Wrażenia z użytkowania 1.2 DPI
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 27 sie 2020, 18:32
- model samochodu: RIO 1.2 M [3.2020] + [7.2023]
- Kontakt:
Re: Wrażenia z użytkowania 1.2 DPI
dzisiaj wykonałem kilka prób w wyniku których:
- nie udało mi się wywołać funkcji zamkniętego obiegu przy uruchamianiu spryskiwacza
- nie udało mi się wywołać braku uruchomieniu klimy przy przestawieniu pokrętła na pozycję szyba [jedyna opcja kiedy to tak działa to jak dmuchawę ustawi się na 0]
poszukałem i znalazłem tekst w instrukcji o którym wspomina "Jutrzejszy" odnośnie punktu drugiego, tylko tam jest adnotacje "o ile jest w wyposażeniu"
widocznie cześć z tych funkcji pojawiła się dopiero wraz z liftingiem z 2021 roku
- nie udało mi się wywołać funkcji zamkniętego obiegu przy uruchamianiu spryskiwacza
- nie udało mi się wywołać braku uruchomieniu klimy przy przestawieniu pokrętła na pozycję szyba [jedyna opcja kiedy to tak działa to jak dmuchawę ustawi się na 0]
poszukałem i znalazłem tekst w instrukcji o którym wspomina "Jutrzejszy" odnośnie punktu drugiego, tylko tam jest adnotacje "o ile jest w wyposażeniu"
widocznie cześć z tych funkcji pojawiła się dopiero wraz z liftingiem z 2021 roku
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Wrażenia z użytkowania 1.2 DPI
Dziwne, bo w innych Kiach z manualną klimatyzacją można było wyłączyć tę funkcję już kilkanaście lat temu, np.:
https://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php ... 235#p66967
Re: Wrażenia z użytkowania 1.2 DPI
Udało mi się to wyłączyć zgodnie z powyższą instrukcją. Miałem ten problem z klimą od dłuższego czasu, ale nie bardzo widzę związek z wizytą w autoryzowanym serwisie w którym ostatnio byłem 3 lata temu, a to nie trwało tak długo. Możliwe że przypadkowo coś przeklikałem.Jutrzejszy pisze: ↑15 maja 2023, 20:01Dziwne, bo w innych Kiach z manualną klimatyzacją można było wyłączyć tę funkcję już kilkanaście lat temu, np.:
https://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php ... 235#p66967
Szukałem listy podobnych kodów, ale nie znalazłem, może ktoś ma link ?
Tak samo z początku miałem problem z odtwarzaniem muzyki z USB, często w trakcie odtwarzania włączał się ryk komunikatów drogowych z radia i nie dało się tego wyłączyć, dopiero jeden gość ode mnie z pracy znał kod typu przytrzymać jeden przycisk, kilka razy nacisnąć drugi i to pomogło.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 27 sie 2020, 18:32
- model samochodu: RIO 1.2 M [3.2020] + [7.2023]
- Kontakt:
Re: Wrażenia z użytkowania 1.2 DPI
Chyba popełniam jakiś błąd, nie udaje mi się zdeaktywować automatycznego włączania klimy.
Nie wiem? za wolno klikam te 5 razy czy jak?
Pytanie z innej beczki.
Córka uczy się na prawo jazdy.
W szkole jazdy jeździ Rio po modernizacji.
Dzisiaj jak utrwalała sobie na moim egzemplarzu rozmieszczenie elementów pod maską twierdzi, że w L-ce bagnet do oleju jest w innym miejscu niż w naszym? Najpierw pomyślałem, że jeździ na 1,0 ale raczej nie bo mówiła, że zbiorniczek wyrównawczy jest z tyłu chłodnicy a nie na nadkolu jak w 1.0.
Nie wiem? za wolno klikam te 5 razy czy jak?
Pytanie z innej beczki.
Córka uczy się na prawo jazdy.
W szkole jazdy jeździ Rio po modernizacji.
Dzisiaj jak utrwalała sobie na moim egzemplarzu rozmieszczenie elementów pod maską twierdzi, że w L-ce bagnet do oleju jest w innym miejscu niż w naszym? Najpierw pomyślałem, że jeździ na 1,0 ale raczej nie bo mówiła, że zbiorniczek wyrównawczy jest z tyłu chłodnicy a nie na nadkolu jak w 1.0.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Wrażenia z użytkowania 1.2 DPI
W 1.2MPI bagnet jest z przodu silnika, natomiast w 1.2DPI jest z lewej strony silnika.Ksebki pisze: ↑20 maja 2023, 11:27 Córka uczy się na prawo jazdy.
W szkole jazdy jeździ Rio po modernizacji.
Dzisiaj jak utrwalała sobie na moim egzemplarzu rozmieszczenie elementów pod maską twierdzi, że w L-ce bagnet do oleju jest w innym miejscu niż w naszym? Najpierw pomyślałem, że jeździ na 1,0 ale raczej nie bo mówiła, że zbiorniczek wyrównawczy jest z tyłu chłodnicy a nie na nadkolu jak w 1.0.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 27 sie 2020, 18:32
- model samochodu: RIO 1.2 M [3.2020] + [7.2023]
- Kontakt:
Re: Wrażenia z użytkowania 1.2 DPI
A jednak, czyli się nie myliła.
Re: Wrażenia z użytkowania 1.2 DPI
Jak to w końcu jest, często słyszę, że klimy powinno używać się prawie cały czas, nawet zimą, żeby kompresor był smarowany. W tych celach profilaktycznych co ile i na ile?Jutrzejszy pisze:Klimatyzacji (w znaczeniu włączonej sprężarki - świecącego przycisku A/C) używam rzadko (zresztą sama instrukcja zaleca nie włączać A/C bez potrzeby), głównie celach profilaktycznych aby czynnik chłodzący się wymieszał.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Wrażenia z użytkowania 1.2 DPI
Inni natomiast piszą, że ciągła praca sprężarki skraca jej żywotność...Lukasz_86 pisze: ↑24 maja 2023, 15:04Jak to w końcu jest, często słyszę, że klimy powinno używać się prawie cały czas, nawet zimą, żeby kompresor był smarowany. W tych celach profilaktycznych co ile i na ile?Jutrzejszy pisze:Klimatyzacji (w znaczeniu włączonej sprężarki - świecącego przycisku A/C) używam rzadko (zresztą sama instrukcja zaleca nie włączać A/C bez potrzeby), głównie celach profilaktycznych aby czynnik chłodzący się wymieszał.
W instrukcji jest napisane tylko tyle, że klimatyzację należy włączyć przynajmniej na kilka minut w miesiącu, i że nie należy jej włączać bez potrzeby.
Od strony technicznej chodzi o to, że długotrwały brak korzystania z klimatyzacji powoduje rozwarstwienie oleju od czynnika chłodniczego (które pracują we wspólnym obiegu), co po włączeniu sprężarki może spowodować jej zatarcie.
Z moich obserwacji wynika, że korzystanie z klimatyzacji powoduje istotne wydłużenie czasu nagrzewania silnika. Aby dać odpowiednią temperaturę w nawiewach, klimatyzacja chłodzi powietrze (w parowniku klimatyzacji) nagrzane w nagrzewnicy (która odbiera ciepło z silnika).
To potwierdza inną moją obserwację, że klimatyzacja praktycznie nie podnosi zużycia paliwa przy dłuższych jazdach, natomiast istotnie podnosi na krótkich odcinkach. Podejrzewam, że za zwiększone zużycie paliwa bardziej odpowiada wydłużony czas pracy na zimnym silniku, niż obciążenie silnika sprężarką.
Inna sprawa, że aby kanały klimatyzacji nie uległy zagrzybieniu, kilka kilometrów/minut przed końcem jazdy należałoby wyłączyć klimatyzację (sprężarkę), aby parownik (na zimnym parowniku skrapla się woda z powietrza) zdążył się osuszyć.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Wrażenia z użytkowania 1.2 DPI
Załączam wynik średniego spalania z pierwszych 10000 km / 18 miesięcy (nie zerowałem wskaźnika od nowości tzn. od przebiegu 4km).
Z tego na oko, 3/4 przebiegu w mieście (odcinki 1-9 km), a 1/4 przebiegu na autostradach, tras podmiejskich prawie brak.
Czas jazdy nie jest prawdziwy ponieważ "zawija się" co 100h, tzn. pełne setki są pomijane (po 99h:59 wskakuje 00h:00).
Natomiast dystans po osiągnięciu 9999.9km zatrzymał się na stałe na tej wartości (nie przeskoczył na 0.0km).
Z tego na oko, 3/4 przebiegu w mieście (odcinki 1-9 km), a 1/4 przebiegu na autostradach, tras podmiejskich prawie brak.
Czas jazdy nie jest prawdziwy ponieważ "zawija się" co 100h, tzn. pełne setki są pomijane (po 99h:59 wskakuje 00h:00).
Natomiast dystans po osiągnięciu 9999.9km zatrzymał się na stałe na tej wartości (nie przeskoczył na 0.0km).
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: Wrażenia z użytkowania 1.2 DPI
Kolejne nieistotne spostrzeżenia:
1. Jeśli dowolne z bocznych drzwi są otwarte, to naciśnięcie przycisku zamykania na pilocie oczywiście nie blokuje żadnych drzwi.
Natomiast jeśli otwarta jest tylko klapa bagażnika, to naciśnięcie przycisku zamykania na pilocie blokuje wszystkie boczne drzwi, a po zatrzaśnięciu klapy bagażnika blokuje także ją.
Czyli można zamknąć samochód jeszcze przed wypakowaniem bagażnika.
2. Ostatnio zwróciłem uwagę na to, że dźwięk tego silnika (słuchając z zewnątrz) na zimno jest właściwie taki sam jak po rozgrzaniu.
Niby nic takiego, ale niektóre współczesne silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim brzmią na zimno (z zewnątrz, bo w środku tego nie słychać) jak metalowe wiadro z nakrętkami.
1. Jeśli dowolne z bocznych drzwi są otwarte, to naciśnięcie przycisku zamykania na pilocie oczywiście nie blokuje żadnych drzwi.
Natomiast jeśli otwarta jest tylko klapa bagażnika, to naciśnięcie przycisku zamykania na pilocie blokuje wszystkie boczne drzwi, a po zatrzaśnięciu klapy bagażnika blokuje także ją.
Czyli można zamknąć samochód jeszcze przed wypakowaniem bagażnika.
2. Ostatnio zwróciłem uwagę na to, że dźwięk tego silnika (słuchając z zewnątrz) na zimno jest właściwie taki sam jak po rozgrzaniu.
Niby nic takiego, ale niektóre współczesne silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim brzmią na zimno (z zewnątrz, bo w środku tego nie słychać) jak metalowe wiadro z nakrętkami.