Jakieś problemy z 7DCT?
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
Jakieś problemy z 7DCT?
Witam wszystkich forumowiczów
Po 10-o letniej przygodzie ze Skodą Octavią czas na nowe auto. Wybór padł na Kia Ceed 1.5 TGDI 7DCT BL+ z Pakietem Bezpieczeństwa.
Do tej pory (poza jazdami testowymi) użytkowałem tylko manuala i trochę się obawiam o trwałość tego automatu a jak wczoraj sprawdziłem w wykluczeniach gwarancji "tarcza sprzęgła wraz z dociskiem i łożyskiem oporowym (dotyczy również skrzyń DCT)" są objęte tylko 24 miesięczną gwarancją dotyczącą wad fabrycznych.
Dlatego chciałbym zapytać czy zdarzały się jakieś problemy z tą skrzynią połączoną z silnikami 1.4/1.5 tgdi ?
A może pochwalicie się swoimi dystansami które osiągneliście bez problemów?
Wiem że skrzynie na suchych sprzęgłach nie lubią pełzania, korków itp. bo szybciej zużywają się sprzęgła, a ja parkuję w garażu naziemnym na 8-mej kondygnacji. Więc codziennie mam trochę ostrych podjazdów i zjazdów przy małych prędkościach i trochę mnie martwi czy taki styl jazdy to nie będzie killer dla sprzęgieł?
Będę wdzięczny za wasze opinie, dystanse i porady
Po 10-o letniej przygodzie ze Skodą Octavią czas na nowe auto. Wybór padł na Kia Ceed 1.5 TGDI 7DCT BL+ z Pakietem Bezpieczeństwa.
Do tej pory (poza jazdami testowymi) użytkowałem tylko manuala i trochę się obawiam o trwałość tego automatu a jak wczoraj sprawdziłem w wykluczeniach gwarancji "tarcza sprzęgła wraz z dociskiem i łożyskiem oporowym (dotyczy również skrzyń DCT)" są objęte tylko 24 miesięczną gwarancją dotyczącą wad fabrycznych.
Dlatego chciałbym zapytać czy zdarzały się jakieś problemy z tą skrzynią połączoną z silnikami 1.4/1.5 tgdi ?
A może pochwalicie się swoimi dystansami które osiągneliście bez problemów?
Wiem że skrzynie na suchych sprzęgłach nie lubią pełzania, korków itp. bo szybciej zużywają się sprzęgła, a ja parkuję w garażu naziemnym na 8-mej kondygnacji. Więc codziennie mam trochę ostrych podjazdów i zjazdów przy małych prędkościach i trochę mnie martwi czy taki styl jazdy to nie będzie killer dla sprzęgieł?
Będę wdzięczny za wasze opinie, dystanse i porady
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 lis 2019, 12:49
- model samochodu: KIA Ceed 2007 1,4 122 km, M
Kia Ceed II 2015 1,6 135 km, M+BL
XCeed 1.4 T-GDI 7 DCT - Lokalizacja: Olsztyn
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Jeżdżę automatem w wersji Kia od 2,5 roku. Co prawda XCeed - ale silniki jak w Ceedzie. Żadnych do tej pory problemów po przejechaniu 2,5 tys km. Używać i niczym się nie martwić. Nie przejmuj się podjazdami - da radę !!
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
tysiac km rocznie?
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Tysiąc rocznie na rowerze przejadę, sezon marzec - październik
Ale nie każdy ma auto do codzienniej jazdy. Po 10 latach przejechane 25k km. Takie samochody znajdą szybko nabywców
Ale nie każdy ma auto do codzienniej jazdy. Po 10 latach przejechane 25k km. Takie samochody znajdą szybko nabywców
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Jeśli pojeździ bez problemu ze 150kkm to byłoby nieźle. W manualu w tym czasie pewnie też trzebaby było sprzęgło wymienić (koszt na pewno tańszy niż w automacie ale za wygodę się płaci)
Natomiast wolałbym uniknąć płacenia za wygodę co 2-3 lata, wtedy już bym wolał odpuścić aktywny tempomat i dalej machać wajchą
Natomiast wolałbym uniknąć płacenia za wygodę co 2-3 lata, wtedy już bym wolał odpuścić aktywny tempomat i dalej machać wajchą
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Ja juz mam nawyk, ze z garażu wyjedzam na jedynce, później przełączam w automat
Na razie 20k żadnych problemów, ale to malo kilometrów.
Na razie 20k żadnych problemów, ale to malo kilometrów.
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
O jest to jakis sposób
Ktoś też polecał włączyć tryb sport przed stromymi podjazdami.
To już jest jakiś wynik. Byle tak dalej
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Byłem w tej samej sytuacji, pierwsze auto z automatem, nie żałuję ( czasem jest dziwnie jak wsiadama do manuala zony).
Jeden problem to start stop i losowe gaszenie silnika, w manualu tak nie denerwuje.
Rozwiązałem to instalując ten ich moduł.
Jeden problem to start stop i losowe gaszenie silnika, w manualu tak nie denerwuje.
Rozwiązałem to instalując ten ich moduł.
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
- model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
to samo będziesz miał w innych markach z suchą skrzynią więc co za różnica czy KIA czy golf czy octavia
Przy takim parkingu polecam tryb sport lub tryb 1 bieg żeby nie myślał o wrzucaniu dwójki przy 15kph
Pierwsze 2000km skrzynia świruje, potem powiedziałbym że nie działa jakoś inaczej niż ta od grupy vag. Ale nie brałbym tego auta do stania w codziennych korkach do pracy np w wawie. Strasznie dużo pali w takich warunkach w przeciwienstwie do 5L na trasie i długo męczy półsprzęgło na dwójce
Przy takim parkingu polecam tryb sport lub tryb 1 bieg żeby nie myślał o wrzucaniu dwójki przy 15kph
Pierwsze 2000km skrzynia świruje, potem powiedziałbym że nie działa jakoś inaczej niż ta od grupy vag. Ale nie brałbym tego auta do stania w codziennych korkach do pracy np w wawie. Strasznie dużo pali w takich warunkach w przeciwienstwie do 5L na trasie i długo męczy półsprzęgło na dwójce