Nigdzie nie ma sensownych informacji o silnikach MHEV a właśnie kupiłem KIA Rio 120KM MHEV z manualną skrzynią.
Miałem dotychczas Kia Rio 120KM "zwykły benzynowy", więc samochód znam, silnika nie.
1. Jaki sens ma żeglowanie? Owszem odłącza silnik, gdy są odpowiednie warunki wyłącza go. Ale nie pracuje wtedy na elektrycznym, więc prędkość spada. Ponowne rozpędzenie spowoduje większe zużycie paliwa niż utrzymywanie stałej prędkości. Po co w takim razie ten tryb?
2. W miękkiej hybrydzie Toyoty, którą też jeżdżę (z automatem co prawda) przy ruszaniu na postoju potrafi ruszać na samym elektrycznym, w KIA MHEV tego nie ma, dlaczego - wspomaganie przy ruszaniu znacznie zmniejszyłoby zużycie paliwa. A może się mylę i tylko moja tak nie rusza a Wasze już tak?
3. Jedną z opcji na wyświetlaczu jest obrazek z przepływem energii, przy hamowaniu owszem zapala się na zielono przepływ z silnika/hamulców do akumulatora, ale w drugą stronę nie widzę tego przy ruszaniu gdy wydaje się najbardziej potrzebne, ani przy przyspieszaniu. Też tak macie, czy to mój problem?
4. Mam 3 tryby ECO, NORMAL i SPORT. Jest jakakolwiek różnica, na razie mam kilka kilometrów przejechane tylko i to w mieście, więc nie potrafię stwierdzić.
Podzielcie się proszę wiedzą o MHEV, nie tylko w Rio.
Arek
MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
Porownujesz hybryde z miekka hybryda. Miekka hybryda nigdy nie jezdzi na samym silniku elektrycznym.
Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
Co do jazdy na samym elektryku - chyba tym się właśnie różni MHEV od HEV, że ten pierwszy nie jeździ na samym elektryku. A ten drugi już to potrafi.
Co do żeglowania:
Co do żeglowania:
Żeglowanie może się uruchamiać tylko jak zdejmiesz całkowicie nogę z gazu - a więc w sytuacji gdy nie chcesz utrzymywać stałej prędkości. Jeśli w tym momencie rozsprzęglimy silnik i go wyłączymy to zajedziemy najdalej nie zużywając przy tym paliwa.arkadly pisze: ↑30 sty 2021, 19:13 1. Jaki sens ma żeglowanie? Owszem odłącza silnik, gdy są odpowiednie warunki wyłącza go. Ale nie pracuje wtedy na elektrycznym, więc prędkość spada. Ponowne rozpędzenie spowoduje większe zużycie paliwa niż utrzymywanie stałej prędkości. Po co w takim razie ten tryb?
Arek
- Skambir
- Posty: 19
- Rejestracja: 25 cze 2021, 09:06
- model samochodu: Kia Stonic 2020 FL BL 1.0 120km MHEV
Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
W trybie Sport masz wspomaganie silnikiem elektrycznym przyspieszania i do tego pojawia się Twój upragniony przepływ energii z baterii do silnika (musi to być bardziej agresywne wciskanie pedału gazu). To samo czasem pojawia się w trybie Normal, ale to już przy naprawdę wciśniętym pedale w podłogę i tylko na chwilę. Nigdy w trybie EKO (a przynajmniej mi się nigdy nie zdarzyło). Mówię tu na przykładzie Stonica, ale ten system jest taki sam tu i tuarkadly pisze: ↑30 sty 2021, 19:13 3. Jedną z opcji na wyświetlaczu jest obrazek z przepływem energii, przy hamowaniu owszem zapala się na zielono przepływ z silnika/hamulców do akumulatora, ale w drugą stronę nie widzę tego przy ruszaniu gdy wydaje się najbardziej potrzebne, ani przy przyspieszaniu. Też tak macie, czy to mój problem?

Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
Nie brałem MHEV bo gwarancja na baterie 2 lata mnie odrzuciła, no i żaden ze sprzedawców nie widział w tym sensu katalogowo spalanie -0.1, większa waga, mniejszy bagażnik, to wymysł ekoeuroterrorystów tylko w EU taki wymysł wprowadzili, a po 2óch latach co? bateria MHEV do wymiany za 15k ? Bezsensu...
Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
Bateria kosztuje ok 1700 zł netto.
Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
Większego sensu nie ma. Brak miejsca na koło dojazdowe ale znakomicie likwiduje turbodziurę.
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: MHEV zachowanie auta, sensowność hybrydy
W książce gwarancyjnej Kia jest napisane, że gwarancja:
- na akumulator 12V wynosi 2 lata,
- na akumulator MHEV 48V wynosi 2 lata,
- na akumulatory EV, PHEV i HEV wynosi 7 lat.