Wyłączenie dezaktywacja systemu start stop na stałe
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 18:09
- model samochodu: KIA CEED III SW SPIRIT 7-DCT 1.4 T-GDI
Re: Wyłączenie dezaktywacja systemu start stop na stałe
"Znalazł darmowy sposób na wyłączenie systemu Start-Stop! Warsztaty go nienawidzą!"
Re: Wyłączenie dezaktywacja systemu start stop na stałe
Materiałów nie mam ale przy wymianie oleju po 2000 km zdjąłem całą osłonę pod silnikiem i z latarką przekopałem się przez systemy.Na moje oko mam rację.
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Wyłączenie dezaktywacja systemu start stop na stałe
Przyglądając się mojej w samochodzie i zdjęciom to faktycznie tak wygląda.
Miejmy nadzieję że dobrze to wymyślili i zaprogramowali żeby się sprawdzało.
https://allegro.pl/oferta/tucson-iv-tur ... 2396871699
Miejmy nadzieję że dobrze to wymyślili i zaprogramowali żeby się sprawdzało.
https://allegro.pl/oferta/tucson-iv-tur ... 2396871699
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 mar 2022, 18:46
- model samochodu: KIA SPORTAGE V 1.6 T-GDI (180) MHEV 7DCT, L + AEB, FWD
Re: Wyłączenie dezaktywacja systemu start stop na stałe
Potwierdzam. Turbina w Sportage V jest chłodzona cieczą i system start-stop dba o to, by nie gasić silnika gdy np. turbina jest zbyt rozgrzana, chyba że samemu się zgasi, co jest błędem po ostrej jeździe.-
- Posty: 340
- Rejestracja: 10 mar 2022, 22:12
- model samochodu: Kia Sportage mHEV 180 KM BL FWD,7 DCT,EXG,AEB.AE +
- Lokalizacja: Ohlau
Re: Wyłączenie dezaktywacja systemu start stop na stałe
Wszystko się zgadza,natomiast jak poczytasz wcześniejsze posty,to się dowiadujemy,że przez układ start-stop silnik jest do remontu po 40kkm.I tak jeden drugiemu sprzeda newsa i mamy aferę.....sztyk pisze: ↑09 sie 2022, 07:52 silnik.jpgPotwierdzam. Turbina w Sportage V jest chłodzona cieczą i system start-stop dba o to, by nie gasić silnika gdy np. turbina jest zbyt rozgrzana, chyba że samemu się zgasi, co jest błędem po ostrej jeździe.
https://allegro.pl/oferta/silnik-kia-sp ... 1247619291
Re: Wyłączenie dezaktywacja systemu start stop na stałe
Może to prawda,może nie ale jak dbasz tak masz.Ja np.wymieniam olej w każdym nowym aucie po ok.2000 km.Poprzednie auta miały filtr puszkowy więc niebyło weryfikacji wzrokowej zanieczyszczeń,w nowej kia jest wkład i można zweryfikować zanieczyszczenia.Ja zaobserwowałem u siebie w filtrze drobiny metalu więc może tu jest pies pogrzebany.
- gisio
- Posty: 531
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wyłączenie dezaktywacja systemu start stop na stałe
Pozwolę sobie ponowić pytanie do autora w/w wypowiedzi:Bartek8086 pisze: ↑07 sie 2022, 20:01 Sprzedający informował mnie, że rekordziście silnik padł przy 40 000 km bo turbina się rozsypała od tego systemu i poszło dalej. Wymienią jeszcze kilka silników na gwarancji to zrobią akcje serwisowa i moduły bedą za darmo montowane.
Mógłbyś napisać w którym salonie takie bzdury opowiadają?
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Wyłączenie dezaktywacja systemu start stop na stałe
Chcesz na nich donieść jako konkurencyjne ASO? Co zrobisz ?napiszesz do KIA motor Poland, tak jak pisano na mnie?gisio pisze: ↑09 sie 2022, 19:34Pozwolę sobie ponowić pytanie do autora w/w wypowiedzi:Bartek8086 pisze: ↑07 sie 2022, 20:01 Sprzedający informował mnie, że rekordziście silnik padł przy 40 000 km bo turbina się rozsypała od tego systemu i poszło dalej. Wymienią jeszcze kilka silników na gwarancji to zrobią akcje serwisowa i moduły bedą za darmo montowane.
Mógłbyś napisać w którym salonie takie bzdury opowiadają?
Re: Wyłączenie dezaktywacja systemu start stop na stałe
Każde zatrzymanie silnika to benzyna, która ścieka do skrzyni korbowej. Wiele osób mających MHEV, HEV skarży się na przybywanie oleju ponad max na bagnecie, bo tam start stop działa gładko i go nie wyłączają/ nie mogą wyłączyć. Ten rozcieńczony paliwem olej smaruje turbo. Turbo zaczyna puszczać olej do silnika, itd...
Re: Wyłączenie dezaktywacja systemu start stop na stałe
Tak czytam te opinie i się za głowę łapię. Podobną historię słyszałem już lata temu i związana była z automatyczną skrzynią biegów. Wystarczy poczytać archiwalne posty gdzie automatyczna skrzynia biegów była odpowiedzialna za wszystko, to samo zło. Zresztą co tu mówić - sam reprezentowałem podobny pogląd. Zapierałem się nogami i rękami przed automatem. Miliony argumentów przeciw ... I co? Nadszedł rok 2024 i mogę powiedzieć że nigdy nie kupię już manualna. Po co to piszę? A no po to by wyprostować kilka spraw związanych z systemem Start/Stop. Prawdą jest że w chwili gdy go wprowadzano ten system ten był do dupy. Nie ma co pisać że było inaczej - modyfikacji ulegał tak naprawdę tylko rozrusznik i start samochodu odbywał się tak jakbyśmy odpalali go z kluczka. Dosłownie. Jakie to niosło ze sobą konsekwencje - nie będę o tym pisał bo filmów w tym temacie jest naprawdę sporo i każdy łącznie ze mną uważał takie rozwiązanie za samo zło. Gdyby tylko na tym zamknąć temat mieli byśmy po sprawie jednak jest małe "ale". Producenci zrozumieli trochę błędy i wady tego typu rozwiązania. Od czasu jego wprowadzenia system ten (podobnie jak na temat czasy automatyczne skrzynie) były udoskonalany. Zrozumiano brak chodzenia turbiny, zrozumiano brak ciśnienia oleju, zrozumiano bardzo wiele spraw o których ja nawet nie wiem. Dlatego w Mhevach auta nie odpala rozrusznik, ale silnik elektryczny, chłodzenie jest już niezależne itd. System ten ewoluował i teraz przynajmniej w mojej opinii jest już na tyle dopracowany że przy odpowiedniej jeździe można z niego normalnie korzystać.
Wiele tu opinii z d... np o ściekaniu benzyny do skrzyni korbowej w powiązaniu do systemem Start/Stop. Brzmi to tak jakby ten system był za to odpowiedziany co jest już totalnym brakiem wiedzy. Kolejną brednią jest to że silnik jest do naprawy po 40 tyś km z powodu używania tego systemu. Ja też chętnie się podłączę i chętnie się dowiem który to salon takie brednie opowiada. Wiesz po co ja chcę to wiedzieć? Chcę tam zadzwonić i dopytać konkretniej co się stało. Gdzie był problem. Dlaczego w ich opinii za tą awarię odpowiada system Start/Stop. Co konkretnie się zwaliło. Chcę mieć wiedzę popartą faktami. Pierwsza zasada - weryfikuj opinie.
W mojej opinii prawda leży po środku. Silnik się rozsypie - nie ważne czy będziesz używał start stop. To nie te czasy gdzie motory działały bezawaryjnie przez 500tyś km. Niestety, zmiany konstrukcyjne wymuszone normą emisji spalin, oszczędności materiałów, większa liczba systemów uzależnionych od siebie nawzajem generują problemy. Mamy więc rozwiązania 3. Kupić starocia który będzie działać latami, co jakiś czas wymieniać samochód na nowy, żyć ze świadomością tego że motor się rozsypie. Na koniec jeśli chodzi o mnie - mhev, chcę ten system i go nie będę go deaktywować. Tak jak pisałem wcześniej chcę by działał w moim samochodzie i tyle. Jeśli jednak dyskutujemy tutaj podpierajmy sie faktami a nie tym że coś słyszałem i kolega mojego kolgi to wiesz silnik miał do remontu przez system Start/Stop bo mu tak mechanik powiedział. Czyż nie?
Wiele tu opinii z d... np o ściekaniu benzyny do skrzyni korbowej w powiązaniu do systemem Start/Stop. Brzmi to tak jakby ten system był za to odpowiedziany co jest już totalnym brakiem wiedzy. Kolejną brednią jest to że silnik jest do naprawy po 40 tyś km z powodu używania tego systemu. Ja też chętnie się podłączę i chętnie się dowiem który to salon takie brednie opowiada. Wiesz po co ja chcę to wiedzieć? Chcę tam zadzwonić i dopytać konkretniej co się stało. Gdzie był problem. Dlaczego w ich opinii za tą awarię odpowiada system Start/Stop. Co konkretnie się zwaliło. Chcę mieć wiedzę popartą faktami. Pierwsza zasada - weryfikuj opinie.
W mojej opinii prawda leży po środku. Silnik się rozsypie - nie ważne czy będziesz używał start stop. To nie te czasy gdzie motory działały bezawaryjnie przez 500tyś km. Niestety, zmiany konstrukcyjne wymuszone normą emisji spalin, oszczędności materiałów, większa liczba systemów uzależnionych od siebie nawzajem generują problemy. Mamy więc rozwiązania 3. Kupić starocia który będzie działać latami, co jakiś czas wymieniać samochód na nowy, żyć ze świadomością tego że motor się rozsypie. Na koniec jeśli chodzi o mnie - mhev, chcę ten system i go nie będę go deaktywować. Tak jak pisałem wcześniej chcę by działał w moim samochodzie i tyle. Jeśli jednak dyskutujemy tutaj podpierajmy sie faktami a nie tym że coś słyszałem i kolega mojego kolgi to wiesz silnik miał do remontu przez system Start/Stop bo mu tak mechanik powiedział. Czyż nie?