Wrażenia z jazdy - kalkulacja
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Wrażenia z jazdy - kalkulacja
Wygląda trochę szkaradnie, a cena to 80 k $, po dodaniu kilku opcji. Biorąc pod uwagę, że to cena na USA, to w UE kosztowałby pewnie z 0,5 mln zł.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 wrz 2019, 09:02
- model samochodu: Optima 1.6 GT line SRF, TEC, Red.
Re: Wrażenia z jazdy - kalkulacja
Ja kończę w przyszłym roku leasing i też mam dylemat bo Optima pójdzie od razu do ludzi.
Chcę najlepiej SUVa a bagażnik musi mieć ponad 500 litrów. Co mi zostaje z elektryków? Tesla Y (X pomijam), ID4, Eniaq?
Wszystko wychodzi w pełnym opcjach pod 250-300k. Czyli ani 100% odliczenia, ani dopłat.
EV6 brałbym (bo można trochę ceną powachlować) ale płytki bagażnik - zresztą opisy KIA pojemności bagażnika można wywalić w kosmos. Polecam popatrzeć choćby na "wielki" bagażnik Proceeda.
Jakby nie patrzeć na razie nie ma wyboru specjalnego.
Chcę najlepiej SUVa a bagażnik musi mieć ponad 500 litrów. Co mi zostaje z elektryków? Tesla Y (X pomijam), ID4, Eniaq?
Wszystko wychodzi w pełnym opcjach pod 250-300k. Czyli ani 100% odliczenia, ani dopłat.
EV6 brałbym (bo można trochę ceną powachlować) ale płytki bagażnik - zresztą opisy KIA pojemności bagażnika można wywalić w kosmos. Polecam popatrzeć choćby na "wielki" bagażnik Proceeda.
Jakby nie patrzeć na razie nie ma wyboru specjalnego.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 lip 2019, 02:52
- model samochodu: Kia Optima PHEV 2017
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wrażenia z jazdy - kalkulacja
Kilka dni temu jeździłem EV6 77KW RWD 229 KM, niestety jestem trochę rozczarowany.
Z minusów, w środku nie ma za dużo miejsca dla kierowcy, co prawda nie jest źle , ale mogło by być lepiej, jako główny mankament uważam brak możliwości obniżenia niżej fotela kierowcy.
Zaskoczył mnie też znaczny hałas w trakcie jazdy, oczywiście miła Pani z ASO twierdziła że to przez ogromne koła i opony zimowe...
Z plusów, auto z zewnątrz wygląda rewelacyjnie
Muszę przejechać się Teslą model Y, może tam będzie z przodu wygodniej.
Z minusów, w środku nie ma za dużo miejsca dla kierowcy, co prawda nie jest źle , ale mogło by być lepiej, jako główny mankament uważam brak możliwości obniżenia niżej fotela kierowcy.
Zaskoczył mnie też znaczny hałas w trakcie jazdy, oczywiście miła Pani z ASO twierdziła że to przez ogromne koła i opony zimowe...
Z plusów, auto z zewnątrz wygląda rewelacyjnie
Muszę przejechać się Teslą model Y, może tam będzie z przodu wygodniej.
Re: Wrażenia z jazdy - kalkulacja
Oj zgadzam się, z przedmówcą szczególnie co do małej ilości stacji ładujących - mieszkam w Suwałkach i na terenie tego miasta są zaledwie 3 stacje ładujące - https://optimalenergy.pl/stacje-ladowan ... a/suwalki/Box pisze: ↑26 gru 2021, 13:08 Takie elektryki to fajny modny bajer.
Ale w Polsce ?
1. Raczkujemy jeżeli chodzi o stacje ładowania.
2. Drożeje prąd u nas wszystko na węglu w UE się płaci za emisję jesteśmy na szarym końcu. Rok 2022 to podwyżka 25% kolejne lata będzie podobnie brak alternatyw.
3. Sprawność akumulatorów w zimie, realny zasięg z 400km przy jeżdzie 80km/h spada do 280km.
4. Z każdym rokiem spadek ogólnej wydajności akumulatorów, po kilku latach pełne naładowanie to około 70% nominalnej wartości od nowości.
5. Auto po 5 latach użytkowania, realny zasięg zapewne spadnie ponad 50% bardzo droga wymiana akumulatorów na nowe.
Ogólnie to mnie najbardziej odstrasza...można takie ogniwa oczywiście w mniejszym stopniu porównać do baterii w laptopie. Nowy 3h działa, po 3 latach 30min a po 5 latach 1min. Z autami jest podobnie, na minus dodatkowa praca w ujemnych temperaturach.
Na plus:
1. Cisza
2. Bus pas w mieście
3. Zielone tablice.
4. Jesteśmy EKO.
5. Nie musimy wymieniać oleju.
6. Pełny moment obrotowy od 0.
Liczę, że coś się szybko zmieni w tej kwestii, bo na ten moment demotywuje mnie to do zakupu.
Re: Wrażenia z jazdy - kalkulacja
Box pisze: ↑02 sty 2022, 11:12 Z ciekawostek EKO dla elektryków.
Przykładowy akumulator w EV6 ma pojemność 77.4 kWh
Moje mieszkanie miesięcznie zużywa prądu 150 kWh czyli dwa ładowania samochodu, dwa ładowania !
O czym my rozmawiamy ?
Zakładając tą wspaniałą technologię, wszędzie stacje ładowania i za 10-15 lat niech Bóg da aby 50% społeczeństwa w naszym kraju miała elektryki.
Teraz niech każdy się podłączy do sieci i ładuje samochód. W stacjach, domach, parkingach.
Elektrownia atomowa w każdym większym mieście będzie potrzebna.
Dzisiaj za prąd płacimy za 1kWh dla domu 0,88gr. Dla samochodów na stacjach ładowania z abonamentem 1,30zł bez abonamentu około 2zł za 1kWh.
Ktoś powie to i tak jest o wiele taniej niż obecne 5,80zł za litr paliwa.
Oczywiście, że tak ! ale za kilka lat ten dzisiejszy prąd będzie w tej samej cenie jak ten litr paliwa albo i więcej. Będzie potrzebny hajs na modernizację sieci, budowę stacji i całą infrastrukturę. Przecież nie zabiorą 500+ tylko przerzucą koszt prądu jak obecnie w paliwie.
Wszyscy będą ubrani w elektryki tak jak domy w fotowoltanikę miało być tanio pompy ciepła same oszczędności.
Ta cała ekologia i elektryka to jest jedno wielkie mydlenie oczu.
Jedyne czyste źródła pozyskiwania prądu to jest wiatr oraz woda. Pozostałe jak np. węgiel czy atom generują zanieczyszczenia jak smog czy odpad radioaktywny.
Ekologia to nie jest żadne mydlenie oczu. A aut elektrycznych nie ładuje się często, nie ma mowy o sytuacji, aby wszyscy kierowcy jednocześnie ładowali takie auta. I ładowanie domowe to prąd dużo mniejszy lub najwyżej porównywalny z mocą kuchenki elektrycznej. I jakoś te kuchenki nie powodują problemów, chociaż jest ich wielokrotnie więcej niż aut elektrycznych.
-
- Posty: 158
- Rejestracja: 13 cze 2019, 11:15
- model samochodu: Kia Optima PHEV 2019 XL+KOMF+TECH+PANO
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wrażenia z jazdy - kalkulacja
-
- Posty: 609
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Wrażenia z jazdy - kalkulacja
To jak to dziś wypada ta kalkulacja? Jeździłem dziś EV6 77 RWD z przebiegiem 2300 km. Średnie zużycie na tym dystansie komputer pokazuje 17,9. Koszt prądu dziś do końca roku to u Kolegi w taryfie nocnej 0,37 za 1kWh a od nowego roku rośnie do 0,50. Czyli powiedzmy 10,- pln za 100 km. Przy starcie zasięg pokazywał 430 km. W mieście Kolega jest zdziwiony ale potrafi osiągnąć 11 kWh co dla mnie przy palącym średnio 9 litrów proceedzie 1.6 Gt w manualu jest po prostu abstrakcją. No ale kto bogatemu zabroni oszczędzać,
Ostatnio zmieniony 12 lis 2022, 10:29 przez Marek3003, łącznie zmieniany 1 raz.
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
-
- Posty: 481
- Rejestracja: 22 lis 2021, 22:20
Re: Wrażenia z jazdy - kalkulacja
A jak to się ma do limitu 2000 KWh na rodzinę w skali roku ?
-
- Posty: 609
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Wrażenia z jazdy - kalkulacja
A jak to się ma do dopłaty 3 tyś. węgla ? A jeśli Prezes Obajtek zafunduje nam paliwo po 10,-? Przecież starczy podwyższyć VAT ,
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda