Sprzęgła w 7DCT

forum użytkowników modelu Kia XCeed
waldusrelax
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2021, 17:27
model samochodu: Xceed

Sprzęgła w 7DCT

Post autor: waldusrelax »

Witam. Tak napaliłem się i kupiłem xceeda 1,6 tgdi 204 km z automatem 7DCT. Ale ostatnio mina mi zrzedla bo trafiłem na innych forach temat o szybko zużywających się sprzęgłach. Serwis wymienia nawet już po 25 tys km t podobno w 7DCT jest to wada fabryczna. Orientuje się ktoś w tym temacie?
xuser
Posty: 157
Rejestracja: 11 cze 2021, 16:01
model samochodu: XCeed 1.6 T-GDI L+pakiety

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: xuser »

Nie mam żadnych problemów ze skrzynią/sprzęgłami, ale generalnie taka podpowiedź co do 7DCT - nie zwracaj uwagę na tematy sprzed kilku/paru lat. Ta skrzynia, podobnie jak np. VAGowskie DSG jest ciągle poprawiana - i obecna wersja jest znacznie bardziej dopracowana i zbiera pochwały. To, że w 2018 komuś w używce kupionej z zylionem km przebiegu padły sprzęgła nie mówi zupełnie nic o 7DCT w naszych XCeedach. Poza tym - zawsze w paru egzemplarzach może się trafić jakaś usterka, i od razu ludziska wylewają żale na forum - a nie poczytasz o tysiącach bezawaryjnych sztukach ;)
QRST
Posty: 103
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: QRST »

Moim zdaniem nie ma wady fabrycznej. Problemem jest ignorancja użytkowników. W instrukcji jest dokładnie napisane jak ja traktować.
Prześledź wątek w dziale CEEDa
tu viewtopic.php?f=20&t=7341
waldusrelax
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2021, 17:27
model samochodu: Xceed

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: waldusrelax »

A jeszcze pytanie trochę z innej beczki jeśli moderator pozwoli.
Czy skrzynia czasami szarpnie wam po zatrzymaniu auta i przelaczeniu z D na N? Bo u mnie czasami tak jest ze jak zatrzam auto i chce wrzucić P to jak przechodzi z D na N to tak lekko szarpnie jakby do końca coś się ie rozłączyło. Nie zawsze ale tylko czasami
adam12116
Posty: 135
Rejestracja: 28 paź 2021, 08:05
model samochodu: Xceed 1.6

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: adam12116 »

waldusrelax pisze: 24 sty 2022, 21:28 A jeszcze pytanie trochę z innej beczki jeśli moderator pozwoli.
Czy skrzynia czasami szarpnie wam po zatrzymaniu auta i przelaczeniu z D na N? Bo u mnie czasami tak jest ze jak zatrzam auto i chce wrzucić P to jak przechodzi z D na N to tak lekko szarpnie jakby do końca coś się ie rozłączyło. Nie zawsze ale tylko czasami
u mnie nic nie szarpie, przełączanie nie spowodowało mi przynajmniej na razie żadnego szarpnięcia (przejechane około 1700 km).
Krzemyczek
Posty: 115
Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
Lokalizacja: Śląsk

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: Krzemyczek »

waldusrelax pisze: 24 sty 2022, 10:07 Witam. Tak napaliłem się i kupiłem xceeda 1,6 tgdi 204 km z automatem 7DCT. Ale ostatnio mina mi zrzedla bo trafiłem na innych forach temat o szybko zużywających się sprzęgłach. Serwis wymienia nawet już po 25 tys km t podobno w 7DCT jest to wada fabryczna. Orientuje się ktoś w tym temacie?
Hey! Jak dbasz tak masz :) Po 25 tysiącach? To jak było to auto traktowane? Moje auto jest z 2020 roku, i ma już 40 tysięcy. Przebieg mieszany, 5 dni miasto, weekend autostrada. Niestety nogę mam ciężką i też obawiam się trwałości. Z pewnością kilka razy przypaliłem sprzęgło ale nie ma to wpływu na eksploatację - chodzi jak nowa. No może jak jest zimno to tak jakby wolniej przerzuca biegi ale od początku tak było. Gęsty olej i ta mechatronika chyba też wolniejsza się robi. Mi nie pasuje, moja żona jest zachwycona - taka ciekawostka.

Do tej pory nigdy nie wystąpił problem z działaniem skrzyni i myślę, że te nowsze są ok. Utrzymuję znajomość z gościem, który ma pro-ceeda (prawie 100k przebiegu i jest ok). Widziałem też skatowane sprzęgło od Ceeda GT w serwisie w Katowicach. Jestem ciekawski, stąd dowiedziałem się, że auto miało coś koło 70-ciu tysięcy i do wymiany był komplet : dwu-masa + sprzęgła = 10 koła w plecy :shock:

Osobiście uważam (to tylko moje spostrzeżenie), że (automat) jest źle oprogramowana w trybie normalnym (D - czytaj żółwim :? ). Lekko traktując pedał gazu jest po prostu bardzo po emerycku i ospale (nie obrażając emerytów - moja ciotka po 80-tce jest chyba żwawsza :D ). Ruszy czasem z dwójki przypalając sprzęgła i czasami irytuje niskimi obrotami nawet podczas przyspieszania. Jak dodasz do tego Start-Stop i ruszanie na rondzie - masz komplet, możesz nie zdążyć :)

Po 40 tysiącach w moim aucie pojawia się czasami lag pomiędzy trójką, a czwórką i piątką a szóstką. O dziwo nie występuje w trybie sport i podczas przyspieszania na tempomacie - więc nie jest to wina sprzęgieł, a być może jakiś durnych uczących się algorytmów. Choć nie wiem, czy ta skrzynia "się uczy" to teoria.

W trybie SPORT (banan na twarzy) po tym przebiegu chodzi jak nowa, a na łopatkach (w trybie SPORT i manualnym), moim zdaniem jest nawet za ostro, bo potrafi strzelić ze sprzęgła i kopnąć po plecach - rzadko praktykuję, szkoda auta.

Tak jak pisałem na początku : jak dbasz tak masz, a jak źle trafisz to nawet mercedes da Ci popalić... Pozdrowienia ze Śląska!
szymok
Posty: 15
Rejestracja: 10 gru 2021, 12:49

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: szymok »

Koledzy,

a czy są tu na forum, lub może ktoś zna takie osoby, które na 7DCT bezawaryjnie dojeździły do przebiegu 150-200 tyś km lub więcej? Bo z tego co czytam, to duża część opinii dotyczy przebiegów 20-40-60 tyś km. Ta skrzynia jest już parę lat na rynku, KIA są również kupowane do flot, może oprócz paru negatywnych przygód z wymianą sprzęgieł i poszarpywaniem skrzyni przy niskim przebiegu są również potwierdzone historie z drugiej strony skali, że na tej skrzyni z fabrycznym zestawem sprzęgieł można bezawaryjnie zrobić 100-200 tyś km lub więcej?
mercapan
Posty: 56
Rejestracja: 13 paź 2021, 09:48
model samochodu: Iksik 1.5 T-GDI MT

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: mercapan »

szymok pisze: 31 sty 2022, 08:13 Koledzy,

a czy są tu na forum, lub może ktoś zna takie osoby, które na 7DCT bezawaryjnie dojeździły do przebiegu 150-200 tyś km lub więcej? Bo z tego co czytam, to duża część opinii dotyczy przebiegów 20-40-60 tyś km. Ta skrzynia jest już parę lat na rynku, KIA są również kupowane do flot, może oprócz paru negatywnych przygód z wymianą sprzęgieł i poszarpywaniem skrzyni przy niskim przebiegu są również potwierdzone historie z drugiej strony skali, że na tej skrzyni z fabrycznym zestawem sprzęgieł można bezawaryjnie zrobić 100-200 tyś km lub więcej?
100tys. to raczej na pewno, podczas zakupu rozmawiałem z serwisem na temat ogólnej trwałości skrzyń i mechanik który to robi, mówił, że przy normalnej eksploatacji dożyją i 200tys. Ale sprzęgła to raczej już tylko 100tys. i obojętnie czy to manual czy automat. Tylko koszt wymiany sprzęgieł w DCT a w manualu to już spora różnica, na korzyść manuala.
Jak kupujesz na 3-5 lat to raczej nie ma się czym przejmować, jeśli ma zostać na dłużej (lub sporo jeździsz) to wybór jest prosty, albo wygoda i podatek od luksusu ;) albo ręczne szuflowanie, co w przypadku Iksa MT jest bardzo przyjemne.
szymok
Posty: 15
Rejestracja: 10 gru 2021, 12:49

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: szymok »

Trochę mnie martwi, że nie ma tu choćby kilku osób, które dojeździły bezproblemowo z 7DCT do przebiegu 100.000 km lub więcej, ciężko bazować na opinii mechanika z ASO KIA, który nierzadko musi przemawiać zgodnie z linią partii. Tak czy inaczej - mam nadzieję, że KIA bierze do serca opisane na tym forum i zgłaszane na przeglądach problemy z poszarpywaniem 7DCT i przyspieszonego zużycia sprzęgieł i odpowiednio modyfikuje swoje skrzynie, by zapewnić lepszą trwałość.
whst
Posty: 11
Rejestracja: 11 sty 2022, 23:55

Re: Sprzęgła w 7DCT

Post autor: whst »

szymok pisze: 03 lut 2022, 22:16 Trochę mnie martwi, że nie ma tu choćby kilku osób, które dojeździły bezproblemowo z 7DCT do przebiegu 100.000 km lub więcej
A widzisz choćby kilka które nie dojeździlły z powodu awarii? To dość nowy model, ludzie nie mają jeszcze takich przebiegów.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”