wlodio5 pisze: ↑06 maja 2022, 10:39
że może być nawet później bo mówiąc delikatnie Polska nie jest dla firmy KIA rynkiem priorytetowym. Ale może się miło zaskoczymy
No bez przesady, serio Polska jest rynkiem gdzie Kia notuje jedne z największych wzrostów i zabiera udziały, który oddaje pogrążona w kryzysie pazernościowo-niedoborowym grupa Volkswagena. Przekłada się to na zamówienia flotowe, od służb mundurowych (nie od dziś) po firmy odchodzące od Skód. Sportage w europejskiej wersji jest produkowany tylko na rynek krajów UE, gdzie waga polskiego rynku jest już znacznie istotniejsza, choć fakt - nie tak duża jak w zamożniejszej Europie Zachodniej.
Priorytetowym krajem to Polska nie jest może dla Mitsubishi albo Subaru
Tomek0 pisze: ↑06 maja 2022, 15:28
Hej. Ostatecznie podjąłem decyzję o zmianie zamówienia z O4 na Sportage. Zanim udam się do salonu, chciałem się podpytać jak obecnie wygląda kwestia rabatów. Nie należę do żadnej uprzywilejowanej grupy zawodowej niestety. Jak to wyglądało u Was?
Hej, nie ma co liczyć na jakieś szaleństwo rabatowe. U mnie z 212 400 brutto wyszło 197 500. Czy dobrze, nie wiem ale wizja że za kilka dni mogą wejść podwyżki przekonuje mnie do szybszego zamówienia niż szukania auta w PL tańszego o 1000 zł...
wlodio5 pisze: ↑06 maja 2022, 10:39
że może być nawet później bo mówiąc delikatnie Polska nie jest dla firmy KIA rynkiem priorytetowym. Ale może się miło zaskoczymy
No bez przesady, serio Polska jest rynkiem gdzie Kia notuje jedne z największych wzrostów i zabiera udziały, który oddaje pogrążona w kryzysie pazernościowo-niedoborowym grupa Volkswagena. Przekłada się to na zamówienia flotowe, od służb mundurowych (nie od dziś) po firmy odchodzące od Skód. Sportage w europejskiej wersji jest produkowany tylko na rynek krajów UE, gdzie waga polskiego rynku jest już znacznie istotniejsza, choć fakt - nie tak duża jak w zamożniejszej Europie Zachodniej.
Priorytetowym krajem to Polska nie jest może dla Mitsubishi albo Subaru
Mówimy o braku priorytetu w tym konkretnym kontekście a nie o ilości sprzedawanych pojazdów. Chodzi o te że w sytuacji opóźnień w realizacji zamówień, zawsze klient z Europy zachodniej dostanie szybciej nawet naszym kosztem, ponieważ tam konsumenci znają i umieją iegzekwować swoje prawa wynikające z nie dotrzymania umowy. I chętnie to robią. A producenta kosztuje to znacznie więcej niż u nas gdzie miesiąc opóźnienia opędzą dodatkowym kompletem wycieraczek.
wlodio5 pisze: ↑06 maja 2022, 16:28
Chodzi o te że w sytuacji opóźnień w realizacji zamówień, zawsze klient z Europy zachodniej dostanie szybciej nawet naszym kosztem, ponieważ tam konsumenci znają i umieją i egzekwować swoje prawa wynikające z nie dotrzymania umowy. I chętnie to robią.
W niektórych sytuacjach zapewne tak jest, ale w sumie my również jesteśmy dosyć roszczeniowym spoleczenstwem .
Ale tu na pocieszenie powiem że jednak nie tylko u nas takie problemy. Zobaczcie co jest w UK https://www.kiaownersclub.co.uk/threads ... 23/page-42
Z tego co wiemy że są problemy z automatami, to jeszcze dochodzi podobno brak komponentów do Harman Kardon.
Tomek0 pisze: ↑07 maja 2022, 08:29
Na ile pewne informacje? Jak wchodziłem na konfigurator to jeszcze wszystko jest po staremu. Nie wiem czy jechać dzisiaj na wariata i zamawiać.
Ja też spojrzałem w cennik i zmian jeszcze nie widzę.Aczkolwiek strona KII niedostępna.Może faktycznie będą zmiany...
Tomek0 pisze: ↑07 maja 2022, 08:29
Na ile pewne informacje? Jak wchodziłem na konfigurator to jeszcze wszystko jest po staremu. Nie wiem czy jechać dzisiaj na wariata i zamawiać.
konfigurator jest aktualizowany kilka dni później. cennik wszedł dziś wiec już nie masz po co jechac (jeśli chciałeś coś ze starego cennika)
Tomek0 pisze: ↑07 maja 2022, 08:29
Na ile pewne informacje? Jak wchodziłem na konfigurator to jeszcze wszystko jest po staremu. Nie wiem czy jechać dzisiaj na wariata i zamawiać.
Nie masz co jechać, od dzisiaj nie zamówisz z DCT. Zobacz sobie cennik w pdf dostępny na stronie.