EV6 i Tesla
Re: EV6 i Tesla
Każdy sprzedawca zapewnia
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2022, 09:06
- model samochodu: Kia Sorento Bussines Line 2017
Re: EV6 i Tesla
Mówiąc szczerze, gdyby handlowiec w listopadzie powiedział że mam czekać rok na ev6 to chyba zamówiłbym Tesle,od listopada cena poszła do góry o 40 kPLN, w chwili obecnej jest to samochód zupełnie nie wart swojej ceny (284kPLN za LR). Zamowienia z listopada tesla realizowała w grudniu/styczniu. Obserwujemy sytuacje,czekamy...jeśli ktoś z oczekujących na EV6 miałby jakieś wiesci,proszę o podzielenie się nimi;-)
Re: EV6 i Tesla
W listopadzie zamówiłem AWD. Z informacji od dilera jeszcze nie poszła do produkcji. Jak coś będę siedział dam znać.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2022, 09:06
- model samochodu: Kia Sorento Bussines Line 2017
Re: EV6 i Tesla
Wczoraj zamówiłem VW ID.5 GTX. Dealer przyjął groszowa zaliczkę, obsługują program doplat,gratis dywaniki,opony zimowe,wallbox za 0 zł...czas oczekiwania do końca października ale bez wielkich obietnic. Auto może nie tak fajne jak EV6 ale bardzo poprawne i produkowane w Europie. Zobaczymy co przyjedzie pierwsze.
Re: EV6 i Tesla
W kwestii wallboxa; mam w garażu 380V 16A. Lokalne warunki dostarczania energii zezwalają na 6 godzin na pełnych 16A. Chcąc wallboxa, trzeba to zgłosić i już doszło do sytuacji, że sam wallbox nie wystarcza. Potrzebne są systemy sterujące, które rozdzielają moc na poszczególne wallboxy w obrębie ulicy czy budynku. Te systemy mają finansować sami mieszkańcy (choć państwo się jakoś tam dokłada (chyba nawet 50% dotacji). Tak, czy inaczej, nie widzę specjalnie sensu instalowania wallboxa. Dałby mi max 11kW. Z mojego trójfazowego złącza, przez tzw. portable chargerer (koszt dobrego jakościowo to jakieś 600 EUR) dostanę około 6kW (biorąc pod uwagę straty, niech będzie, że bateria dostanie 5,5). Myślę, że straty między wallboxem a takim kablem będą porównywalne. Kabel nic nie kosztuje i nie muszę nikogo o nic prosić.
Dziennie robimy zazwyczaj 45-50 km. Sporadycznie max. 120 km. Przyjmując zużycie max 20 kWh dziennie, bateria wróci do punktu wyjścia po max. 5 godzinach.... To po co mi ten wallbox? Jest dużo uproszczeń w tym, co piszę i pewnie pomijam jakieś ważne aspekty (jakie?) ale wychodzi mi, że przy naszym trybie wallbox nie ma sensu. Widzicie gdzieś błąd w tym podejściu?
Będę wdzięczny za komentarze, podpowiedzi.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2022, 09:06
- model samochodu: Kia Sorento Bussines Line 2017
Re: EV6 i Tesla
Mam dom jednorodzinny,przydział mocy na dom 16 kW. Wallbox podaje max 11kW prądu, tyle zresztą przyjmie ladowarka pokładowa. Z ładowarki 1 fazowej na 230 V auto dostanie 2.4 kW. Wallbox 11 kW można podłączyć do gniazda 3fazowego 16A. W teorii samochód powinien się naładować prawie 5x szybciej. Na moje potrzeby - trasa do pracy 100 km w 1 stronę ładowarka 11kW typu wallbox wydaje się optymalna. Zwłaszcza jeśli dealer dorzuca ja za darmo. Takie było moje myślenie. Jeśli jestem w błędzie proszę o zwrotny post.
Re: EV6 i Tesla
Darowanemu koniowi ………. Bardzo dobre myślenie. Ja robię tak samo. Muszę tylko przedłużyć o 5 m przewód z mojej siły. Jaki mam użyć przewód do przedłużenia ?
Re: EV6 i Tesla
W Twoim przypadku wygląda to sensownie.Cardinale_Matheo pisze: ↑21 kwie 2022, 13:30 Na moje potrzeby - trasa do pracy 100 km w 1 stronę ładowarka 11kW typu wallbox wydaje się optymalna
Ja do pracy najczęściej jeżdżę rowerem. EV6 będzie używana przez żonę. Ona robi te 50 km dziennie max, także wallbox nie jest dla nas koniecznością. Dom mamy pasywny, jest fotowoltaika. Produkuje kilka kW i w dni, kiedy Kia zostanie w garażu, będzie robić za baterię. Ot, takie kosztowne zabawy w elektryfikację.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 lut 2022, 09:06
- model samochodu: Kia Sorento Bussines Line 2017
Re: EV6 i Tesla
Czy ktoś z Forumowicz odebrał już zamówione w ub. roku auto?albo jakieś przewidywane terminy??mam obawy ze zamowienia z 2021 zostaną odwołane. Moje zamówienie miesiąc po terminie nadal nie zostało zlecone do produkcji.
-
- Posty: 158
- Rejestracja: 13 cze 2019, 11:15
- model samochodu: Kia Optima PHEV 2019 XL+KOMF+TECH+PANO
- Lokalizacja: Kraków
Re: EV6 i Tesla
U mnie to samo. Pozostaje tylko czekać. Egzemplarz który zamówiłem jest już droższy o 35k zł, a konkurencja podniosła ceny jeszcze bardziej...