zakresie, czy to wiosenne czy zimowe. Generalnie chodzi mi o wymianę filtrów powietrza, kabinowy, wycieraczki czy kolocki hamulcowe. Nie są to skomplikowane rzeczy a zawsze lepiej samemu na spokojnie wymienić to i tamto... Zawsze parę słów w kieszeni... Jakie marki części polecacie, na co zwrócić uwage...
Pozdrawiam
Czy ktoś z was bawił się w przeglądy we własnym zakresie, czy to wiosenne czy zimowe. Generalnie chodzi mi o wymianę filtrów powietrza, kabinowy, wycieraczki czy kolocki hamulcowe. Nie są to skomplikowane rzeczy a zawsze lepiej samemu na spokojnie wymienić to i tamto... Zawsze parę słów w kieszeni... Jakie marki części polecacie, na co zwrócić uwage...
Pozdrawiam
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 18:09
- model samochodu: KIA CEED III SW SPIRIT 7-DCT 1.4 T-GDI
Re: PRZEGLĄD WE WLASNYM ZAKRESIE...
Oczywiście.
Filtry i wycieraczki zawsze sam wymieniam, 10 minut roboty a mam wybór co i za ile wsadzam.
W ASO za materiały i pracę policzą Cię jak za zboże.
Filtry - Filtron, tanie i dobre. Wymiana co 10-15tyś. km albo po każdej zimie.
Wycieraczki - jako, że wypróbowałem wiele (nie najtańszych) markowych opcji(Valeo, Bosch, Denso, oryginały, hybrydowe, szkieletowe) i za każdym razem tak samo sie zawiodlem, kiedy po 3 miesiącach wycieraczki zaczęły mazać szybę. Od tamtej pory kupuje albo "no name" albo dużo tańsze i mniej znane marki w wersji AERO. Wychodzę z założenia że jak mam i tak po 3 miesiącach je wymienić to wolę zapłacić 10zł zamiast 40zł.
Wiele osób chwali sobie wycieraczki polskiego producenta OXIMO - ja jeszcze nie testowalem ale kolejny zakup to będzie właśnie coś tej marki.
Hamulce - dla bezpieczeństwa własnego i innych użytkowników odstawiam auto do warsztatu ktory zrobi to dobrze i w rozsądnej cenie(nie ASO).
Niestety niektórych rzeczy nie da się samemu zrobić w nowoczesnych układach (no chyba że ktoś ma skilla i odpowiedni sprzęt) chociażby przez elektryczny ręczny czy też konieczność wprowadzenia auta w tryb serwisowy żeby cofnąć tłoczki.
Filtry i wycieraczki zawsze sam wymieniam, 10 minut roboty a mam wybór co i za ile wsadzam.
W ASO za materiały i pracę policzą Cię jak za zboże.
Filtry - Filtron, tanie i dobre. Wymiana co 10-15tyś. km albo po każdej zimie.
Wycieraczki - jako, że wypróbowałem wiele (nie najtańszych) markowych opcji(Valeo, Bosch, Denso, oryginały, hybrydowe, szkieletowe) i za każdym razem tak samo sie zawiodlem, kiedy po 3 miesiącach wycieraczki zaczęły mazać szybę. Od tamtej pory kupuje albo "no name" albo dużo tańsze i mniej znane marki w wersji AERO. Wychodzę z założenia że jak mam i tak po 3 miesiącach je wymienić to wolę zapłacić 10zł zamiast 40zł.
Wiele osób chwali sobie wycieraczki polskiego producenta OXIMO - ja jeszcze nie testowalem ale kolejny zakup to będzie właśnie coś tej marki.
Hamulce - dla bezpieczeństwa własnego i innych użytkowników odstawiam auto do warsztatu ktory zrobi to dobrze i w rozsądnej cenie(nie ASO).
Niestety niektórych rzeczy nie da się samemu zrobić w nowoczesnych układach (no chyba że ktoś ma skilla i odpowiedni sprzęt) chociażby przez elektryczny ręczny czy też konieczność wprowadzenia auta w tryb serwisowy żeby cofnąć tłoczki.
- gisio
- Posty: 529
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PRZEGLĄD WE WLASNYM ZAKRESIE...
Po takich samowolnych zabiegach możesz zapomnieć o gwarancji na auto.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 18:09
- model samochodu: KIA CEED III SW SPIRIT 7-DCT 1.4 T-GDI
Re: PRZEGLĄD WE WLASNYM ZAKRESIE...
Napisz, po których zabiegach konkretnie?
Materiały eksploatacyjne nie podlegają gwarancji i zobacz sobie w instrukcji co ile tysięcy kilometrów KIA zaleca chociażby wymianę filtra powietrza to też zaczniesz sam wymieniać...(podpowiem: po 60 tysiącach dla 1.4 T-GDI!)
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 sty 2020, 20:34
- model samochodu: Proceed GT
Re: PRZEGLĄD WE WLASNYM ZAKRESIE...
Przepraszam, 60 tys to dla Ciebie duży interwał?
W poprzednim aucie wymieniałem co drugą wymianę oleju (20-24 tys)! To nie są koszty z kosmosu.
Osobna sprawa że jeżeli cokolwiek, odpukac, się stanie, coś poleci w dolot a gwarant zobaczy że masz nieoryginalny filtr powietrza, to daje sobie rękę uciąć że wykorzystają okazję żeby odbić piłkę i nie naprawiać w ramach gwarancji. Przytniesz stówkę a możesz stracić tysiące.
W poprzednim aucie wymieniałem co drugą wymianę oleju (20-24 tys)! To nie są koszty z kosmosu.
Osobna sprawa że jeżeli cokolwiek, odpukac, się stanie, coś poleci w dolot a gwarant zobaczy że masz nieoryginalny filtr powietrza, to daje sobie rękę uciąć że wykorzystają okazję żeby odbić piłkę i nie naprawiać w ramach gwarancji. Przytniesz stówkę a możesz stracić tysiące.
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 18:09
- model samochodu: KIA CEED III SW SPIRIT 7-DCT 1.4 T-GDI
Re: PRZEGLĄD WE WLASNYM ZAKRESIE...
Według Ciebie 60tyś. km na jednym filtrze powietrza jest jak najbardziej w porządku ?Radziundzio pisze: ↑13 sty 2021, 09:37 Przepraszam, 60 tys to dla Ciebie duży interwał?
W poprzednim aucie wymieniałem co drugą wymianę oleju (20-24 tys)! To nie są koszty z kosmosu.
Osobna sprawa że jeżeli cokolwiek, odpukac, się stanie, coś poleci w dolot a gwarant zobaczy że masz nieoryginalny filtr powietrza, to daje sobie rękę uciąć że wykorzystają okazję żeby odbić piłkę i nie naprawiać w ramach gwarancji. Przytniesz stówkę a możesz stracić tysiące.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 sty 2020, 20:34
- model samochodu: Proceed GT
Re: PRZEGLĄD WE WLASNYM ZAKRESIE...
Oczywiscie, że nie jest. W mojej opinii co drugi przegląd (30 tys) powinien zostać wymieniony.
Nie zrozumiałem kontekstu Twojej poprzedniej wypowiedzi, można ją było odebrać dwojako .
BTW, ASO w którym serwisuje swojego Procka sprawdza stan filtra na przeglądzie. Przy 15 tys otrzymałem info ze filtr nie jest w stanie wymagającym wymiany.
Nie zrozumiałem kontekstu Twojej poprzedniej wypowiedzi, można ją było odebrać dwojako .
BTW, ASO w którym serwisuje swojego Procka sprawdza stan filtra na przeglądzie. Przy 15 tys otrzymałem info ze filtr nie jest w stanie wymagającym wymiany.
Re: PRZEGLĄD WE WLASNYM ZAKRESIE...
Dziękuję wszystkim za pomoc. Ostatnie pytanko... Czy w Proceed GT są czyjniki zużycia klocków hamulcowych?
Re: PRZEGLĄD WE WLASNYM ZAKRESIE...
Tak są ale akustyczne - od razu się zorientujesz że już czas
Re: PRZEGLĄD WE WLASNYM ZAKRESIE...
...w komplecie razem z tarczami...