Strona 2 z 2

Re: Konserwacja podwozia

: 25 gru 2021, 13:27
autor: Box
Czytam i częściowo jestem za a nawet przeciw.

Ogólnie faktycznie nówkę można sobie popaprać od spodu np. za 3tyś. wszystko zależy od tego jak długo planujemy mieć samochód ?

Moje założenia są takie, że po 7 latach sprzedaję z pełną książką serwisową. Od spodu go jeszcze nie weźmie, przebieg będzie w miarę i rocznik ok.
Pójdzie po dobrych pieniądzach.

Jeżeli ktoś planuje mieć autko 15-20 lat można spody paprać, po tylu latach to i tak później przy sprzedaży kasa na frytki albo laweta.

Trzecia opcja jest taka i ja jestem przy niej obecnie. Owe 3tyś inwestujecie w autko na zimowe dożynki. Mam starą megankę z 2003r. Do pracy i na zimę idealne.

Re: Konserwacja podwozia

: 25 gru 2021, 14:57
autor: Marek3003
To ja napisze coś nie w swoim stylu i pochwale Kię. Ostatnio w rozmowie kolega stwierdził, podobno tylko Kia i Hyunday stosują kąpiel podwójną w ocynku. Nic nie znalazłem na ten temat ale jest film z produkcji Ceeda na Słowacji i jest rzeczywiście kąpiel karoserii. Ktoś może rozwinąć ten temat? Kąpiel czy natrysk na gorąco? Na prawdę w 2021 roku są produkowane nie ocynkowane auta?
https://m.youtube.com/watch?v=D_7luOMxZCA

Re: Konserwacja podwozia

: 13 sty 2022, 11:03
autor: primal
mozna wydac 3k na zabezpieczenie podwozia, mozna tez okleić całe auto folią za 8-10k
pewnie wszystko można...
tylko że koszt przemalowania całego auta po X latach to max10k (wiec po co malować... zwłaszcza że...

mozna zaliczyc słutczkę...lub szkodę całkowitą wtedy ubezpieczyciel ma w poszanowaniu nasze dodatkowe wydatki.
sam przeorbiłem temat szkody całkowitej i powiem Wam że wolę przyoszczędzić na upgrejdach i jak bede jezdzic dlugo autem bo nie bedzie mnie stac na nowsze jakis czas to wtedy z sensem odnowie auto wizualnie.

zwykłem co jakis czas zmieniac furke na nowsza ale kto wie co przyniesie nowy ład... :cry:


a co do oklejania auta lub powłok ceramicznych to auto i tak trzeba myc, nie oszukujmy sie...wtedy auto traktuję "wet coat-em" i mam praktycznie wizualnie wyglad i efekt pełnej ceramiki przez 1msc. za grosze...

ale co kto lubi :)

Re: Konserwacja podwozia

: 06 lip 2022, 12:55
autor: a7x2904
Marek3003 pisze: 25 gru 2021, 14:57 To ja napisze coś nie w swoim stylu i pochwale Kię. Ostatnio w rozmowie kolega stwierdził, podobno tylko Kia i Hyunday stosują kąpiel podwójną w ocynku. Nic nie znalazłem na ten temat ale jest film z produkcji Ceeda na Słowacji i jest rzeczywiście kąpiel karoserii. Ktoś może rozwinąć ten temat? Kąpiel czy natrysk na gorąco? Na prawdę w 2021 roku są produkowane nie ocynkowane auta?
https://m.youtube.com/watch?v=D_7luOMxZCA
Tez słyszałem, że jest tak robione w fabryce. Dealer jednak zaproponował mi wykonanie konserwacji podwozia przed odbiorem za 3k (bo podobno auto szybko rdzewieje od dołu). Więc nie wiem już sam co jest robione fabrycznie, a co nie.

Re: Konserwacja podwozia

: 06 lip 2022, 19:36
autor: romanhoks
Nie wiem skad im sie bierze za konserwacje 3000zl. Zrobilem w norwegi zony soula za 4000nok. Zrobiony jest dobrze bo sprawdzilem w warsztacie. Robia to na srodku Fluid Film . Tylko pozniej cokolwiek robic pod spodem tragedia. :shock: Na szczescie rok 2014 a na liczniku 34 tys :D

Re: Konserwacja podwozia

: 30 lip 2022, 10:15
autor: Fenix
To kwestia kto ile chce użytkować auto, jeśli minimum 10 lat to uważam że warto to zrobić. Kiedyś auta były bardzo dobrze konserwowane oprócz standardowo Japończyków. Dzisiaj w dobie oszczedności ta konserwacja jest mizerna dotyczy to też grupy vag

Re: Konserwacja podwozia

: 06 sie 2022, 07:56
autor: QRST
Jeśli już chcecie zabezpieczać to polecam skupić się na profilach zamkniętych. Jeśli tam korozja zacznie się rozwijać, zobaczycie ją dopiero w zaawansowanym stadium, gdy najczęściej jest za późno. Korozja w profilach jest najgorsza bo trudno ją wykryć a jeszcze trudniej zwalczyć. Ma bardzo duży wpływ na konstrukcję -bezpieczeństwo. Oczywiście są magicy od "przeszczepów" ale tego zabiegu nie polecam.
Natomiast korozja powierzchowna jest łatwiejsza do wykrycia we wczesnym stadium, i tym samym łatwiej ją opanować.
Zabezpieczenie profili jest dość łatwe, nie wymaga specjalistycznego sprzętu, nie jest drogie i można właściwie je wykonać na parkingu.
Wystarczy kilka puszek z dobrym środkiem wraz sondą (min. 30 cm). W podwoziu, w tym drzwiach, klapach i progach jest sporo otworów. Niektóre z korkami jak np. w tylnej klapie które można łatwo wyciągnąć. ( w tylnej klapie paznokciem - sprawdziłem)
Jedynie w przypadku drzwi trzeba uważać na elektrykę i szybę. Szyba powinna być zamknięta/uniesiona, a sonda wprowadzona otworem odpływowym wzdłuż dolnej (góra nie koroduje od wewnątrz) krawędzi (poziomo). Po zabiegu nie opuszczać okien przez kilka godzin.
Mam pewne doświadczenie z Mazdą 6 GY 2007. Konserwowałem ją w 2011 r. osobiście Tectyl-em ML (chyba już niedostępny pod tą nazwą). Trochę śmierdziało przez ok 2 tyg. i potem do 2 miesięcy w przypadku upału. Jednak są już środki bezzapachowe. Efekt taki, że na przeglądzie lub w warsztacie zawsze się, dziwią że "nieprzeżarta" i bez obaw można wstawiać na podnośnik. Mam ją do dziś :o
Mogę polecić środki od Tectyl (t.j. valvoline- śmierdzi jakiś czas) Dinitrol i Innotec (drogi ale bdb).
"Smołowania" nie polecam. Dinitrol a szczególnie Innotec ma bardzo dobre woski (Hi-temp wax pro) do podwozi odporne na solankę, w tym bezbarwne i bursztynowe.
Dinitrol ma fajny środek do zabezpieczenia elementów pod maską, np śruby, opaski zaciskowe wszelkie łączenia metalowe itp. To bezbarwny wosk który wytrzymuje temp 200 st. DINITROL 4010.
U siebie w Xceed samodzielnie zabezpieczyłem wszystkie profile bez wjeżdżania na kanał.