KIA Sorento IV - pierwsze opinie
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 sty 2022, 00:00
- model samochodu: Sorento
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Ja mam natomiast inny problem Kia Sorento 4 rocznik 2021 plugin przy starcie oraz przy hamowaniu słyszę takie skrzypnięcie. Na pewno związane jest z przeciążeniem samochodu w momencie startu i hamowanie Czy ktoś miał podobnie? Aso sprawdzało i twierdzi że wszystko jest ok.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 26 lip 2022, 14:15
- model samochodu: Sorento
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Może i naszego Sorento także to będzie dotyczyło
https://www.tabletowo.pl/bezprzewodowy- ... yfYHgjFn8A
https://www.tabletowo.pl/bezprzewodowy- ... yfYHgjFn8A
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Trzymam kciuki. Choć znając politykę KIA to dostanie to PHEV i Diesel a HEV nie (tak jak obrotomierz, automatycze czujniki z przodu itp).
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Aby jeszcze bardziej skomplikować to ja u siebie w HEV:
- nie posiadam obrotomierza
- posiadam automatyczne czujniki z przodu
- nie posiadam obrotomierza
- posiadam automatyczne czujniki z przodu
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 26 lip 2022, 14:15
- model samochodu: Sorento
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Dla mnie to niepojęte po co robić tak wiele wersji softu do tego samego samochodu
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 cze 2023, 16:36
- model samochodu: sorento hev 2023
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
viewtopic.php?p=50933#p50933PiterW pisze: ↑02 lis 2021, 22:47Dziękuję bardzo!marian pisze: ↑02 lis 2021, 22:08 Pożyczone z innego wątku - z rynku niemieckiego, ale raczej takie szczegóły techniczne się nie zmieniają:
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/k ... celist.pdf
Na podstawie tych danych pozwoliłem sobie taką tabelkę z prędkościami na poszczególnych biegach dla poszczególnych obrotów zrobić dla HEVa i PHEVa:
Sorento_predkosci2.JPG
I to oczywiście nie po to żeby zweryfikować czy rzeczywiście przy 3000 obrotów prędkość różni się o 6km/h - jest oczywiście tak jak pisałeś , tylko dla obrazu całokształtu - i tak w stosunku do mojej Optimy 2.0 wolnossącej z 6 biegowym hydrokinetycznym automatem biegi w Sorento 1 i 2 są krótsze, a 3-6 dłuższe. Prędkość na 6ce przy 3000 obrotów: Optima 2.0 manual 127.7km/h, Optima 2.0 automat 144.4km/h, Sorento PHEV 148.8km/h, Sorento HEV 154.7km/h.
Trochę odkopie stare spostrzeżenia odnoście prędkości na poszczególnych biegach. Fajna tabelka tylko że jako nie ma w hev obrotomierza to ciężko potwierdzić czy tak faktycznie jest. Prędkość maksymalna hev to niecałe 200km\h czyli wychodziłoby że na 6 silnik nie rozwija mocy maksymalnej która jest w okolicy 5500obr, a nawet nie dociąga do końca max momentu ok 4500obr. Zgodnie z rozpiską max prędkość to niecałe 4000obr czyli trochę mało... Zakładając że po wskoczeniu na wyższy bieg obroty będą na poziomie 1000-1500 to by się zgadzało z tym kiedy auto wrzuca biegi ale ta prędkość max to jakoś słabo mi wygląda
Ma ktoś phev żeby może potwierdzić te wyliczenia bo tam chyba jest opcja obrotomierza
-
- Posty: 1274
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Sprawdzę dziś jaka jest prędkość przy 3000 obr., natomiast ze zdjęć publikowanych ostatnio w wątku "raporty spalania" wynika, że przy 120 km/h jest 2500 obr., zaś przy 130 jest 2700 obr.perceval90 pisze: ↑14 lip 2023, 23:47viewtopic.php?p=50933#p50933PiterW pisze: ↑02 lis 2021, 22:47Dziękuję bardzo!marian pisze: ↑02 lis 2021, 22:08 Pożyczone z innego wątku - z rynku niemieckiego, ale raczej takie szczegóły techniczne się nie zmieniają:
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/k ... celist.pdf
Na podstawie tych danych pozwoliłem sobie taką tabelkę z prędkościami na poszczególnych biegach dla poszczególnych obrotów zrobić dla HEVa i PHEVa:
Sorento_predkosci2.JPG
I to oczywiście nie po to żeby zweryfikować czy rzeczywiście przy 3000 obrotów prędkość różni się o 6km/h - jest oczywiście tak jak pisałeś , tylko dla obrazu całokształtu - i tak w stosunku do mojej Optimy 2.0 wolnossącej z 6 biegowym hydrokinetycznym automatem biegi w Sorento 1 i 2 są krótsze, a 3-6 dłuższe. Prędkość na 6ce przy 3000 obrotów: Optima 2.0 manual 127.7km/h, Optima 2.0 automat 144.4km/h, Sorento PHEV 148.8km/h, Sorento HEV 154.7km/h.
Trochę odkopie stare spostrzeżenia odnoście prędkości na poszczególnych biegach. Fajna tabelka tylko że jako nie ma w hev obrotomierza to ciężko potwierdzić czy tak faktycznie jest. Prędkość maksymalna hev to niecałe 200km\h czyli wychodziłoby że na 6 silnik nie rozwija mocy maksymalnej która jest w okolicy 5500obr, a nawet nie dociąga do końca max momentu ok 4500obr. Zgodnie z rozpiską max prędkość to niecałe 4000obr czyli trochę mało... Zakładając że po wskoczeniu na wyższy bieg obroty będą na poziomie 1000-1500 to by się zgadzało z tym kiedy auto wrzuca biegi ale ta prędkość max to jakoś słabo mi wygląda
Ma ktoś phev żeby może potwierdzić te wyliczenia bo tam chyba jest opcja obrotomierza
P.S. Dobry fachura to liczył, bo przy 3000 obr. jest około 150km/h
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 cze 2023, 16:36
- model samochodu: sorento hev 2023
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Czyli jednak wszystko się zgadza, dzięki za potwierdzenie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Cześć,
Przejechałem od marca 23 jakieś 8k km, mam wersje HEV L. Ogonie bez większych zastrzeżeń, auto spisuje się świetnie, nawet przetestowałem w marcu na słowackich szczytach 4x4, jest naprawdę dobrze.
Jedna rzecz która mnie irytuje, że nie włączają się światła mijania kiedy pada deszcze i musze to robić ręcznie. Nawet w mojej starej Octavii to działało lepiej.
Na razie do serwisu zgłaszałem tylko jedną rzecz niedawno. Mam fotelik dziecięcy z tylu i do tej pory nie było problemu z ostrzeżeniem o braku pasów. Od kilku dni przez 35 sec alarm jest, ze nie zapięte pasy z tylu. Nie wiem dlaczego dopiero po 8k zdecydował się o tym informować, do tej pory nie było problemu. Zauważyłem też, ze nie ma ikonki na wyświetlaczu o niezapiętych pasach z tylu. Taki brak.
Jacek
Przejechałem od marca 23 jakieś 8k km, mam wersje HEV L. Ogonie bez większych zastrzeżeń, auto spisuje się świetnie, nawet przetestowałem w marcu na słowackich szczytach 4x4, jest naprawdę dobrze.
Jedna rzecz która mnie irytuje, że nie włączają się światła mijania kiedy pada deszcze i musze to robić ręcznie. Nawet w mojej starej Octavii to działało lepiej.
Na razie do serwisu zgłaszałem tylko jedną rzecz niedawno. Mam fotelik dziecięcy z tylu i do tej pory nie było problemu z ostrzeżeniem o braku pasów. Od kilku dni przez 35 sec alarm jest, ze nie zapięte pasy z tylu. Nie wiem dlaczego dopiero po 8k zdecydował się o tym informować, do tej pory nie było problemu. Zauważyłem też, ze nie ma ikonki na wyświetlaczu o niezapiętych pasach z tylu. Taki brak.
Jacek