Ciecz chłodzenia falownika
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 maja 2022, 21:01
- model samochodu: Optima phev
Re: Ciecz chłodzenia falownika
Panowie, jak wam się ciecz kończy to musicie wlać specjalny płyn do phev a nie zwykły do chłodnicy, ja za litr w Gdyni płaciłem 78 pln, tylko nie wiem co się dzieje bo moja optima w lutym miała dolewany płyn i tydzień temu znów musiałem dolewkę zrobić. Byłem w Aso w Belgii i powiedzieli ze wszystko jest ok i instalacja jest szczelna.
Re: Ciecz chłodzenia falownika
Co do tematu. Po wymianie zaworu EGR jak wcześniej pisałem miesiąc po zaczął mi wyskakiwać błąd "Uzupełni ciecz chłodząca falownika". Po przejechaniu paru kilometrów gdy silnik się rozgrzał gdy tylko wyszedłem do sklepu na 2 min i wracałem zapalał się błąd. Tak było do czasu aż auto ostygło. Albo dopiero rano następnego dnia błędu nie było. Dopiero po odwiedzeniu serwisu ( powiedzieli że temat znany ). Nadmieniam że płyn był i nie ubywał nic. Moje podejrzenia były że się zapowietrzał ale w serwisie powiedzieli że trzeba wymienić płyn bo ten jest do Hybryd. A ja posiadam Sorento 1.6 HEV nie PHEV. Zdziwiło mnie to ale ok wymienili. Od 2 tygodni mam spokój.
Re: Ciecz chłodzenia falownika
Przy wymianie trzeba posiadać interface jest na to procedura w gds:
Integrated thermal module coolant filling mode
Integrated thermal module coolant filling mode
Re: Ciecz chłodzenia falownika
Cześć, kilka dni temu również pojawił mi się ten komunikat (przebieg 29500km) - wyświetlił się dwa razy po tym jak auto stało jakiś czas w słońcu i upale. Poziom płynu ok, dojechałem do domu, po kilku godzinach w garażu błąd się już nie wyświetlał. W każdym razie sytuacja zbiegła się z okresowym przeglądem na 30k i w serwisie w ramach gwarancji wymienili cały ten płyn chłodzący - powiedzieli ze producent rekomenduje nowy płyn z lepszymi parametrami. Wg ASO instalacja jest ok; zobaczymy czy się nie powtórzy. Poza tym żadnych innych przygód z Sorento IV.
Re: Ciecz chłodzenia falownika
Czy może wymienili Ci płyn z niebieskiego na różowy?
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Ciecz chłodzenia falownika
Według instrukcji w HEV do silnika i falownika jest ten sam płyn - w tej chwili różowy, w PHEW według instrukcji ma być inny płyn do silnika i inny do falownika ( kolory to rzecz względna i mogą się zmieniać zależnie od producenta, dostawcy czy innych widzimisię KIA).
Re: Ciecz chłodzenia falownika
Swoją drogą instrukcję to chyba tłumaczyli w google translatorze. Np. w sekcji płyny Volume (ilość) jest przetłumaczone jako głośność
Ostatnio zmieniony 27 lip 2022, 14:18 przez Soplus, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ciecz chłodzenia falownika
Kiedyś w telefonie na biurku w firmie, gdy chciałem w nich uruchomić jakąś funkcję, to padło pytanie na wyświetlaczu....
"Obiad?"
Chwilę mi zajęło zrozumienie błędu tłumaczenia słów "lunch" i "launch"
"Obiad?"
Chwilę mi zajęło zrozumienie błędu tłumaczenia słów "lunch" i "launch"
Re: Ciecz chłodzenia falownika
Płyn chłodzący silnika, ma kolor różowy, natomiast płyn chłodzący falownik niebieski.Lunar GT pisze: ↑27 lip 2022, 11:05Według instrukcji w HEV do silnika i falownika jest ten sam płyn - w tej chwili różowy, w PHEW według instrukcji ma być inny płyn do silnika i inny do falownika ( kolory to rzecz względna i mogą się zmieniać zależnie od producenta, dostawcy czy innych widzimisię KIA).
Czasami się zdarza różowy w niebieskie kropki, a raczej elipsy .