Tak właśnie jest. MHEV ma trzy tryby, HEV tylko dwa. Sportage nie ma ręcznej rekuperacji w żadnej wersji.Legal pisze: ↑28 wrz 2023, 13:37Ciekawe, w czasie oczekiwania na Niro miałem od dilera Sportage V MHEV BL i miał 3 tryby pracy skrzyni.
Nie wpadłem wtedy na testowanie łopatek, ale nie wiedziałem, że Sportage nie ma w ogóle ręcznej rekuperacji. O ile w wersji MHEV to rozumiem, tyle w HEV i PHEV to się zdziwiłem.
Zużycie paliwa Kia Niro.
-
- Posty: 1134
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Chyba wiem teraz dlaczego. W Sportage MHEV ma sens tzw. tryb żeglowania, który działa w ECO a nie działa w NORMAL. W HEV i PHEV nie ma żeglowania, jest rekuperacja zarządzana przez komputer, więc niepotrzebne rozróżnenie ECO i NORMAL.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Ja trochę inne pytanie: lejeie 95czy 98? W salonie mi mówili, żebym lał 95...
- colins
- Posty: 233
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
I dobrze mówili. Przecież to stary, dobry silnik wolnossący, wymyślony jeszcze w czasach, gdy PB98 nie wynaleziono. Znaczy się, z tym ostatnim lekko się zagalopowałem, ale pozostałe się zgadza - lej PB95.
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
U mnie w NIro 2gen HEV średnia wskazywana przez komputer z ~20k kilometrów to 4.7. 80-85% to drogi ekspresowe
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Pół roku eksploatacji, 6500 km, spalanie 4,62 l/100km liczone przez aplikację z 17 tankowań do pełna.
Akurat to jest w Polsce najlepsze pogodowo pół roku. Głównie miasto - oceniam, że ok. 75%.
Czuję, że przy temperaturach 0-5 będzie coraz gorzej, bo silnik spalinowy uruchamia się znacznie częściej i zdarzyło mi się już 5,5 na mojej stałej porannej trasie, gdzie regularnie bywało 4,5.
Nie do końca podoba mi się dźwięk silnika pod obciążeniem, który dociąga do 2500 rpm, zanim zredukuje przełożenie.Trochę brzmi jak 3 cylindrowy.
Akurat to jest w Polsce najlepsze pogodowo pół roku. Głównie miasto - oceniam, że ok. 75%.
Czuję, że przy temperaturach 0-5 będzie coraz gorzej, bo silnik spalinowy uruchamia się znacznie częściej i zdarzyło mi się już 5,5 na mojej stałej porannej trasie, gdzie regularnie bywało 4,5.
Nie do końca podoba mi się dźwięk silnika pod obciążeniem, który dociąga do 2500 rpm, zanim zredukuje przełożenie.Trochę brzmi jak 3 cylindrowy.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Witam. Posiadam Niro hev w wersji L z 2019 r. Moje spalanie z 09.2023, tp.+22-24, 4emerytów, 2 duże walizki,4 torby-trasa na Słowację i z powrotem-707 km-śr.spalanie-3.8 l. Aktualnie śr.spalanie z całego przebiegu-48000 k wynosi-4,3 l. Pozdrawiam.
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Wypada tylko pozazdrościć takiej umiejętności eko-jazdy Nie potrafię się zbliżyć do takiego wyniku.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
- Legal
- Posty: 221
- Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
- model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)
Re: Zużycie paliwa Kia Niro.
Wypada chyba już pogodzić się z zimowym pogorszeniem parametrów spalania. Moje codzienne miejskie trasy, gdzie czasami schodziłem poniżej 4,0 teraz pokonuję z trudem poniżej 5,0
Ostatnie 400 km po mieście - do pracy i na zakupy to 5,6. Temperatura -2 do 4 stopnie.
Pierwsze kilometry to prawie ciągła praca silnika spalinowego nawet przy stanie baterii 85%. Coś musi ogrzać wnętrze do tych 20 stopni. Na szczęście ogrzewa skutecznie i szybko.
Piszę o tym bo to moja pierwsza zima spędzona z hybrydą.
Reasumując - spalanie w mieście skoczyło mi o 20%; tras krajowych i dwupasmówek ostatnio nie testowałem, ale myślę, że tam żadnego skoku nie będzie, ze względu na jednorazową konieczność dogrzania silnika i kabiny.
Jak to u Was wygląda ?
Ostatnie 400 km po mieście - do pracy i na zakupy to 5,6. Temperatura -2 do 4 stopnie.
Pierwsze kilometry to prawie ciągła praca silnika spalinowego nawet przy stanie baterii 85%. Coś musi ogrzać wnętrze do tych 20 stopni. Na szczęście ogrzewa skutecznie i szybko.
Piszę o tym bo to moja pierwsza zima spędzona z hybrydą.
Reasumując - spalanie w mieście skoczyło mi o 20%; tras krajowych i dwupasmówek ostatnio nie testowałem, ale myślę, że tam żadnego skoku nie będzie, ze względu na jednorazową konieczność dogrzania silnika i kabiny.
Jak to u Was wygląda ?
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)