Jednemu z kolegów robiły się jakieś zacieki po myjni, ale nie pamiętam jakie były dokładnie tego okoliczności/warunki środowiskowe. W rezultacie miał ściągną tą magiczną warstwę...
Kia Sportage V pierwsze spostrzeżenia.
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 1121
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Sportage V pierwsze spostrzeżenia.
Zrobisz ceramikę, to będą zacieki na ceramice. Nie zrobisz ceramiki, to będą zacieki na lakierze. Zwłaszcza jak myjesz (płuczesz) twardą wodą. Tak czy inaczej zawsze trzeba szmatką popracować, żeby wypolerować, tak samo jak na wosku.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 1121
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Sportage V pierwsze spostrzeżenia.
Witam.
Na razie przejechane 320 km. Jedno co mnie zaciekawiło, to jak daje podgląd na pracę wszystkich kół, to pomimo, iż warunki są dobre widać, że tylna oś dość często się dołącza, aczkolwiek z dużo mniejszą siłą niż przednia, zwłaszcza przy starcie. Jeżdżę spokojnie, silnik na dotarciu, ale czasami bardziej depnę przy wyprzedzaniu - moc i moment obrotowy bezcenny Trudno napisać cokolwiek o spalaniu, bo wielu to interesuje, ale na razie średnia 6,5 i spada. Nadmieniam, że bardzo dużo czasu poświęcam bawiąc się ustawieniami na postoju przy włączonym silniku, który jednak co jakiś czas się załącza. Nie mniej jednak trasa do pracy i z powrotem daje 5,8 l/100 km. Brakuje mi jednej rzeczy, a mianowicie po wyłączeniu silnika do 3 minut kasuje się dzienny przebieg. Pozostają jedynie dane od ostatniego tankowania i dane skumulowane. Uważam, że po wyłączeniu silnika dane dzienne powinny się kasować przynajmniej po 2-3 godzinach. Jest to istotne chociażby jakby jechało się w dłuższą trasę, gdzie zazwyczaj postój trwa przynajmniej 5-10 minut. Niestety dane dzienne się wykasują w tym czasie. Pozostaje przed wyjazdem wykasować dane skumulowane i wtedy wiemy ile km, ile paliwa itd. itp., no ale dane skumulowane, jak sama nazwa wskazuje, powinny odzwierciedlać raczej większe przebiegi niż wyjazd na wczasy. Może to poprawią, zobaczymy.
Na razie przejechane 320 km. Jedno co mnie zaciekawiło, to jak daje podgląd na pracę wszystkich kół, to pomimo, iż warunki są dobre widać, że tylna oś dość często się dołącza, aczkolwiek z dużo mniejszą siłą niż przednia, zwłaszcza przy starcie. Jeżdżę spokojnie, silnik na dotarciu, ale czasami bardziej depnę przy wyprzedzaniu - moc i moment obrotowy bezcenny Trudno napisać cokolwiek o spalaniu, bo wielu to interesuje, ale na razie średnia 6,5 i spada. Nadmieniam, że bardzo dużo czasu poświęcam bawiąc się ustawieniami na postoju przy włączonym silniku, który jednak co jakiś czas się załącza. Nie mniej jednak trasa do pracy i z powrotem daje 5,8 l/100 km. Brakuje mi jednej rzeczy, a mianowicie po wyłączeniu silnika do 3 minut kasuje się dzienny przebieg. Pozostają jedynie dane od ostatniego tankowania i dane skumulowane. Uważam, że po wyłączeniu silnika dane dzienne powinny się kasować przynajmniej po 2-3 godzinach. Jest to istotne chociażby jakby jechało się w dłuższą trasę, gdzie zazwyczaj postój trwa przynajmniej 5-10 minut. Niestety dane dzienne się wykasują w tym czasie. Pozostaje przed wyjazdem wykasować dane skumulowane i wtedy wiemy ile km, ile paliwa itd. itp., no ale dane skumulowane, jak sama nazwa wskazuje, powinny odzwierciedlać raczej większe przebiegi niż wyjazd na wczasy. Może to poprawią, zobaczymy.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Kia Sportage V pierwsze spostrzeżenia.
Ja mam 400 z kawałkiem i spadające 7 bo jeszcze więcej siedziałem w samochodzie bawiąc się tym
https://allegro.pl/oferta/carlinkit-and ... 2108495334
i tym https://allegro.pl/oferta/kamera-samoch ... 2296773073
Kasowanie mi nie przeszkadza bo i tak przed dłuższą trasą zwykle tankuję do pełna (nigdy nie wiesz co się w trasie trafi), a wskazania pracy poszczególnych kół są ciekawe (muszę to przetestować na jakimś luźnym podłożu i to jeszcze przed zimą )
https://allegro.pl/oferta/carlinkit-and ... 2108495334
i tym https://allegro.pl/oferta/kamera-samoch ... 2296773073
Kasowanie mi nie przeszkadza bo i tak przed dłuższą trasą zwykle tankuję do pełna (nigdy nie wiesz co się w trasie trafi), a wskazania pracy poszczególnych kół są ciekawe (muszę to przetestować na jakimś luźnym podłożu i to jeszcze przed zimą )
-
- Posty: 1121
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Sportage V pierwsze spostrzeżenia.
Na razie kasowanie mi też nie przeszkadza, ale we wrześniu jadę w długą trasę, około 1700 km i wtedy już na pewno będzie mi przeszkadzać. Prawdopodobnie wyzeruję wtedy skumulowane dane, żeby mieć pogląd kilometrowy i spalania z całej trasy. I oczywiście, też zawsze tankuję do pełna. Instrukcja mówi, żeby tankować do "pierwszego odbicia", tak też zrobiłem. Diesla zawsze tankuję pod korek i jest git. Ciekawe, dlaczego benzyny nie można zatankować pod korek? Albo np. do kilku odbić wpuszczonego do baku pistoletu?Lunar GT pisze: ↑03 sie 2022, 08:48 Ja mam 400 z kawałkiem i spadające 7 bo jeszcze więcej siedziałem w samochodzie bawiąc się tym
https://allegro.pl/oferta/carlinkit-and ... 2108495334
i tym https://allegro.pl/oferta/kamera-samoch ... 2296773073
Kasowanie mi nie przeszkadza bo i tak przed dłuższą trasą zwykle tankuję do pełna (nigdy nie wiesz co się w trasie trafi), a wskazania pracy poszczególnych kół są ciekawe (muszę to przetestować na jakimś luźnym podłożu i to jeszcze przed zimą )
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Kia Sportage V pierwsze spostrzeżenia.
To raczej dotyczy wszystkich samochodów i jest związane z odpowietrzaniem zbiornika paliwa. Takie zapisy w instrukcjach to raczej norma, nie wyjątek.
https://www.corrimex.pl/tankowanie-pod- ... nie-robic/
-
- Posty: 1121
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Sportage V pierwsze spostrzeżenia.
Ale żadnemu dieslowi, a miałem ich trochę i dalej mam jednego, nigdy to nie przeszkadzało. Myślę, że jak wpuszczony jest pistolet, to można delikatnie dobijać (nie wysuwając go oczywiście), aż już nie będzie wchodziło paliwo. Bo otwór odpowietrzający jest przy samym początku wlewu, tak mi się wydaje. A tankując paliwo często tworzy się piana i pistolet lubi odbić dosyć wcześnie. Trzeba popróbować.Lunar GT pisze: ↑03 sie 2022, 10:54To raczej dotyczy wszystkich samochodów i jest związane z odpowietrzaniem zbiornika paliwa. Takie zapisy w instrukcjach to raczej norma, nie wyjątek.
https://www.corrimex.pl/tankowanie-pod- ... nie-robic/
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 1121
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Sportage V pierwsze spostrzeżenia.
Pytanie do tych co mają pakiet LTH, czyli z pamięcią fotela.
Przy wysiadaniu mam ustawione automatyczne odsuwanie fotela do tyłu. Oczywiście na wartość maksymalną. No ale ta wartość maksymalna to nie jest całkowite odsunięcie do końca, tylko do jakiegoś, ustalonego chyba w systemie miejsca. I właśnie chodzi mi o to miejsce. Bo fotel mam tak ustawiony, że jak wysiadam, to odsuwa się zaledwie kilka cm. I tu pytanie: czy można jakoś ustawić, żeby fotel dalej się odsuwał?
Przy wysiadaniu mam ustawione automatyczne odsuwanie fotela do tyłu. Oczywiście na wartość maksymalną. No ale ta wartość maksymalna to nie jest całkowite odsunięcie do końca, tylko do jakiegoś, ustalonego chyba w systemie miejsca. I właśnie chodzi mi o to miejsce. Bo fotel mam tak ustawiony, że jak wysiadam, to odsuwa się zaledwie kilka cm. I tu pytanie: czy można jakoś ustawić, żeby fotel dalej się odsuwał?
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
-
- Posty: 1121
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Kia Sportage V pierwsze spostrzeżenia.
AWD.
Chyba miałem błędne wyobrażenie o jego działaniu. Myślałem, że tylna oś dołącza się w jakiś ekstremalnych warunkach, a wcale tak nie jest. Otóż tylna oś dołącza się zawsze lub prawie zawsze przy starcie, załącza się po dodaniu gazu, załącza się jadąc do góry, załącza się na jakiś nierównościach (no ale to normalne, bo chwilowo koła mogą tracić przyczepność). Tak więc załącza się dosyć często. Prawdą jest, że to dołączenie czasami jest minimalne, widać to na wyświetlaczu. Przód np. ma 50% mocy, a tył np. zaledwie 1/4 tego. Widać, że system AWD pracuje bez przerwy, co oczywiście jest pozytywne. Żeby nie było, to jak auto jedzie jednostajnie po równej nawierzchni, to ciągnie tylko przód. Ale już jak się depnie np. przy wyprzedzaniu, to tył dołączy się na pewno, przynajmniej na chwilkę. A jak już piszę o wyprzedaniu to na twarzy sam uśmiech, chyba bez komentarza.
Chyba miałem błędne wyobrażenie o jego działaniu. Myślałem, że tylna oś dołącza się w jakiś ekstremalnych warunkach, a wcale tak nie jest. Otóż tylna oś dołącza się zawsze lub prawie zawsze przy starcie, załącza się po dodaniu gazu, załącza się jadąc do góry, załącza się na jakiś nierównościach (no ale to normalne, bo chwilowo koła mogą tracić przyczepność). Tak więc załącza się dosyć często. Prawdą jest, że to dołączenie czasami jest minimalne, widać to na wyświetlaczu. Przód np. ma 50% mocy, a tył np. zaledwie 1/4 tego. Widać, że system AWD pracuje bez przerwy, co oczywiście jest pozytywne. Żeby nie było, to jak auto jedzie jednostajnie po równej nawierzchni, to ciągnie tylko przód. Ale już jak się depnie np. przy wyprzedzaniu, to tył dołączy się na pewno, przynajmniej na chwilkę. A jak już piszę o wyprzedaniu to na twarzy sam uśmiech, chyba bez komentarza.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.