Navi System czy jest inna możliwość aktualizacji niż w serwisie?

forum użytkowników modelu Ceed
prezes_lbn
Posty: 109
Rejestracja: 25 sty 2021, 11:41
model samochodu: CEED III Kombi

Re: Aktualizacja Navi

Post autor: prezes_lbn »

kaliniec pisze: 15 lis 2021, 22:36
Sprawdź czy prawidłowo wyświetla się nazwa miejscowości. Chodzi o lokalizację pogody w prawym górnym rogu i na widgecie z pogodą. U mnie koreańskie znaczki😕
Wyświetla się ok, łącznie z polskimi znakami.Czasami na ekranie głównym (tym z zaciemnionym kawałkiem mapy) nie pojawia się wogóle informacja o pogodzie. Tak samo przed aktualizacją jak samochód odpaliłem to odrazu miałem info o pogodzie, a teraz chwilkę mu to zajmuje.Wcześniej ogólnie nigdy nie miałem problemów z odświeżaniem jeszcze jak było UVO.
kaliniec
Posty: 74
Rejestracja: 25 lut 2020, 19:38
model samochodu: Xceed

Re: Aktualizacja Navi

Post autor: kaliniec »

prezes_lbn pisze: 16 lis 2021, 20:01
kaliniec pisze: 15 lis 2021, 22:36
Sprawdź czy prawidłowo wyświetla się nazwa miejscowości. Chodzi o lokalizację pogody w prawym górnym rogu i na widgecie z pogodą. U mnie koreańskie znaczki😕
Wyświetla się ok, łącznie z polskimi znakami.Czasami na ekranie głównym (tym z zaciemnionym kawałkiem mapy) nie pojawia się wogóle informacja o pogodzie. Tak samo przed aktualizacją jak samochód odpaliłem to odrazu miałem info o pogodzie, a teraz chwilkę mu to zajmuje.Wcześniej ogólnie nigdy nie miałem problemów z odświeżaniem jeszcze jak było UVO.
Ok dzięki.Spróbuję zaktualizować jeszcze raz.
Xceed 1.4 T-GDI L+BL copper stone
Jachu
Posty: 48
Rejestracja: 26 lip 2019, 11:28
model samochodu: ceed

Re: Aktualizacja Navi

Post autor: Jachu »

kaliniec pisze: 16 lis 2021, 23:02
prezes_lbn pisze: 16 lis 2021, 20:01
kaliniec pisze: 15 lis 2021, 22:36
Sprawdź czy prawidłowo wyświetla się nazwa miejscowości. Chodzi o lokalizację pogody w prawym górnym rogu i na widgecie z pogodą. U mnie koreańskie znaczki😕
Wyświetla się ok, łącznie z polskimi znakami.Czasami na ekranie głównym (tym z zaciemnionym kawałkiem mapy) nie pojawia się wogóle informacja o pogodzie. Tak samo przed aktualizacją jak samochód odpaliłem to odrazu miałem info o pogodzie, a teraz chwilkę mu to zajmuje.Wcześniej ogólnie nigdy nie miałem problemów z odświeżaniem jeszcze jak było UVO.
Ok dzięki.Spróbuję zaktualizować jeszcze raz.
Też mam koreańskie nazwy miejscowości.
kaliniec
Posty: 74
Rejestracja: 25 lut 2020, 19:38
model samochodu: Xceed

Re: Aktualizacja Navi

Post autor: kaliniec »

Jachu pisze: 16 lis 2021, 23:08
kaliniec pisze: 16 lis 2021, 23:02
prezes_lbn pisze: 16 lis 2021, 20:01

Wyświetla się ok, łącznie z polskimi znakami.Czasami na ekranie głównym (tym z zaciemnionym kawałkiem mapy) nie pojawia się wogóle informacja o pogodzie. Tak samo przed aktualizacją jak samochód odpaliłem to odrazu miałem info o pogodzie, a teraz chwilkę mu to zajmuje.Wcześniej ogólnie nigdy nie miałem problemów z odświeżaniem jeszcze jak było UVO.
Ok dzięki.Spróbuję zaktualizować jeszcze raz.
Też mam koreańskie nazwy miejscowości.
Drążysz temat z czego to może wynikać? Na stronie z update jest czat. Chyba jakiś globalny bo brak polskiego. Można się tam dogadać. Chcą żeby im wysłać screen.
Xceed 1.4 T-GDI L+BL copper stone
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Aktualizacja Navi

Post autor: kon »

gisio pisze: 14 lis 2021, 16:04
Fred.X pisze: 14 lis 2021, 15:14 Mylisz się i to grubo, nawet w instrukcji aktualizacji jest napisane aby wykonywac ją na ..
To jest wersja dla Janusza z przysłowiowej ulicy bo nikt nie zakłada, że będzie posiadał własny prostownik. Obecne nawigacje są zgrywane na karcie SD i nie wymagają tak czasochłonnego procesu aktualizacji. Nie mam zamiaru rozpisywać się bo widzę tutaj grono samych znaFcóF tematu.
1. Daj użytkownikowi instrukcję
2. Nazwij go Januszem, bo chce działać wg otrzymanej instrukcji.
3. Wjedź na białym koniu z innym rozwiązaniem (prostownik), którego użytkownikowi zabrania instrukcja obsługi pojazdu.

Gratuluję stosunku do klienta.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 529
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aktualizacja Navi

Post autor: gisio »

kon pisze: 18 lis 2021, 06:58 1. Daj użytkownikowi instrukcję
2. Nazwij go Januszem, bo chce działać wg otrzymanej instrukcji.
3. Wjedź na białym koniu z innym rozwiązaniem (prostownik), którego użytkownikowi zabrania instrukcja obsługi pojazdu.
Gratuluję stosunku do klienta.
No tak klient może mieć stosunek roszczeniowy do Kia nawet jeśli nie ma racji i wtedy wszystko według Ciebie jest już OK? Przecież to oni są źli, nieprofesjonalni a Ty / My klienci cacy?

Co do punktów to nie pisz bezosobowo jeśli masz coś mi do powiedzenia to zwyczajnie to powiedz:

1. Owszem dała Kia
2. Janusz jest takim samym imieniem jak Adam, Józek czy Mariola. Działać według instrukcji, w której jest jasno napisane cyt:
Obrazek

Skoro przepisy ruchu drogowego RP nie pozwalają na postój auta z uruchomionym silnikiem powyżej 1 min a sama aktualizacja trwa 30-60 min to chyba zrozumiałe jest, że nie możesz wykonać jej w ten sposób i trzeba znaleźć inne mądre rozwiązanie. Więc nie rozumiem po co te przytyki w stronę Kia o emisję spalin i rzekome bycie jej w opozycji z ekologią?

3. Nie wiem kto tutaj chce wjechać na „białym koniu” bo chyba nie ja. I.O. zabrania ładowania akumulatora w pojeździe i nic tam nie ma o opcji podtrzymywania jego funkcji podczas wykonywania czynności o jakich mówimy w tym wątku. No ale łatwo jest z kogoś drwić i obrażać nie mając o tym zielonego pojęcia. Dla przykładu podam co na ten temat mówi instrukcja napraw dla ASO:

Obrazek

Oczywiście przy opcji aktualizacji na włączonym silniku ASO jest zobowiązane do podłączenia wyciągu spalin.

Na koniec polecam czytać do końca przewodnik po aktualizacji zanim napiszecie coś równie głupiego jak w postach wyżej a o ryzyku wyłożeniu systemu multimedialnego na plecy nie wspomnę.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Fred.X
Posty: 365
Rejestracja: 27 cze 2021, 09:38

Re: Aktualizacja Navi

Post autor: Fred.X »

Proszę Cię nie pogrążaj się :

Akumulatory typu EFB (Enhanced Flooded Battery) stosowane są w samochodach z systemem START-STOP. Ze względu na zastosowanie pokrytych powłoką poliestrową płyt dodatnich, akumulatory EFB są odporne zarówno na częste rozładowywanie, jak i ładowanie prądem o dużym natężeniu.

Czy można ładować akumulator EFB samodzielnie?
Według opinii specjalistów branży motoryzacyjnej fraza akumulator EFB ładowanie jest jednym z najczęściej wyszukiwanych zwrotów w przeglądarkach internetowych. Wynika to z faktu, że technologia produkcyjna akumulatorów EFB wymaga zachowania specjalnej procedury podczas ładowania, której przestrzeganie jest niezbędne do zachowania sprawności i utrzymania długiej żywotności akumulatora. Użytkownicy pojazdów z systemem START-STOP w wyniku długotrwałej eksploatacji pojazdu, prędzej czy później napotkają problem z niedoładowaniem lub rozładowaniem akumulatora EFB. W takiej sytuacji pojawia się pytanie, jak ładować akumulator EFB? Poniżej zaprezentowano szczegółowy opis tego procesu, który dostępny jest również w profesjonalnych portalach motoryzacyjnych w kategorii akumulator EFB ładowanie.

Jak ładować akumulator EFB
Procedura ładowania akumulatora EFB powinna być przeprowadzona skrupulatnie, z zachowaniem nakazanych czynności, które wpływają na zachowanie właściwej sprawności oraz żywotności baterii. Jak ładować akumulator EFB? Odpowiedź na zadane pytanie opisują następujące czynności:

W przypadku rozładowania akumulatora EFB należy niezwłocznie przeprowadzić proces jego ładowania. Okres zbyt długiego przestoju w stanie rozładowanym może doprowadzić do znacznego zmniejszenia żywotności baterii.
Istotnym czynnikiem podczas przygotowania do ładowania jest dobór ładowarki. Urządzenie ładujące powinno być skrupulatnie dobrane w zakresie parametrów technicznych do danego typu akumulatora.
Procedura ładowania akumulatora EFB wymaga zastosowania ładowarek z automatycznym wyłącznikiem. Ponadto ładowarka powinna posiadać funkcjonalność w zakresie elektronicznej kontroli napięcia, która wykorzystuje profil ładowania IUoU.
Ładowanie akumulatora EFB ma na celu uniknięcie tzw. stratyfikacji, dzięki czemu bateria bardzo dobrze sprawdza się w zastosowaniach, w których dochodzi do głębokiego rozładowania.
Zalecane jest, aby zastosowana ładowarka charakteryzowała się wyższym napięciem ładowania, tj. 2,6 V na ogniwo.
Ładowanie z użyciem podwyższonych parametrów powinno być stosowane w krótkim przedziale czasowym. Zbyt długi czas ładowania przy wyższych parametrach może doprowadzić do ubytku wody.
Po zakończeniu ładowania należy sprawdzić wartość napięcia otwartego obwodu, która powinna mieścić się w zakresie 2,12–2,13 V na każdym ogniwie.
Instrukcja ładowania akumulatora EFB określa, że jeżeli wystąpi różnica w stosunku do wartości 12,7 lub 12,8 V, to na każde 0,1 V należy przeznaczyć 1 godzinę ładowania.
Użytkownik musi bezwzględnie stosować się do wymogu w zakresie czynników środowiskowych, które istotnie wpływają na proces ładowania akumulatora EFB. Jeżeli temperatura otoczenia jest ujemna, nie należy ładować baterii, ponieważ należy wziąć pod uwagę, że akumulator jest zamarznięty. W przypadku gdy temperatura akumulatora wynosi więcej niż 45°C, również nie należy przeprowadzać procesu ładowania.
Przed włączeniem ładowarki należy upewnić się, że przewód dodatni ładowarki połączony jest z biegunem dodatnim baterii, a przewód ujemny z biegunem ujemnym.
Nie należy włączać ładowarki przed podłączeniem przewodów ładowarki z biegunami akumulatora EFB.
Po zakończonym procesie ładowania należy wyłączyć ładowarkę, a następnie odłączyć przewody ładowarki od ogniw akumulatora.
W przypadku zbytniego nagrzewania się akumulatora lub w sytuacji stwierdzenia wycieku elektrolitu należy natychmiast przerwać ładowanie.
Pomieszczenie, w którym przeprowadzane jest ładowanie, powinno być wyposażone w sprawny system wentylacji i dostosowane do wymogów bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Powyższe czynności opisują szczegółowo jak ładować akumulator EFB. W przypadku zastosowania się do powyższej instrukcji użytkownik utrzyma akumulator w dobrej kondycji technicznej, wpływając pozytywnie na żywotność eksploatacyjną baterii. Podobne instrukcje: jak ładować akumulator EFB dostępne są również na motoryzacyjnych forach internetowych, w dziale system START-STOP, w kategorii: akumulator EFB ładowanie.


Życzę powodzenia przy podłączaniu prostownika
Pangenitor
Posty: 113
Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM

Re: Aktualizacja Navi

Post autor: Pangenitor »

Gisio kopanie się z koniem nic nie da.
Ludzie nie rozumieją różnicy pomiędzy ładowaniem rozładowanego akumulatora, a podtrzymaniem napięcia na naładowanym akumulatorze.
Bardzo częstą praktyką jest w momencie wymiany akumulatora, z wpinaniem się w instalację elektryczną samochodu np. poprzez gniazdo zapalniczki z drugim akumulatorem, tak aby nie doprowadzić do zaniku napięcia i nie utracić ustawień itp. Jest to podłączenie równoległe, które powoduje wzrost pojemności dwóch źródeł napięcia. Czy drugim źródłem będzie drugi akumulator, czy prostownik z regulowanym prądem ładowania nie ma to znaczenia, ale to trzeba się trochę znać na elektryce i prawach fizyki.
Fred.X
Posty: 365
Rejestracja: 27 cze 2021, 09:38

Re: Aktualizacja Navi

Post autor: Fred.X »

Dalej nie rozumiecie, że system zabezpieczenia wyłączy radio przy wyłączonym silniku , jak chcesz to obejść ?
Pangenitor
Posty: 113
Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM

Re: Aktualizacja Navi

Post autor: Pangenitor »

Tu nie ma co obchodzić, spotkałeś się z taką sytuacją żeby jakikolwiek komputer w czasie trwania aktualizacji sam się wyłączył?
System ostrzegający o rozładowaniu akumulatora, jest integralnym systemem stacji multimedialnej, a w momencie aktualizacji ta funkcja najzwyczajniej nie działa, zresztą tak jak i cała reszta innych funkcji.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”