Navi System czy jest inna możliwość aktualizacji niż w serwisie?
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
- model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM
Re: Aktualizacja Navi
"Ryzykowałem" dwa tygodnie temu gdy byłem na przeglądzie serwisowym, miałem aktualizowaną nawigację i widziałem jak to było robione.
- gisio
- Posty: 529
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Aktualizacja Navi
Pangenitor – nie ma sensu wchodzić w dyskusję z kimś kto nie ma pojęcia o temacie a mimo to się wypowiada.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Aktualizacja Navi
Nie ma czym ryzykować, przy aktualizacji softu zawsze podłącza się prostownik na czas aktualizacji (niezależnie od AKU) no chyba, że ASO akurat nie mają wolnego to robią to na włączonym silniku, ale tylko w tych nowszych NAVI gdzie aktualizacja trwa ok 20 min, w wersji 1.x gdzie aktualizacja dochodzi do 1.5h zawsze prostownik.
No z wyjątkiem BT, on w wersji 1.x działa i widziałem przypadek uwalenia navi, gdy w trakcie aktualizacji właściciel podszedł z telefonem do auta i telefon chciał się połączyć z navi, aktualizacja wyleciała w kosmos. Ale możliwe, że w tych nowych już to poprawili.
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM FL OPTIMUM - AA1 (infra red) '09
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM FL OPTIMUM - AA1 (infra red) '09
Re: Aktualizacja Navi
Witam, aktualizacja musi być przeprowadzona bez jakiegokolwiek przerywania lub niedostatku napięcia. Są dwa sposoby albo zapalony silnik(przed aktualizacją, żeby nie przerwać w momencie odpalania), albo na wyłączonym silniku ale wtedy trzeba podłączyć zasilacz stabilizujący napięcie.
Urządzenie nie jest tanie bo musi posiadać wszystkie nowe normy i systemy stosowane w samochodach 2022 jak to kolega fajnie opisał.i
Nie polecam ładować AKU:AGM,EFB zwykłymi ładowarkami bo będą niespodzianki typu pożar, auto w elektrolicie itp...
Główny powód to że w tych aku ładowanie jest ściśle zależne od temp.
Posiadam GYSFLASH 101.12 CNT urządzenie wykorzystywałem jak i do ładowania tak i do programowania sterowników tutaj ciekawostka samochód nie może wtedy być odpalony. Tak więc jak najbardziej podzielam opinie o podłączeniu zasilacza jako zasadną.
Urządzenie nie jest tanie bo musi posiadać wszystkie nowe normy i systemy stosowane w samochodach 2022 jak to kolega fajnie opisał.i
Nie polecam ładować AKU:AGM,EFB zwykłymi ładowarkami bo będą niespodzianki typu pożar, auto w elektrolicie itp...
Główny powód to że w tych aku ładowanie jest ściśle zależne od temp.
Posiadam GYSFLASH 101.12 CNT urządzenie wykorzystywałem jak i do ładowania tak i do programowania sterowników tutaj ciekawostka samochód nie może wtedy być odpalony. Tak więc jak najbardziej podzielam opinie o podłączeniu zasilacza jako zasadną.
Re: Aktualizacja Navi
Dlatego napisałem , życzę powodzenia z podpinaniem prostownika pod aku z systemem start/stop
Re: Aktualizacja Navi
Nie do końca rozumiem co to ma wspólnego z tematem, ale jeśli tego nie wiesz to uświadomię cię, że klienci trafiają się różni. Fajni i mili oraz tacy z drugiego końca skali. I trzeba ten fakt zaakceptować. Dlatego praca z klientem to nie jest robota dla każdego. To trudna praca, wymagająca specyficznych umiejętności i predyspozycji. W relacji z klientem warto jednak być profesjonalnym, nawet gdy ten zachowuje się poniżej krytyki.
Tak, oczywiście. Mirek też.
Jeśli chodzi o ekologię, to nie do mnie.gisio pisze: ↑18 lis 2021, 19:26 Skoro przepisy ruchu drogowego RP nie pozwalają na postój auta z uruchomionym silnikiem powyżej 1 min a sama aktualizacja trwa 30-60 min to chyba zrozumiałe jest, że nie możesz wykonać jej w ten sposób i trzeba znaleźć inne mądre rozwiązanie. Więc nie rozumiem po co te przytyki w stronę Kia o emisję spalin i rzekome bycie jej w opozycji z ekologią?
Natomiast w kwestii przepisów ruchu drogowego - wystarczy to zrobić poza drogą publiczną. I po sprawie. Serwis też to robi poza drogą publiczną.
Jak będę kiedyś pracował w ASO, to będzie mnie interesować dokumentacja serwisowa.gisio pisze: ↑18 lis 2021, 19:26 3. Nie wiem kto tutaj chce wjechać na „białym koniu” bo chyba nie ja. I.O. zabrania ładowania akumulatora w pojeździe i nic tam nie ma o opcji podtrzymywania jego funkcji podczas wykonywania czynności o jakich mówimy w tym wątku. No ale łatwo jest z kogoś drwić i obrażać nie mając o tym zielonego pojęcia. Dla przykładu podam co na ten temat mówi instrukcja napraw dla ASO:
Jako użytkownika interesuje mnie instrukcja obsługi.
Co do drwin i obrażania - póki co ty traktujesz ludzi z góry. Mirkujesz i Januszesz w kierunku każdego kto ośmieli się korzystać z niezależnych warsztatów/serwisów. Z twoich wypowiedzi można wysnuć wniosek, że użytkownik powinien słuchać producenta/gwaranta/instrukcji jak świnia grzmotu. Spoko - twoje prawo, jesteś lojalny. Natomiast bądź spójny w narracji. I nie proponuj użytkownikom czegoś, czego im podobno nie wolno robić.
Bo jak przyjdzie taki Archibald do serwisu i powie że coś mu się spsuło po tym jak podłączył prostownik to go spuszczą na drzewo, a ty raczej w jego obronie nie staniesz. Wszyscy powiedzą - sam Pan jesteś winien, bo tak nie wolno.
Z "zielonym pojęciem" też radzę uważać. Samochody kupuje mnóstwo ludzi. W związku z tym, prawdopodobieństwo tego, że trafisz na kogoś kto ma większe pojęcie o czymś od ciebie jest niezerowe.
A na koniec prośba o wyjaśnienie jednej kwestii technicznej:
Czym różni się "ładowanie akumulatora" od "podtrzymania jego funkcji"? Jakim napięciem się to robi i czy użytkownikowi wolno to robić?
No offense, ale popracuj trochę stosunkiem do innych.
Re: Aktualizacja Navi
Co nazywasz prostownikiem to pojęcie ogólne, ja podpinam mój prostownik gysflash pod start stop i nie ma najmniejszego problemu są to roczniki 2020
(normalne rzeczy, prowadzę warsztat niezależny)
Porozmawiajmy lepiej na temat diagnozowania i naprawy aut z rynku azjatyckiego lub rynku Amerykańskiego wtedy pracownik serwisu Aso nabiera wody w usta. Dla mnie nie ma Problemu z tusconem z korei czy z kanady a serwis ma problem bo oprogramowanie producenta nie pozwala na obsługę tego rynku. Trzeba wydać pieniądze a mało tego.
Re: Aktualizacja Navi
Prostownikiem raczej tego nie nazwiesz, są to juz zautomatyzowane specjalistyczne ładowarki , jak myslisz ilu przeciętnych uzytkowników ma taką w domu ? obstawiam , ze 0
Re: Aktualizacja Navi
Jak ktoś ma czas i potencjał to samemu stworzy taki zasilacz w dwa tygodnie za 700zł nie trzeba wydawać wygodnie 3000zł, nie traktuje urzytkowników z góry, zakładam że każdy jest inny i lepszy w czym innym. Chce ci jasno odpowiedzieć gysflash jest prostownikiem, a dlatego że potocznie prostuje prąd (stały) nie przemienny. Jeżeli chodzi o słowo ładowarki to co innego niż zasilacz
Ostatnio zmieniony 20 lis 2021, 22:27 przez Widerski, łącznie zmieniany 1 raz.