Strona 130 z 134

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 07 mar 2024, 23:54
autor: StonicScross
Nie wiem jak Sportage bo ja Tucsonowiec ale Tucson to w istocie jest kompakt kombi plus 15 cm wzwyż. Bagaznik z 600 litrów i ta półka jak w kombi. SUV to czasem udawany hatchback, ścięty ale to takie kombi. Tucson też bądź co bądź dużo w mieście jeździ, ale dynamiczna jazda, nie od razu po ruszeniu ale szybko się nagrzewa silnik, trasa nierzadko wybierana na zasadzie "lepiej 9 km w 20 minut niż 7 km w 25 minut".
Na szczęście też jazda poza najgorszym szczytem, często godzina 9 i 14.
Poza miastem czasem nawet z miesiąc czy dwa nie był. I gpf nie wyskoczył jeszcze. Ale Wrocław plus garaż podziemny czyli ciepło. Na pewno np. Suwalki plus nocą pod chmurką robi różnicę.

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 08 mar 2024, 07:50
autor: slider2002
Jak można sprawdzić stopień zapełnienia GPF?

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 08 mar 2024, 08:02
autor: Tolinek
StonicScross pisze: 07 mar 2024, 23:54 Ale Wrocław plus garaż podziemny czyli ciepło. Na pewno np. Suwalki plus nocą pod chmurką robi różnicę.
Nie trzeba Suwałk, wystarczy Kamieniec Wrocławski ;)
Bardzo dobry wniosek. To jest główny czynnik w tej kwestii - temperatura silnika na starcie. Reszta czynników ma zdecydowanie mniejsze znaczenie.

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 08 mar 2024, 08:10
autor: Lunar GT
slider2002 pisze: 08 mar 2024, 07:50 Jak można sprawdzić stopień zapełnienia GPF?
Wszystko w tym temacie jest już napisane, nie raz.

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 09 mar 2024, 09:21
autor: darbo
slider2002 pisze: 08 mar 2024, 07:50 Jak można sprawdzić stopień zapełnienia GPF?
OBD i Car Scanner ale to nie wszystko
Poczytaj o sposobie wypalania we wstecznych postach.

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 09 mar 2024, 09:32
autor: darbo
Mam podłączony odstraszacz na kuny i tak mnie zastanawia.
Gdyby na stałe podłączyć interfejs pod gniazda OBD. Czy nie wykończą te 2 urządzenia akumulatora ?
Bo chyba w gnieździe OBD prąd jest po wyłączeniu stacyjki 🤔

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 09 mar 2024, 16:32
autor: StonicScross
Szkoda ze nie wymyślono odstraszacza na GPF :)

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 09 mar 2024, 18:21
autor: granat
darbo pisze: 09 mar 2024, 09:32 Mam podłączony odstraszacz na kuny i tak mnie zastanawia.
Gdyby na stałe podłączyć interfejs pod gniazda OBD. Czy nie wykończą te 2 urządzenia akumulatora ?
Bo chyba w gnieździe OBD prąd jest po wyłączeniu stacyjki 🤔
iCar się wyłącza po 30 minutach.

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 09 mar 2024, 18:23
autor: granat
Pulcpio pisze: 07 mar 2024, 07:52
granat pisze: 06 mar 2024, 17:35 Wygląda że regularnie po 700 km zapala się kontrolka. Przy jezdzie koło komina. Jaki jest max stopień zapchania gdzie jeszcze mogę sam wypalić?
Jak się świeci to masz 4, jak zacznie migać, to 5 i wtedy tylko ASO może pomóc. Jak wypalić znajdziesz w tym wątku, tylko przeglądaj go do tyłu, od najnowszych postów. Omijaj instrukcje jazdy ze stałą prędkością, to nie działa. Na przyszłość wyłączaj start&stop, nie jeździj na niskich obrotach i staraj się gasić silnik po nagrzaniu płynu chłodzącego, a najlepiej po nagrzaniu oleju (czas nagrzewania płynu chłodzącego razy dwa).
Właśnie dziś wskoczyło na 5 przy 720km od wypalenia. Trochę spękałem ale nie potrzebnie. Wypaliłem.tym razem z CarScannerem, 4 bieg 4 tysiące obrotów, po 30km do zera zeszło.

Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?

: 09 mar 2024, 19:57
autor: Pulcpio
No i gitara. A kontrolka już migała na pomarańczowo? I pamiętaj, najpierw 650 stopni na wejściu do gpf-a, a potem gaz na 4 biegu do 4000 obrotów, puszczasz gaz na 5 sekund, znowu gaz do 4000, znowu odpuszczasz na 5 sekund i tak do wypalenia. I więcej tlenu, tym szybciej się wypala. Jak jest ciepło, to można nawet na 5 biegu wypalić.
granat pisze: 09 mar 2024, 18:23
Pulcpio pisze: 07 mar 2024, 07:52
granat pisze: 06 mar 2024, 17:35 Wygląda że regularnie po 700 km zapala się kontrolka. Przy jezdzie koło komina. Jaki jest max stopień zapchania gdzie jeszcze mogę sam wypalić?
Jak się świeci to masz 4, jak zacznie migać, to 5 i wtedy tylko ASO może pomóc. Jak wypalić znajdziesz w tym wątku, tylko przeglądaj go do tyłu, od najnowszych postów. Omijaj instrukcje jazdy ze stałą prędkością, to nie działa. Na przyszłość wyłączaj start&stop, nie jeździj na niskich obrotach i staraj się gasić silnik po nagrzaniu płynu chłodzącego, a najlepiej po nagrzaniu oleju (czas nagrzewania płynu chłodzącego razy dwa).
Właśnie dziś wskoczyło na 5 przy 720km od wypalenia. Trochę spękałem ale nie potrzebnie. Wypaliłem.tym razem z CarScannerem, 4 bieg 4 tysiące obrotów, po 30km do zera zeszło.