Zużycie paliwa Kia Niro.

forum użytkowników Kia Niro
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 221
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: Legal »

Ostatnie 1000 km przejechałem wyłącznie po mieście na w szczycie porannym 7-8 i popołudniowym 16-17 przy sprzyjających temperaturach. Kilmatyzacji nie używałem. Średnio z tych przejazdów 4,2 l/100km. Przy częstym, świadomym użyciu rekuperacji udaje się regularnie schodzić poniżej 4 l/100km. Rekordowo udało się nawet osiągnąć przejazd 15 km z pracy - 3,5 l/100km.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Awatar użytkownika
colins
Posty: 231
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: colins »

Jasne, że się da, ale nieużywanie klimatyzacji latem tylko po to żeby zaoszczędzić 3 czy 4 setki paliwa, to już prawie masochizm. :mrgreen:
Dodam więc od siebie, że u mnie klima chodzi non stop (na auto) i jak dotąd nie spaliłem średnio więcej niż 4,4 l/100 km, natomiast przy bawieniu się nadmiernie :D rekuperacją też schodzę w okolice 4 l/100 km (z klimą rzecz jasna).
Podejrzewam jednak, że wraz z nastaniem pory zimowej średnie spalanie podskoczy nam co najmniej w okolice 5 l/100 km, bo i silnik spalinowy będzie częściej pracował, a i odbiorników energii też przybędzie (grzanie szyb czy taboretów ;)).
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2023, 10:41 przez colins, łącznie zmieniany 1 raz.
nagdob
Posty: 1123
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: nagdob »

Legal pisze: 28 wrz 2023, 10:25 Ostatnie 1000 km przejechałem wyłącznie po mieście na w szczycie porannym 7-8 i popołudniowym 16-17 przy sprzyjających temperaturach. Kilmatyzacji nie używałem. Średnio z tych przejazdów 4,2 l/100km. Przy częstym, świadomym użyciu rekuperacji udaje się regularnie schodzić poniżej 4 l/100km. Rekordowo udało się nawet osiągnąć przejazd 15 km z pracy - 3,5 l/100km.
Czy w Niro nie działa rekuperacja przy hamowaniu nożnym?
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 221
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: Legal »

nagdob pisze: 28 wrz 2023, 10:41
Czy w Niro nie działa rekuperacja przy hamowaniu nożnym?
Tak, działa. Widać to nawet na podglądzie przepływu energii. Bardzo trudno jednak określić, jak mocno włącza się do takiego hamowania silnik elektryczny i kiedy. Hamulec nożny rozpoczyna działanie natychmiast, na efektywne hamowanie rekuperacyjne trzeba czekać może pół sekundy. Z tego wynika, że pierwsza faza nawet lekkiego nacisku na hamulec to nie może być rekuperacja. Zresztą można to wyczuć. Hamowanie rekuperacyjne odczuwam jako takie tępe, miękkie, lekko pulsujące zwalnianie. Hamowanie tarczami czuję jako stabilne, narastające zależnie od nacisku i pewne.
Ponadto rekuperacja w samochodach FWD działa tylko przez przednią oś, hamulec zasadniczy na obie osie,
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
nagdob
Posty: 1123
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: nagdob »

Legal pisze: 28 wrz 2023, 10:57
nagdob pisze: 28 wrz 2023, 10:41
Czy w Niro nie działa rekuperacja przy hamowaniu nożnym?
Tak, działa. Widać to nawet na podglądzie przepływu energii. Bardzo trudno jednak określić, jak mocno włącza się do takiego hamowania silnik elektryczny i kiedy. Hamulec nożny rozpoczyna działanie natychmiast, na efektywne hamowanie rekuperacyjne trzeba czekać może pół sekundy. Z tego wynika, że pierwsza faza nawet lekkiego nacisku na hamulec to nie może być rekuperacja. Zresztą można to wyczuć. Hamowanie rekuperacyjne odczuwam jako takie tępe, miękkie, lekko pulsujące zwalnianie. Hamowanie tarczami czuję jako stabilne, narastające zależnie od nacisku i pewne.
Ponadto rekuperacja w samochodach FWD działa tylko przez przednią oś, hamulec zasadniczy na obie osie,
Nie wiem. Moja żona jeździ Niro HEV ponad 3 lata. Nie używa łopatek w ogóle, jak to pewnie kobieta. Jeździ głównie po miejscu. Spalanie do 4,5l/100km. Ale też czasami schodzi do 3,5l. Tak więc czy używanie łopatek w tego typu jeździe coś daje? Sądzę, że nie. Być może w trasie, chcąc wyhamować z większej prędkości, można użyć łopatek i wtedy może faktycznie odzysk energii będzie trochę większy, bateria w większym stopniu (szybciej) się naładuje. Poza tym nie widzę zastosowania. W moim Kia Sportage już tego nie ma. Łopatki służą do zmiany biegów w trybie manualnym. Wszystkim zajmuje się elektronika. I jest dobrze.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 221
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: Legal »

Jeśli mam być szczery, to używanie łopatek mocno absorbuje w czasie jazdy miejskiej i praktykuję to ostatnio głównie dla zabawy. Pewnie zysk na spalaniu nie jest wielki w stosunku do delikatnego hamowania nożnym, jeśli jest w ogóle. Pewnie wkrótce zaprzestanę tej zabawy na korzyść pewniejszego i bezpieczniejszego pedału hamulca.
Obniżanie spalania do szaleństwa i za wszelką cenę kosztem komfortu jazdy nie stanowi dla mnie wyzwania. :)
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2023, 12:32 przez Legal, łącznie zmieniany 1 raz.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 221
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: Legal »

nagdob pisze: 28 wrz 2023, 11:31 W moim Kia Sportage już tego nie ma. Łopatki służą do zmiany biegów w trybie manualnym.
A czym zajmują się łopatki w trybie ECO i Normal ?
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
nagdob
Posty: 1123
Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: nagdob »

Legal pisze: 28 wrz 2023, 12:31
nagdob pisze: 28 wrz 2023, 11:31 W moim Kia Sportage już tego nie ma. Łopatki służą do zmiany biegów w trybie manualnym.
A czym zajmują się łopatki w trybie ECO i Normal ?
W moim jest tylko tryb EKO i SPORT, nie ma NORMAL. A łopatki i tu i tu działają tak samo, czyli zmieniają biegi.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Awatar użytkownika
colins
Posty: 231
Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
Lokalizacja: Słubice

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: colins »

W Niro w trybie EKO łopatkami ustawiamy poziom rekuperacji. W trybie SPORT tymczasem zmieniamy biegi.
Przypominam, że w Niro leniwi ;) mogą jeszcze w trybie EKO przytrzymać dłuższą chwilę prawą łopatkę, co uaktywni automatyczną rekuperację i auto będzie próbowało samo ustawiać jej poziom w zależności od warunków jazdy (nie będzie trzeba bawić się ciągle łopatkami).
Awatar użytkownika
Legal
Posty: 221
Rejestracja: 23 kwie 2023, 20:28
model samochodu: Kia Niro II 1.6 GDI 141 KM DCT HEV MY 23' wersja L+BCW KLG (Steel Grey)

Re: Zużycie paliwa Kia Niro.

Post autor: Legal »

nagdob pisze: 28 wrz 2023, 12:46
W moim jest tylko tryb EKO i SPORT, nie ma NORMAL. A łopatki i tu i tu działają tak samo, czyli zmieniają biegi.
Ciekawe, w czasie oczekiwania na Niro miałem od dilera Sportage V MHEV BL i miał 3 tryby pracy skrzyni.
Nie wpadłem wtedy na testowanie łopatek, ale nie wiedziałem, że Sportage nie ma w ogóle ręcznej rekuperacji. O ile w wersji MHEV to rozumiem, tyle w HEV i PHEV to się zdziwiłem.
Niro II HEV 2023 L+BCW KLG (Steel Grey)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Niro”