Jakieś problemy z 7DCT?
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 gru 2023, 18:34
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Czy oni tutaj zabijają dct? Czy może w US mają kinetyka?https://youtu.be/oTxOtEGbI5c?si=cWIp2ukloZQWxnyN
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
8-speed automatic SHIFTRONIC - Mokre sprzęgła.Manitou321 pisze: ↑24 gru 2023, 13:30 Czy oni tutaj zabijają dct? Czy może w US mają kinetyka?https://youtu.be/oTxOtEGbI5c?si=cWIp2ukloZQWxnyN
https://www.youtube.com/watch?v=Nlp4F-L3ECg
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Np. Niro hybrydowe (HEV) ma skrzynię dwusprzęgłową (DCT6).Manitou321 pisze: ↑24 gru 2023, 02:31 Właśnie widzę, że miękkie hybrydy mają DCT a klasyczne hybrydy mają 6AT { hydrokinetyczne)
I na forum Niro jest zero problemów ze sprzęgłami.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
- model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
A wziąłeś pod uwagę, jak działa hybryda? Tam gdzie DCT najwięcej dostaje po d....(ruszanie, jazda w koku itp) to w hybrydach odwalają silniki elektryczne i dla tego nie ma problemu.Jutrzejszy pisze: ↑26 gru 2023, 14:45Np. Niro hybrydowe (HEV) ma skrzynię dwusprzęgłową (DCT6).Manitou321 pisze: ↑24 gru 2023, 02:31 Właśnie widzę, że miękkie hybrydy mają DCT a klasyczne hybrydy mają 6AT { hydrokinetyczne)
I na forum Niro jest zero problemów ze sprzęgłami.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Właśnie to samo napisałem kilka postów wcześniej:Pangenitor pisze: ↑26 gru 2023, 18:46 A wziąłeś pod uwagę, jak działa hybryda? Tam gdzie DCT najwięcej dostaje po d....(ruszanie, jazda w koku itp) to w hybrydach odwalają silniki elektryczne i dla tego nie ma problemu.
viewtopic.php?p=92416#p92416
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 gru 2023, 18:34
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Jesteście w błędzie xD miękka hybryda działa w bloku silnika i moment przechodzi przez skrzynie i sprzęgła na koła.
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Miękka hybryda to nie hybryda.
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Oczywiście szanuję zdanie każdego użytkownika na tym forum, również Twoje i w wielu aspektach masz racje, jednak nie mogę się zgodzić z tymi francuzami bo to że to "dobre samochody" to już słyszę od lat że każda nowa generacje to już będzie ta dobra... Ciekawostką od lat jest to że największy rynek samochodowy świata czyli Ameryka północna z tego co wiem jakoś nie sprowadza francuskich samochodów przynajmniej ja tam takich nie widziałem (być może w Kanadzie jeżdżą, ale też tam nie widziałem)Jutrzejszy pisze: ↑23 gru 2023, 13:12 Obecnie francuzy to dobre samochody, pod warunkiem że mają silnik inny niż 1.2 Puretech który jest katastrofą samą w sobie (zdecydowanie najmniej trwały silnik na rynku).
Skrzynie dwusprzęgłowe z suchymi sprzęgłami, to nie są konstrukcje przeznaczone do użytkowania przez setki tysięcy kilometrów, którym wystarcza sama wymiana oleju. Dotyczy wszystkich producentów, a nie tylko Kia.
Jeśli na więcej niż 10 lat, to odradzam Toyotę ze względu na mocno rdzewiejące podwozie (nie nadwozie!) - obecnie nie ma marki która bardziej rdzewieje. Ale fakt, skrzynie e-CVT (nie mylić z CVT!) są ekstremalnie wytrzymałe.
Suche skrzynie dwu-sprzęgłowe to porażka wszędzie dlatego szanująca się marka taka jak Kia nie powinna w to wchodzić - stąd jest ten wątek.
Mokre sprzęgła to już inna bajka patrz - Honda, Nissan, Mitsubishi i podobno nowy 8 biegowy DCT Kia tylko na USA...
Rdzewiejące podwozie dotyczy wielu marek po 10-15 latach Toyota na pewno tutaj nie przoduje jednak jak ktoś chce trzymać samochód 10 lat to jakim problemem jest zabezpieczyć podwozie Bitexem samemu lub zlecić to warsztatowi za 1000-1500 zł i mieć spokój na wiele lat?
Sorry za offtop z tą Toyotą, proponuje powrót do bohatera forum czyli KIA DCT
- colins
- Posty: 231
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Zanim wrócimy do KIA DCT, to chciałem tylko nieśmiało zauważyć, że wymieniony przez Ciebie Nissan i Mitsubishi, stawianie jakoby za wzór bezawaryjności, to obecnie również niemal "francuzy", czerpiące pomysły garściami z nikogo innego tylko z Renault (należą właśnie do grupy Renault), z silnikami i skrzyniami biegów włącznie.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
- model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
W tych autach akurat jeżeli chodzi o skrzynie automatyczne, to w większości są to japońskie skrzynie AISIN hydrokinetyki, chyba jedne z najlepszych na rynku.colins pisze: ↑28 gru 2023, 21:01 Zanim wrócimy do KIA DCT, to chciałem tylko nieśmiało zauważyć, że wymieniony przez Ciebie Nissan i Mitsubishi, stawianie jakoby za wzór bezawaryjności, to obecnie również niemal "francuzy", czerpiące pomysły garściami z nikogo innego tylko z Renault (należą właśnie do grupy Renault), z silnikami i skrzyniami biegów włącznie.