To są ceny z ASO Kia czy z niezależnych serwisów?
Sprzęgła w 7DCT
Re: Sprzęgła w 7DCT
Jeśli chodzi o te stuki metaliczne i uderzenia to ASO wiadomo że ma wywalone i nie zrobi tego. Od razu wam mówię skrzynia za jakiś czas do wymiany. A przede wszystkim sprzęgła,dwumas,wybierak info na 99% pewne bo sam się z tym zmagam i walczę z aso żeby wymieniali na gwarancji 33k przebieg i skrzynia się sypie z dnia na dzień co raz gorzej. Ostatnio skrzynia się zablokowała na 2 biegu gdzie najwięcej jest tam uderzeń i zgrzytów. Komputer podłączony w aso nic nie wykarze od razu mówię. Cisnąć ich strasznie musicie i się upierać bo ja miałem filmiki zrobione jak są uderzenia i to bardzo głośne nawet przy cofaniu. Pierwsze co to najważniejsze żeby skrzynie wam wyciągnęli.
Re: Sprzęgła w 7DCT
Ale co tu cisnąć skoro gwarancja jest na 2 lata lub 20k km, co nastąpi pierwsze. Jak masz 33k km to już po temacie.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Sprzęgła w 7DCT
Gwarancja na sprzęgła jest 2 lata (z limitem 20 tys. km), ale na koło dwumasowe 3 lata, a na resztę skrzyni 7 lat.
Re: Sprzęgła w 7DCT
Mój Sportage 1.6 CRDi, 2018, 136km, 7DCT. Aktualny przebieg 135000 w międzyczasie "droga przez mękę"... 3 lawety, dwa razy kalibracja mechatroniki skrzyni, wymiana oleju w skrzyni przy 90 tyś. (zgodnie z procedurą) Wszystkie przeglądy gwarancyjne w terminie. Auto użytkowane głównie w trasach, po za miastem, teren płaski nie górzysty, brak haku holowniczego. Nigdy nawet nikogo na lince holowniczej nie ciągałem (narciarzy zimą też nie) Ciągle szarpie przy ruszaniu szczególnie na zimnym (ponoć według ASO ten typ tak ma) ale to nie jest reguła bo na rozgrzanym też lubi poszarpywać. Dwukrotnie na przełomie roku skrzynia straciła nieparzyste biegi, stąd lawety. Nogę mam lekką bo strach tym autem normalnie przyspieszać. Użytkuję bardzo ostrożnie na zasadzie "patrz na mnie nie rusz mnie" (pewnie dlatego jeszcze jeżdżę). Nie oszukujmy się drodzy forumowicze. Ta skrzynia 7DCT z suchymi sprzęgłami to TOTALNA PORAŻKA. Tak to jest WADA FABRYCZNA sprzęgieł wbrew temu co niektórzy tutaj piszą. Jestem na etapie dochodzenia czy mój model z 2018 również ma gwarancję na sprzęgła do 30000 km bo w modelach do 2018 roku nie ma jasnego zapisu że uchybienia gwarancyjne dotyczą sprzęgła DCT (o tym też warto wiedzieć) pozostało mi 15000 km żeby coś z tym zrobić bo naprawa i wymiana sprzęgieł w ASO przed pandemią 10 tyś zł a po pandemii 13 tyś zł... Samochód u mnie od nowości i od początku zgłaszane poszarpywanie, brak reakcji ze strony ASO (zmiana ASO dwukrotnie) I jeszcze na koniec 7DCT to nie jest automat tylko skrzynia zautomatyzowana i to bardzo źle skonstruowana. Ogólnie temat dwusprzęgłowców przerabiałem na podstawie ocen innych użytkowników i oprócz wyjątków typu Nissan GTR czy Mitsubishi EVO 10 gdzie te dwusprzęgłowe skrzynie są pancerne bo muszą być, gdyż to są samochody sportowe a cała reszta dwusprzegłówek czy to olejowych czy suchych to przebiegi maksymalnie 200000 tyś km jeśli ktoś nie ma ciężkiej nogi. DSG z VW jest o tyle lepsza że są już do niej sprzęgła w zamienniku tak często padały że aż zamienniki zrobili...
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Sprzęgła w 7DCT
Dobrze przeczytajcie ten post zanim napiszecie coś głupiego.
Hey. mam 90 tysięcy przebiegu - auto z 2020 roku. Mi też chyba puszczają nerwy. Do niedawna udawałem i oszukiwałem sam siebie, że jest ok. Pomału szlag mnie trafia i zastanawiam się czy nie powinniśmy szerszą ekipą porozmawiać na ten temat - może nowy wątek, może powinien pojawić się wątek z pozwem. Fakt - u mnie skrzynia zaczęła szarpać praktycznie od nowości ale bardzo sporadycznie i nie przeszkadzało mi to - teraz na zimno nie ma dnia bez kangurka i to takiego, że potrafi zapiszczeć opona... Drugi fakt - z szacunku dla uszanowania własności zacząłem się z nią obchodzić jak z jajkiem... Tylko, że ja mam 200 koni i nie mogę wykorzystać potencjału silnika, jeżdżę jak emeryt, bo jakiś projektant patafian i drugi pawian programista dali ciała. Miejskie auta po 80 koni odjeżdżają mi, a ja wciskam gaz i nic... Później jest nadmierna reakcja, pisk opon itd. I to jest problem jak Mount Everest! Do tego przykro mi to mówić ale ASO (panowie nie obraźcie się) jest z tyłu za warsztatami niezależnymi, które już pomału to rozkminiają. W 2019 roku był już dostępny program do kalibracji czasów zapięcia actuatora. W Polsce w 2023 roku ASO dopiero to odkrywa - brawo WY! Jestem wstanie podważyć każdą wyssaną z palca teorię, że ten typ tak ma, że to cecha nie wada itd... NIE! To jest objaw usterki wynikający z zaniedbań ASO - trzeba było szybciej reagować na objawy. Do 60 tysięcy nie robili nic - po 60-ciu wymienili olej, bo skrzynia zaczęła "strzelać" ze sprzęgła - eureka - był zły! Rozumiecie to - przez 60 tysięcy kilometrów miałem olej o złych parametrach! Działanie skrzyni (szybkość synchronizacji biegów) ma wpływ na działanie :po kolei - na actuator - jest lag, na silnik, kolejny lag, do tego dochodzi ekologia i mam... kondona, który ledwo co reaguje na gaz mimo 200 koni. Nie, nie, ten typ tak nie miał jak był nowy. Później (w ASO) odkryli możliwość skasowania ustawień i wstępnej kalibracji... Co to ma być? Niestety, kolejne aktualizacje silnika jeszcze bardziej zmniejszają reakcje na gaz - (po co?) - ma to pewnie zminimalizować oddziaływanie na wadliwie zaprojektowane / oprogramowany actuator sprzęgła lub samo sprzęgło. Może jakiś mądrala z ASO się odezwie - tylko proszę mi tu nie wyjeżdżać z gwarancją, ja wiem, że muszę wymienić sprzęgło, to pewne. Ale jak znów szarpnie, po wymianie to co w tedy? Ten typ tak ma?
Re: Sprzęgła w 7DCT
Jestem w trakcie zbierania dokumentacji i szukam osób poszkodowanych przez KIA Polska. Slogan reklamowy KIA powinien wybrzmiewać nie "Siła zaskoczenia czy Ruch, który inspiruje" tylko "ten typ tak ma"...
W USA kilka lat temu został złożony pozew zbiorowy przeciwko KIA/Hyundai w temacie tych skrzyń (były również inne pozwy, ale ten dotyczy konkretnie 7DCT). Tam są trzy kancelarie wyspecjalizowane własnie dokładnie w sprawie walki z KIA/Hyundai w ramach tzw. ustawy antybublowej. Z informacji jakie uzyskałem od znajomych tam mieszkających (Użytkownicy Hyundai Tucson) posypały się odszkodowania. W Eurokomunie to niestety jest nieosiągalne bo nie ma ustawy antybublowej na wzór tej z USA. Pozwy zbiorowe można zakładać z wolnej stopy na drodze postępowania cywilnego, ale nie jest to taka prosta sprawa choć dla aut z pewnych roczników jest to do załatwienia.
Re: Sprzęgła w 7DCT
NTHSA. Mokry sen europejskiego konsumenta. Nieosiągalne.
Re: Sprzęgła w 7DCT
Nieosiągalne bo ma chronić niemiecką "trójcę" przed bublami jakie produkują (spaliny VW, skrzynie DSG, i ZF, oraz samozapłony silników BMW) Miliardy euro szło by na odszkodowania. Jakoś afera Volkswagengate ominęła Europę... Na domiar złego podobno przy konstrukcji 7DCT pracowali jacyś byli pracownicy z grupy VAG zatrudnieni w Hyundaiu...