Cewki zapłonowe w silniku 1.0 T-GDI 100 KM
Cewki zapłonowe w silniku 1.0 T-GDI 100 KM
Czy ktoś z kolegów miał problem z awarią tego elementu?
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 06 gru 2020, 14:25
- model samochodu: Stonic 1.0 T-GDI 100KM L+BL
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Cewki zapłonowe w silniku 1.0 T-GDI 100 KM
Tak. Uszkodzona cewka na jednym z cylindrów jakieś 3 tygodnie od kupna. Podczas mocniejszego przyspieszania, mocne poszarpywanie, zapalenie kontrolki Check Engine i wyłączenie samochodu. Po odpaleniu duże wibracje od silnika (wiadomo praca tylko na dwóch cylindrach) i mała moc. Udało się dojechać do domu z racji niemożliwości telefonowania i usterki poza miejscowością, później tel na assistance i po godzinie auto na lawecie jedzie do serwisu. Brak części i dwutygodniowy pobyt na placu w serwisie bez auta zastępczego (brak cewki w Europie). Falowanie obrotów a raczej poszarpywanie zauważyłem już po nie długim czasie od odebrania samochodu z salonu ale z uwagi na okres docierania i bardzo spokojnego trybu jazdy nie byłem pewny usterki i nie zgłaszałem tego do serwisu. Po naprawie mam wrażenie nadal delikatnego poszarpywania podczas przyspieszania, zgłosiłem to podczas pierwszej wymiany oleju (przy 1600 km) serwis podpiął pod komputer ale niczego nie znalazł i powiedzieli że do puki niema usterki w komputerze nic nie mogą zrobić i tak sobie jeżdże do dzisiaj (14tys nastukane). Bardzo jestem ciekaw jak to wygląda u innych użytkowników. Czy wiadomo o jakiejś akcji serwisowej? Pozdrawiam
Re: Cewki zapłonowe w silniku 1.0 T-GDI 100 KM
No właśnie.Auto mojej córki po 7 miesiącach-6tys. przebiegu ta dolegliwość. Drugi tydzień w serwisie bo brak cewek. Na szczęście dali auto zastępcze.Zobaczymy jak KIA odzyska twarz.Zmiana loga zobowiązuje.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 06 gru 2020, 14:25
- model samochodu: Stonic 1.0 T-GDI 100KM L+BL
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Cewki zapłonowe w silniku 1.0 T-GDI 100 KM
Powiedz jak to u Ciebie wyglądało z autem zastępczym? Ja nie mogłem się doprosić, powiedzieli mi, że mogą dać tylko na trzy dni, gdyby nie to że zostało mi jeszcze stare auto to niemiałbym czym dojechać do pracy. Czy serwis może tak potraktować klienta? W końcu człowiek kupuje nowe auto i ma na nie gwarancje, zepsuło się to nie wina klienta i za awarie odpowiada producent i na czas naprawy należy się auto zastępcze tak na logikę. Nie moja wina że nie ma cewek a do pracy trzeba dojechać Czy się mylę?
Re: Cewki zapłonowe w silniku 1.0 T-GDI 100 KM
Zasady przyznawania i korzystania z auta zastępczego są określone w warunkach Asistance.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 06 gru 2020, 14:25
- model samochodu: Stonic 1.0 T-GDI 100KM L+BL
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Cewki zapłonowe w silniku 1.0 T-GDI 100 KM
Jakiego Asistance? Tam gdzie ubezpieczenie AC auta czy KIA Asistance?
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 01 lis 2021, 15:41
- model samochodu: Kia Stonic 1.0 100KM
Re: Cewki zapłonowe w silniku 1.0 T-GDI 100 KM
Jedno i drugie, choć z tego co kojarzę gdy auto przyjeżdża na lawecie, to zawsze należy się zastępcze.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 06 gru 2020, 14:25
- model samochodu: Stonic 1.0 T-GDI 100KM L+BL
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Cewki zapłonowe w silniku 1.0 T-GDI 100 KM
No widzisz a mnie się nie należało
Re: Cewki zapłonowe w silniku 1.0 T-GDI 100 KM
Auto zastępcze z AC należy się gdy awaria jest w trasie, gdy jest już w ASO niestety nie ale oczywiście są różne warunki AC. Córka wstawiła auto do ASO bo było na chodzie , otrzymała informację że naprawa potrwa do miesiąca i bez problemy otrzymała auto zastępcze.
Re: Cewki zapłonowe w silniku 1.0 T-GDI 100 KM
Ja miałem to szczęście i nieszczęść że udało mi się jeździć przez półtora roku bez awarii cewkiale mam to nieszczęście że minęła już gwarancja która obejmuje 24 miesiące lub 20000 tys kilometrów które niestety już przyjechałem i koszt wymiany na nową to 650 zł te cewki to wielki bubel