Przednia kamera rozpoznawanie znaków

forum użytkowników modelu Kia XCeed
rabi22
Posty: 117
Rejestracja: 14 gru 2021, 06:18
model samochodu: Kia XCeed

Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków

Post autor: rabi22 »

Te przepychanki już niewiele zmienią teraz. Starczy chyba. Napisz proszę odpowiedź KIA i zobaczymy.
Osobiście popieram Twoją teorię o nielegalnym uruchamianiu dodatków przez niezależne zewnętrzne serwisy. Cały sztab ludzi w koncernach myśli jak by tu wyrwać każdą złotówkę od klienta. Nawet w serwisach nie chcą uruchamiać dodatków. Chyba, że za słoną opłatę, albo po cichu po znajomości. Miałem kilkanaście samochodów i na full przeważnie. Różne już fora przerobiłem i wiem jak to wszędzie wygląda. Jasne, że jak uruchomisz gdzieś sobie dodatek jakiś i nic się nie będzie złego działo z samochodem to żadnego tematu nie będzie. Wszyscy zadowoleni i szczęśliwi. Ale jeżeli chodzi o naprawy gwarancyjne w serwisach ASO to czepiać się mogą wszystkiego. I tak jest bardzo często. Dla nich naprawa gwarancyjna to koszty i konieczność dołaczenia całej dokumentacji dla Centrali, a następnie naprawa po ich akceptacji. A robią wszystko , żeby jak najmniejszym kosztem zakończyła się naprawa. Serwisy ASO w miastach nie finansują napraw gwarancyjnych. Płaci Centrala.
Jeżeli jakiś dodatek jest legalnie przez KIA dopuszczony do uruchomienia po zapłaceniu opłaty to być może kolega Widerski ma umowę, w której może również to włączyć, a zyskiem dzieli się z KIA. NIe wiem.
W VW sterowanie głosowe można było uaktywnić legalnie po zapłaceniu. W KIA raczej nic nie słyszałem o dodatkach.
Dołącz odpowiedź KIA i będziemy wszystko wiedzieli kto tu kłamie.
rabi22
Posty: 117
Rejestracja: 14 gru 2021, 06:18
model samochodu: Kia XCeed

Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków

Post autor: rabi22 »

ok
Ostatnio zmieniony 06 lip 2022, 06:27 przez rabi22, łącznie zmieniany 1 raz.
TurMan
Posty: 1
Rejestracja: 05 lip 2022, 21:30

Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków

Post autor: TurMan »

Cześć

KIA:
"Kia Polska nie sprawuje nadzoru nad warsztatami niezależnymi. W przypadku korzystania z usług takich warsztatów użytkownik pojazdu zobowiązany jest upewnić się, że spełniają one wspomniane wcześniej wymagania."

Widerski:
"posiadam certyfikacje hyundai/kia"

O jaką certyfikację chodzi? Czy można zobaczyć certyfikat? Jest dostępna lista certyfikowanych warsztatów poza ASO?

Przepisy wymagają, aby producenci samochodów udostępniali warsztatom niezależnym oprogramowanie do diagnostyki.
Nie posiadam warsztatu, mogę się w szczegółach mylić, ale wygląda na to, że generalnie wystarczy prowadzić byle jaki warsztat samochodowy, ktoś wcześniej użył określenia "w stodole", zakupić uniwersalny tester wspierający technologię Pass Thru, pewnie są jakieś wymagania dotyczące kompatybilnych modeli do danej marki, zarejestrować się na stronie www.kia-hotline.com, opłacić jakiś abonament, np. 5 EUR za godzinę i otrzymuje się dostęp do procedur, spisu części i diagnostyki / programowania. Możliwe, że są udzielane jakieś szczegółowe licencje na poszczególne funkcje typu diagnostyka, programowanie itp.

W formularzu rejestracyjnym chcą podstawowe dane typu NIP i adres. Nie wiem, jaka jest dalsza procedura uzyskania dostępu. Gdybym miał firmę i NIP, to z ciekawości bym spróbował. Może ktoś z forumowiczów?

Tester łączy się z serwerem KIA i umożliwia operacje na samochodzie, podobnie jak w ASO. Tester to tylko taka zdalnie sterowana wtyczka, operacje przeprowadzane są przez serwer KIA. Dlatego potrzebny jest dostęp do sieci.

Myślę, że to jest pewne nadużycie, kiedy ktoś posługuje się stwierdzeniem - certyfikowany w połączeniu z nazwą handlową KIA - tylko dlatego, że uzyskał dostęp do tego serwera KIA. Może to wprowadzić potencjalnych klientów warsztatu w błąd.

Jeśli chodzi o zachowanie gwarancji - faktycznie, przy spełnieniu określonych wymagań, gwarancja jest zachowana nawet, gdy naprawa lub przegląd jest przeprowadzany w niezależnym warsztacie. To są regulacje prawne i KIA nic nie ma do tego. Problem powstaje w konieczności udowodnienia, że czynności przeprowadzane w niezależnym warsztacie były zgodne z wymaganiami producenta. Udowodnić to musi właściciel samochodu, co może być czasem trudne, a KIA będzie utrudniać postępowanie. Idź potem do sądu z KIA a następnie sądź się z warsztatem.

Na pewno niektórym producentom zależy na tym, żeby utrzymać nieformalną atmosferę zastraszania - rób tylko w ASO, bo będziesz miał problemy z mityczną gwarancją. W mojej ocenie, te europejskie przepisy nie działają zbyt dobrze. Chciałbym mieć pełną swobodę w wyborze warsztatu bez obaw o gwarancję, a teraz się boję. Szczególnie, że wysokie ceny w ASO nie gwarantują jakości usługi. Płacenie 600-800zł za wymianę oleju to zdzierstwo.

Jeśli chodzi o włączanie jakiś funkcji w samochodzie, które nie są dostępnie fabrycznie. KIA ma licencję na oprogramowanie sterownika i formalnie tylko ona może stwierdzić, czy dopuszcza takie działanie.

Korzystanie z licencjonowanego oprogramowania - serwera KIA do konfiguracji samochodu przez warsztat Widerski, jeszcze nie świadczy o tym, że takie odblokowanie jest legalne - nawet jeśli taka funkcja konfiguracyjna lub cała procedura jest dostępna w programie, czy pisząc bardziej precyzyjnie niezablokowana w programie. Tego faktu Widerski nie potrafi albo nie chce zrozumieć.

Producent oprogramowania powinien powiązać bazę wyposażenia przypisanego do numeru VIN z funkcjami konfiguracyjnym w oprogramowaniu serwisowym. Domyślam się, że to wymaga więcej pracy dla programisty. Może nie zależało im na tym bo stwierdzili, że nie ma zbyt dużo przypadków nadużywania funkcji niefabrycznej konfiguracji.

Co, jeśli za trzy lata KIA zrobi update oprogramowania serwisowego, które przy każdym podłączeniu komputera do samochodu, sprawdzi, czy konfiguracja zgadza się z bazą VIN. Jeśli nie zgadza się, zablokuje wyświetlacz multimediów, wyświetli kod jakiegoś błędu. Jakie właściciel samochodu będzie miał argumenty w ASO? Jeszcze nie słyszałem o takim przypadku na rynku samochodowym więc to tylko gdybanie ale to nie jest trudne technicznie do przeprowadzenia.

Zagadnienie nie ma nic wspólnego z gwarancją. Czytałem gdzieś, nie wiem, na ile to jest prawdziwe, że żeby odmówić naprawy usterki w ramach gwarancji, musieliby wykazać związek pomiędzy nieprawidłowymi czynnościami w warsztacie niezależnym a usterką. Czy system rozpoznawania znaków wpływa na uszkodzenie mechaniczne sprężarki od klimatyzacji albo skrzypieniem amortyzatora?
rabi22
Posty: 117
Rejestracja: 14 gru 2021, 06:18
model samochodu: Kia XCeed

Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków

Post autor: rabi22 »

TurMan pisze: 05 lip 2022, 23:22 Cześć

KIA:
"Kia Polska nie sprawuje nadzoru nad warsztatami niezależnymi. W przypadku korzystania z usług takich warsztatów użytkownik pojazdu zobowiązany jest upewnić się, że spełniają one wspomniane wcześniej wymagania."

Widerski:
"posiadam certyfikacje hyundai/kia"

O jaką certyfikację chodzi? Czy można zobaczyć certyfikat? Jest dostępna lista certyfikowanych warsztatów poza ASO?

Przepisy wymagają, aby producenci samochodów udostępniali warsztatom niezależnym oprogramowanie do diagnostyki.
Nie posiadam warsztatu, mogę się w szczegółach mylić, ale wygląda na to, że generalnie wystarczy prowadzić byle jaki warsztat samochodowy, ktoś wcześniej użył określenia "w stodole", zakupić uniwersalny tester wspierający technologię Pass Thru, pewnie są jakieś wymagania dotyczące kompatybilnych modeli do danej marki, zarejestrować się na stronie www.kia-hotline.com, opłacić jakiś abonament, np. 5 EUR za godzinę i otrzymuje się dostęp do procedur, spisu części i diagnostyki / programowania. Możliwe, że są udzielane jakieś szczegółowe licencje na poszczególne funkcje typu diagnostyka, programowanie itp.

W formularzu rejestracyjnym chcą podstawowe dane typu NIP i adres. Nie wiem, jaka jest dalsza procedura uzyskania dostępu. Gdybym miał firmę i NIP, to z ciekawości bym spróbował. Może ktoś z forumowiczów?

Tester łączy się z serwerem KIA i umożliwia operacje na samochodzie, podobnie jak w ASO. Tester to tylko taka zdalnie sterowana wtyczka, operacje przeprowadzane są przez serwer KIA. Dlatego potrzebny jest dostęp do sieci.

Myślę, że to jest pewne nadużycie, kiedy ktoś posługuje się stwierdzeniem - certyfikowany w połączeniu z nazwą handlową KIA - tylko dlatego, że uzyskał dostęp do tego serwera KIA. Może to wprowadzić potencjalnych klientów warsztatu w błąd.

Jeśli chodzi o zachowanie gwarancji - faktycznie, przy spełnieniu określonych wymagań, gwarancja jest zachowana nawet, gdy naprawa lub przegląd jest przeprowadzany w niezależnym warsztacie. To są regulacje prawne i KIA nic nie ma do tego. Problem powstaje w konieczności udowodnienia, że czynności przeprowadzane w niezależnym warsztacie były zgodne z wymaganiami producenta. Udowodnić to musi właściciel samochodu, co może być czasem trudne, a KIA będzie utrudniać postępowanie. Idź potem do sądu z KIA a następnie sądź się z warsztatem.

Na pewno niektórym producentom zależy na tym, żeby utrzymać nieformalną atmosferę zastraszania - rób tylko w ASO, bo będziesz miał problemy z mityczną gwarancją. W mojej ocenie, te europejskie przepisy nie działają zbyt dobrze. Chciałbym mieć pełną swobodę w wyborze warsztatu bez obaw o gwarancję, a teraz się boję. Szczególnie, że wysokie ceny w ASO nie gwarantują jakości usługi. Płacenie 600-800zł za wymianę oleju to zdzierstwo.

Jeśli chodzi o włączanie jakiś funkcji w samochodzie, które nie są dostępnie fabrycznie. KIA ma licencję na oprogramowanie sterownika i formalnie tylko ona może stwierdzić, czy dopuszcza takie działanie.

Korzystanie z licencjonowanego oprogramowania - serwera KIA do konfiguracji samochodu przez warsztat Widerski, jeszcze nie świadczy o tym, że takie odblokowanie jest legalne - nawet jeśli taka funkcja konfiguracyjna lub cała procedura jest dostępna w programie, czy pisząc bardziej precyzyjnie niezablokowana w programie. Tego faktu Widerski nie potrafi albo nie chce zrozumieć.

Producent oprogramowania powinien powiązać bazę wyposażenia przypisanego do numeru VIN z funkcjami konfiguracyjnym w oprogramowaniu serwisowym. Domyślam się, że to wymaga więcej pracy dla programisty. Może nie zależało im na tym bo stwierdzili, że nie ma zbyt dużo przypadków nadużywania funkcji niefabrycznej konfiguracji.

Co, jeśli za trzy lata KIA zrobi update oprogramowania serwisowego, które przy każdym podłączeniu komputera do samochodu, sprawdzi, czy konfiguracja zgadza się z bazą VIN. Jeśli nie zgadza się, zablokuje wyświetlacz multimediów, wyświetli kod jakiegoś błędu. Jakie właściciel samochodu będzie miał argumenty w ASO? Jeszcze nie słyszałem o takim przypadku na rynku samochodowym więc to tylko gdybanie ale to nie jest trudne technicznie do przeprowadzenia.

Zagadnienie nie ma nic wspólnego z gwarancją. Czytałem gdzieś, nie wiem, na ile to jest prawdziwe, że żeby odmówić naprawy usterki w ramach gwarancji, musieliby wykazać związek pomiędzy nieprawidłowymi czynnościami w warsztacie niezależnym a usterką. Czy system rozpoznawania znaków wpływa na uszkodzenie mechaniczne sprężarki od klimatyzacji albo skrzypieniem amortyzatora?
Bardzo dobrze to ująłeś. KIA zawsze będzie utrudniać. Jak i inne marki. Przy podejściu optymistycznym można robić wszędzie. Pewnie się uda jak większości przypadków, ale komuś się trafi niestety babol. Nie chciałbym być to ja. To tak jak z ubezpieczeniem AC. Po co płacić skoro przez 20 lat nie skorzystałeś ? Nie płać. A jak trzeba będzie to wyłożysz 12-20tys za naprawę. Czy nawet 76tys jak w mojej rodzinie przypadek. Każdy decyduje za siebie. Grunt to mieć jakąś świadomość i żeby później zaskoczenia i płaczu w domu nie było.
Widerski
Posty: 229
Rejestracja: 07 lip 2021, 07:52

Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków

Post autor: Widerski »

Poziom tej dyskusji i ataki na mnie zajmują mi czas, niestety go nie mam na tyle żeby siedzieć na forum i pisać jedno i to samo, wszystkie informacje podałem w temacie.
rabi22
Posty: 117
Rejestracja: 14 gru 2021, 06:18
model samochodu: Kia XCeed

Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków

Post autor: rabi22 »

Oczywiście. Temat czas kończyć. Czekamy na odpowiedź KIA, czy potwierdzi Twoje słowa.Pozdrawiam
Widerski
Posty: 229
Rejestracja: 07 lip 2021, 07:52

Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków

Post autor: Widerski »

Kia już potwierdziła moje słowa ktoś tu wkleił odpowiedź kia, wszystko co pisałem się potwierdziło, a niby miałem łamać prawo. Podejrzewam że kia nie będzie tak szybko odpisywać na Wasze maile jak ja w temacie, tym bardziej że odniosło się do tego wystarczająco i w zupełności się z tym zgadzam. Odpowiedź kia prawdopodobnie bo narazie prawdziwe dane i fakty to podaję tu ja, jest na tyle wyczerpująca, że odpowiedzi raczej już nie będzie więcej. Kia tak jak już pisałem wcześniej, nie należy do koncernu który posiada jakieś uciążliwe warunki. Np grupa VAG, żąda przełożenia dokumentu który świadczy o twojej niekaralności, czy reguluje do tego stopnia pracownikami że oczekuje informacji jeżeli ktoś się zwolni lub przyjmnie do pracy. Więc tak jak mówię warunki koncernu kia nie są jakieś wyrafinowane czy uciążliwe. Pozdrawiam
lll5
Posty: 7
Rejestracja: 28 cze 2021, 18:15
model samochodu: Kia Stinger

Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków

Post autor: lll5 »

Widerski pisze: 06 lip 2022, 07:44 Kia już potwierdziła moje słowa ktoś tu wkleił odpowiedź kia, wszystko co pisałem się potwierdziło, a niby miałem łamać prawo. Podejrzewam że kia nie będzie tak szybko odpisywać na Wasze maile jak ja w temacie, tym bardziej że odniosło się do tego wystarczająco i w zupełności się z tym zgadzam. Odpowiedź kia prawdopodobnie bo narazie prawdziwe dane i fakty to podaję tu ja, jest na tyle wyczerpująca, że odpowiedzi raczej już nie będzie więcej. Kia tak jak już pisałem wcześniej, nie należy do koncernu który posiada jakieś uciążliwe warunki. Np grupa VAG, żąda przełożenia dokumentu który świadczy o twojej niekaralności, czy reguluje do tego stopnia pracownikami że oczekuje informacji jeżeli ktoś się zwolni lub przyjmnie do pracy. Więc tak jak mówię warunki koncernu kia nie są jakieś wyrafinowane czy uciążliwe. Pozdrawiam
Jesteś chyba ograniczony, albo normalnie konfabulujesz, żeby nagonić ludzi na Twoje usługi. Już masa ludzi napisała Tobie, że nie rozumiesz, lub nie chcesz zrozumieć, tego co się do Ciebie pisze. Kia niczego nie potwierdziła. Poczytaj sobie wpisy, to dowiesz się, że dostęp do oprogramowania diagnostycznego nie daje prawa do zmiany ustawień/funkcjonalności oprogramowania, gdyż to wynika z licencji udzielonych przez Kia. Też czekam na odpowiedź KMP, bo uważam, że na 99% potwierdzą wpisy luksmasdes i wykażą, że Widerski wypisuje tutaj zwykłe bzdury. Nie wiem czy robi to celowo, czy niecelowe, bo nie ma w wiedzy na ten temat, ale te bezczelne naganianie na swoje usługi może świadczyć o tym pierwszym. Oskarżasz innych o kłamstwa, a sam nie odpowiedziałeś do dzisiaj na zadane pytania. Brak odpowiedzi może sugerować, że coś jednak ukrywasz.
dam9an
Posty: 363
Rejestracja: 08 mar 2022, 19:07

Re: Przednia kamera

Post autor: dam9an »

Widerski pisze: 04 lip 2022, 18:20
dam9an pisze: 03 lip 2022, 20:12
Widerski pisze: 15 cze 2022, 19:13 Wg prawa a dokładnie derektywa unijna GVO z 2010 r nie tylko Autoryzowane warsztaty, ale tak zwane niezależne warsztaty również mogą wykonywać wszystkie naprawy oprócz napraw gwarancyjnych. W Szwecji kia zapłaciło kare w milionach euro za odmówienie naprawy gwarancyjnej ze względu na to że pierwszy przegląd był wykonywany poza Aso. Oczywiście po spełnieniu wszystkich warunków które wytycza ci producent możesz uzyskać certyfikacje Kia/Hyundai i wtedy twoja firma funkcjonuje jako warsztat niezależny. Moja firma taką certyfikacje posiada i na podctawie fv/rachunku nie traci się w mojej firmie gwarancji.
Mam wersje Bl co w takiej mozna dodatowo odblokowac?
To co producent mi udostępnił, zapraszam na diagnostykę w celu ustalenia pana potrzeb :)
Wolalbym wiedziec zawczasu jakich dodatkow moge sie spodziewac i jakie sa koszty takiej uslugi. I w jaki rejon Polski trzeba sie udać xd
Widerski
Posty: 229
Rejestracja: 07 lip 2021, 07:52

Re: Przednia kamera rozpoznawanie znaków

Post autor: Widerski »

Jeżeli koncern Kia umożliwi mi skonfigurowanie systemów w samochdzie według Pana potrzeb to zapraszam na Śląsk, cena np za diagnostykę systemu przedniej kamery wraz z konfiguracją 1000zl. Tak jak pisałem nie mogę zdiagnozować i skonfigurować jak czegoś fizycznie nie mam. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia XCeed”