Jak z GPF w 1.6 150 ?
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Sorry ze się powtarzam, widzę że już pisałem o tym. Ale zmierzam do tego- niech Hyundai czy Kia nie zwala na kierowców ze jeżdżą po mieście itp. Bo ludzie jeżdżą Kona czy Stonic 1.0 120 i nie ma takich problemów. Ba, nawet chyba w dieslach z dpf nie ma.
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 22 maja 2020, 12:55
- model samochodu: Stonic 1.0 120
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Poza tym dziwi mnie ze ten silnik 1.6 150 jest taki problematyczny. On się właśnie dużo szybciej nagrzewa niż 1.0 120.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
u mnie po 4500 pojawiła się ikonka gpf, silnik 180 mhev.
Można z tym jakiś czas jeździć czy od razu próbować wypalić w trasie? Do salonu na razie nie zgłaszam bo tam wypalają przez piłowanie godzinne silnika na najwyższych obrotach
Można z tym jakiś czas jeździć czy od razu próbować wypalić w trasie? Do salonu na razie nie zgłaszam bo tam wypalają przez piłowanie godzinne silnika na najwyższych obrotach
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Nie fejsie w Grupach też piszą o tym problemie, myślę żeby pisać i zgłaszać do KIA Polska, bo to normalnie jaja z tym silnikiem, czy też filtrem.. powinni zastrzeżec, że auto tylko w długie trasy..
@jaskier
A z kontrolką jeżdżą co niektórzy 2, 3 tygodnie.
@jaskier
A z kontrolką jeżdżą co niektórzy 2, 3 tygodnie.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
i ja tyle pojeżdże bo większą trasę mam przed świętami a nie mam zamiaru tracić czasu na wypalanie na obwodnicy. Dodam że po zaparkowaniu wydech bulgocze a z rury leci biały dym jak z 15 letniego passata. komedia z tą ekologią motoryzacyjną
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 sty 2022, 11:38
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 180 KM, 7DCT, AWD, MHEV, BusinessLine, kolor Sparkling Silver (KCS), Pakiet Drive Wise (AEB) i Drive Wise Plus (AE+).
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Mi wczoraj włączyła się po raz pierwszy procedura regeneracji filtra. Komunikat "Kontynuuj jazdę, aby zregenerować filtr spalin".
Przebieg 6240 km.
Stwierdziłem, że lepiej od razu przez to przejść, niż później jeździć po serwisach. Kontrolka zapaliła się akurat w czasie jak wracałem z pracy: w mieście, w korkach. Na szczęście mogłem poświęcić trochę czasu.
Pierwsze co zrobiłem, to zmieniłem tryb jazdy z EKO na SPORT. Nie chciałem, żeby auto przełączało się w tryb żeglowania (żeby nie gasł silnik) i chciałem, żeby silnik wchodził na nieco wyższe obroty. Niestety po wyjechaniu z miasta i przejechaniu około 25 kilometrów kontrolka dalej świeciła. Zdecydowałem się wobec tego na nadłożenie drogi. Pojechałem na drogę szybkiego ruchu. Ustawiłem 120 km/h na tempomacie i zmieniłem tryb pracy skrzyni biegów na manualny. Teraz już nie pamiętam, czy jechałem na 4 czy na 5 biegu: bieg i prędkość dobrałem tak, żeby silnik pracował na około 3 tysiącach obrotów. Procedura czyszczenia filtra zakończyła się po przejechaniu około 60 kilometrów od momentu zaświecenia się kontrolki (w tym ponad 20 kilometrów na drodze szybkiego ruchu).
"Kosztowało" mnie to dodatkowe 30-40 kilometrów jazdy i około pół godziny czasu, ale obyło się dzięki temu bez wizyty w serwisie.
Edit. Dodaję foto. Kontrolka zapaliła się chwilę po zatankowaniu, w czasie postoju w korku. Ze stacji ruszałem "na zimnym" silniku, więc średnie spalanie "na bogato".
Ostatnio zmieniony 08 gru 2022, 17:02 przez and531, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 sty 2022, 11:38
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 180 KM, 7DCT, AWD, MHEV, BusinessLine, kolor Sparkling Silver (KCS), Pakiet Drive Wise (AEB) i Drive Wise Plus (AE+).
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Zgasła kontrolka i zniknął komunikat z ostrzeżeniem. Nie zauważyłem, żeby coś się dodatkowo pojawiło, choć nie patrzyłem non stop na wyświetlacz. Jechałem nocą, padał deszcz ze śniegiem, więc bardziej zwracałem uwagę na sytuację na drodze.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Też tak miałem w KS IV, bulgotało, a po 3 latach posypała się końcóka tłumika w środku. Jednak z KS IV nie było problemów z tym GPF-em, nie widać tak jak teraz, że na każdym forum krajowym, zagraniczny, na fejsie w Grupach mnóstwo ludzi ma ten problem..
Ale teraz w KS V też mi bulgocze, nawet na drugi dzień po odebraniu auta już bulgotało..
Jednak nie jest to normalne, żeby co kilka miesięcy trzeba było jeżdzić gdzieś na autostradę, żeby wypalić filtr..
Śmiałem się kiedyś z tych co dieslami jeżdzili i wypalali DPF-y, a teraz pewnia ja tak będę też musiał robić..
Jeśli mi się to przydarzy, odrazu piszę i zgłaszam problem do Kia Polska, wrzucając z tego, innych for, fejsa z Grup skreny, żeby im pokazać co się dzieje..
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
kia polska ma na to wylane tak samo jak Hyundai, a tam problem jest od początków 2021. zaproszą do serwisu na płatne wypalanie które polega na piłowaniu auta przez godzinę na postoju i tyle, jeszcze z 300 zł skasują za tą łaskę
"zmieniłem tryb pracy skrzyni biegów na manualny" - w sensie ustawiłeś biegi łopatkami? myślałem że to jest tylko na chwilę a skrzynia i tak za jakiś czas wraca sama do trybu auto?
poza tym nawet jak wypalimy filtr to problem będzie już wracał pewnie za maks 1000 kolejnych kilometrów, czyli co teraz co kilka tygodni marnowanie czasu i paliwa na wypalanie? Nie planowuję tego auta mieć dłużej niż 3-4 lata ale jak ktoś planuje trzymać je 10 lat to jakaś masakra.
"zmieniłem tryb pracy skrzyni biegów na manualny" - w sensie ustawiłeś biegi łopatkami? myślałem że to jest tylko na chwilę a skrzynia i tak za jakiś czas wraca sama do trybu auto?
poza tym nawet jak wypalimy filtr to problem będzie już wracał pewnie za maks 1000 kolejnych kilometrów, czyli co teraz co kilka tygodni marnowanie czasu i paliwa na wypalanie? Nie planowuję tego auta mieć dłużej niż 3-4 lata ale jak ktoś planuje trzymać je 10 lat to jakaś masakra.