Jakieś problemy z 7DCT?
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
No jeszcze są skrzynie hydrokinetyczne, nie tylko cvt i też przeważnie bezawaryjne.
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Cytując klasyka "abstrahuje pan od układu odniesienia" Bo porównywanie Renault do Kia to jakby porównywać przysłowiowe g...o do twarogu. Powiedzmy sobie jasno że gdyby nie problemy DCT z suchymi sprzęgłami to ja nie mam do Kia żadnych zarzutów. Silniki (choćby 1.7 Crdi - pancerny), elektronika, własności jezdne, gwarancja to przykłady z których Renault, Skoda czy inne europejskie "cuda" powinny brać przykład. Cały ten topik dotyczy problemu suchych sprzęgieł w DCT i nie masz racji pisząc że inni robią gorzej, albo tak samo we współczesności. Nissan do GTR'a nadal pcha DCT z mokrymi sprzęgłami a np. model R36 podobnie jak Honda NSX będzie hybrydowy, jednak napęd będzie realizowany przez 8 biegowy DCT też z mokrymi sprzegłami. Honda do motocykli jako jedyna marka motocyklowa na świecie też pcha DCT z mokrymi sprzęgłami i wychodzi to naprawdę dobrze. Zasadnicza teza jaką trzeba sobie postawić przy okazji dyskusji o DCT z suchymi sprzęgłami jest taka czy warto było szanującej się marce jaką jest niewątpliwie Kia bawić się w eksperymenty na jakich poległ koncern Vag. Kiedyś Brandon Mull powiedział: Mądrzy ludzie uczą się na własnych błędach. Ale ci naprawdę bystrzy uczą się na cudzych
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Proponuje przetestować e-CVT i umówić się na jazdę testową Lexusem RX450h. Chciałbym żeby taki "wyjec" V6 tak pięknie wył w każdym samochodzie i do tego zapewniał taką radość z jazdy...
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Sam mam Kię, ale takie stwierdzenia wydają mi się zbyt czarno-białe, bo można znaleźć argumenty także w drugą stronę, np.:
- Renault stosuje ocynkowane blachy, a Kia nie.
- Renault w niektórych hybrydach stosuje pośredni wtrysk benzyny (odpada m.in. problem przedostawania się benzyny do oleju w samochodach jeżdżących na krótkich odcinkach), a Kia nie.
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Nowy RX450 ma 4 cylindry a skrzynia wyje, nie bez powodu do RX500 dają hydrokinetyka, sami wiedzą że CVT jest odgłosowo nie do zniesienia dla sporej liczby kierowców, i tak na podsumowanie Lexus jest tylko trochę lepiej(czyli normalnie/ nie badziewnie) wykonanym samochodem w stosunku do Toyoty.
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
- model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Za to Ford wycofuje się z skrzyń PowerShift odpowiednika DCT i DSG, zastępując je we wszystkich nowych modelach klasycznymi hydrokinetykami, a to z powodu zbyt wielu awarii tych skrzyń...Willi pisze: ↑01 sty 2024, 12:51
Nissan do GTR'a nadal pcha DCT z mokrymi sprzęgłami a np. model R36 podobnie jak Honda NSX będzie hybrydowy, jednak napęd będzie realizowany przez 8 biegowy DCT też z mokrymi sprzegłami. Honda do motocykli jako jedyna marka motocyklowa na świecie też pcha DCT z mokrymi sprzęgłami i wychodzi to naprawdę dobrze.
- colins
- Posty: 234
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Tu szanowny Lunarze zgadzam się w całej rozciągłości (a sam wiesz, że nie zawsze nam po drodze z poglądami ).Lunar GT pisze: ↑01 sty 2024, 13:42Nowy RX450 ma 4 cylindry a skrzynia wyje, nie bez powodu do RX500 dają hydrokinetyka, sami wiedzą że CVT jest odgłosowo nie do zniesienia dla sporej liczby kierowców, i tak na podsumowanie Lexus jest tylko trochę lepiej(czyli normalnie/ nie badziewnie) wykonanym samochodem w stosunku do Toyoty.
Chciałbym też jeszcze odnieść się do wyszydzanego przez Willego Renault.
Tak się składa, że zawodowo jestem związany z motoryzacją i w firmie użytkujemy także m.in. kilka Renault Masterów.
Oczywiście mają te samochody też swoje wady (bo nawet Nissan GTR je ma ), jednak czego jak czego, ale awaryjności zarzucić im nie można.
Nigdy nie miały problemów silnikowych, przy czym jedna sztuka dobija do 700 tys.km przebiegu i nadal jest na całkiem dobrym chodzie.
Zanim Willi napiszesz, że nie można porównywać technologii "ciężarowej" z osobówkami, to sprostuję, że wszystkie te Mastery mają co najwyżej 2-litrowe diesle (podobne do spotykanych w osobowych Renault) oraz ciężkie warunki pracy (pałowanie na zimno i takie tam ).
No więc tak... KIA, to fajne auta i moje Niro pozytywnie mnie zaskakuje, ale żeby od razu pisać, że KIA, to jakaś wyższa półka w porównaniu do Renault, to musiałbym być chyba jeszcze na noworocznej bombie (a nie jestem).
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 26 maja 2023, 17:03
- model samochodu: Ceed CD SW 1.5 t-gdi 6mt
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Te Mastery to chyba zakupione przed 2020, bo te które do mnie przyjeżdżają ( 2020-2022 rok) z dostawami to kierowcy narzekają. Jeden traci moc i oczywiście serwis nie widzi problemu bo check się nie pali. Niezależny serwis od francuzów zna problem wtrysków i potwierdza, że powyżej 40 tyś km zaczynają się właśnie takie jaja.colins pisze: ↑01 sty 2024, 15:05
Chciałbym też jeszcze odnieść się do wyszydzanego przez Willego Renault.
Tak się składa, że zawodowo jestem związany z motoryzacją i w firmie użytkujemy także m.in. kilka Renault Masterów.
Oczywiście mają te samochody też swoje wady (bo nawet Nissan GTR je ma ), jednak czego jak czego, ale awaryjności zarzucić im nie można.
Nigdy nie miały problemów silnikowych, przy czym jedna sztuka dobija do 700 tys.km przebiegu i nadal jest na całkiem dobrym chodzie.
Zanim Willi napiszesz, że nie można porównywać technologii "ciężarowej" z osobówkami, to sprostuję, że wszystkie te Mastery mają co najwyżej 2-litrowe diesle (podobne do spotykanych w osobowych Renault) oraz ciężkie warunki pracy (pałowanie na zimno i takie tam ).
W innym już wymienione wszystkie wtryski w ramach gwarancji. Natomiast trzeci stał chyba 2 miesiące bo nie było egru na wymianę gwarancyjną.
- colins
- Posty: 234
- Rejestracja: 25 wrz 2022, 14:38
- model samochodu: KIA Niro II HEV Business Line 2023 Mineral Blue
- Lokalizacja: Słubice
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Tak, to Mastery sprzed 2020 roku. Obecnie powoli zmieniamy tabor na Mercedesy Sprintery. Będzie przynajmniej porównanie.
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Nowy RX450h to PHEV ja pisałem o ostatnich wypustach RX450H 3.5 V6 (można jeszcze kupić wersje z 2022) - Proponuje kolego "Lunar GT" przejechać się w/w pojazdem albo douczyć i posłuchać czy faktycznie wyje. Chciałbym aby wszystkie auta tak szlachetnie wyły... Z tym trochę lepiej wykonanym to trochę pojechałeś, gdybyś napisał lepiej wykonanym od Mercedesa czy BMW to miało by to większy sens. A tak przy okazji "wyjąca" Toyota okazała się najlepiej sprzedającym się SUV'em na świecie. Na świecie! Nie w zapyziałej Europie...Lunar GT pisze: ↑01 sty 2024, 13:42 Nowy RX450 ma 4 cylindry a skrzynia wyje, nie bez powodu do RX500 dają hydrokinetyka, sami wiedzą że CVT jest odgłosowo nie do zniesienia dla sporej liczby kierowców, i tak na podsumowanie Lexus jest tylko trochę lepiej(czyli normalnie/ nie badziewnie) wykonanym samochodem w stosunku do Toyoty.
Tutaj jest pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedawanych. Jak to się stało że nie ma tam Renault?
https://autogaleria.pl/toyota-rav4-najl ... tem-swiata
Ostatnio zmieniony 09 sty 2024, 19:21 przez Willi, łącznie zmieniany 1 raz.