Kia Connect , brak zasięgu

forum użytkowników modelu ProCeed
Robberto
Posty: 32
Rejestracja: 28 wrz 2021, 22:17
model samochodu: Proceed GT

Kia Connect , brak zasięgu

Post autor: Robberto »

Problem opisywany na fecebooku jednak nadal nie rozwiązany a mianowicie: auto jedzie na 1 serwis, wymiana oleju i zapytanie o aktualizacje nawigacji, wgrywają "nowy" soft z 14 grudnia gdzie na oficjalnej stronie jest nowszy ale ok, auto odebrane jednak stwierdzam ze nie działa łączność w samochodzie. Ktoś z Was ma pomysł co jeszcze sprawdzić ? Zrobiłem up date do najnowszej wersji, reset przyciskiem i nadal mam brak łączności modem samochodu-serwer, akumulator odłączany, oczywiscie byłem w serwisie ale termin odległy a może to mogę samemu ogarnąć. Dodam że aplikacja pokazuje ostatnią pozycję w serwisie a wyświetlacz w samochodzie informuje żeby udać się w miejsce gdzie jest zasięg
Deepsea
Posty: 187
Rejestracja: 07 sty 2022, 00:07

Re: Kia Connect , brak zasięgu

Post autor: Deepsea »

Wygląda jak jakaś usterka mechaniczna chyba. Może antena, albo coś z anteny się odłączyło, w dachu lub samym radiu ewentualnie coś z SIM czy jak to tam rozwiązali, bo nie mam pojęcia.
grzesiek1
Posty: 7
Rejestracja: 05 maja 2022, 02:22
model samochodu: Sportage HEV 2022 GT-Line AE+ Penta Metal

Re: Kia Connect , brak zasięgu

Post autor: grzesiek1 »

Wina chyba leży w sofcie i to nie zależnie od modelu (u mnie Sportage). Zaktualizowałem u siebie softem z lutego i ten sam problem braku zasięgu. Podejrzewam firmware do modemu. W plikach aktualizacji widać jakby 2 wersje: modem_eu (151 MB) oraz modem_eu_le22 (158 MB). Być może wgrywa się niewłaściwa.
Robberto
Posty: 32
Rejestracja: 28 wrz 2021, 22:17
model samochodu: Proceed GT

Re: Kia Connect , brak zasięgu

Post autor: Robberto »

jak rozwiązałeś problem? jak do tego podchodzi serwis?
grzesiek1
Posty: 7
Rejestracja: 05 maja 2022, 02:22
model samochodu: Sportage HEV 2022 GT-Line AE+ Penta Metal

Re: Kia Connect , brak zasięgu

Post autor: grzesiek1 »

U mnie to świeża sprawa. Aktualizację zrobiłem w długi weekend majowy. W czwartek po weekendzie zgłosiłem problem z aktualizacją na czacie na update.kia.com. Dostałem nr ticketu i mam się skontaktować ponownie po 48h roboczych. Więc poczekam do 10 maja na odpowiedź od inżynierów Hyundai/Kia.
Robberto
Posty: 32
Rejestracja: 28 wrz 2021, 22:17
model samochodu: Proceed GT

Re: Kia Connect , brak zasięgu

Post autor: Robberto »

ja zgłaszałem problem tuz po aktualizacji czyli miesiac temu i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi , dziwnie działa to wsparcie
grzesiek1
Posty: 7
Rejestracja: 05 maja 2022, 02:22
model samochodu: Sportage HEV 2022 GT-Line AE+ Penta Metal

Re: Kia Connect , brak zasięgu

Post autor: grzesiek1 »

U mnie w końcu pomogło wgranie nowego softu.

Do aktualizacji użyłem innej pamięci niż poprzednio (obecnie Samsung, poprzednio to był SanDisk).
Aktualizację robiłem podczas jazdy i początkowo wywalało mi z 5 razy komunikatem, że aktualizacja nie powiodła się.
WhatsApp Image 2022-07-02 at 15.17.36.jpeg
Dopiero po zatrzymaniu się i na odpalonym silniku aktualizacja przebiegła prawidłowo do końca i w końcu Kia Connect działa.

Nadal w sumie nie wiadomo czy problemem był soft, pamięć USB, czy może samo złączę USB - ponieważ podczas jazdy to wywalanie aktualizacji to chyba brak połączenia przez USB. Problemy ze złączem USB potwierdzałoby również to, że od czasu do czasu rozłącza mi Android Auto po kablu, gdzie pomaga wyjęcie i włożenie ponownie kabla. Wcześniej za rozłączanie Android Auto obarczałem winą oprogramowanie Googla, ale teraz podejrzewam, że może to złącze USB gubi styk, co trochę dziwi w nowym aucie.
Robberto
Posty: 32
Rejestracja: 28 wrz 2021, 22:17
model samochodu: Proceed GT

Re: Kia Connect , brak zasięgu

Post autor: Robberto »

jutro mam termin w serwisie, nie chcialem sam aktualizowac bo w serwisie maja moje wczesniejsze zgłoszenia i na wypadek gdyby nie poszlo mogł bym miec problemy, mam nadzieje ze kia connect ruszy bo za 2 tyg wyjazd na urlop a wpisywanie pelnego adresu z poziomu nawigacji w samochodzie przyprawia mnie o zawal
Robberto
Posty: 32
Rejestracja: 28 wrz 2021, 22:17
model samochodu: Proceed GT

Re: Kia Connect , brak zasięgu

Post autor: Robberto »

a więc dzisiaj rano oddałem auto na serwis, oczywiscie wszystkie formalnosci itp. będą dzwonić, czyli standard , ok godz 16 dzwoni serwisant ze niestety nic nie mogą zrobić, uszkodzony jest cały system nawigacji i trzeba zamowić nowa nawigacje, czas okczekiwania ok 6 tyg. No cóż myśle ze chyba się znają, auto odebrała żona (ja dłuzej pracowałem), po powrocie do domu poszedłem z ciekawosci zobaczyć jaka wersja jest wgrana i tu......... "brzydko nie napisze", wersja oprogramowania z lutego.... kto tam pracuje? oczywiscie dlugo nie zastanawiajac sie sciagnałem najnowsza wersje i zainstalowalem sam, wszystko poszlo bez problemu, KiaConnect ruszyła , mam łącznosć tak jak powinno być. Zastanawiam się czy nie opisać całej sytuacji do centrali, Kto tam pracuje?????
Lunar GT
Posty: 1114
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kia Connect , brak zasięgu

Post autor: Lunar GT »

Robberto pisze: 05 lip 2022, 22:30 Zastanawiam się czy nie opisać całej sytuacji do centrali, Kto tam pracuje?????
Takie przypadki należy Im wytykać inaczej nigdy nic się nie zmieni.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia ProCeed”