Jak z GPF w 1.6 150 ?
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 1260
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Wy tu Koledzy psioczycie, a lawety z KSV ciągną autostradami do kolejnych tysięcy szczęśliwych nabywców w Polsce i Europie. Bo taka prawda - nowoczesny, niebrzydki SUV w dobrej cenie jest skazany na sukces. 12,5 tys. w ubiegłym roku to rekord sprzedaży SUVów w PL. Swoją drogą ciekaw jestem ile procent z tych tysięcy to 150 i 180 konne "depeefy" i jaki odsetek użytkowników ma z tym problem. Takich statystyk zapewne nigdy nie poznamy, stąd zażarta dyskusja na forach toczyć się będzie nadal...
- bielaPL
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 maja 2021, 14:20
- model samochodu: Kia Ceed 3 SW 1.0 T-GDi (M) 120KM
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Zgadza się. Najwięcej problemów widzę w autach europejskich. Koreańskie też już zaczęły mieć dziwne akcje. Japończyki na razie nic nie słyszałem... a wszystko przez normy, wtrysk bezpośredni i gpf. Do tego dochodzą też w benynach nowe turbiny o zmiennej geometrii które nie ułatwiają silnikowi. Co z tego wszystkiego wyjdzie to nie wiem...daro1 pisze: ↑06 mar 2024, 07:15 To jest właśnie zdroworozsądkowe podejście do tematu. Do tej pory również kupowałem nowe auta z myślą że przez ładnych parę lat bezproblemowo mi posłużą. Dzisiaj niestety to loteria. Wydajesz duże pieniądze i dostajesz kota w worku albo jak kto woli jajko niespodziankę. Byleś wyjechał z salonu a po przeczytaniu instrukcji ręce opadają. Mam podobne zdanie na ten temat. Do tej pory samochód mi służył, miał jechać kiedy ja chcę i dokąd chcę. Miłego dnia wszystkim.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Wygląda że regularnie po 700 km zapala się kontrolka. Przy jezdzie koło komina. Jaki jest max stopień zapchania gdzie jeszcze mogę sam wypalić?
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 lut 2024, 20:32
- model samochodu: Kia Sportage IV 1.6 t-gdi
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Z tą dobrą ceną to można polemizować ja swojego Sportage w 2019r w wersji Bussines Line płaciłem 100tys. dzisiaj to już pewnie ponad 160tys. Oczywiście ceny wszystkich samochodów wystrzeliły w kosmos, ale nie jest to SUV tani. W moim Sportage od początku miałem przejścia z GPF, ale da się jakoś z tym żyć. W najnowszym modelu KSV (jak czytam wasze posty) jest jakaś masakra z GPF, szczególnie przy pokonywaniu krótkich odcinków.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Ja pamiętam że M plus Smart można było na samym początku (2021/22) za ok. 110 kupić.Marcello pisze: ↑06 mar 2024, 18:56Z tą dobrą ceną to można polemizować ja swojego Sportage w 2019r w wersji Bussines Line płaciłem 100tys. dzisiaj to już pewnie ponad 160tys. Oczywiście ceny wszystkich samochodów wystrzeliły w kosmos, ale nie jest to SUV tani. W moim Sportage od początku miałem przejścia z GPF, ale da się jakoś z tym żyć. W najnowszym modelu KSV (jak czytam wasze posty) jest jakaś masakra z GPF, szczególnie przy pokonywaniu krótkich odcinków.
Ale co do innych cen to Kia najbardziej wystrzeliła w górę. Xceed była dużo tańsza od T-roca, teraz (uwzględniając fakt że VW daje rabaty znaczne od cennika) ceny chyba podobne.
W 2020 ceny dla Stonic1.0 Captur 1.3 i Troc 1.5 to odpowiednio jakieś 70, 85 i 100.
W 2024 porównywalne wersje i warunki sprzedaży- 100, 105 i 120.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Jak się świeci to masz 4, jak zacznie migać, to 5 i wtedy tylko ASO może pomóc. Jak wypalić znajdziesz w tym wątku, tylko przeglądaj go do tyłu, od najnowszych postów. Omijaj instrukcje jazdy ze stałą prędkością, to nie działa. Na przyszłość wyłączaj start&stop, nie jeździj na niskich obrotach i staraj się gasić silnik po nagrzaniu płynu chłodzącego, a najlepiej po nagrzaniu oleju (czas nagrzewania płynu chłodzącego razy dwa).
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Mam ODB scanner. Akurat w tym cyklu wylaczalem start stop I nic nie pomoglo.Pulcpio pisze: ↑07 mar 2024, 07:52Jak się świeci to masz 4, jak zacznie migać, to 5 i wtedy tylko ASO może pomóc. Jak wypalić znajdziesz w tym wątku, tylko przeglądaj go do tyłu, od najnowszych postów. Omijaj instrukcje jazdy ze stałą prędkością, to nie działa. Na przyszłość wyłączaj start&stop, nie jeździj na niskich obrotach i staraj się gasić silnik po nagrzaniu płynu chłodzącego, a najlepiej po nagrzaniu oleju (czas nagrzewania płynu chłodzącego razy dwa).
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
1/3 zaleceń wypełniasz, zostało 2/3. Ja mam L manual, 7300 przebiegu, 420 od ostatniego wypalenia z 1 na 0, obecnie 0 i nigdy nie miałem więcej niz 1. Paliwo Shell V-Power 95, olej przez 7300 z pierwszego zalania w fabryce. Jazda po Krakowie, czasem gdzieś dalej.
granat pisze: ↑07 mar 2024, 13:45Mam ODB scanner. Akurat w tym cyklu wylaczalem start stop I nic nie pomoglo.Pulcpio pisze: ↑07 mar 2024, 07:52Jak się świeci to masz 4, jak zacznie migać, to 5 i wtedy tylko ASO może pomóc. Jak wypalić znajdziesz w tym wątku, tylko przeglądaj go do tyłu, od najnowszych postów. Omijaj instrukcje jazdy ze stałą prędkością, to nie działa. Na przyszłość wyłączaj start&stop, nie jeździj na niskich obrotach i staraj się gasić silnik po nagrzaniu płynu chłodzącego, a najlepiej po nagrzaniu oleju (czas nagrzewania płynu chłodzącego razy dwa).
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 28 maja 2022, 00:06
- model samochodu: Kia Sportage V L 1.6 150km, manual
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Mam 30k km nalotu. 1.6 benzyna manual.
Kiedy na stacjach wprowadzono PB95 E10 stwierdziłem że zacznę lać 98. Wówczas status zapchania miałem 3. Ktoś z forum wrzucił linka do dodatku do paliwa z K2 GPF GO, zakupiłem zalałem, zacząłem jeździć tylko w trybie sport w którym do tej pory tylko w trasie jeździłem. Dzisiaj po dwóch miesiącach zatankowałem i z czystej ciekawości sprawdzam na CarScaner jak status, ku mojemu zdziwieniu 2. Od stycznia zrobione lekko ponad 2k km więc znowu zalałem ten preparat zgodnie z rekomendacją producenta i 98 zatankowałem. U mnie start-stop na stałe wyłączony.
Mam nadzieję że komuś się przyda, ja natomiast wiem że znalazłem jakąś alternatywę dla bezsensownego jeżdżenia na drogach szybkiego ruchu żeby to wypalić. Trasa bez zmian dom-przedszkole-praca-zakupy-przedszkole-dom, średnio 15km codziennie. Nawiasem mówiąc myślę o sprzedaży i powrocie do kombi, praktyczność bierze górę.
Kiedy na stacjach wprowadzono PB95 E10 stwierdziłem że zacznę lać 98. Wówczas status zapchania miałem 3. Ktoś z forum wrzucił linka do dodatku do paliwa z K2 GPF GO, zakupiłem zalałem, zacząłem jeździć tylko w trybie sport w którym do tej pory tylko w trasie jeździłem. Dzisiaj po dwóch miesiącach zatankowałem i z czystej ciekawości sprawdzam na CarScaner jak status, ku mojemu zdziwieniu 2. Od stycznia zrobione lekko ponad 2k km więc znowu zalałem ten preparat zgodnie z rekomendacją producenta i 98 zatankowałem. U mnie start-stop na stałe wyłączony.
Mam nadzieję że komuś się przyda, ja natomiast wiem że znalazłem jakąś alternatywę dla bezsensownego jeżdżenia na drogach szybkiego ruchu żeby to wypalić. Trasa bez zmian dom-przedszkole-praca-zakupy-przedszkole-dom, średnio 15km codziennie. Nawiasem mówiąc myślę o sprzedaży i powrocie do kombi, praktyczność bierze górę.