Sprzęgła w 7DCT

forum użytkowników modelu Kia XCeed
xuser
Posty: 161
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: xuser »

GTR? Serio :lol: Lancer Evo też daleko do cywilnych samochodów, więc pozostaję przy swojej teorii że dobrego, trwałego DCT NIE MA ;)
Willi
Posty: 48
Rejestracja: 29 maja 2022, 23:27
model samochodu: Kia Sportage

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: Willi »

xuser pisze: 30 lis 2023, 10:22 GTR? Serio :lol: Lancer Evo też daleko do cywilnych samochodów, więc pozostaję przy swojej teorii że dobrego, trwałego DCT NIE MA ;)
Mógłbym się Tobą zgodzić bo do "cywilnych aut to im daleko" jednak istnieje jeszcze DCT w motocyklach robione BARDZO solidnie od 2010 roku.

Niczego nie reklamując podaje przykład do lektury:

https://motogen.pl/skrzynia-dct-w-motoc ... y-automat/

Używam osobiście i nie ma się do czego przyczepić w zakresie płynności i bezproblemowej jazdy.

Co do aut to coś jest w tym co piszesz bo szanująca się marka samochodów jaka jest Lexus uznała że nigdy nie wejdzie w skrzynie dwusprzęgłowe.
mcy
Posty: 184
Rejestracja: 22 lut 2023, 20:11
model samochodu: XCeed GT-Line 1.5 DCT

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: mcy »

xuser pisze: 30 lis 2023, 10:22 GTR? Serio :lol: Lancer Evo też daleko do cywilnych samochodów, więc pozostaję przy swojej teorii że dobrego, trwałego DCT NIE MA ;)
DQ250 i DQ500 są pancerne, jeśli tylko ktoś regularnie olej zmienia.
X-Ceed 1.5 GT-LineObrazek
Megane Sport 2.0T 225 Obrazek
xuser
Posty: 161
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: xuser »

Hmmm ok. DSG od VW zaczęła w ogóle nadawać się do jako-tako normalnej jazdy dopiero dobrych kilka lat po wprowadzeniu na rynek. Chociaż do dzisiaj najlepiej działa tylko w samochodach z odpowiednim nadmiarem mocy. Poza tym jeszcze nie słyszałem aby problemy przy ruszaniu i ogólnie sensowne przełączanie biegów przy niskich prędkościach zostały opanowane. Rzeczywiście jeżeli przy co drugim serwisie olejowym silnika wymienisz olej w skrzyni to wytrzyma dłużej, ale przy takim traktowaniu każda skrzynia będzie wieczna.
Każdy może mieć własną opinię w temacie, ja pozostaje przy swojej.
Willi
Posty: 48
Rejestracja: 29 maja 2022, 23:27
model samochodu: Kia Sportage

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: Willi »

mcy pisze: 01 gru 2023, 21:17
xuser pisze: 30 lis 2023, 10:22 GTR? Serio :lol: Lancer Evo też daleko do cywilnych samochodów, więc pozostaję przy swojej teorii że dobrego, trwałego DCT NIE MA ;)
DQ250 i DQ500 są pancerne, jeśli tylko ktoś regularnie olej zmienia.
Tyle że DQ250 i DQ500 to skrzynie z mokrymi sprzęgłami wiec mniej awaryjne niż te suche, ale też miały swoje ostre bolączki. Największym nieporozumieniem VW była skrzynia DSG DQ200 (suche sprzęgła), która wytrzymywała max moment obrotowy 250 Nm. i przebiegi rzędu 100000 km.

"Pancerne" jak piszesz to one nigdy nie były, nie są i nie będą. Począwszy od zimnych lutów w układzie sterowania elektroniką na notorycznych problemach z dwu-masą skończywszy...
pawelk
Posty: 2
Rejestracja: 25 mar 2024, 16:59
model samochodu: Kia Ceed 1.4 140KM 7DCT

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: pawelk »

Przywitam się postem o tej wspaniałem skrzyni :)

Kia Ceed 1.4 140KM kupiona w 2019r, aktualny przebieg 70tys, od ok 30tys zaczęły się pierwsze sporadyczne poszarpywania w korku itp, z czasem jest coraz gorzej. Kangurki przy ruszaniu są bardzo częste, tak samo jak jakieś głośne zgrzyty - często przy przełączaniu z 1 na 2, często na wsteczny w sytuacji gdy ruszyłem i zaczynam zwalniać. Coś jakby mechanizm "wciskający sprzęgło" wydawał takie odgłosy czy coś. Do tego czasem muli przy ruszaniu - zmieni na 2 od razu i nie reagaguje wciśnięcie gazu przez 2s, albo trzyma sprzęgło jak kursant z L-ką - zmienia na 2 od razu po ruszeniu i ciągnie na "półsprzęgle" aż do 3 biegu (trochę tak jakby to była skrzynia bezstopniowa). Albo wpadnięcie w drgania przy przełączeniu z 1 na 2. Sporo różnych smaczków jest...

ASO oczywiście nic nie widzi :) Po pierwszych zgłoszeniach poradzili wymianę oleju (zmieniona poniżej 50tys), nic nie pomogło. Następny przegląd nic nie widzą. Kolejny przegląd i zgłaszanie tego samego to wgrali nowe oprogramowanie które miało rozwiązać problem - nic nie pomogło, jest nawet gorzej :)

Nie wiem co mam robić. Najgorzej nie dzieje się to za każdym razem, czasem działa fajnie przez parę dni, czasem telepie autem za każdym razem w korku, następnego dnia jest ok. Generalnie jest to losowe ale oczywiście nigdy jak jadę do ASO. Już na tyle często to występuje że mocno zastanawiam się na wymianą sprzęgła tylko pytanie czy to coś da - jest sens czy czekać aż coś padnie? Bo chociażby ten zgrzyt to nie wiem czy od sprzęgła, a jak ASO nie widzi problemu to pewnie też nie zasugeruje wymiany innych części...

Dodam że jeżdżę bardzo delikatnie. Wcześniej miałem Golfa z DSG i tam też podobne objawy były tylko tak kilkanaście tysięcy przebiegu później (może dlatego że tamta skrzynia działała tak fatalnie w trybie automatycznym że cały czas jeździłem w trybie manualnym, bo wrzucanie 7 biegu przy 50-55km/h i telepanie całym autem przez niskie obroty doprowadzały mnie do szału). No ale jeździłem z tym telepaniem i nic nie zmieniałem, potem sprzedałem auto i wiem że do 130tys przebiegu jeździło tak samo aż się skrzynia nie rozpadła :)

Przy okazji ktoś poleci serwis w Krakowie który cokolwiek potrafi zdiagnozować poza standardowym mówieniem że oni nic nie widzą?
Ostatnio zmieniony 25 mar 2024, 19:30 przez pawelk, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzychu_nh
Posty: 70
Rejestracja: 12 wrz 2023, 21:23
model samochodu: Xceed

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: Krzychu_nh »

pawelk pisze: 25 mar 2024, 17:17 Przywitam się postem o tej wspaniałem skrzyni :)

Kia Ceed 1.4 140KM kupiona w 2019r, aktualny przebieg 70tys, od ok 30tys zaczęły się pierwsze sporadyczne poszarpywania w korku itp, z czasem jest coraz gorzej. Kangurki przy ruszaniu są bardzo częste, tak samo jak jakieś głośne zgrzyty - często przy przełączaniu z 1 na 2, często na wsteczny w sytuacji gdy ruszyłem i zaczynam zwalniać. Coś jakby mechanizm "wciskający sprzęgło" wydawał takie odgłosy czy coś. Do tego czasem muli przy ruszaniu - zmieni na 2 od razu i nie reagaguje wciśnięcie gazu przez 2s, albo trzyma sprzęgło jak kursant z L-ką - zmienia na 2 od razu po ruszeniu i ciągnie na "półsprzęgle" aż do 3 biegu (trochę tak jakby to była skrzynia bezstopniowa).

ASO oczywiście nic nie widzi :) Po pierwszych zgłoszeniach poradzili wymianę oleju (zmieniona poniżej 50tys), nic nie pomogło. Następny przegląd nic nie widzą. Kolejny przegląd i zgłaszanie tego samego to wgrali nowe oprogramowanie które miało rozwiązać problem - nic nie pomogło, jest nawet gorzej :)

Nie wiem co mam robić. Najgorzej nie dzieje się to za każdym razem, czasem działa fajnie przez parę dni, czasem telepie autem za każdym razem w korku, następnego dnia jest ok. Generalnie jest to losowe ale oczywiście nigdy jak jadę do ASO. Już na tyle często to występuje że mocno zastanawiam się na wymianą sprzęgła tylko pytanie czy to coś da - jest sens czy czekać aż coś padnie? Bo chociażby ten zgrzyt to nie wiem czy od sprzęgła, a jak ASO nie widzi problemu to pewnie też nie zasugeruje wymiany innych części...

Dodam że jeżdżę bardzo delikatnie. Wcześniej miałem Golfa z DSG i tam też podobne objawy były tylko tak kilkanaście tysięcy przebiegu później (może dlatego że tamta skrzynia działała tak fatalnie w trybie automatycznym że cały czas jeździłem w trybie manualnym, bo wrzucanie 7 biegu przy 50-55km/h i telepanie całym autem przez niskie obroty doprowadzały mnie do szału). No ale jeździłem z tym telepaniem i nic nie zmieniałem, potem sprzedałem auto i wiem że do 130tys przebiegu jeździło tak samo aż się skrzynia nie rozpadła :)

Przy okazji ktoś poleci serwis w Krakowie który cokolwiek potrafi zdiagnozować poza standardowym mówieniem że oni nic nie widzą?
W którym serwisie w krakowie nie widzą problemu?

Spróbuj tutaj Wąwozowa 30BA, 31-752 Kraków
pawelk
Posty: 2
Rejestracja: 25 mar 2024, 16:59
model samochodu: Kia Ceed 1.4 140KM 7DCT

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: pawelk »

Krzychu_nh pisze: 25 mar 2024, 17:53 W którym serwisie w krakowie nie widzą problemu?
RM Filipowicz, ale z tego co czytam to chyba Kia ma ogólnie problem z autoryzowanymi serwisami...
Krzychu_nh pisze: 25 mar 2024, 17:53 Spróbuj tutaj Wąwozowa 30BA, 31-752 Kraków
póki gwarancja to jeszcze niestety muszę znaleźć inne ASO, ale na przyszłość przyda się na pewno, dzięki :)
Ostatnio zmieniony 25 mar 2024, 19:33 przez pawelk, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzychu_nh
Posty: 70
Rejestracja: 12 wrz 2023, 21:23
model samochodu: Xceed

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: Krzychu_nh »

pawelk pisze: 25 mar 2024, 19:29
Krzychu_nh pisze: 25 mar 2024, 17:53 W którym serwisie w krakowie nie widzą problemu?
RM Filipowicz
Krzychu_nh pisze: 25 mar 2024, 17:53 Spróbuj tutaj Wąwozowa 30BA, 31-752 Kraków
póki gwarancja to jeszcze niestety muszę znaleźć inne ASO, ale na przyszłość przyda się na pewno, dzięki :)

Spróbuj w Gaju u Wadowskich
Willi
Posty: 48
Rejestracja: 29 maja 2022, 23:27
model samochodu: Kia Sportage

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: Willi »

pawelk pisze: 25 mar 2024, 19:29 RM Filipowicz, ale z tego co czytam to chyba Kia ma ogólnie problem z autoryzowanymi serwisami...
KIA serwisy ma fatalne a jeden jest gorszy od drugiego zupełnie jak VW i spółka. To nie salon Lexusa gdzie się obchodzi z klientem jak z jajkiem wielkanocnym...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”