Masz temat czysty bo to oni wlali, jak masz swój olej to w książce jest dopisek że własny olej,Pietruszka2393 pisze: ↑27 sty 2022, 16:29Ciekawe co z osobami, którym ASO samo wlało 5W30 bez pytania?
Olej do 1.5 T-GDI
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Re: Olej do 1.5 T-GDI
No widzisz a w moim ASO powiedzieli, ze 0W20 nie jest odpowiednie na warunki klimatyczne w Polsce i mam zalany 5W30ari75 pisze: ↑27 sty 2022, 14:47 Właśnie próbowałem umówić się na wymianę oleju po 2000 kilometrów. Od Pana w serwisie usłyszałem że Oni mogą wlać cokolwiek co będę chciał z jednym zastrzeżeniem że w przypadku awarii silnika KIA uzna naprawę gwarancyjną tylko jeśli użyty był olej zgody z Ich specyfikacją czyli w tym przypadku 0W20.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Zawsze można im powiedzieć, że auta używasz na bliskim wschodzie a serwisujesz w Polsceari75 pisze: ↑27 sty 2022, 14:47 Właśnie próbowałem umówić się na wymianę oleju po 2000 kilometrów. Od Pana w serwisie usłyszałem że Oni mogą wlać cokolwiek co będę chciał z jednym zastrzeżeniem że w przypadku awarii silnika KIA uzna naprawę gwarancyjną tylko jeśli użyty był olej zgody z Ich specyfikacją czyli w tym przypadku 0W20.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
0W20 jest to typowy olej na zimę.
Szybkie smarowanie w niskich temperaturach. Dobry na rozruch silnika. Niska lepkość, szybko rozprowadza się w silniku nawet przy dużych mrozach -40st.
Z punktu widzenia ASO zalał na zimę dobry olej.
Natomiast w Polsce mamy też lato idealnie byłoby zalewać na zimę 0W20 a w lecie 5W30 ale nikt nie będzie wymianiał oleju co 6msc. Inna sprawa w Polsce nie ma mrozów po -40st oraz zimy cały rok.
Dlatego stosuje się olej całoroczny 5W30, który zapewnia dobrą ochronę i zimą i latem. Dla zakresu temperatur w naszej strefie klimatycznej.
W Afryce nikt by nie zalał do tego silnika oleju 0W20
Szybkie smarowanie w niskich temperaturach. Dobry na rozruch silnika. Niska lepkość, szybko rozprowadza się w silniku nawet przy dużych mrozach -40st.
Z punktu widzenia ASO zalał na zimę dobry olej.
Natomiast w Polsce mamy też lato idealnie byłoby zalewać na zimę 0W20 a w lecie 5W30 ale nikt nie będzie wymianiał oleju co 6msc. Inna sprawa w Polsce nie ma mrozów po -40st oraz zimy cały rok.
Dlatego stosuje się olej całoroczny 5W30, który zapewnia dobrą ochronę i zimą i latem. Dla zakresu temperatur w naszej strefie klimatycznej.
W Afryce nikt by nie zalał do tego silnika oleju 0W20
Re: Olej do 1.5 T-GDI
A tak z ciekawości zapytam, czy kolega się orientuje jaka jest różnica w temperaturze pracy oleju silnika rozgrzanego, w warunkach temperatury zewnętrznej minus 30 i plus 30?Box pisze: ↑27 sty 2022, 20:40 0W20 jest to typowy olej na zimę.
Szybkie smarowanie w niskich temperaturach. Dobry na rozruch silnika. Niska lepkość, szybko rozprowadza się w silniku nawet przy dużych mrozach -40st.
Z punktu widzenia ASO zalał na zimę dobry olej.
Natomiast w Polsce mamy też lato idealnie byłoby zalewać na zimę 0W20 a w lecie 5W30 ale nikt nie będzie wymianiał oleju co 6msc. Inna sprawa w Polsce nie ma mrozów po -40st oraz zimy cały rok.
Dlatego stosuje się olej całoroczny 5W30, który zapewnia dobrą ochronę i zimą i latem. Dla zakresu temperatur w naszej strefie klimatycznej.
W Afryce nikt by nie zalał do tego silnika oleju 0W20
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Hehe dobre pytanie
Temperatura jest taka sama, około 90st.
Dalsze pytania po co w zimie/lecie układ chłodzenia, do czego jest termostat ?
Który olej, lepiej zabezpieczy silnik w upalny dzień, jazda w korku ? a jaki taksówkarza codzienne 8h jazdy. A może który olej lepiej zabezpieczy silnik w trasie np. 500km ?
0W20
5W30
5W40
Wisienka na torcie jaki olej będzie najlepszy, gdy auto stoi w zimie przed blokiem i jest odpalane na codzienne dojazdy do pracy 5km ?
Temperatura jest taka sama, około 90st.
Dalsze pytania po co w zimie/lecie układ chłodzenia, do czego jest termostat ?
Który olej, lepiej zabezpieczy silnik w upalny dzień, jazda w korku ? a jaki taksówkarza codzienne 8h jazdy. A może który olej lepiej zabezpieczy silnik w trasie np. 500km ?
0W20
5W30
5W40
Wisienka na torcie jaki olej będzie najlepszy, gdy auto stoi w zimie przed blokiem i jest odpalane na codzienne dojazdy do pracy 5km ?
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Dlatego musiałbys robić 2 interwały w roku , na jesień i na wiosnę i odpowiednio 0W20 i 0W40 , dlatego jeśli ktoś nie przekracza w roku 15-20 tys km złoty środek to 5W30 spełniający normy producenta
Najważniejsza jest ochrona silnika a nie pseudo normy ekościemy z unii
Najważniejsza jest ochrona silnika a nie pseudo normy ekościemy z unii
Re: Olej do 1.5 T-GDI
...Dlatego można szału dostać z tym olejem, dzwoniłem po Polsce po ASO i tylko w jednym 5w30 ale to jakaś laska tak powiedziała z ASO a z reszty PL to 0w20 także...To co lejemy, mając na uwadze gwarancję, 5w30 czy 0w20 i mówię o nowym aucie a nie opinie o 5 letnim Ceedzie?
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Ja mam 5W30 i w czerwcu zaleję albo taki sam albo 0W40
W lancerze od nowości lany 5W40 , a producent zaleca 5W30 , wtedy bardzo mało było oleji 0W , przebieg 260 tys , żadnych problemów z silnikiem ...
W lancerze od nowości lany 5W40 , a producent zaleca 5W30 , wtedy bardzo mało było oleji 0W , przebieg 260 tys , żadnych problemów z silnikiem ...
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Producent silnika 1,5t-gdi w naszym regionie zaleca stosowanie 0W20 z zastrzeżeniami co do ACEA/API. Czy szanowne grono negatorów specyfikacyjnych dysponuje badaniami bądź testami z których wyniki pokazują że te zalecenia są błędne? Nie chodzi mi o opinie czy doświadczenia życiowe z poprzednich (innych) pojazdów, na zasadzie: "jak kiedyś miałem Wartburga to, to i tamto i że o jej".
Z drugiej strony, jako właściciel tej ruchomości możecie tam lać co wam w ręce wpadnie ale wtedy wyegzekwowanie naprawy gwarancyjnej będzie skomplikowane.
Z drugiej strony, jako właściciel tej ruchomości możecie tam lać co wam w ręce wpadnie ale wtedy wyegzekwowanie naprawy gwarancyjnej będzie skomplikowane.