nagdob pisze: ↑05 lut 2024, 11:00
Nie chodzi tu może o raport spalania, chociaż widać spalanie od zatankowania, ale bardziej chodzi o stan licznika z dzisiaj
Coś Ci ekran " śnieży "
ja te przebiegi mam już dawno za sobą... przestałem ekscytować się spalaniem.
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Wcześniej wstawiłem post z moim spalaniem. Podzielę się dodatkowymi obserwacjami po wyjeździe na narty do Włoch. Jazda na trasie to tempomat 125-130km/h. Poza tym jakieś 250km na miejscu po górach krótkie trasy.
W tamtą stronę się trochę przestraszyłem, bo po ok. 200km miałem wciąż spalanie powyżej 9l. Generalnie większość trasy w tamtą stronę spalanie wyższe, niż wcześniej przy podobnych prędkościach (7,5l). Finalnie zeszło do 8,2l, a winowajcą był wiatr. Myślałem, że zimówki też do tego trochę dołożyły.
Cały wyjazd to średnia 7,38l/100km mierzona na dystrybutorze. Droga powrotna bez wiatru to 6,8-7l/100km. Finalnie jestem zadowolony z wyniku.
Podsumowując, wysokość auta powoduje dużo większą wrażliwość na wiatr pod kątem spalania. W poprzednim (BMW 3 touring) w takich sytuacjach różnice były znikome.
2 dorosłych + 2 dzieci ; klima ; tryb sport.
Wschodnie obrzeża Poznania do Rogowa.
Dojazd do S5 jakieś 18 km i potem eską; razem coś 72-73 km.
W tamtą stronę powiedzmy ze średnią prędkością 115 km/h spalanie wyszło wg. komputera 6,9 l/100 km.
Wracając (1 dorosły + 1 dziecko) tempomat 130 km/h (2x przyspieszenie do 190 km/h i odpuszczenie) a po zjeździe z eski to tak około 120 km/h gdzie tylko było można; spalanie 8,8 l/100 km wg. komputera.
model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Taka mała uwaga co do spalania.
Jadąc z boxem na dachu auto pali o 1,5 litra więcej. W grudniu na tej samej trasie do Włoch średnią miałem 9,2 l/100km, a teraz w marcu (bez boxa) 7,7 l/100km. Styl jazdy i prędkości bardzo porównywalne, może teraz było trochę cieplej. Opony zimowe oczywiście.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
To dzisiaj dla podtrzymania wątku, post po równych 6 miesiącach od wyjazdu z salonu
Autko śmiga do tej pory wzorowo, pierwsza zima za mną i myślałem że z hybrydą będzie problem z ogrzewaniem zimą ale nie było
Dodam tylko że nie wiem jak wygląda kontrolka GPF, i mam nadzieję że w tym modelu przez nie pracujący silnik na wolnych obrotach i w cięższych warunkach wspomagany przez elektryka nie objawi się ona tak szybko a może i wcale
Dodam tylko że nie wiem jak wygląda kontrolka GPF, i mam nadzieję że w tym modelu przez nie pracujący silnik na wolnych obrotach i w cięższych warunkach wspomagany przez elektryka nie objawi się ona tak szybko a może i wcale
[/quote]
No to tylko pozazdrościć koledze z mojego rewiru (rozmawialiśmy kiedyś na osiedlu) bezproblemowego użytkowania. Oby tak dalej.