Sportage V PHEV

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
PSy
Posty: 15
Rejestracja: 12 lip 2022, 12:04
model samochodu: KS V PHEV BL+LTH+HAR+PNS+AE+

Sportage V PHEV

Post autor: PSy »

Czy ktoś może wie jak/gdzie mogę sprawdzić ile sumarycznie auto przejechało na silniku elektrycznym a ile na spalinowym. Zawsze wymieniam olej po 1000km w nowych autach, ale w moim PHEV to nie ma sensu gdyż może się zdażyć że silnik spalinowy w tym czasie nawet nie odpali (mam 150km przebiegu i średnie spalanie 0.0l/100km bo ciągle jeżdże na baterii. Jakieś pomysły (KIA CONNECT nie pokazuje)
Awatar użytkownika
renegade
Posty: 159
Rejestracja: 03 lis 2021, 20:31
model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM

Re: Sportage V PHEV

Post autor: renegade »

Sprawdzaj po baku, policz na ile teoretycznie powinien starczyć pełny bak biorąc spalanie i pojemność baku z danych producenta i mniej więcej będziesz wiedział kiedy spalinowy osiągnie tysiąc. A to, że jeździsz ciągle na baterii nie znaczy, że spalinowy nie jest uruchamiany. Jest i to dość często latem przy używaniu klimy lub przy słabszym aku, a w zimę to na starcie zawsze się uruchamia.
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM FL OPTIMUM - AA1 (infra red) '09
kukuku2
Posty: 126
Rejestracja: 01 kwie 2022, 17:30
model samochodu: Sportage V BL 180km MHEV DCT AEB Blue Flame

Re: Sportage V PHEV

Post autor: kukuku2 »

A zapis w gwarancji co ci mówi zakładam że co 15tys lub co 13 miesięcy i nie możesz tego przekroczyć na o kilometr i ani o dzień.
Sportage V BL 180km MHEV DCT AEB Blue Flame
Awatar użytkownika
renegade
Posty: 159
Rejestracja: 03 lis 2021, 20:31
model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM

Re: Sportage V PHEV

Post autor: renegade »

kukuku2 pisze: 21 lip 2022, 19:09 A zapis w gwarancji co ci mówi zakładam że co 15tys lub co 13 miesięcy i nie możesz tego przekroczyć na o kilometr i ani o dzień.
Normalny przegląd robisz po iluśnastu tysiącach (zależy od auta) lub po roku w zależności co będzie pierwsze, więc tutaj to już patrzy na normalny przebieg z licznika.
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM FL OPTIMUM - AA1 (infra red) '09
PSy
Posty: 15
Rejestracja: 12 lip 2022, 12:04
model samochodu: KS V PHEV BL+LTH+HAR+PNS+AE+

Re: Sportage V PHEV

Post autor: PSy »

Klimatyzacja nie wymaga silnika spalinowego a ogrzewania to w najbliższych miesiącach nie użyję. Szacować na podstawie zużycia paliwa też ciężko, najlepsza miarą w takim przypadku są chyba motogodziny.
NOEtatnik
Posty: 12
Rejestracja: 31 maja 2022, 15:46
model samochodu: Kia Sportage

Re: Sportage V PHEV

Post autor: NOEtatnik »

PSy pisze: 21 lip 2022, 11:01 (…) Zawsze wymieniam olej po 1000km w nowych autach, ale w moim PHEV to nie ma sensu gdyż może się zdażyć że silnik spalinowy w tym czasie nawet nie odpali (mam 150km przebiegu i średnie spalanie 0.0l/100km (…)
Przecież można jeszcze prościej - zakładam, że po odebraniu zatankowałeś do pełna. Jak zapali Ci się rezerwa, zatankuj jeszcze raz do pełna. Jak zapali Ci się drugi raz - pojedź wymienić olej. Silnik spalinowy zużyje paliwo tylko wtedy, kiedy pracuje. Nie musisz liczyć kilometrów z aptekarską dokładnością, sprawdź, kiedy poróżnisz bak z paliwem :)
Awatar użytkownika
renegade
Posty: 159
Rejestracja: 03 lis 2021, 20:31
model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM

Re: Sportage V PHEV

Post autor: renegade »

NOEtatnik pisze: 22 lip 2022, 01:31 Przecież można jeszcze prościej - zakładam, że po odebraniu zatankowałeś do pełna. Jak zapali Ci się rezerwa, zatankuj jeszcze raz do pełna. Jak zapali Ci się drugi raz - pojedź wymienić olej. Silnik spalinowy zużyje paliwo tylko wtedy, kiedy pracuje. Nie musisz liczyć kilometrów z aptekarską dokładnością, sprawdź, kiedy poróżnisz bak z paliwem :)
No też mu to wyżej napisałem, a kazałem tylko policzyć ile orientacyjnie pełnych baków w tym aucie trzeba na 1000 km :D
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM FL OPTIMUM - AA1 (infra red) '09
PSy
Posty: 15
Rejestracja: 12 lip 2022, 12:04
model samochodu: KS V PHEV BL+LTH+HAR+PNS+AE+

Re: Sportage V PHEV

Post autor: PSy »

Tyle, że palenie paliwa do ogrzewania nie jest porównawalne w żaden sposób do jazdy z obciążonym silnikiem wynikającym z napędu - a to jest właśnie docieranie silnika. Przepalanie po prostu paliwa w celach grzewczych i liczenie, że silnik sie od tego dotrze - do mnie w żaden sposób nie przemawia.
Awatar użytkownika
PPPKRK
Posty: 64
Rejestracja: 06 maja 2022, 14:58
model samochodu: Sportage V, 230 KM 6AT 4WD HEV, GT LINE, 2TR/AE+/HAR/LTH/PNS/SUS/HAK

Re: Sportage V PHEV

Post autor: PPPKRK »

A czy rozwiązanie nie jest jeszcze szybsze? Skoro chcesz wymienić olej wcześniej z silnika niż 15kkm to nie ładuj baterii i jeździj te 1,5 kkm tylko na spalinówce. będziesz mieć pewność kiedy silnik przejechał tylko 1,5kkm na obciążeniu.
jestemtu
Posty: 8
Rejestracja: 12 lip 2022, 16:50
model samochodu: Sportage

Re: Sportage V PHEV

Post autor: jestemtu »

Czegoś tu nie rozumiem tzn. jak się nie jeżdzi na silniku to samemu sobie go uszkadzamy bo się nie smaruje a stal czy zeliwo wtedy koroduje, mnie zawsze uczono że nawet jak auto stoi w garażu całą zime to i tak trzeba go co tydzień odpalać do nagrzania. Po drugie oszczędzanie na oleju to jest makabra. Ja zawsze wymieniam kiedy trzeba i nie stosuje się do systemu Long bo jest zabójstwo dla silnika . Koledzy wydajecie na auto ponad 1,5 paczki na nie , proszę się zastanowić czy warto tak oszczędzać. Sam mam zawsze 2 auta i jedno praktycznie stoi w garażu bo ma duzy motor i spala 20l , ale i tak 1 w tygodniu go gonię mimo kosztów, a ponieważ mi się podoba V8 więc musze to ścierpieć .
Pozdrawiam
Oczekiwanie na Sportage HEV z dodatkami
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”