Sportage V - jaki silnik wybrać 180km MHEV & 230k HEV
: 21 maja 2022, 19:18
Witam
Mam kolejny dylemat, jaka jest według was lepsza opcja.
Może zbyt pochopnie wpadła mi w oko wersja 230k HEV ale teraz zastanawiam czy to dobry wybór.
Skusiły mnie małe spalanie i moment obrotowy do tej pory jeżdżę dieslem. I podobno bezawaryjna skrzynia hydrauliczna.
Ale teraz na chłodno patrząc szerzej nie wiem czy to wykorzystam, roczne przebiegi to około 20tys.
Oraz jadąc drogą ekspresową / autostradą spalanie jest takie samo czy MHEV czy HEV jeśli nie większe przez masę. U mnie 50/50 trasa miasto.
I teraz doszła obawa o baterie prawdopodobnie gwarancja 7 lat to dobrze ale po 7 latach już zrobi się nie ciekawie. Podobno jest tam 9 baterii które na dzień dzisiejszy każda kosztuje około 2300zł.
Z tej przyczyny że robię małe przebiegi nie planuję za szybko sprzedawać samochodu. Planowałem co najmniej 7lat lub nawet dłużej. Ale pojawia się ryzyko dużych kosztów po gwarancyjnych :/ (w dodatku pojemność baterii po 7 latach to podobno nie niej niż 70% tak podaje KIA, więc już nie będzie aż takiego efektu oszczędności paliwa ... ?? )
Jakie macie doświadczenia z Hybrydami czy warto dopłacać skoro jest ryzyko większych kosztów serwisowych.
Mam kolejny dylemat, jaka jest według was lepsza opcja.
Może zbyt pochopnie wpadła mi w oko wersja 230k HEV ale teraz zastanawiam czy to dobry wybór.
Skusiły mnie małe spalanie i moment obrotowy do tej pory jeżdżę dieslem. I podobno bezawaryjna skrzynia hydrauliczna.
Ale teraz na chłodno patrząc szerzej nie wiem czy to wykorzystam, roczne przebiegi to około 20tys.
Oraz jadąc drogą ekspresową / autostradą spalanie jest takie samo czy MHEV czy HEV jeśli nie większe przez masę. U mnie 50/50 trasa miasto.
I teraz doszła obawa o baterie prawdopodobnie gwarancja 7 lat to dobrze ale po 7 latach już zrobi się nie ciekawie. Podobno jest tam 9 baterii które na dzień dzisiejszy każda kosztuje około 2300zł.
Z tej przyczyny że robię małe przebiegi nie planuję za szybko sprzedawać samochodu. Planowałem co najmniej 7lat lub nawet dłużej. Ale pojawia się ryzyko dużych kosztów po gwarancyjnych :/ (w dodatku pojemność baterii po 7 latach to podobno nie niej niż 70% tak podaje KIA, więc już nie będzie aż takiego efektu oszczędności paliwa ... ?? )
Jakie macie doświadczenia z Hybrydami czy warto dopłacać skoro jest ryzyko większych kosztów serwisowych.