waldusrelax pisze: ↑24 sty 2022, 10:07
Witam. Tak napaliłem się i kupiłem xceeda 1,6 tgdi 204 km z automatem 7DCT. Ale ostatnio mina mi zrzedla bo trafiłem na innych forach temat o szybko zużywających się sprzęgłach. Serwis wymienia nawet już po 25 tys km t podobno w 7DCT jest to wada fabryczna. Orientuje się ktoś w tym temacie?
Hey! Jak dbasz tak masz
Po 25 tysiącach? To jak było to auto traktowane? Moje auto jest z 2020 roku, i ma już 40 tysięcy. Przebieg mieszany, 5 dni miasto, weekend autostrada. Niestety nogę mam ciężką i też obawiam się trwałości. Z pewnością kilka razy przypaliłem sprzęgło ale nie ma to wpływu na eksploatację - chodzi jak nowa. No może jak jest zimno to tak jakby wolniej przerzuca biegi ale od początku tak było. Gęsty olej i ta mechatronika chyba też wolniejsza się robi. Mi nie pasuje, moja żona jest zachwycona - taka ciekawostka.
Do tej pory nigdy nie wystąpił problem z działaniem skrzyni i myślę, że te nowsze są ok. Utrzymuję znajomość z gościem, który ma pro-ceeda (prawie 100k przebiegu i jest ok). Widziałem też skatowane sprzęgło od Ceeda GT w serwisie w Katowicach. Jestem ciekawski, stąd dowiedziałem się, że auto miało coś koło 70-ciu tysięcy i do wymiany był komplet : dwu-masa + sprzęgła = 10 koła w plecy
Osobiście uważam (to tylko moje spostrzeżenie), że (automat) jest źle oprogramowana w trybie normalnym (D - czytaj żółwim
). Lekko traktując pedał gazu jest po prostu bardzo po emerycku i ospale (nie obrażając emerytów - moja ciotka po 80-tce jest chyba żwawsza
). Ruszy czasem z dwójki przypalając sprzęgła i czasami irytuje niskimi obrotami nawet podczas przyspieszania. Jak dodasz do tego Start-Stop i ruszanie na rondzie - masz komplet, możesz nie zdążyć
Po 40 tysiącach w moim aucie pojawia się czasami lag pomiędzy trójką, a czwórką i piątką a szóstką. O dziwo nie występuje w trybie sport i podczas przyspieszania na tempomacie - więc nie jest to wina sprzęgieł, a być może jakiś durnych uczących się algorytmów. Choć nie wiem, czy ta skrzynia "się uczy" to teoria.
W trybie SPORT (banan na twarzy) po tym przebiegu chodzi jak nowa, a na łopatkach (w trybie SPORT i manualnym), moim zdaniem jest nawet za ostro, bo potrafi strzelić ze sprzęgła i kopnąć po plecach - rzadko praktykuję, szkoda auta.
Tak jak pisałem na początku : jak dbasz tak masz, a jak źle trafisz to nawet mercedes da Ci popalić... Pozdrowienia ze Śląska!