Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

forum użytkowników modelu Ceed
Alex666
Posty: 21
Rejestracja: 28 kwie 2022, 15:22
model samochodu: Ceed SW 1.5 T-GDI 7DCT

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: Alex666 »

dam9an pisze: 27 cze 2022, 23:05 To mam kolejną zagadkę - Kia Connect - czy w aucie z czystym silnikiem benznynowym, da się coś zdalnie, z tel włączyć np ogrzewanie kierownicy?
Nic, jedynie można odkluczyć i zakluczyć drzwi...
dam9an
Posty: 364
Rejestracja: 08 mar 2022, 19:07

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: dam9an »

Dopadlo i mnie. Mianowicie podczas deszczu bardzo glosno tucze piach o blache. Slychac to jakby z dolu drzwi. Przyjrzalem sie drzwia i maja one uszczelke wokol zeby woda nie leciala do srodka. Na karoserii zas tez jest 1 uszczelka wokol obramowki . nie ma zadnej dodatkowej grubej uszczelki na dole obramowi miedzy karoseria a drzwiami... Czegos mi brakuje czy ten typ tak ma?
PowerMario1978
Posty: 111
Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: PowerMario1978 »

Cześć.
Jako że już minął miesiąc od zakupu (w właściwie to nawet dwa) i przejechałem 3kkm to mogę się podzielić pewnymi spostrzerzeniami.
Być może komuś to pomoże podjąć decyzję o zakupie auta albo wyboru konfiguracji.
Moja wersja to Kia Ceed SW 1.5 TGDI 6MT GTLine AEB InfraRed.
Początkowo miał być BL+ 7DCT ale ostatecznie wyszedł GTLine 6MT - takie czasy :)
Auto mogę porównać do Skody Octavii 1.4 TSI którą jeździłem od nowości ponad 10 lat.

Co do wyglądu to autko prezentuje się naprawde fajnie. Czerwony kolor z czarnymi i chmomowanimi dodatkami to IMO bardzo dobre połączenie.
Także wygląd w środku w tej wersji jest bardzo dobry, nie sprawia wrażenia tanich plastików i wykończenia. Czarna tapicerka nie razi w oczy (jak w tańszych wersjach) jest dość klasyczna i mam wrażenie że łatwiejsza to utrzymania w czystości. Do tego fajnie się komponuje z czarną podsufitką. Trochę bałem się brać tej tapicerki ala alcantara z pakietu PRE bo widziałem na serwisie 2-letnie auto i ta tapicerka już trochę nie wyglądała. Może ktoś po prostu o nią nie dbał.

Miejsca jak na naszą 4-osobową rodzinę jest wystarczająco. Nie brakuje go w środku, dzieciaki z tyłu (165cm i 173cm) też nie narzekali. Trochę obawiałem się jak będzie z pakowaniem ale udało się zmieścić na wyjazd na Święta bez problemów. Generalnie uważam że nadwozie typu liftback jakie miałem w Skodzie było lepsze. Tutaj trzeba było poukładać troche gratów w tych schowkach, dopakować do rolety a pokrowce w ubraniami
i kurtki wrzuciłem na rolete. Ogólnie to po prostu troche inaczej trzeba pokombinować, w Skodzie wrzucałem do kufra i tyle :P
Te schowki są fajne przy jeździe na codzień bo wszystkie graty typu plyny, apteczki itp są pochowane i bagażnik jest pusty. Natomiast troche przeszkadzaja przy pakowaniu walizek - coś za coś.
Natomiast w moim przypadku takich dużych wyjazdów to mamy 3-4 w roku a na codzień to jazda miejska.

Fotele są wygodne, mają dobre podparcie boczne i po 5h trasie nie czułem dyskomfortu.
Auto dobrze mi się prowadzi, dużo lepiej wchodzi w zakręty niż Skoda. Też bardzo fajnie działa układ kierowniczy. Przy niskich prędkościach (manewrowanie przy parkowaniu) jest bardzo delikatny ale przy wyższych się utwardza i jest bezpiecznie.
Na plus systemy bezpieczeństwa. Bardzo przydatne jest monitowanie ruchu poprzecznego przy wyjeździe z parkingu na ulicę. Czujniki martwego pola robią swoją robotę a fajne jest też to graficznie można tą informacje mieć na cyfrowych zegarach przez to jadąc autostradą wszystkie informacje są w jednym miejscu. Przy długiej trasie pomaga też system utrzymania po środku pasa ruchu. Szkoda tylko że dość szybko wymaga jakiegoś ruchu kierownicą.
No i duży plus za to że do wszystkiego są fizyczne przyciski i szybko można sobie coś włączyć czy wyłączyć co nie jest teraz takie oczywiste w innych markach ;)

Silnik wydaje się wystarczający (troche mocniejszy niz 1.4 TSI). Przy ruszaniu wydaje się być trochę ospały (normy WLTP) ale podczas jazdy jak się da gaz w podłogę to naprawdę daję kopa.
Ja zwykle jeżdżę dość spokojnie to wtedy odwdzięcza się w miarę niskim spalaniem. W Warszawie pokazywał mi średnio ok 8L. Na ekspresówce 120-130 km/h ok 6-6.5L. Na drogach wojewódzkich to 5.2-6L w zależności od warunków. Komputej zaniża ok 0.5L
Z początku zdarzało mi się ruszać z kangurkiem. Sprzęgło działa troche inaczej niż w Skodzie ale po miesiącu się dotarliśmy i ruszaniem nie mam problemu. Biegi wchodzą ładnie i precyzyjnie. Nie podoba mi się trochę długa jedynka i to że na dwójce bez gazu zaczyna szarpać.

W warunkach zimowych przydaje się grzanie kierownicy, foteli i nawet raz skorzystałem z grzanej szyby. Warto to wszystko mieć ale najczęściej korzystam z kierownicy. Grzanie stołków włączam jak na dworze jest mróz a to się zdarza dość rzadko na nizinach.

Na duży plus jest dla mnie cały system inforozrywki. Nic się nie zawiesiło, działa naprawdę fajnie. Na początku zdarzyło mi się że rozłączył mi się AA, ale zakupiłem dobry krótki kabelek USB-C i teraz działa bez problemów. Czasami urzywam AA i map google/yanosik, czasami wbudowanej navi i uwazam ze tez daje rade. Nawet fajnie pokazuje na jakim pasie sie ustawić przed dużym skrzyżowaniem (dzieli
się wtedy obraz navi na dwie części). Robotę robi JBL, przy cichym słuchaniu albo radiu FM aż takiej różnicy nie ma, ale przy głośniejszym słuchaniu Spotify dla mnie jest bardzo dobrze.
Wygodny jest bezkluczykowy dostęp, podobają mi się cyfrowe zegary - wiadomo to są bajery bez których da się żyć. Ale IMO warto do samochodu wsiadać i jechać z przyjemnością.
Rozpoznawanie znaków nie zawsze dobrze działa, czasami jakiegoś nie zobaczy i zwykle nie odwoła znaku przy skrzyżowaniu i trzeba o tym pamiętać ale ogólnie trochę pomaga jak sam się zagapie.

Głównym problmem tego auta to tak już pisali wielokrotnie jest wyciszenie od nadkoli, na pewno są lepiej wyciszone auta na rynku ale nie ma też dramatu jak niektórzy piszą.
Dużo się o tym naczytałem i zwracałem uwagę na ten aspekt. Sam też byłem nastawiony na wytłumienie nadkoli i bagażnika ale po zmianie opon na wielosezonowe Micheline CrossClimate 2 to zacząłem się nawet zastanawiać czy będę to robił. Najgorzej jest chyba na takich betonowych nawierzchcniach (np fragment A1 między Łodzią a S8). Przy takiej normalnej jeździę miejskiej 60-70km/h słychać szum
opon i mógłby być mniejszy ale wtedy też często słucham głośniej muzyki i mi to bardzo nie przeszkadza, a przy jeździę 120-130 km/h na asfalcie to szumy z wiatru nadkoli i otoczenia (mijających aut) już się ze sobą zlewają i jest całkiem normalnie. Pewnie i tak wytłumie auto na wiosne skoro można coś niewilkim kosztem poprawić :)

Całkiem ładnie świecą światła ledowe. Nie jest to może jakaś super moc no i to regulowanie ręczne jest słabe ale za to świecą jednolicie i jasnym strumieniem przez co są sporo lepsze niż zwykłe H7 które miałem wcześniej. Na pewno na rynku są lepsze rozwiązania, mocniejsze, matrycowe ale jak dla mnie jest ok, nie powiedziałbym że czegoś mi brakowało jadąc nocą.
Bardzo fajnie działa automatyczne przełączanie krótkie-długie. W trasie to właściwie włączałem ten tryb auto i zapominałem - dla mnie bajka.

Jeśli chodzi o mniejsze wady które można by poprawić to np sterowanie wycieraczkami. Ten tryb auto działa tak sobie a nie ma manualnego trybu pracy przerywanej. Są tylko 2 tryby pracy ciągłej i aż się prosi żeby przy trybie manualnym też brał ustawienia z przełącznika szybkości.
Przednia wycieraczka dochodzi do ok 5cm od krawędzi szyby. Zwykle to nie przeszkadza ale jak np sypnie śniegiem albo mocno pada to ogranicza ciut widoczność. Widoczność też trochę ogranicza zabudowa kamery na przedniej szybie, czasami na światłach muszę przekrzywić głowę żeby zobaczyć czy już zielone.
Podłokietnik mógłby być troszkę bardziej miękki ale w sumie to wszystko takie pierdułki bez większego znaczenia.

Ogólnie auto mi się podoba i jak na razie jestem zadowolony. Zobaczymy jak będzie z awaryjnością.
Czy jest to najlepsze auto na rynku - na pewno nie :) Ale za tą cenę było IMO o najlepszym współczynniku jakości do ceny.
Czy kupiłbym jeszcze raz? Za ok 120kPLN czyli tyle ile dałem to tak ale teraz ceny poszły do góry i taka sama konfigurajca kosztuje prawie 140kPLN więc uczciwie mówię że nie wiem. Musiałbym jescze raz zrobić rekonesans.
bagins666
Posty: 11
Rejestracja: 02 sie 2022, 01:39
model samochodu: Kia Cee'd 1.5 tgdi BLP blue flame

Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: bagins666 »

Siemanko. Wymieniliście olej po tzw "dotarciu silnika"? Planuje tak przy 1000km czy 1500km profilaktycznie zmienić. Najlepiej z 0w20 na 0W-30 lub 5W-30.
I czy przy gwarancji muszę tą wymianę zrobić w ASO?
bzb
Posty: 9
Rejestracja: 09 gru 2022, 05:30
model samochodu: CEED SW MY23 BLP AEB

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: bzb »

Ja chcę właśnie wymienić, obecnie mam 1100km. Kontaktowałem się z salonem, powiedzieli że najlepiej wymienić przy przebiegu ok. 3000. Koszt 470 PLN z filtrem. Ja chyba zostanę przy 0w20.
PowerMario1978
Posty: 111
Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: PowerMario1978 »

Ja nie wymienialem ani w Ceedzie ani w skodzie.
MarRa
Posty: 280
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:42
model samochodu: Kia Ceed, Kia Stonic

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: MarRa »

O ile się nie mylę, to z manualna wynika, że 0w20 jest stosowany zasadniczo na terenie Unii. Reszta świata to 5w30. Więc chyba tylko względy ekologii przemawiają za 0w20. Tak na chłopski rozum dedukując.

Dla silnika chyba więc lepsze 5w30.

W swoich nowych samochodach zawsze wymieniałem olej po ok 2000 km w myśl zasady, że nie zaszkodzi, a może pomoże. Nie jest to też jakiś straszny wydatek, gdy się weźmie pod uwagę zamiar eksploatacji auta przez 8-10 lat (bo co tyle zmieniam samochody).

Ale tak na prawdę nie wiem czy to coś daje.
gzyms
Posty: 87
Rejestracja: 21 lut 2020, 17:34
model samochodu: Kia Cee'd, SW (SportWagen, kombi) M SmartPlus, 1.6 GDI, 99 kW

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: gzyms »

Trzeba też pamiętać, że traci się roszczenia gwarancyjne do niektórych elementów po "pierwszym" przeglądzie. Jeśli zatem pierwszy będzie po 1kkm to np. traci się gwarancję na sprzęgło, ktore w 1.6 gdi potrafiło bardzo szybko tracić swoje właściwości. Pytanie jest czy przegląd po 1kkm jest wymagany przez KP czy dobrowolny? Trzeba doczytać w warunkach gwarancji.
Kia Ciyapostrofd
krgorny
Posty: 154
Rejestracja: 24 sie 2021, 19:34
model samochodu: Kia Ceed

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: krgorny »

gzyms pisze: 15 sty 2023, 10:56 Trzeba też pamiętać, że traci się roszczenia gwarancyjne do niektórych elementów po "pierwszym" przeglądzie. Jeśli zatem pierwszy będzie po 1kkm to np. traci się gwarancję na sprzęgło, ktore w 1.6 gdi potrafiło bardzo szybko tracić swoje właściwości. Pytanie jest czy przegląd po 1kkm jest wymagany przez KP czy dobrowolny? Trzeba doczytać w warunkach gwarancji.
Wymiana oleju po dotarciu to nie jest przegląd. Serwis tylko wymienia olej i filtr i nie robi nic związanego z przeglądem.
MarRa
Posty: 280
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:42
model samochodu: Kia Ceed, Kia Stonic

Re: Ceed 3 SW 1.5 tgdi manual po 1000 km

Post autor: MarRa »

Już to gdzieś pisałem, ale się powtórzę. Nie panikujcie tak z tą gwarancją na niektóre elementy do pierwszego przeglądu. Jest przecież rękojmia 2 letnia dla konsumentów i ona jest niezależna od przeglądów i przebiegu.

Faktem jest natomiast że wymiana oleju po 3 tyś to nie przegląd, tylko wymiana oleju. I nie za bardzo bym widział tutaj związek z ograniczoną gwarancją np
na felgi czy szyby.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”