Jak z GPF w 1.6 150 ?

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
StonicScross
Posty: 462
Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
model samochodu: Stonic 1.0 120

Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: StonicScross »

Czy macie już jakieś doświadczenia?
Ja w końcu akurat zamówiłem Tucsona, ale temat wspólny. Czytałem o tym ale nie martwię się na zapas.
U mnie Tucson będzie autem rodzinnym które raz na weekend wyjedzie poza miasto.
Stonica mam 1.0 120 z gpf czego w ogóle nie widać. 10 tys.km w 2 lata ale to nie znaczy że auto jeździ 100 razy 500 metrów itp. Jeżdżę 2 x dziennie po 10 km 4 razy w tygodniu w mieście plus raz na miesiąc trasa.
I nigdy się gpf nie uaktywnił.
marsen
Posty: 212
Rejestracja: 18 lut 2022, 22:32
model samochodu: Sportage V HEV 1.6 T-GDI, 230KM, FWD, 6AT, Business Line + PNS + AE+, Lunar Silver - jeszcze się produkuje :D

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: marsen »

Takie coś znalazłem:

Zgodnie informacjami zawartymi w instrukcji obsługi:
Lampka ostrzegawcza filtra GPF zapala się na stałe gdy sadza osiąga pewien poziom. (jest to właśnie informacja dla kierowcy aby przeprowadzić procedurę regeneracji filtra GPF). Wyłączy się ona po przejechaniu ok 30 min, z prędkością pow. 80 km/h, powyżej 3. Biegu z obrotami silnika w zakresie 1500-4000 obr/min.
Jeżeli pomimo tego lampka miga (na wyświetlaczu też zostanie wyświetlona informacja) zalecane jest sprawdzenie ukł. GPF w serwisie.
Pragniemy wyjaśnić, że na częstotliwość i skuteczność dopalenia filtra GPF ma wpływ wiele czynników takich jak temperatura, warunki drogowe, ciśnienie atmosferyczne czy nawet wysokość terenu (mnpm). Czas i warunki skutecznej regeneracji filtra mogą się różnić w zależności od wymienionych warunków. Ponadto muszą być spełnione warunki przez kierowcę tzn. odpowiednia ilość paliwa (zaleca się min. Pół zbiornika) a także temperatura silnika (musi być robocza), proces regeneracji nie zostanie również przeprowadzony podczas jazdy na tempomacie.
Pomimo spełnienia warunków przez kierowcę samochód może nie wejść w procedurę wypalania filtra lub wejść z nią z opóźnieniem. Również może dojść do sytuacji, gdzie procedura z jakiś względów zostanie przerwana (np. korek na drodze, zatrzymywanie się na światłach itp.) wtedy proces regeneracji zacznie się od początku po spełnionych ponownie warunkach. Należy także pamiętać, że przy środowisku regeneracji filtra GPF jest wiele zmiennych i proces ten może trwać dłużej lub krócej lub przy nieco innych warunkach niż podane w instrukcji obsługi. Zawiera ona informacje w jakiej konfiguracji samochód powinien się znajdować do powodzenia regeneracji natomiast nie uwzględnia wielu zmiennych, które mają wpływ na długość i częstotliwość procedury dopalania filtra GPF.
Kierowca może wyczuć, że trwa regeneracja poprzez podwyższone chwilowe zużycie paliwa (szczególnie widoczne na biegu jałowym), głośniejszą i „twardszą” pracę silnika a także pracę wentylatorów celem zapewnienia odpowiedniego chłodzenia przy podwyższonej temperaturze podczas regeneracji filtra.
Strategia modułu jest opracowywana na szczeblu centralnym i ma ona za zadanie tak sterować podzespołami aby maksymalnie ułatwić eksploatację pojazdu przy jednoczesnym zachowaniu norm emisji spalin narzuconych przez UE.
martinnow
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2022, 10:38
model samochodu: KIA SPORTAGE V 1.6 150 KM

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: martinnow »

U mnie się pojawiło po 2000 km
Załączniki
licznik.jpg
prezes_lbn
Posty: 94
Rejestracja: 25 sty 2021, 11:41
model samochodu: CEED III HB

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: prezes_lbn »

Na jakich dystansach jeździsz na codzień ?? Próbowałeś metody z HMP :
HMP: Minimum 10 minut jazdy po uruchomieniu ... Rozpędzamy samochód na trzecim biegu do 3500-4000 rpm. Następnie Puszczamy całkowicie pedał gazu na około 3-5 sekund (hamujemy silnikiem) . Czynność tą powtarzamy aż do zgaszenia kontrolki GPF. Jeśli z powodów warunków na drodze nie uda nam się dotrzymać tych "powtórzeń" tego cyklu nic się nie dzieje,powracamy do tego jak tylko bezpieczeństwo nam pozwoli. Manual skrzynia w trybie "normal" a automat w trybie "sport" i wrzucać biegi łopatkami. Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa. Po 6 10 minutach gpf powinien zostać oczyszczony.
martinnow
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2022, 10:38
model samochodu: KIA SPORTAGE V 1.6 150 KM

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: martinnow »

Głownie miasto ok 8 km,sporadycznie trasa 60 km
martinnow
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2022, 10:38
model samochodu: KIA SPORTAGE V 1.6 150 KM

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: martinnow »

Umówiłem się na serwis
awd4
Posty: 22
Rejestracja: 05 mar 2022, 20:22
model samochodu: Sportage 5 M+Smart

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: awd4 »

martinnow pisze: 25 kwie 2022, 10:52 U mnie się pojawiło po 2000 km
Ja mam przejechane prawie 5 000 km w 1,6 t-gdi 150 KM i nie zaświeciło mi się. Widzę, że masz włączony tryb eco. Ja nigdy na nim nie jechałem i nie włączam start/stop. Cały czas normal, sporadycznie sport [80/20]. Lubię przegonić autko i jeździłem głównie na autostradach, kilka razy trasa po ok. 700 km. Do pracy autostrada ok. 16 km. W mieście mało, jedynie kilka razy korek na autostradzie. Może to powód wypalania GPF i braku ikonki.
martinnow
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2022, 10:38
model samochodu: KIA SPORTAGE V 1.6 150 KM

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: martinnow »

Tryb Eco włączyłem na chwilę,jeżdzę na normal,start\stop wyłączony.Fakt że 99% miasto to może być przyczyna.
Vampiszon
Posty: 37
Rejestracja: 14 lut 2022, 11:33
model samochodu: Kia Sportage 1.6 HEV L 230km, FWD, Blue Flame

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: Vampiszon »

wyłączenie start-stop nie ma nic wspólnego z zapychaniem się GPF
dario37
Posty: 108
Rejestracja: 10 mar 2022, 22:12
model samochodu: Seat Ateca Xcellence DSG

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

Post autor: dario37 »

martinnow pisze: 26 kwie 2022, 11:34 Tryb Eco włączyłem na chwilę,jeżdzę na normal,start\stop wyłączony.Fakt że 99% miasto to może być przyczyna.
Tylko i wyłącznie 99% jazdy po mieście wyjaśnia wszystko.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”