Silnik 1.5 TGDI 160 KM
Silnik 1.5 TGDI 160 KM
Witam, proszę o wasze opinie na temat silnik 1.5 TGDi 160KM. Jak się wam sprawuje? Jak zachowuje się na wolnych obrotach np przy włączonej klimatyzacji?
Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM
U mnie czasami delikatnie faluje przy włączonej klimie i wysokich tempteraturach. Wygląda to jakby nie mógł sie zdecydować na jakich obrotach ma pracować. Podobno jest na to jakaś aktualizacja oprogramowania. Jak pojadę na pierwszy przegląd to dopytam.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 23 cze 2021, 19:08
- model samochodu: Kia ceed sw
Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM
Mam Ceeda sw kilka dni i najechane 700 kilometrow z tym silnikiem w automacie ,spalanie na komputerze to 5,6 litra ,dla porównania poprzednio miałem Tipo też w automacie 110 koni spalanie na komie to 6,6 l, i poprzednio jeszcze Linea 77 koni spalanie też coś koło 6,5 l
Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM
Ja mam cee'd SW od dwóch tygodni. Zrobione niecałe 600 km i spalanie na komputerze 7.5l. Wg tankowania wyszło 8.6l. Jezdzone po mieście. Być może się silnik jeszcze dociera. Natomiast przy tarczach z przodu zobaczylem delikatne rowki, oraz strasznie mocno się grzeją. I zastanawia mnie czy tak powinno byc. Zaznaczam, że odkąd mam ceeda jeżdżę wyjątkowo ostrożnie i płynnie aby unikać mocniejszego hamowania. Jak jest u was?
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 15 lut 2020, 19:23
- model samochodu: Kia Ceed III BL 1 4 T-GDi, DCT, JBL, winter pack, killer seats.
Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM
Z tymi tarczami to uważaj! Miałem tak samo i dwa razy walczyłem z ASO o ich wymianę na nowe na przestrzeni ok. 2500 km, wolne od wad. Teraz mam trzecie i od 15 tys. km jest spokój. Pojawiały się po 1500 km koncentryczne rowki, potem wibracje i bicie. Wmawiano mi, że sobie sam zepsułem. Wiecie, że hamowanie cały dzień na Nordschleife i potem kałuże. Klasyka ściemy. A potem przyznano nieoficjalnie, że to wada materiałowa.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 sie 2021, 17:13
- model samochodu: XCEED
Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM
Czy ktoś się orientuje jak napędzany jest rozrząd w silniku 1.5 TGDI (pasek czy łańcuch) i jaki jest interwał wymiany?
Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM
Łańcuch , teoretycznie nie ma wymiany , pilnujesz olej co 15 tys lub raz w roku
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 cze 2021, 14:51
- model samochodu: KIA XCeed 1.5 T-gdi Dark Penta Metal 7DCT
Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM
Cześć,
mam ten silnik połączony z automatem w Kia Xceed.
Póki co, nakręciłem 3500km. Głownie miasto, ale i dwie trasy po ok 600km, już się trafiły.
Na tą chwilę nie widzę większych wad tego silnika. W trybie "normal" pedał gazu ma wyczuwalny opór ( kwestie eco a to zachęca do spokojniejszej jazdy. W tym trybie spalanie w mieście to ok 6,5 - 7,5l. W dużych korkach pojawi się ok 9l.
Spalanie w trasie:
- trasa ok 600 km, jazda na tempomacie ok 120km/h, spalanie 5.9 l. (auto na "dotarciu") (4 osoby)
- trasa ok 700 km, jazda na autostradzie, więc pojawiało się trochę ponad 140km/h, spalanie 6.5 l. (2 osoby)
W trybie "sport", silnik daje dużo przyjemności. Zawieszenie w połączeniu z 18" kołami, daje dobre poczucie prowadzenia.
Przesiadłem się z kompaktu z silnikiem diesla w manualu. Po 3 miesiącach jazdy upewniłem się, że to był dobry wybór.
Zmieniam olej na nowy i wtedy sprawdzę jak silnik + zawieszenie, sprawdzają się w bardziej dynamicznej jeździe.
Pozdrawiam
mam ten silnik połączony z automatem w Kia Xceed.
Póki co, nakręciłem 3500km. Głownie miasto, ale i dwie trasy po ok 600km, już się trafiły.
Na tą chwilę nie widzę większych wad tego silnika. W trybie "normal" pedał gazu ma wyczuwalny opór ( kwestie eco a to zachęca do spokojniejszej jazdy. W tym trybie spalanie w mieście to ok 6,5 - 7,5l. W dużych korkach pojawi się ok 9l.
Spalanie w trasie:
- trasa ok 600 km, jazda na tempomacie ok 120km/h, spalanie 5.9 l. (auto na "dotarciu") (4 osoby)
- trasa ok 700 km, jazda na autostradzie, więc pojawiało się trochę ponad 140km/h, spalanie 6.5 l. (2 osoby)
W trybie "sport", silnik daje dużo przyjemności. Zawieszenie w połączeniu z 18" kołami, daje dobre poczucie prowadzenia.
Przesiadłem się z kompaktu z silnikiem diesla w manualu. Po 3 miesiącach jazdy upewniłem się, że to był dobry wybór.
Zmieniam olej na nowy i wtedy sprawdzę jak silnik + zawieszenie, sprawdzają się w bardziej dynamicznej jeździe.
Pozdrawiam
Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM
Dane techniczne podają, że 1.5 T-GDI ma 20 KM i 11 Nm więcej niż 1.4. To jakiś żart. Jeździłem 2 lata 1.4. Po przesiadce na 1.5 mam wrażenie jakbym jechał jakimś 1.0. To jakaś porażka. 1.4 szedł żwawo od 1500 obrotów, a ten ma problem od 2000. Po naciśnięciu pedału najpierw słychać silnik, a za chwilę coś dopiero zaczyna się dziać. KIA zrobiła tym silnikiem spory krok w tył.
Re: Silnik 1.5 TGDI 160 KM
Proponuje udać sie do jakiejś dobrej szkoły techniki jazdy ,kszysian pisze: ↑05 gru 2021, 23:20 Dane techniczne podają, że 1.5 T-GDI ma 20 KM i 11 Nm więcej niż 1.4. To jakiś żart. Jeździłem 2 lata 1.4. Po przesiadce na 1.5 mam wrażenie jakbym jechał jakimś 1.0. To jakaś porażka. 1.4 szedł żwawo od 1500 obrotów, a ten ma problem od 2000. Po naciśnięciu pedału najpierw słychać silnik, a za chwilę coś dopiero zaczyna się dziać. KIA zrobiła tym silnikiem spory krok w tył.