Sportage V spalanie powyżej 120 km/h oraz wyciszenie powyżej 120 km/h

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
awd4
Posty: 46
Rejestracja: 05 mar 2022, 20:22
model samochodu: Sportage 5 M+Smart 1,6 t-GDI 150 KM

Re: Sportage V wyciszenie powyżej 120 km/h oraz spalanie powyżej 120 km/h

Post autor: awd4 »

fuTer pisze: 12 cze 2022, 14:59 Mam wersję L 1.6 150km w manualu. Na blacie 4500 tys km. Większość zrobiona na autostradzie Łódź-Gdańsk. Tempomat 140km/h obroty 2800-2900. W porównaniu do Aurisa wcześniejszego z 2018 roku w kombii tutaj stanowczo ciszej. Spalanie 7,2 z autostardy.
Aktualne dane przy przebiegu ok. 8 000 km.
U mnie wersja golas M+Smart 1,6 150 KM manual na tempomacie 140 km/h na A1 wyszło 7,5 l/100 km. Poza miastem przy płynnej jeździe max. 80 km/h spala 5,5-5,8 l/100 km.
Na marginesie nie wiem po co przepłacać na MHEV, HEV jak spalanie jest na podobnym poziomie, a możliwość awarii większa.
TomanBVB
Posty: 20
Rejestracja: 11 cze 2022, 10:10
model samochodu: Kia Stonic (2018-2022) Kia Sportage V (2022- …)

Re: Sportage V wyciszenie powyżej 120 km/h oraz spalanie powyżej 120 km/h

Post autor: TomanBVB »

awd4 pisze: 12 cze 2022, 16:37
fuTer pisze: 12 cze 2022, 14:59 Mam wersję L 1.6 150km w manualu. Na blacie 4500 tys km. Większość zrobiona na autostradzie Łódź-Gdańsk. Tempomat 140km/h obroty 2800-2900. W porównaniu do Aurisa wcześniejszego z 2018 roku w kombii tutaj stanowczo ciszej. Spalanie 7,2 z autostardy.
Aktualne dane przy przebiegu ok. 8 000 km.
U mnie wersja golas M+Smart 1,6 150 KM manual na tempomacie 140 km/h na A1 wyszło 7,5 l/100 km. Poza miastem przy płynnej jeździe max. 80 km/h spala 5,5-5,8 l/100 km.
Na marginesie nie wiem po co przepłacać na MHEV, HEV jak spalanie jest na podobnym poziomie, a możliwość awarii większa.
Dla automatu :) Nie ma wersji samej benzyny z automatem. Byłem/jestem zmuszony na MHEV chcąc jeździć z DCT.
Krych86
Posty: 78
Rejestracja: 12 cze 2022, 09:48
model samochodu: KIA Sportage V HEV BL AWD

Re: Sportage V wyciszenie powyżej 120 km/h oraz spalanie powyżej 120 km/h

Post autor: Krych86 »

awd4 pisze: 12 cze 2022, 16:37
fuTer pisze: 12 cze 2022, 14:59 Mam wersję L 1.6 150km w manualu. Na blacie 4500 tys km. Większość zrobiona na autostradzie Łódź-Gdańsk. Tempomat 140km/h obroty 2800-2900. W porównaniu do Aurisa wcześniejszego z 2018 roku w kombii tutaj stanowczo ciszej. Spalanie 7,2 z autostardy.
Aktualne dane przy przebiegu ok. 8 000 km.
U mnie wersja golas M+Smart 1,6 150 KM manual na tempomacie 140 km/h na A1 wyszło 7,5 l/100 km. Poza miastem przy płynnej jeździe max. 80 km/h spala 5,5-5,8 l/100 km.
Na marginesie nie wiem po co przepłacać na MHEV, HEV jak spalanie jest na podobnym poziomie, a możliwość awarii większa.
No własnie datego, że spalanie jest na podobnym poziomie, a znacznie więcej mocy i jak dla mnie "frajdy" z jazdy ;) Wiadomo, fajnie jakby palił mniej, ale przypuszczam, że auto o podobnej mocy bez hev paliłoby średnio około 10 przy moim stylu jazdy. Co do możliwości awarii, to tu można w ogóle iść w skrajność i wtedy pewnie bym został przy moim poprzednim czystym gdi, ale wychudzę z założenia że trzeba znaleźć sobie kompromis między przyjemnością, a kosztami. Ale to jest mój punkt widzenia ;)
bartek9880
Posty: 64
Rejestracja: 02 lut 2022, 16:12
model samochodu: Sportage V HEV 1.6 T-GDI, 230KM, FWD, 6AT,L

Re: Sportage V wyciszenie powyżej 120 km/h oraz spalanie powyżej 120 km/h

Post autor: bartek9880 »

Krych86 pisze: 12 cze 2022, 13:59
Przecież podczas jazdy możesz wymusić elektryka.
Trybu sport nie używam a napęd mam FWD.
I te info na temat nie dużej różnicy między napędem AWD a FWD w spalaniu można między bajki schować,
Napęd na wszystkie koła odłącza się chyba przy 40km/h (tak miałem w starym aucie).
Jak można wymusić elektryka w zwykłym HEV? Nic mi o tym nie wiadomo.
Co do napędu 4x4 to nie odłącza się przy 40 km/h (to akurat było przy Sportage IV), w hev napęd ten sterowany jest przez komputer i nawet przy 120 km/h jak wciszniesz gaz w podłoge to napęd pójdzie na wszystkie koła. Co też ciekawe, wersja 180 km mild hybrid ma możliwość blokady i wtedy przy każdej prędkości mamy 4x4, ale w 230 to jest właśnie sterowane przez komputer i jak jedziesz spokojnie to odpina tylne koła. Jaki to ma wpływ na spalanie to ciężko mi ocenić, ale patrząc po opisach to chyba mamy też inny styl jazdy ;) , więc ciężko 1:1 porównać.
Nie wiem czy dobrze to opiszę bo ja wiem i dla mnie jest to proste.
Ruszając lub jadąc pyszczasz pedał gazu (przyśpieszenia) aż obroty zejdą do zera i właśnie w tym momencie załącza się elektryk.
bartek9880
Posty: 64
Rejestracja: 02 lut 2022, 16:12
model samochodu: Sportage V HEV 1.6 T-GDI, 230KM, FWD, 6AT,L

Re: Sportage V wyciszenie powyżej 120 km/h oraz spalanie powyżej 120 km/h

Post autor: bartek9880 »

awd4 pisze: 12 cze 2022, 16:37
fuTer pisze: 12 cze 2022, 14:59 Mam wersję L 1.6 150km w manualu. Na blacie 4500 tys km. Większość zrobiona na autostradzie Łódź-Gdańsk. Tempomat 140km/h obroty 2800-2900. W porównaniu do Aurisa wcześniejszego z 2018 roku w kombii tutaj stanowczo ciszej. Spalanie 7,2 z autostardy.
Aktualne dane przy przebiegu ok. 8 000 km.
U mnie wersja golas M+Smart 1,6 150 KM manual na tempomacie 140 km/h na A1 wyszło 7,5 l/100 km. Poza miastem przy płynnej jeździe max. 80 km/h spala 5,5-5,8 l/100 km.
Na marginesie nie wiem po co przepłacać na MHEV, HEV jak spalanie jest na podobnym poziomie, a możliwość awarii większa.
Jeżdżę po mieście w korkach spalanie poniżej 5. Jak to porównasz do swojego.?
bzado
Posty: 10
Rejestracja: 12 cze 2022, 20:53
model samochodu: 1,6 T-GDI 150km 2021 rok

Re: Sportage V wyciszenie powyżej 120 km/h oraz spalanie powyżej 120 km/h

Post autor: bzado »

Silnik 1,6 150 przebieg < 2000km

Wszystko zależy od obrotów.
poniżej 2k spalanie na poziomie max 6 litrów.

Autostrada 130-140km/h 8 litrów

Srednie spalanie 7,2 (wiekszosc poza miastem, raz na tydzien jakas autostrada).

Co do wiciszenia. Jest super. Dopiero powyzej 150 km można narzekać
Krych86
Posty: 78
Rejestracja: 12 cze 2022, 09:48
model samochodu: KIA Sportage V HEV BL AWD

Re: Sportage V wyciszenie powyżej 120 km/h oraz spalanie powyżej 120 km/h

Post autor: Krych86 »

bartek9880 pisze: 12 cze 2022, 19:47
Krych86 pisze: 12 cze 2022, 13:59
Przecież podczas jazdy możesz wymusić elektryka.
Trybu sport nie używam a napęd mam FWD.
I te info na temat nie dużej różnicy między napędem AWD a FWD w spalaniu można między bajki schować,
Napęd na wszystkie koła odłącza się chyba przy 40km/h (tak miałem w starym aucie).
Jak można wymusić elektryka w zwykłym HEV? Nic mi o tym nie wiadomo.
Co do napędu 4x4 to nie odłącza się przy 40 km/h (to akurat było przy Sportage IV), w hev napęd ten sterowany jest przez komputer i nawet przy 120 km/h jak wciszniesz gaz w podłoge to napęd pójdzie na wszystkie koła. Co też ciekawe, wersja 180 km mild hybrid ma możliwość blokady i wtedy przy każdej prędkości mamy 4x4, ale w 230 to jest właśnie sterowane przez komputer i jak jedziesz spokojnie to odpina tylne koła. Jaki to ma wpływ na spalanie to ciężko mi ocenić, ale patrząc po opisach to chyba mamy też inny styl jazdy ;) , więc ciężko 1:1 porównać.
Nie wiem czy dobrze to opiszę bo ja wiem i dla mnie jest to proste.
Ruszając lub jadąc pyszczasz pedał gazu (przyśpieszenia) aż obroty zejdą do zera i właśnie w tym momencie załącza się elektryk.
No to mamy różne korki na myśli. Dla mnie korek jest jak mogę tylko ruszyć i zaraz hamuję, nie ma tam miejsca na jazdę swobodną. Podczas rozpędzania prawie zawsze uruchamia się silnik spalinowy, więc główna zaleta elektryka w moim przypadku to, że jak stoję w miejscu to wszystko korzysta z baterii. I w takim przypadku mam w okolicach 8l. Pytałem o sposób wymuszenia, bo niektóre hybrydy mają taki przycisk, gdzie można właśnie wymusić jazdę na elektryku, niestety w Kia/Hyundai takie coś jest tylko w PHEV.
Dziadek
Posty: 60
Rejestracja: 19 maja 2022, 19:17
model samochodu: Kia Sportage V BL HEV

Re: Sportage V wyciszenie powyżej 120 km/h oraz spalanie powyżej 120 km/h

Post autor: Dziadek »

Krych86 pisze: 12 cze 2022, 21:48
bartek9880 pisze: 12 cze 2022, 19:47
Krych86 pisze: 12 cze 2022, 13:59
Jak można wymusić elektryka w zwykłym HEV? Nic mi o tym nie wiadomo.
Co do napędu 4x4 to nie odłącza się przy 40 km/h (to akurat było przy Sportage IV), w hev napęd ten sterowany jest przez komputer i nawet przy 120 km/h jak wciszniesz gaz w podłoge to napęd pójdzie na wszystkie koła. Co też ciekawe, wersja 180 km mild hybrid ma możliwość blokady i wtedy przy każdej prędkości mamy 4x4, ale w 230 to jest właśnie sterowane przez komputer i jak jedziesz spokojnie to odpina tylne koła. Jaki to ma wpływ na spalanie to ciężko mi ocenić, ale patrząc po opisach to chyba mamy też inny styl jazdy ;) , więc ciężko 1:1 porównać.
Nie wiem czy dobrze to opiszę bo ja wiem i dla mnie jest to proste.
Ruszając lub jadąc pyszczasz pedał gazu (przyśpieszenia) aż obroty zejdą do zera i właśnie w tym momencie załącza się elektryk.
No to mamy różne korki na myśli. Dla mnie korek jest jak mogę tylko ruszyć i zaraz hamuję, nie ma tam miejsca na jazdę swobodną. Podczas rozpędzania prawie zawsze uruchamia się silnik spalinowy, więc główna zaleta elektryka w moim przypadku to, że jak stoję w miejscu to wszystko korzysta z baterii. I w takim przypadku mam w okolicach 8l. Pytałem o sposób wymuszenia, bo niektóre hybrydy mają taki przycisk, gdzie można właśnie wymusić jazdę na elektryku, niestety w Kia/Hyundai takie coś jest tylko w PHEV.
Ja nie mogę się wypowiadać bardzo rzetelnie ponieważ jeszcze nie mam swojego Sportage, ale z tego co jeździłem na jazdach testowych pamiętam że silnik elektryczny uruchamia się prawie za każdym razem jak się rozpędzamy / ruszamy. Oczywiście jeśli naciskamy spokojnie pedał gazu. Jak naciśniemy go do podłogi wiadomo spalinowy wejdzie do akcji. Ale jeśli będziemy rozpędzać auto spokojnie to z tego co pamiętam można rozpędzić samochód w wersji HEV do 120km/h bez użycia silnika spalinowego. Jeśli jest inaczej proszę o poprawienie :)
Krych86
Posty: 78
Rejestracja: 12 cze 2022, 09:48
model samochodu: KIA Sportage V HEV BL AWD

Re: Sportage V wyciszenie powyżej 120 km/h oraz spalanie powyżej 120 km/h

Post autor: Krych86 »

Dziadek pisze: 13 cze 2022, 00:32
Krych86 pisze: 12 cze 2022, 21:48
bartek9880 pisze: 12 cze 2022, 19:47
Nie wiem czy dobrze to opiszę bo ja wiem i dla mnie jest to proste.
Ruszając lub jadąc pyszczasz pedał gazu (przyśpieszenia) aż obroty zejdą do zera i właśnie w tym momencie załącza się elektryk.
No to mamy różne korki na myśli. Dla mnie korek jest jak mogę tylko ruszyć i zaraz hamuję, nie ma tam miejsca na jazdę swobodną. Podczas rozpędzania prawie zawsze uruchamia się silnik spalinowy, więc główna zaleta elektryka w moim przypadku to, że jak stoję w miejscu to wszystko korzysta z baterii. I w takim przypadku mam w okolicach 8l. Pytałem o sposób wymuszenia, bo niektóre hybrydy mają taki przycisk, gdzie można właśnie wymusić jazdę na elektryku, niestety w Kia/Hyundai takie coś jest tylko w PHEV.
Ja nie mogę się wypowiadać bardzo rzetelnie ponieważ jeszcze nie mam swojego Sportage, ale z tego co jeździłem na jazdach testowych pamiętam że silnik elektryczny uruchamia się prawie za każdym razem jak się rozpędzamy / ruszamy. Oczywiście jeśli naciskamy spokojnie pedał gazu. Jak naciśniemy go do podłogi wiadomo spalinowy wejdzie do akcji. Ale jeśli będziemy rozpędzać auto spokojnie to z tego co pamiętam można rozpędzić samochód w wersji HEV do 120km/h bez użycia silnika spalinowego. Jeśli jest inaczej proszę o poprawienie :)
Potwierdzam, że silnik elektryczny uruchamia się praktycznie za każdym razem przy starcie. Ale to nie jest tak, że silnik spalinowy włącza się tylko i wyłącznie jak wciśniesz gaz w podłogę. U mnie akurat by zostać na silniku elektrycznym, musiałbym dosłownie muskać pedał gazu, a wtedy rozpędzenie trwa bardzo długo i szczerze to dla mnie byłaby katorga. Trzeba pamiętać, że silnik elektryczny ma tylko 60 koni, a w dowodzie mam masę własną auta 1640 kg, więc nie oczekujmy cudów. Dodatkowo mam takie odczucie, że specyfika zachowania auta zmienia się w zależności od stanu naładowania baterii, jak mamy w granicach 30% to prawie zawsze się włącza spalinowy, a że staram się jak najczęściej korzystać z silnika elektrycznego, to w trybie eco częściej tej baterii jest mniej jak więcej. Podsumowując: Jasne, zdarzają mi się przejazdy gdzie auto spali 4,5 - 5l na 100 km, ale są to przypadki jak akurat bateria jest mocno naładowana i silnik jest ciepły. Ale też uważam, że liczy się średnie spalanie a te już tak piękne nie jest. Nie mniej jednak, ja z auta jestem bardzo zadowolony, daje dużą przyjemność i według mnie nie da się wszystkiego przeliczyć na pieniądze, a po prostu trzeba wybrać to co nam bardziej odpowiada.
Kejton
Posty: 65
Rejestracja: 24 mar 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V HEV BL AWD

Re: Sportage V wyciszenie powyżej 120 km/h oraz spalanie powyżej 120 km/h

Post autor: Kejton »

Krych86 pisze: 13 cze 2022, 06:30
Dziadek pisze: 13 cze 2022, 00:32
Krych86 pisze: 12 cze 2022, 21:48
No to mamy różne korki na myśli. Dla mnie korek jest jak mogę tylko ruszyć i zaraz hamuję, nie ma tam miejsca na jazdę swobodną. Podczas rozpędzania prawie zawsze uruchamia się silnik spalinowy, więc główna zaleta elektryka w moim przypadku to, że jak stoję w miejscu to wszystko korzysta z baterii. I w takim przypadku mam w okolicach 8l. Pytałem o sposób wymuszenia, bo niektóre hybrydy mają taki przycisk, gdzie można właśnie wymusić jazdę na elektryku, niestety w Kia/Hyundai takie coś jest tylko w PHEV.
Ja nie mogę się wypowiadać bardzo rzetelnie ponieważ jeszcze nie mam swojego Sportage, ale z tego co jeździłem na jazdach testowych pamiętam że silnik elektryczny uruchamia się prawie za każdym razem jak się rozpędzamy / ruszamy. Oczywiście jeśli naciskamy spokojnie pedał gazu. Jak naciśniemy go do podłogi wiadomo spalinowy wejdzie do akcji. Ale jeśli będziemy rozpędzać auto spokojnie to z tego co pamiętam można rozpędzić samochód w wersji HEV do 120km/h bez użycia silnika spalinowego. Jeśli jest inaczej proszę o poprawienie :)
Potwierdzam, że silnik elektryczny uruchamia się praktycznie za każdym razem przy starcie. Ale to nie jest tak, że silnik spalinowy włącza się tylko i wyłącznie jak wciśniesz gaz w podłogę. U mnie akurat by zostać na silniku elektrycznym, musiałbym dosłownie muskać pedał gazu, a wtedy rozpędzenie trwa bardzo długo i szczerze to dla mnie byłaby katorga. Trzeba pamiętać, że silnik elektryczny ma tylko 60 koni, a w dowodzie mam masę własną auta 1640 kg, więc nie oczekujmy cudów. Dodatkowo mam takie odczucie, że specyfika zachowania auta zmienia się w zależności od stanu naładowania baterii, jak mamy w granicach 30% to prawie zawsze się włącza spalinowy, a że staram się jak najczęściej korzystać z silnika elektrycznego, to w trybie eco częściej tej baterii jest mniej jak więcej. Podsumowując: Jasne, zdarzają mi się przejazdy gdzie auto spali 4,5 - 5l na 100 km, ale są to przypadki jak akurat bateria jest mocno naładowana i silnik jest ciepły. Ale też uważam, że liczy się średnie spalanie a te już tak piękne nie jest. Nie mniej jednak, ja z auta jestem bardzo zadowolony, daje dużą przyjemność i według mnie nie da się wszystkiego przeliczyć na pieniądze, a po prostu trzeba wybrać to co nam bardziej odpowiada.
Jeżdżę Kia Sportage V HEV 4x4 i naprawdę mam małe spalanie a jeżdżę głównie po mieście (najczęściej w korkach) i krótkich trasach na działkę po 65 km w jedną stronę. W mieście mam spalanie ok 6-6,5 litra a na trasie bocznymi drogami gdzie maksymalna prędkość to 120 km spala mi nawet poniżej 5 litrów.
Przez pierwsze dni uczyłem się jeździć hybrydą i starałem się zmieniać swoje nawyki. Zauważyłem, ze HEV w korku nie lubi mocnego nacisku na pedał gazu. Najlepiej jak auto się toczy. To samo na trasie. Ja uzyskuję odpowiednią prędkość lekko naciskając pedał gazu a potem już tylko podtrzymuję prędkość. Oczywiście zdarza mi się np wyprzedzając wcisnąć pedał mocno aby wymusić zryw auta i wtenczas od razu widać dużo większe zużycie paliwa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”