Nie wiem jak Ty to robisz że masz takie spalanie... Ja jechałem w największą śnieżycę A1 do Gdańska i miałem niższe spalanie... Pełne auto 5os + pełny bagażnik... Gdzieś tam wyżej pisałem ile wyszło... Ale co prawda to prawda, stodoła na kołach musi pchać wiater
Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
-
- Posty: 1267
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Przyznaję, trasa pod wiatr to wyjątkowo nędzne spalanie... Te 10,5 litra przy 120km/h to mój "rekord", bo zwykle było ok. 8,5l.BrzydkiWacek pisze: ↑04 mar 2023, 22:37Nie wiem jak Ty to robisz że masz takie spalanie... Ja jechałem w największą śnieżycę A1 do Gdańska i miałem niższe spalanie... Pełne auto 5os + pełny bagażnik... Gdzieś tam wyżej pisałem ile wyszło... Ale co prawda to prawda, stodoła na kołach musi pchać wiater
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Mała aktualizacja:)
Powrót z Krakowa przez Olkusz, płynnie normalnie, bez szaleństw i korków(no może w Krakowie trochę postaliśmy ale straciliśmy max z 10-15 minut nie więcej) jak to w niedziele(przypomnę w całym przebiegu jakieś 2400 to A1 podczas śnieżycy ):
Im cieplej tym lepiej
Powrót z Krakowa przez Olkusz, płynnie normalnie, bez szaleństw i korków(no może w Krakowie trochę postaliśmy ale straciliśmy max z 10-15 minut nie więcej) jak to w niedziele(przypomnę w całym przebiegu jakieś 2400 to A1 podczas śnieżycy ):
Im cieplej tym lepiej
-
- Posty: 1133
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
To lepiej niż w SportageBrzydkiWacek pisze: ↑21 mar 2023, 21:47 Mała aktualizacja:)
Powrót z Krakowa przez Olkusz, płynnie normalnie, bez szaleństw i korków(no może w Krakowie trochę postaliśmy ale straciliśmy max z 10-15 minut nie więcej) jak to w niedziele(przypomnę w całym przebiegu jakieś 2400 to A1 podczas śnieżycy ):
Im cieplej tym lepiej
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
@nagdob
Sportage miałem na weekend i miło auto wspominam - zwłaszcza adaptacyjne zawieszenie, które przypominało mi komfort jazdy C5Aircross
Spalania nie pamiętam niestety bo auto pomimo bardzo komfortowego zawieszenia i ciszy w środku niestety było dla Nas za małe.
Co do spalania, to dużo, oj bardzo dużo zależy od stylu jazdy - ja przyspieszam dynamicznie aby jak najszybciej osiągnąć prędkość przelotową, gdy słuchałem się eko mamki to auto było mułowate i spalanie wyższe. Jeżdżę głównie w trybie smart bo... więcej odzyskuje energii niż w trybie eco... Zresztą tryb sport odzyskuje najszybciej energię ale jest bardzo nerwowy, a tryb eco - eh szkoda gadać, zwłaszcza przy włączaniu się do ruchu...
I chyba smart "ma" niższe spalanie... ale to może moja fanaberia już. Aha jeszcze jedna uwaga - staram się tankować na jednej stacji bo w Mazdzie mojej małżony jak i mojej byłej cytrynie zasięg na paliwie z niej był większy niż na innych - Mazda 2.0 150KM -> 640-650km(obecna stacja) vs 590-600 (inne stacje), C5Aircros 2.0 HDI ~180KM -> ~820km vs 740km albo coś koło tego(już nie pamiętam bo auto oddałem). Auto jakoś specjalnie lepiej nie jeździ ale większy zasięg jest zauważalny. Zasięg sorki zbliża się do 1000km!!! tak wiem Inquis - tylko teoretycznie ale ładnie to wygląda i daje +10 punktów do szpanu na forum
Sportage miałem na weekend i miło auto wspominam - zwłaszcza adaptacyjne zawieszenie, które przypominało mi komfort jazdy C5Aircross
Spalania nie pamiętam niestety bo auto pomimo bardzo komfortowego zawieszenia i ciszy w środku niestety było dla Nas za małe.
Co do spalania, to dużo, oj bardzo dużo zależy od stylu jazdy - ja przyspieszam dynamicznie aby jak najszybciej osiągnąć prędkość przelotową, gdy słuchałem się eko mamki to auto było mułowate i spalanie wyższe. Jeżdżę głównie w trybie smart bo... więcej odzyskuje energii niż w trybie eco... Zresztą tryb sport odzyskuje najszybciej energię ale jest bardzo nerwowy, a tryb eco - eh szkoda gadać, zwłaszcza przy włączaniu się do ruchu...
I chyba smart "ma" niższe spalanie... ale to może moja fanaberia już. Aha jeszcze jedna uwaga - staram się tankować na jednej stacji bo w Mazdzie mojej małżony jak i mojej byłej cytrynie zasięg na paliwie z niej był większy niż na innych - Mazda 2.0 150KM -> 640-650km(obecna stacja) vs 590-600 (inne stacje), C5Aircros 2.0 HDI ~180KM -> ~820km vs 740km albo coś koło tego(już nie pamiętam bo auto oddałem). Auto jakoś specjalnie lepiej nie jeździ ale większy zasięg jest zauważalny. Zasięg sorki zbliża się do 1000km!!! tak wiem Inquis - tylko teoretycznie ale ładnie to wygląda i daje +10 punktów do szpanu na forum
-
- Posty: 1133
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Tylko, że w moim Sportage nie ma trybu smart. Jest eco albo sport.BrzydkiWacek pisze: ↑22 mar 2023, 15:55 ...
Jeżdżę głównie w trybie smart bo... więcej odzyskuje energii niż w trybie eco... Zresztą tryb sport odzyskuje najszybciej energię ale jest bardzo nerwowy, a tryb eco - eh szkoda gadać, zwłaszcza przy włączaniu się do ruchu...
...
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 1267
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Jakiej sieci stacja? Obstawiam Shell i V-Power RacingBrzydkiWacek pisze: ↑22 mar 2023, 15:55 @nagdob
I chyba smart "ma" niższe spalanie... ale to może moja fanaberia już. Aha jeszcze jedna uwaga - staram się tankować na jednej stacji bo w Mazdzie mojej małżony jak i mojej byłej cytrynie zasięg na paliwie z niej był większy niż na innych - Mazda 2.0 150KM -> 640-650km(obecna stacja) vs 590-600 (inne stacje), C5Aircros 2.0 HDI ~180KM -> ~820km vs 740km albo coś koło tego(już nie pamiętam bo auto oddałem). Auto jakoś specjalnie lepiej nie jeździ ale większy zasięg jest zauważalny. Zasięg sorki zbliża się do 1000km!!! tak wiem Inquis - tylko teoretycznie ale ładnie to wygląda i daje +10 punktów do szpanu na forum
Co do zasięgu Wacławie, to zawsze obawiałeś się, że zasięg Sorki będzie słaby, a tu proszę - masz zasięg jak w dieslu Nic tylko się cieszyć.
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
hmm zasięg może być słaby... pamiętasz mój wyjazd do trójmiasta? Raz zawiozłem rodzinkę i za tydzień po nich pojechałem - 2400km - wtedy zasięg był coś koło 740 a może i mniej niż 740km na zbiorniku... Autostrady to max 110-120 aby miało to ręce i nogi. Piszę tak pomimo tego, że paliwo jest firmowe więc czysto teoretycznie mogę wciskać gaz do dechy i mieć w D spalanie Ale nie uśmiecha mi się stawać co chwilę na stacji benzynowej - szkoda mojego czasu. No i z drugiej strony jak się pędzi jak struś pędziwiatr, to poziom stresu też rośnie bo albo "coś" nie chce Ci z drogi zjechać, albo jakiś przedłużacz penisa ciśnie lewym pasem 200km/h i mruga światłami na wszystko i wszystkich byle mu z drogi zjechali bo działanie viagry się kończy a musi zdążyć... Albo jeszcze jakiś inny wódz plemienia nie patrzących w lusterka wyjedzie Ci prosto pod maskę... To już wolę wlec się za tiramiinquis pisze: ↑22 mar 2023, 20:57Jakiej sieci stacja? Obstawiam Shell i V-Power RacingBrzydkiWacek pisze: ↑22 mar 2023, 15:55 @nagdob
I chyba smart "ma" niższe spalanie... ale to może moja fanaberia już. Aha jeszcze jedna uwaga - staram się tankować na jednej stacji bo w Mazdzie mojej małżony jak i mojej byłej cytrynie zasięg na paliwie z niej był większy niż na innych - Mazda 2.0 150KM -> 640-650km(obecna stacja) vs 590-600 (inne stacje), C5Aircros 2.0 HDI ~180KM -> ~820km vs 740km albo coś koło tego(już nie pamiętam bo auto oddałem). Auto jakoś specjalnie lepiej nie jeździ ale większy zasięg jest zauważalny. Zasięg sorki zbliża się do 1000km!!! tak wiem Inquis - tylko teoretycznie ale ładnie to wygląda i daje +10 punktów do szpanu na forum
Co do zasięgu Wacławie, to zawsze obawiałeś się, że zasięg Sorki będzie słaby, a tu proszę - masz zasięg jak w dieslu Nic tylko się cieszyć.
Stacja to Orlen Ale ten jeden jedyny, bo kolejny albo inny w mieście obok to już nie to samo paliwo więc albo leją więcej niż liczydło wskazuje albo paliwo lepsze mają(nie chrzczone?)... Czasem tankuję na BP(ta sama stacja) i tutaj jest loteria raz przejeżdżałem 700km a innym razem nawet 800km ale częściej był ten niższy zasięg - piszę o 2.0 HDI w C5 Aircross. Małżona moja wrażliwa jest bardziej na zasięg swojej maździny - sama płaci za paliwo Więc wybiera te stacje gdzie na zbiorniku dojedzie najdalej
@nagdob
Nie pamiętam czy w tym Sportage były inne tryby -wskaźniki na pewno. Miałem wersję GT 4x4 opcja max ze wszystkim co mogli tam upchnąć - czyli typowa demówka. Nie masz przełącznika trybów koło podłokietnika?
-
- Posty: 1267
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Potwierdzam - w trybie SMART auto mniej pali. Jeżdżę w tym trybie od kilku dni i najlepiej sprawdza się na krajówkach. Dzięki za cynk.
Re: Raport spalania KIA SORENTO HEV/PHEV 4gen.
Czy macie jakieś doświadczenie w kwestii spalania (hev) z boxem dachowym? Dużo rośnie?